Aktualności
Utwory z katalogu PWM na antenie radiowej Dwójki
2011-07-15
Najbliższy tydzień na antenie radiowej Dwójki (od soboty 16.07. do piątku 22.07.) to wiele utworów z katalogu PWM, autorstwa m.in. Bairda, Kilara, Lasonia czy Blocha. Zapraszamy do zapoznania się z ramówką. S o b o t a 16.07.20112.00 – 6.00 – Fantazja polska – opracowanie Renaty Mieszkowskiej
Tadeusz Baird, Colas Breugnon, wyk. Orkiestra Kameralna Polskiego Radia „Amadeus”, dyr. Agnieszka Duczmal, Łukasz Długosz – flet;
Juliusz Łuciuk, słowa Alan Kosko, Poemat Loary, wyk. Jadwiga Gadulanka – sopran, Bronisława Kawalla – fortepian;
Witold Lutosławski, Trois Poémes d’ Henri Michaux, wyk. Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia, Chór Polskiego Radia, dyr. Gabriel Chmura;
Kazimierz Serocki, Impromptu fantasque, wyk. Zespół Muzyków Filharmonii Narodowej, dyr. Jan Krenz;
Witold Lutosławski, Paroles Tissées, wyk. Louis Devos – tenor, Wielka Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia, dyr. Witold Lutosławski;
Piotr Perkowski, Nokturn, wyk. Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia, dyr. Jerzy Salwarowski,
Piotr Perkowski, Koncert wiolonczelowy, wyk. Roman Jabłoński – wiolonczela, Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Narodowej, dyr. Kazimierz Kord
N i e d z i e l a 17.07.2011
2.00 – 6.00 – Fantazja polska – opracowanie Małgorzaty Gąsiorowskiej
Wojciech Kilar, Walc z filmu Ziemia obiecana, wyk. Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia, dyr. Jerzy Maksymiuk, Siwa mgła, wyk. Andrzej Bachleda – baryton, Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia, dyr. Jacek Kasprzyk
Aleksander Lasoń, II Symfonia koncertująca na fortepian i orkiestrę, wyk. Eugeniusz Knapik – fortepian, Wielka Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia, dyr. Antoni Wit;
Wojciech Kilar, Génerique, wyk. Wielka Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia, dyr. Zbigniew Graca
Wojciech Kilar, Mała uwertura, wyk. Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia, dyr. Stanisław Macura
Wojciech Kilar, Krzesany, wyk. Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia, dyr. Kazimierz Kord
P o n i e d z i a ł e k 18.07.2011
9.50 – 11.00
Bolesław Szabelski, Concerto grosso, wyk. Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Śląskiej, dyr. Mirosław Jacek Błaszczyk
W t o r e k 19.07.2011 1.00 – 2.00 – Fantazja polska – opracowanie Barbary Taraszkiewicz–Nowik
Edward Bogusławski, Koncert obojowy, wyk. Arkadiusz Krupa – obój, Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia, dyr. Tadeusz Wojciechowski;
Augustyn Bloch, Espressioni do słów Jarosława Iwaszkiewicza, wyk. Halina Łukomska – sopran, Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Narodowej, dyr. Andrzej Markowski;
Jan Krenz, Concertino, wyk. Adam Wodnicki – fortepian, Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia, dyr. Tadeusz Wojciechowski
C z w a r t e k 21.07.2011
1.0 – 2.00 – Fantazja polska – opracowanie Małgorzaty Gąsiorowskiej
Paweł Mykietyn, Sonety Szekspira, wyk. Olga Pasiecznik – sopran, Maciej Grzybowski – fortepian; Dariusz Przybylski Orchesterstück nr 2, wyk: Orkiestra Sinfonia Iuventus, dyr. Krzysztof Słowiński 9.50 – 11.00
Karol Szymanowski, III Symfonia op. 27 „Pieśń o nocy”, wyk. Steve Davislim – tenor, Singverein der Gesellschaft der Musikfreunde Wien, Wiener Philharmoniker, dyr. Pierre Boulez
Najczęściej czytane:
To już osiemdziesiąt lat od kiedy Polskie Wydawnictwo Muzyczne wspiera rozwój polskiej kultury muzycznej na świecie. Przypadający w 2025 roku jubileusz Oficyna uświetni serią koncertów z udziałem artystów najwyższej próby w renomowanych salach koncertowych w Polsce. Podczas licznych aktywności muzycznych i edukacyjnych towarzyszyć nam będzie najlepsza polska twórczość. Do wspólnego świętowania zapraszamy już 7 i 8 marca do Wrocławia!
