Aktualności
Koncerty Agaty Zubel w Seattle
2012-01-30
Agata Zubel, wokalistka i kompozytorka związana z PWM, będzie gościem specjalnym festiwalu „Icebreaker: New Music from the Mediterranean”, podczas którego wykona utwory Luciano Berio, Georgesa Aperghisa i Luísa Tinoco. Jest to kolejny projekt artystki z Seattle Chamber Players, po entuzjastycznie przyjętych przez krytyków i publiczność koncertach przedstawionych w ostatnich latach w Seattle, na Festiwalu Other Minds w San Francisco i na Festiwalu Warszawska Jesień 2011. Agata Zubel wystąpi jako solistka w utworach Georgesa Aperghisa, Luciano Berio i Luisa Tinoco.Sobota, 25 lutego, 2012, godz. 20:00
Benet Casablancas (Hiszpania): Six Glosses
Sanja Drakulic (Horwacja): Kolo sreće
Uroš Rojko (Słowacja): Stone Wind
Georges Aperghis (Grecja): La nuit en tête
Yann Robin (Francja): Chaostika
Luciano Berio (Włochy) : Folk Songs
Po koncercie spotkanie z kompozytorami i artystami
Niedziela, 26 lutego, 2012, godz. 19:00
Yitzhak Yedid (Izrael): Passions and Prayers: Sextet in Homage to Jerusalem
Nabil Benabdeljalil (Maroko): Prière des anges (“Prayer of the Angels”)
Luis Tinoco (Portugalia): Trois Poèmes de l'Orient
Mohammed Fairouz (Egipt/Liban): Incantation and Dabkeh
Alexander Peci (Albania): Sonic Roots
Salim Dada (Algeria): Fine dell'inizio (“The end of the beginning”)
Fazil Say (Turcja): Divorce
Po koncercie spotkanie z kompozytorami i artystami
KIEDY: Sobota, 25 lutego, 2012, godz. 20:00 i niedziela, 26 lutego, 2012, godz. 19 :00
GDZIE:Illsley Ball Nordstrom Recital Hall at Benaroya Hall
200 University Street, Seattle, WA 98101
Najczęściej czytane:
Tematem przewodnim 37. edycji Krakowskiego Międzynarodowego Festiwalu Kompozytorów jest muzyka w muzyce. Festiwal, który został objęty patronatem honorowym Aleksandra Miszalskiego, Prezydenta Miasta Krakowa, rozpocznie się już 10 maja koncertem inauguracyjnym w Filharmonii Krakowskiej. Polskie Wydawnictwo Muzyczne jest partnerem wydarzenia.
Już 09 maja 2025 roku Polskie Wydawnictwo Muzyczne zaprasza do wspólnego świętowania podczas Dni Funduszy Europejskich w PWM. Sprawdź, co zaplanowaliśmy na ten dzień!
Piąty miesiąc roku zwiastuje nadejście wiosennego sezonu festiwalowego. W Krakowie, Warszawie i we Wrocławiu zabrzmią kompozycje Joanny Wnuk-Nazarowej, Pawła Malinowskiego, Wojciecha Widłaka, Macieja Zielińskiego, Pawła Hendricha i Agaty Zubel. Najnowszej muzyce polskiej będziemy przysłuchiwać się podczas koncertów specjalnych, na festiwalowych estradach, a także na zakończenie sezonu artystycznego.
Blisko 400 muzyków i chórzystów, boska interwencja i absolutny triumf kompozytora – prawykonanie oratorium pasyjnego Męka Pana naszego Jezusa Chrystusa w 1838 r. wprost zelektryzowało muzyczną Warszawę. Dzieło to uznaje się za najwybitniejsze osiągnięcie polskiej muzyki religijnej XIX wieku. Dlaczego jednak do premierowego wykonania doszło dopiero w czerwcu, nie zaś – jak zamierzał twórca – w czasie Wielkiego Tygodnia? W kolejnej odsłonie cyklu Historia pewnego utworu przyjrzymy się niedotrzymanym obietnicom i przetrzymanym nutom.
Fundacja Pamięci Johna Simona Guggenheima (The John Simon Guggenheim Memorial Foundation) ogłosiła tegorocznych stypendystów Guggenheima – 198 wybitnych osób ze świata nauki i sztuki współczesnej, reprezentujących 53 dyscypliny, wybranych w rygorystycznym procesie aplikacji spośród prawie 3500 kandydatów. Wśród stypendystów, którzy otrzymali grant na realizację swojej działalności, jest Krzysztof Wołek – kompozytor związany z Polskim Wydawnictwem Muzycznym.
Écoute na sopran i kwartet smyczkowy jest nową wersją kompozycji Słuchaj na sopran, klarnet, skrzypce, perkusję i fortepian, której prawykonanie odbyło się w grudniu ubiegłego roku w podczas bydgoskiego Festiwalu Art Mintaka. 22 kwietnia dzieło zostanie wykonane po raz pierwszy podczas paryskiego festiwalu, prezentującego najnowszą muzykę europejską.
Jagoda Szmytka jest kompozytorką, artystką i badaczką artystyczną. Muzykę łączy ze sztukami pięknymi i głęboką refleksją z zakresu takich dziedzin humanistyki, jak filozofia, estetyka czy historia sztuki. W katalogu jej twórczości znajdziemy m.in. dzieła solowe, utwory pisane na amplifikowane zespoły kameralne, instalacje performatywne, a także kompozycje wpisujące się w konwencję teatru muzycznego. W kwietniu, jako nasza Kompozytorka Miesiąca, odkrywa przed nami tajemnice procesu twórczego i zaprasza w gościnne progi swojej pracowni kompozytorskiej.
Aż trzy publikacje książkowe wydane przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne w minionym roku zostały nominowane w konkursie PTWK Najpiękniejsze Książki Roku 2024. Jury doceniło pozycje: Muzyka Polska po Szymanowskim Adriana Thomasa, Estetyka muzyki Rogera Scrutona oraz Karnawał zwierząt Piotra Kamińskiego.
Jean-Philippe Rameau (1683-1764) wzbudzał wiele emocji. Wywarł nieoceniony wpływ na bieg historii i teorii muzyki, a jego spojrzenie na zasady rządzące kompozycją było – jak na XVIII wiek – innowacyjne. Postać francuskiego muzyka o wszechstronnych zainteresowaniach i oświeceniowym umyśle przybliża Christophe Rousset w najnowszej Małej Monografii wydanej przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne. Premiera książki już dziś.
Natura, budząca się znów do życia feerią barw i zapachów, przynosi nam także nowe, wiosenne bogactwo dźwięków i muzycznych inspiracji. Kwiecień witamy prawykonaniami dwóch dzieł z katalogu Polskiego Wydawnictwa Muzycznego: Karatachi no Hana Marcela Chyrzyńskiego we Wrocławiu i SurVanTutti Hanny Kulenty w Krakowie.