Aktualności
"Armida" Gioacchino Rossiniego na zakończenie sezonu operowego w kinie KIJÓW
2010-04-29
W sobotę 1 maja o godzinie 18:40 KIJÓW.CENTRUM zaprasza na Uroczysta Galę Zakończenia sezonu operowego 2009/2010. Widzowie obejrzą ostatni spektakl operowy, transmitowany na żywo z The Metropolitan Opera p.t. Armida. Goście KIJÓW.CENTRUM będą wpuszczani na salę już od 18:30 a o 18:40 odbędzie się Uroczyste Zamknięcie, podczas którego wśród publiczności zostaną rozlosowane karnety na nowy sezon operowy 2010/2011 oraz gadżety ufundowane przez partnerów transmisji operowych. Opera Gioachino Rossiniego p.t „Armida” rozpocznie się o godzinie 19:00.Opera Rossiniego to opowieść o obdarzonej czarodziejską mocą królowej Armidzie, która zwabia kolejnych mężczyzn do zaczarowanego ogrodu. Postać z Jerozolimy wyzwolonej Tassa, sportretowana muzycznie przez Rossiniego, zachwyciła reżyserkę Mary Zimmerman. Historia Armidy była także tematem wielu innych oper, m.in. Glucka, Haydna i Dvořáka.
Kierownictwo muzyczne: Riccardo Frizza
Obsada: Renée Fleming jako Armida, Lawrence Brownlee jako Rinaldo, Bruce Ford, José Manuel Zapata, Barry Banks, Kobie van Rensburg
Reżyser: Mary Zimmerman
Czas trwania: 4h 20 min., 2. przerwy
Ceny biletów na transmisje z MET
40zł (rząd 1-3 oraz 19-22) i 48zł (rząd 4-18)
Informacje o The Metropolitan Opera na stronie http://www.metoperafamily.org/metopera/
Dodatkowych informacji udziela:
Natalia Haligowska
Kierownik Działu Promocji
Apollo Film Sp. z o.o.
ul. Pychowicka 7, Kraków 30-364
tel. 12/ 267 13 55 wew. 25,
tel. kom. 0 609 109 116
Najczęściej czytane:
Dziś, 2 grudnia, rozpoczyna się osiemnasta odsłona jednego z najbardziej prestiżowych europejskich konkursów dyrygenckich: Donatella Flick – London Symphony Orchestra Conducting Competition. W bogatym przekroju repertuarowym jako utwór obowiązkowy znalazł się także Koncert na orkiestrę smyczkową Grażyny Bacewicz.
3 miasta, blisko 40 wydarzeń, koncertów, spotkań i warsztatów edukacyjnych, ponad 800 wykonawców, dzieła 38 kompozytorów związanych z PWM, 1 statuetka „Koryfeusz Muzyki Polskiej” oraz tysiące melomanów w salach koncertowych, miejskiej sonosferze i na radiowej antenie. Polskie Wydawnictwo Muzyczne uczciło 80-lecie swojej działalności wyjątkowym cyklem „Muzyczne spotkania”. Całoroczne obchody jubileuszu Oficyny zwieńczył uroczysty koncert w Filharmonii Krakowskiej z udziałem Laureatki IV Nagrody XIX Konkursu Chopinowskiego Tianyao Lyu.
Refleksje i mistyka nad różnymi obszarami życia to wątki towarzyszące utworom, których prawykonania odbędą się w grudniu. Nowych dzieł kompozytorów współpracujących z Polskim Wydawnictwem Muzycznym będzie można posłuchać w Katowicach oraz Bydgoszczy.
Już 7 grudnia w Studiu S1 w Warszawie specjalnym koncertem swoje osiemdziesiąte urodziny będzie obchodził „Ruch Muzyczny” – najstarsze czasopismo o muzyce klasycznej w Polsce. W programie znajdą się m.in. kompozycje dawnych, legendarnych redaktorów naczelnych – Stefana Kisielewskiego i Zygmunta Mycielskiego
Dziedzictwo muzyczne w nowym formacie — prezentacja portalu Polska Biblioteka Muzyczna podczas XVI Ogólnopolskiej Konferencji Bibliotekarzy Muzycznych pod hasłem "Muzykalia w zmieniającym się otoczeniu bibliotecznym – integracja, współpraca, harmonia".
Z okazji jubileuszu 80-lecia Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, zasłużeni pracownicy Oficyny oraz związani z nią autorzy i przedstawiciele polskiego środowiska muzycznego zostali uhonorowani odznaczeniami państwowymi. Samo wydawnictwo otrzymało też Brązowy Medal „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”.
I Koncert fortepianowy e-moll op. 11 w rzeczywistości powstał kilka miesięcy po II Koncercie f-moll op. 21; „zamieniona” opusowa numeracja wynika z dat wydań obu utworów. Dziś pochylimy się nad późniejszym z tych dwóch z dzieł, dojrzalszym i kreślonym pewniejszą ręką. W kolejnej odsłonie cyklu „Historia pewnego utworu” przyjrzymy się koncertowym programom, sztambuchowym wyznaniom i pożegnaniu z Ojczyzną.
Choć o życiu i twórczości Fryderyka Chopina napisano już niemal wszystko, jego dwie podróże do Brytanii wciąż pozostają mało znanym epizodem biografii. Książka Petera Willisa „Chopin w Brytanii” rzuca nowe światło na ten fragment życia kompozytora, wypełniając lukę w dotychczasowych badaniach. Teraz nakładem Polskiego Wydawnictwa Muzycznego ukazuje się po raz pierwszy w polskim tłumaczeniu.
Problemy z librettem, kolejne niezrealizowane premiery, konflikt z Londynem i wreszcie zaginięcie partytury – Philaenis, pierwsza opera Romana Statkowskiego, zdawała się nie mieć szczęścia… W kolejnej odsłonie cyklu „Historia pewnego utworu” przyjrzymy się zrządzeniom losu, Pyrrusowym zwycięstwom i długiej drodze na Parnas.
12 listopada 2025 roku przypada setna rocznica śmierci Romana Statkowskiego – polskiego kompozytora nurtu późnoromantycznego i pedagoga, ucznia m.in. Władysława Żeleńskiego, Nikołaja Sołowiowa i Antona Rubinsteina, a (wedle niektórych źródeł) także Nikołaja Rimskiego-Korsakowa. Ciekawy wybór twórczości fortepianowej tego kompozytora, nową instrumentację jego opery Philaenis oraz album z jazzowymi impresjami inspirowanymi operą Maria można znaleźć w katalogu Polskiego Wydawnictwa Muzycznego.