W lutym po raz pierwszy wykonane zostaną najnowsze utwory Agaty Zubel i Zygmunta Krauze. Chociaż oba dzieła różnią się od siebie pod względem obsady czy sposobu konstrukcji, to w przypadku źródła inspiracji łączy je eksploracja zagadnień związanych z malarstwem.
Współczesny jazz i XV-wieczna polifonia – czy te światy da się pogodzić? Ależ tak! Dowodem na to jest płyta LAETA MUNDUS od wytwórni ANAKLASIS, która splata głosy dwóch epok w swoistą harmonię sfer. Od 29 stycznia album dostępny jest także na winylu.
Przeglądając spisy dzieł Franciszka Lessla, wśród kompozycji na fortepian i orkiestrę znajdziemy Kaprys i wariacje op. 10 oraz Potpourri op. 12. Nie wszyscy wiedzą jednak, że pod tymi tytułami tak naprawdę kryje się... jeden i ten sam utwór! Jak do tego doszło i co wspólnego mają z tym lipska prasa muzyczna, Tadeusz Kościuszko i polskie damy? W nowym cyklu „Historia pewnego utworu” co miesiąc weźmiemy pod lupę wybraną kompozycję – przypomnimy najciekawsze wątki związane z genezą jej powstania, procesem twórczym, recepcją i dalszymi dziejami.
Czy Wesoły Franiu istnieje naprawdę i czemu Kotek Tęsknotek jest smutny? O procesie nadawania tytułów utworom i współpracy przy tworzeniu publikacji nutowej dla dzieci opowiadają Patrycja Budziacka i Natalia Drozen-Czaplińska – autorki zbioru Wiolinkowe opowieści na skrzypce i fortepian wydanego w Serii Pedagogicznej PWM.
Dyrektor Artystyczny Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego NDI Sopot Classic Szymon Morus oraz Polska Filharmonia Kameralna Sopot zapraszają młodych kompozytorów do wzięcia udziału w 8. Konkursie Kompozytorskim im. Krzysztofa Pendereckiego, który odbędzie się w ramach 15. edycji Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego NDI Sopot Classic. Konkurs, organizowany co dwa lata, wspiera twórczość młodych artystów, stwarzając im przestrzeń do zaprezentowania swoich utworów przed profesjonalnym jury.
Podobno sam Józef Haydn kupował mu papier nutowy. Na temat jego pochodzenia wysnuto kontrowersyjne teorie, łącząc go z rodziną Czartoryskich. Był twórcą pierwszego polskiego koncertu fortepianowego. Mowa o Franciszku Lesslu, kompozytorze przełomu XVIII i XIX wieku, którego można uznać za najwybitniejszego przed Chopinem. Marcin Tadeusz Łukaszewski kreśli jego sylwetkę w najnowszej Małej Monografii Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, poszukując prawdy i dementując narosłe wokół kompozytora mity.
225 polskich kompozytorów, 1500 utworów, kilkaset godzin muzyki! Rozpoczynamy kolejny rok z programem TUTTI.pl, dzięki któremu Polskie Wydawnictwo Muzyczne wspiera wykonania muzyki polskiej. Beneficjenci otrzymują rabat na wypożyczenie materiałów orkiestrowych w wysokości 70% opłaty.
W ramach nowej odsłony akcji „Kompozytor/Kompozytorka Miesiąca” zajrzymy do pracowni twórców, związanych z naszym Wydawnictwem. Przyjrzymy się ich pracy — czy siadają przy fortepianie, rozkładają papier nutowy na pulpicie i zapisują ołówkiem kolejne dźwięki, czy może jednak instrument i przyrządy piśmiennicze zastąpili myszką i klawiaturą komputera? Naszą szczególną uwagę zwrócimy na ich biurka, przy których pomysły muzyczne materializują się na pięcioliniach kolejnych partytur. Akcji towarzyszą fotografie Bartka Barczyka.
Polskie Wydawnictwo Muzyczne z dumą i radością prezentuje osiągnięcia mijających miesięcy. Rok 2024 to w Oficynie nie tylko nowe utwory, publikacje nutowe, książki i albumy muzyczne, ale także zasoby cyfrowe, wydarzenia koncertowe i edukacyjne oraz międzynarodowe projekty upowszechniające muzykę polską. Miniony rok to również czas intensywnych współprac w ramach licznych wydarzeń w świecie muzyki. Wydawnictwo rozwija się dynamicznie, będąc w centrum najważniejszych wydarzeń świata kultury i podejmując współpracę z partnerami najwyższej klasy.