PWM

Szukaj
Zaawansowane
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
biuletyn informacji publicznej

Aktualności

Mykietyn we "Wprost": "Czuję się trochę freakiem"

2011-04-13
- Mykietyn ma pozycję porównywalną z tą, którą na przełomie lat 50. i 60. zdobyli Lutosławski, Penderecki czy Górecki – mówi w artykule „Następca największych” („Wprost” 6/2011) o kompozytorze związanym z PWM Antoni Wit.

- Mam duży dystans do rzeczywistości, czuję się trochę freakiem – to słowa Pawła Mykietyna o samym sobie. Dla Jacka Hawryluka, dziennikarza Programu 2 Polskiego Radia, to przede wszystkim kompozytor o oryginalnej wrażliwości: – Mykietyn nie stoi w miejscu i cały czas chce odkrywać coś nowego. Kiedy zaciekawi go elektronika, to wchodzi w nią głęboko. Jeżeli spektralizm, to chce go rozgryźć – dodaje.

Paweł Mykietyn to również autor oprawy muzycznej wielu spektakli i filmów (ostatnio – „Essential Killing” Skolimowskiego). Twórczość Mykietyna staje się sławna i rozpoznawalna nie tylko w Polsce, ale również za granicami kraju, a on sam uznawany jest za następcę wielkich kompozytorów XX wieku, takich jak Górecki czy Lutosławski.

Najczęściej czytane:

Koncert inaugurujący działalność wytwórni płytowej ANAKLASIS już 22 listopada

Koncert promujący płytę E-ŚPIEWNIK odbędzie się w piątek, 22 listopada o godz. 20.00 w Małej Warszawie (ul. Otwocka 14, Warszawa).

Polska muzyka w Azji

Październik w Polskim Wydawnictwie Muzycznym łączy się z obecnością polskiej muzyki w Azji. Wspólnie z Narodowym Instytutem Fryderyka Chopina PWM obecne było na Music China, największych targach muzycznych w Azji. Odbywające się w Szanghaju targi w tym roku trwały od 10 do 13 października.

Książka „Podróż zimowa. Anatomia obsesji” Iana Bostridge’a już w sprzedaży!

Ileż razy prezentowaliśmy ten cykl latem – myśleliśmy sobie – i jak dziwne, wręcz niestosowne się to czasem wydaje! Jest również coś dziwnego w tym, że wykonujemy te pieśni w ciepłej sali; że nie czujemy nigdy zimna ani nie żyjemy w ciszy zaśnieżonego krajobrazu. Jak często publiczność naprawdę go sobie wyobraża? Czy powinien być to składnik przepisu na wykonanie?

Poczuj zimę już tej jesieni! 

Śpiewaj z nami! MONIUSZKO dla wszystkich!

Serdecznie zapraszamy na wyjątkowe wydarzenie – koncert zamykający oficjalne obchody Roku Moniuszkowskiego w Krakowie! Ponad 400 niezwykle zaangażowanych wykonawców, niesztampowy scenariusz koncertu z projekcjami multimedialnymi i – przede wszystkim – atrakcyjny repertuar, na który złożą się najbardziej popularne utwory Stanisława Moniuszki to gwarancja niezapomnianych wrażeń. Koncert odbędzie się 29 października o godz. 13:00 w ICE Kraków.

PWM na 23. Międzynarodowych Targach Książki w Krakowie

Polskie Wydawnictwo Muzyczne zaprasza wszystkich swoich czytelników na Targi Książki w Krakowie (24-26 października) na stoisko numer B32.

Posłuchaj! Zobacz! ANAKLASIS

Najciekawsze zjawiska w muzyce współczesnej, szerokie spektrum gatunków, wybitne dzieła, znakomici kompozytorzy i wykonawcy – Polskie Wydawnictwo Muzyczne wprowadza na rynek nową markę fonograficzną. Koncert inaugurujący działalność wytwórni płytowej ANAKLASIS już 22 listopada. Zapraszamy do Małej Warszawy.

Jubileuszowy koncert Elżbiety Sikory

20 października w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego odbędzie się wyjątkowy koncert poświęcony Elżbiecie Sikorze kończący obchody 75 rocznicy urodzin kompozytorki. 

PWM po raz trzeci na targach Music China

W czwartek, 10 października 2019 r. w Szanghaju startuje kolejna edycja największych targów branży muzycznej w Azji – Music China. Polskie Wydawnictwo Muzyczne bierze udział w imprezie już po raz trzeci.

Prawykonanie utworu „Glosolalia” Sławomira Kupczaka

W piątek 18 października 2019 roku w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego prawykonany będzie najnowszy utwór Sławomira Kupczaka. Kompozycję Glosolalia wykona Chór Polskiego Radia. 

„Drach” – to jeszcze nie koniec

Podczas trzech dni tyskiego festiwalu AUKSODRONE publiczność miała okazję poznać najnowsze dzieło Aleksandra Nowaka Drach. Dramma per musica na podstawie libretta Szczepana Twardocha. Godzinne, podzielone na trzy części dzieło, nie jest przeniesieniem historii z powieści Twardocha – libretto, na prośbę kompozytora, miało zostać skondensowane, a rolę pierwszoplanową miały odgrywać emocje.