Aktualności
TUTTI.pl 2019 – jesienny nabór wniosków
2019-08-27
9 września otwieramy drugi i ostatni w tym roku nabór do projektu TUTTI.pl. Szkoły i uczelnie muzyczne, zespoły, producenci koncertów i festiwali oraz instytucje muzyczne ponownie zapraszamy do składania wniosków i dołączenia do grona wykonawców promujących muzykę kompozytorów polskich. Najciekawsze propozycje uzyskają wsparcie PWM w postaci rabatu na wypożyczenia materiałów wykonawczych.
Coraz lepiej się znamy, z każdą kolejną edycją wzajemna współpraca przebiega sprawniej. Efektem jest wzrastająca ilość koncertów i nagrań utworów z katalogu Polskiego Wydawnictwa Muzycznego. Od pierwszej edycji projektu w roku 2017 do tej pory w ramach TUTTI.pl odbyło się blisko 1000 różnych realizacji: koncertów, spektakli, nagrań i rejestracji, a sam projekt zatacza coraz szersze kręgi: koncerty z muzyką polską sygnowaną znakiem TUTTI.pl odbywają się nie tylko w Polsce, ale także zagranicą. Coraz odważniej wybierane są z katalogu PWM utwory mniej popularne i rzadziej do tej pory wykonywane. To bardzo dobry kierunek!
Zachęcamy do wzięcia udziału w jesiennym otwarciu TUTTI.pl. Na wnioski uwzględniające realizacje odbywające się od 1 marca do 31 sierpnia 2020 roku czekamy od 9 września do 7 października. Wyniki naboru zostaną opublikowane na stronach PWM z końcem października. Na dofinansowania wypożyczeń materiałów z katalogu PWM przeznaczymy w jesiennym naborze 150 tys. złotych.
Na stronie www.tutti.pwm.com.pl znajdują się niezbędne do złożenia wniosków dokumenty: regulamin, katalog utworów wraz z ich wyceną oraz aktualne formularze.
Przed przystąpieniem do kompletowania dokumentów zachęcamy do obejrzenia tutorialu, który krok po kroku przedstawia etapy ich wypełniania.
W przypadku wątpliwości lub pytań do Państwa dyspozycji pozostaje zespół TUTTI.pl na czele z koordynatorem, Justyną Neuer-Luboradzką (justyna_luboradzka@pwm.com.pl, tel. 22 635 35 50 w. 22).
Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie. Grajmy TUTTI muzykę polską!
Najczęściej czytane:
Podobno sam Józef Haydn kupował mu papier nutowy. Na temat jego pochodzenia wysnuto kontrowersyjne teorie, łącząc go z rodziną Czartoryskich. Był twórcą pierwszego polskiego koncertu fortepianowego. Mowa o Franciszku Lesslu, kompozytorze przełomu XVIII i XIX wieku, którego można uznać za najwybitniejszego przed Chopinem. Marcin Tadeusz Łukaszewski kreśli jego sylwetkę w najnowszej Małej Monografii Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, poszukując prawdy i dementując narosłe wokół kompozytora mity.
225 polskich kompozytorów, 1500 utworów, kilkaset godzin muzyki! Rozpoczynamy kolejny rok z programem TUTTI.pl, dzięki któremu Polskie Wydawnictwo Muzyczne wspiera wykonania muzyki polskiej. Beneficjenci otrzymują rabat na wypożyczenie materiałów orkiestrowych w wysokości 70% opłaty.
W ramach nowej odsłony akcji „Kompozytor/Kompozytorka Miesiąca” zajrzymy do pracowni twórców, związanych z naszym Wydawnictwem. Przyjrzymy się ich pracy — czy siadają przy fortepianie, rozkładają papier nutowy na pulpicie i zapisują ołówkiem kolejne dźwięki, czy może jednak instrument i przyrządy piśmiennicze zastąpili myszką i klawiaturą komputera? Naszą szczególną uwagę zwrócimy na ich biurka, przy których pomysły muzyczne materializują się na pięcioliniach kolejnych partytur. Akcji towarzyszą fotografie Bartka Barczyka.
Polskie Wydawnictwo Muzyczne z dumą i radością prezentuje osiągnięcia mijających miesięcy. Rok 2024 to w Oficynie nie tylko nowe utwory, publikacje nutowe, książki i albumy muzyczne, ale także zasoby cyfrowe, wydarzenia koncertowe i edukacyjne oraz międzynarodowe projekty upowszechniające muzykę polską. Miniony rok to również czas intensywnych współprac w ramach licznych wydarzeń w świecie muzyki. Wydawnictwo rozwija się dynamicznie, będąc w centrum najważniejszych wydarzeń świata kultury i podejmując współpracę z partnerami najwyższej klasy.
Wspólne kolędowanie to jedna z piękniejszych tradycji towarzysząca świętom Bożego Narodzenia. Znane wszystkim melodie stają się pretekstem do wielu spotkań muzycznych dzieci i dorosłych, wypełniając muzyką zimowe dni.
Intonacja i artykulacja w prostych fanfarach, prowadzenie frazy w kantylenach, śpiewność linii melodycznej. To tylko niektóre elementy gry, które ćwiczy każdy trębacz. Najlepiej, gdy ćwiczenia łączą się z satysfakcją z grania interesujących utworów.
O rekomendacje publikacji przeznaczonych na trąbkę z katalogu naszego Wydawnictwa poprosiliśmy Sławomira Cichora – muzyka orkiestrowego, który współpracował m.in. z Polish Festival Orchestra, Orkiestrą Filharmonii Wrocławskiej i Sinfonią Varsovią. W latach 2003–2010 pracował na stanowisku I trębacza w orkiestrze Filharmonii Narodowej w Warszawie. Obecnie gra jako I trębacz w Filharmonii Łódzkiej, współpracuje również z orkiestrą Królewskiej Opery Belgijskiej w Brukseli.
Polskie Wydawnictwo Muzyczne – instytucja kultury powierzy wykonanie zlecenia w zakresie spraw związanych z obronnością, zarządzaniem kryzysowym, ochroną ludności i obroną cywilną oraz informacjami niejawnymi. Preferowane miejsce wykonywania zlecenia: Kraków.
Od symfonii, przez kameralistykę, po spektakl muzyczny – grudzień będzie miesiącem różnorodnych premier, za sprawą których polska muzyka współczesna wzbogaci się o cztery nowe kompozycje. Koncerty z najnowszymi dziełami Marcela Chyrzyńskiego, Joanny Wnuk-Nazarowej, Zygmunta Krauze i Katarzyny Głowickiej odbędą się w Katowicach, Bydgoszczy i Warszawie.
Dźwięk to zjawisko fascynujące. Kiedy wybrzmi, natychmiast ulatuje. Przez tysiące lat podejmowano próby jego uchwycenia, jednak dopiero wynaleziony przez Edisona w XIX wieku fonograf przyniósł upragniony sukces. Co wydarzyło się dalej? Jak wyglądały narodziny fonografii w Polsce? Co nagrywano i jaką aparaturą? Na te pytania (i wiele innych) odpowiada Katarzyna Janczewska-Sołomko w książce Zatrzymane dźwięki. Fonografia polska do 1918 roku. Publikacja już w sprzedaży.
22 listopada spotkaliśmy się w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych im. Mieczysława Karłowicza w Krakowie. Gościnne progi szkoły przyjęły ponad 220 uczestników!