Aktualności
PWM partnerem Wirtualnej Akademii Twórczej Pianistyki
2020-06-02
Stowarzyszenie Polskich Muzyków Kameralistów we współpracy z Polskim Wydawnictwem Muzycznym organizuje internetowe przedsięwzięcie skierowane do pianistów. Mowa o Wirtualnej Akademii Twórczej Pianistyki, która odbędzie się w dniach 2–5 czerwca br.
Program wydarzenia obejmuje wykłady oraz panele dyskusyjne. Wśród prelegentów znajdują się specjaliści w zakresie pedagogiki i wykonawstwa, m.in. prof. Elżbieta Stefańska czy mgr Jadwiga Śmieszchalska. Dodatkowo dr hab. Monika Gardoń-Preinl oraz dr hab. Grzegorz Mania poruszą zagadnienia dotyczące czytania nut a vista. W tym miejscu przypominamy, że w 2020 roku pojawiła się wydana nakładem Polskiego Wydawnictwa Muzycznego druga część podręcznika Czytanie a vista w szkole muzycznej II stopnia, którą można zakupić w naszej księgarni.
Oprócz zagadnień związanych ze sztuką pianistyczną słuchacze Wirtualnej Akademii Twórczej Pianistyki będą mogli zgłębić tajniki psychologii. Wykład dr Anny Antoniny Nogaj, znanej psycholog muzyki i skrzypaczki, dotyczyć będzie zdrowia psychicznego nauczyciela-artysty w dobie zdalnego nauczania. Z pewnością zainteresuje on nie tylko pianistów!
Poniżej przedstawiamy plan Wirtualnej Akademii Twórczej Pianistyki:
2 czerwca (wtorek)
11.00 – dr hab. Monika Gardoń-Preinl, dr hab. Grzegorz Mania – Czytanie a vista – jak uczeń może radzić sobie samodzielnie?
16.00 – prof. Elżbieta Stefańska – Inwencje dwu- i trzygłosowe J.S. Bacha – zagadnienia interpretacyjne
3 czerwca (środa)
11.00 – mgr Jadwiga Śmieszchalska – Gdzie się zaczyna ręka pianisty? o profilaktyce dolegliwości i korekcie aparatu gry w kształceniu pianistycznym
16.00 – dr Marta Mołodyńska-Wheeler – Podstawy improwizacji fortepianowej dla klasyków
4 czerwca (czwartek)
11.00 – dr Anna Antonina Nogaj – Zdrowie psychiczne nauczyciela-artysty a zdalne nauczanie
16.00 – panel dyskusyjny: dr Zofia Kępińska, mgr Jarosław Mirkiewicz, prowadzenie: mgr Marta Januszkiewicz – O bezprzemocowej komunikacji w kształceniu artystycznym
5 czerwca (piątek)
11.00 – panel dyskusyjny: dr hab. Katarzyna Ewa Sokołowska, dr Agnieszka Kozło, dr hab. Piotr Różański, dr hab. Grzegorz Mania – duet fortepianowy w kształceniu pianistycznym
16.00 – dr Katarzyna Drogosz – Da capo czy nie da capo? Rzecz o repetycjach w muzyce klasycyzmu
Udział w wydarzeniu jest płatny i wynosi 100zł.
Linki do poszczególnych webinarów zostaną przesłane do zarejestrowanych uczestników. Webinary dostępne będą zarówno w czasie rzeczywistym, jak i później, do rozpoczęcia webinarów kolejnego dnia. Zaświadczenia otrzymają osoby, które wezmą udział w co najmniej połowie wykładów.
