Aktualności
TUTTI.pl 2019 – jesienny nabór wniosków
2019-08-27
9 września otwieramy drugi i ostatni w tym roku nabór do projektu TUTTI.pl. Szkoły i uczelnie muzyczne, zespoły, producenci koncertów i festiwali oraz instytucje muzyczne ponownie zapraszamy do składania wniosków i dołączenia do grona wykonawców promujących muzykę kompozytorów polskich. Najciekawsze propozycje uzyskają wsparcie PWM w postaci rabatu na wypożyczenia materiałów wykonawczych.
Coraz lepiej się znamy, z każdą kolejną edycją wzajemna współpraca przebiega sprawniej. Efektem jest wzrastająca ilość koncertów i nagrań utworów z katalogu Polskiego Wydawnictwa Muzycznego. Od pierwszej edycji projektu w roku 2017 do tej pory w ramach TUTTI.pl odbyło się blisko 1000 różnych realizacji: koncertów, spektakli, nagrań i rejestracji, a sam projekt zatacza coraz szersze kręgi: koncerty z muzyką polską sygnowaną znakiem TUTTI.pl odbywają się nie tylko w Polsce, ale także zagranicą. Coraz odważniej wybierane są z katalogu PWM utwory mniej popularne i rzadziej do tej pory wykonywane. To bardzo dobry kierunek!
Zachęcamy do wzięcia udziału w jesiennym otwarciu TUTTI.pl. Na wnioski uwzględniające realizacje odbywające się od 1 marca do 31 sierpnia 2020 roku czekamy od 9 września do 7 października. Wyniki naboru zostaną opublikowane na stronach PWM z końcem października. Na dofinansowania wypożyczeń materiałów z katalogu PWM przeznaczymy w jesiennym naborze 150 tys. złotych.
Na stronie www.tutti.pwm.com.pl znajdują się niezbędne do złożenia wniosków dokumenty: regulamin, katalog utworów wraz z ich wyceną oraz aktualne formularze.
Przed przystąpieniem do kompletowania dokumentów zachęcamy do obejrzenia tutorialu, który krok po kroku przedstawia etapy ich wypełniania.
W przypadku wątpliwości lub pytań do Państwa dyspozycji pozostaje zespół TUTTI.pl na czele z koordynatorem, Justyną Neuer-Luboradzką (justyna_luboradzka@pwm.com.pl, tel. 22 635 35 50 w. 22).
Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie. Grajmy TUTTI muzykę polską!
Najczęściej czytane:
Tematem przewodnim 37. edycji Krakowskiego Międzynarodowego Festiwalu Kompozytorów jest muzyka w muzyce. Festiwal, który został objęty patronatem honorowym Aleksandra Miszalskiego, Prezydenta Miasta Krakowa, rozpocznie się już 10 maja koncertem inauguracyjnym w Filharmonii Krakowskiej. Polskie Wydawnictwo Muzyczne jest partnerem wydarzenia.
Już 09 maja 2025 roku Polskie Wydawnictwo Muzyczne zaprasza do wspólnego świętowania podczas Dni Funduszy Europejskich w PWM. Sprawdź, co zaplanowaliśmy na ten dzień!
Piąty miesiąc roku zwiastuje nadejście wiosennego sezonu festiwalowego. W Krakowie, Warszawie i we Wrocławiu zabrzmią kompozycje Joanny Wnuk-Nazarowej, Pawła Malinowskiego, Wojciecha Widłaka, Macieja Zielińskiego, Pawła Hendricha i Agaty Zubel. Najnowszej muzyce polskiej będziemy przysłuchiwać się podczas koncertów specjalnych, na festiwalowych estradach, a także na zakończenie sezonu artystycznego.
Blisko 400 muzyków i chórzystów, boska interwencja i absolutny triumf kompozytora – prawykonanie oratorium pasyjnego Męka Pana naszego Jezusa Chrystusa w 1838 r. wprost zelektryzowało muzyczną Warszawę. Dzieło to uznaje się za najwybitniejsze osiągnięcie polskiej muzyki religijnej XIX wieku. Dlaczego jednak do premierowego wykonania doszło dopiero w czerwcu, nie zaś – jak zamierzał twórca – w czasie Wielkiego Tygodnia? W kolejnej odsłonie cyklu Historia pewnego utworu przyjrzymy się niedotrzymanym obietnicom i przetrzymanym nutom.
Fundacja Pamięci Johna Simona Guggenheima (The John Simon Guggenheim Memorial Foundation) ogłosiła tegorocznych stypendystów Guggenheima – 198 wybitnych osób ze świata nauki i sztuki współczesnej, reprezentujących 53 dyscypliny, wybranych w rygorystycznym procesie aplikacji spośród prawie 3500 kandydatów. Wśród stypendystów, którzy otrzymali grant na realizację swojej działalności, jest Krzysztof Wołek – kompozytor związany z Polskim Wydawnictwem Muzycznym.
Écoute na sopran i kwartet smyczkowy jest nową wersją kompozycji Słuchaj na sopran, klarnet, skrzypce, perkusję i fortepian, której prawykonanie odbyło się w grudniu ubiegłego roku w podczas bydgoskiego Festiwalu Art Mintaka. 22 kwietnia dzieło zostanie wykonane po raz pierwszy podczas paryskiego festiwalu, prezentującego najnowszą muzykę europejską.
Jagoda Szmytka jest kompozytorką, artystką i badaczką artystyczną. Muzykę łączy ze sztukami pięknymi i głęboką refleksją z zakresu takich dziedzin humanistyki, jak filozofia, estetyka czy historia sztuki. W katalogu jej twórczości znajdziemy m.in. dzieła solowe, utwory pisane na amplifikowane zespoły kameralne, instalacje performatywne, a także kompozycje wpisujące się w konwencję teatru muzycznego. W kwietniu, jako nasza Kompozytorka Miesiąca, odkrywa przed nami tajemnice procesu twórczego i zaprasza w gościnne progi swojej pracowni kompozytorskiej.
Aż trzy publikacje książkowe wydane przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne w minionym roku zostały nominowane w konkursie PTWK Najpiękniejsze Książki Roku 2024. Jury doceniło pozycje: Muzyka Polska po Szymanowskim Adriana Thomasa, Estetyka muzyki Rogera Scrutona oraz Karnawał zwierząt Piotra Kamińskiego.
Jean-Philippe Rameau (1683-1764) wzbudzał wiele emocji. Wywarł nieoceniony wpływ na bieg historii i teorii muzyki, a jego spojrzenie na zasady rządzące kompozycją było – jak na XVIII wiek – innowacyjne. Postać francuskiego muzyka o wszechstronnych zainteresowaniach i oświeceniowym umyśle przybliża Christophe Rousset w najnowszej Małej Monografii wydanej przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne. Premiera książki już dziś.
Natura, budząca się znów do życia feerią barw i zapachów, przynosi nam także nowe, wiosenne bogactwo dźwięków i muzycznych inspiracji. Kwiecień witamy prawykonaniami dwóch dzieł z katalogu Polskiego Wydawnictwa Muzycznego: Karatachi no Hana Marcela Chyrzyńskiego we Wrocławiu i SurVanTutti Hanny Kulenty w Krakowie.