PWM

Szukaj
Zaawansowane
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
biuletyn informacji publicznej

Aktualności

III Konkurs Kompozytorski im. Tadeusza Ochlewskiego

2005-02-08

Przedmiotem kolejnej edycji konkursu jest oryginalna kompozycja na saksofon altowy solo.

REGULAMIN KONKURSU

1. Przedmiotem konkursu na rok 2005 jest oryginalna kompozycja na saksofon altowy solo.

2. Uczestnikami konkursu mogą być kompozytorzy narodowości polskiej, którzy na dzień 31 grudnia 2004 nie ukończyli 30. roku życia.

3. Uczestnik konkursu może dostarczyć tylko jedną kompozycję swojego oryginalnego autorstwa.

4. Czas trwania utworu nie może przekroczyć 7 minut.

5. Nadesłany utwór nie może być wcześniej wydany w żadnej formie ani nagrodzony na innym konkursie kompozytorskim.

6. Uczestnik konkursu dostarcza kompozycję w formie wydruków komputerowych z programu do składu nut. Przesłane prace nie podlegają zwrotowi.

7. Dopuszcza się przesłanie nagrania zgłaszanego utworu, ale wyłącznie razem z wydrukiem wspomnianym w punkcie 6.

8. Harmonogram konkursu jest następujący:

- ogłoszenie konkursu: luty 2005;

- nadsyłanie prac: do 31 maja 2005;

- ogłoszenie wyników: czerwiec 2005;

- wręczenie nagród: październik 2005.

9. Prace nie spełniające wymogów regulaminu nie zostaną zakwalifikowane do konkursu.

10. Kwalifikacji i oceny prac dokona jury konkursowe w składzie:

- Alina Mleczko, saksofonistka;

- Krzysztof Meyer, kompozytor;

- Andrzej Kosowski, Redaktor Naczelny PWM.

11. Jury przyzna I miejsce w konkursie oraz jedno wyróżnienie.

12. Nagrodą za I miejsce i wyróżnienie w konkursie jest wydanie przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne obu kompozycji oraz nagrody rzeczowe o wartości odpowiednio 1000 zł i 500 zł w formie publikacji wydanych przez PWM.

12. Polskie Wydawnictwo Muzyczne zobowiązuje się do przeprowadzenia stosownej akcji promującej wydane utwory w celu zainicjowania wykonań.

13. Jury zastrzega sobie prawo nie przyznania jednej z nagród.

14. Konkurs jest tajny.

15. Nadsyłane prace winny być oznaczone kodem (godłem), posiadać dołączoną kopertę z imieniem i nazwiskiem, adresem i datą urodzenia uczestnika konkursu wraz z wypełnionym formularzem zgłoszenia udziału w konkursie.

16. Przedmiotem konkursu w edycji 2006 będzie kompozycja na trąbkę solo.

Najczęściej czytane:

#Powtórkazmuzyki 6. Duchowość w muzyce

Duchowość jest elementem, który towarzyszy sztukom pięknym właściwie tak długo, jak te istnieją. W sztukach literackich wyrażała się ona w poezji, prozie i dramacie, w sztukach plastycznych przez kształt i obraz, a w muzyce – tylko i aż – poprzez dźwięki.
 

Polskie Wydawnictwo Muzyczne – instytucja kultury zatrudni: Redaktora nutowego

Miejsce pracy: Kraków
Forma zatrudnienia: umowa o pracę
Wymiar czasu pracy: pełny etat
 

„I Symfonia – Prawda?” Aleksandra Nowaka zabrzmi podczas festiwalu Malta w Poznaniu

„Co to jest prawda? Gdzie ma swoją siedzibę? Gdzie ma swój zarząd?” – te i inne pytania postawione przez Ryszarda Krynickiego w jego wierszu Prawda? stały się podstawą jednego z najnowszych utworów Aleksandra Nowaka. Zamówiona przez Fundację Malta I Symfonia – Prawda? będzie częścią Projektu Krynicki, w ramach którego po raz pierwszy zaprezentowane będą utwory trzech kompozytorów napisane do wierszy Ryszarda Krynickiego, jednego z najważniejszych twórców polskiej poezji współczesnej.
 

Kto poza Chopinem, Moniuszką i Szymanowskim? Odkrywamy Dziedzictwo Muzyki Polskiej

Dzięki wspólnemu, wieloletniemu projektowi Narodowego Instytutu Fryderyka Chopina oraz Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, który finansowany jest przez Ministerstwo Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu, szybko udaje się nadrabiać ogromne cywilizacyjne zaległości w dziedzinie muzyki, które powstały jeszcze w czasach rozbiorów.

Znamy laureatów II Ogólnopolskiego Konkursu na Skrzypce i Altówkę Antoniego Cofalika.

W ubiegły weekend odbył się II Ogólnopolski Konkurs na Skrzypce i Altówkę Antoniego Cofalika, którego organizatorem była Szkoła Muzyczna I stopnia im. Oskara Kolberga w Czasławiu. Do udziału w konkursie zgłosiło się 108 uczestników z 59 szkół muzycznych z całej Polski.

Dziedzictwo Muzyki Polskiej – konferencja

Polskie Wydawnictwo Muzyczne oraz Narodowy Instytut Fryderyka Chopina prowadzą od 2017 roku wspólny projekt: Dziedzictwo Muzyki Polskiej. To jedno z flagowych przedsięwzięć obu instytucji, mające na celu kompleksowe opracowanie dzieł muzyki polskiej powstałej w latach 1795–1918.

Startuje trzecia edycja rezydencji kompozytorskich composer.pl

Agata Zubel i Michał Moc po raz kolejny aktywizują środowisko młodych kompozytorów, otwierając nabór do następnej edycji programu rezydencji artystycznych na Islandii. Zgłoszenia można przesyłać do 15 lipca. Polskie Wydawnictwo Muzyczne jest partnerem przedsięwzięcia. 
 

Znamy wyniki 6. Konkursu Kompozytorskiego im. Krzysztofa Pendereckiego

Międzynarodowy Festiwal Muzyczny Sopot Classic powstał w 2011 roku z inicjatywy Dyrektora Artystycznego Polskiej Filharmonii Kameralnej Sopot Wojciecha Rajskiego oraz władz Miasta Sopotu. Każdego roku Sopot Classic gości znakomitych artystów z Polski i zagranicy, których interpretacje najdoskonalszych dzieł muzyki od Baroku po XXI wiek wypełniają koncertowe programy. Wydarzeniem towarzyszącym jest odbywający się do dwa lata Konkurs Kompozytorski im. Krzysztofa Pendereckiego, skierowany do młodych kompozytorów. Jury, w którego składzie znalazł się dyrektor – redaktor naczelny PWM dr Daniel Cichy oraz związani z Wydawnictwem kompozytorzy, ogłosiło laureatów 6. edycji konkursu.
 

Hanna Kulenty czerwcowym KOMPOZYTOREM MIESIĄCA

W 2021 roku zwracamy uwagę na kierunki i nurty w muzyce polskiej XX i XXI wieku, a także na ich twórczych reprezentantów – kompozytorów związanych z Polskim Wydawnictwem Muzycznym. Czerwiec poświęcony jest rozmaitym aspektom duchowości w muzyce. Reprezentantką miesiąca jest Hanna Kulenty, twórczyni techniki musique surrealistique