Więcej informacji dotyczących zapisów oraz wydarzenia znajduje się na stronie: http://www.spmk.com.pl/index.php/2-uncategorised/66-atp
Organizator:
Stowarzyszenie Polskich Muzyków Kameralistów
Partnerzy:
Katedra Kameralistyki Fortepianowej i Smyczkowej UMFC
Katedra Kameralistyki AM w Krakowie
Zakład Kameralistyki Fortepianowej AM im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy
Zespół Państwowych Szkół Muzycznych im. F. Chopina w Warszawie
Polskie Wydawnictwo Muzyczne
Kierownictwo ATP:
dr hab. Katarzyna Ewa Sokołowska
dr hab. Grzegorz Mania
Najczęściej czytane:
Od początku istnienia Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, serie pedagogiczne stanowią istotną i liczną grupę powstających publikacji. Z okazji 80 lat istnienia PWM-u, powstał cykl artykułów Polscy Kompozytorzy Dzieciom zadedykowany twórcom, którzy część pracy artystycznej poświęcili adeptom sztuki muzycznej.
Głęboko zakorzeniony w tradycji, nie uciekał od nowinek muzycznych. Kompozytor, pedagog, twórca życia kulturalnego, a prywatnie – miłośnik motoryzacji. Tadeusz Baird to bohater napisanej przez Rafała Augustyna najnowszej książki z serii „Małe Monografie” Polskiego Wydawnictwa Muzycznego. Publikacja już dziś trafia na księgarniane półki.
Aż 4 drużyny z Polskiego Wydawnictwa Muzycznego wzięły udział w tegorocznej edycji Poland Business Run. To największa charytatywna sztafeta biznesowa w Polsce!
Paweł Łukaszewski prowadzi szeroko zakrojoną działalność artystyczną: jest wszechstronnym kompozytorem, dyrygentem, wykładowcą akademickim i animatorem życia muzycznego. Jego dzieła wykonują renomowane zespoły w Europie, Stanach Zjednoczonych, czy Kanadzie. We wrześniu, w ramach akcji Kompozytor miesiąca, zaglądamy do jego pracowni, by przyjrzeć się pracy i miejscu, w którym zazwyczaj komponuje.
Carillon to instrument wpisany w audiosferę Gdańska od wielu wieków. Dziś przeżywa swój renesans. Dzięki corocznym premierom nowych utworów skomponowanych na dwa miejskie zestawy dzwonów oraz nagraniom rejestrującym te dzieła na płytach, carillony są na nowo odkrywane dla muzyki współczesnej. I tę właśnie twórczość, napisaną na zamówienie Miasta Gdańska oraz Muzeum Gdańska w latach 2022-2024 zarejestrowano na albumie wytwórni płytowej ANAKLASIS, który dziś trafia do sprzedaży w najlepszych sklepach muzycznych.
To rekordowy miesiąc pod względem liczby prawykonań z katalogu Polskiego Wydawnictwa Muzycznego w ostatnim czasie! We wrześniu usłyszymy aż 16 kompozycji: nowych, po raz pierwszy granych w Polsce lub w zupełnie nowej szacie instrumentalnej. Polska muzyka najnowsza zabrzmi w Gdańsku, Warszawie, Katowicach, Wrocławiu oraz Strasburgu.
Polskie Wydawnictwo Muzyczne serdecznie zaprasza na kolejną edycję seminarium „Kurs Edytorstwa Muzycznego”. Zajęcia odbywają się online, planowane są też zjazdy stacjonarne. Nabór trwa do 14 września.
Ideofonie na fortepian Marty Mołodyńskiej-Wheeler to zbiór utworów klasycznych, lecz wzbogaconych o fragmenty improwizowane – wykonawca może stworzyć własną linię melodyczną do gotowego akompaniamentu lewej ręki.
Już po raz 22. zapraszamy nauczycieli szkół muzycznych na Dzień Edukacji Muzycznej – wydarzenie, które na stałe wpisało się w kalendarz szkolny i akademicki polskiego środowiska muzycznego.
Świetne wieści dla melomanów w Krakowie: jeszcze tej jesieni na kulturalnej mapie miasta pojawi się nowa, wyjątkowa przestrzeń. To UNA – kluboksięgarnia Polskiego Wydawnictwa Muzycznego.