Aktualności
Kwietniowe prawykonania - What is the Word oraz Percussion Store Agaty Zubel
2012-04-11
W najbliższych dniach będą miały miejsce dwa prawykonania utworów Agaty Zubel: What is the Word na głos i 4 instrumenty oraz Percussion Store na zestaw perkusyjny i orkiestrę.Pierwszy z nich zabrzmi w dniach 18-19 kwietnia 2012 w Nowym Jorku w wykonaniu artystów z zespołu Klangoforum Wien podczas koncertu, wpisującego się w obchody jubileuszu 10-lecia Austrian Cultural Forum New York. Program całego koncertu wygląda następująco:
Agata Zubel: What is the word (World Premiere, 2012)
Roman Haubenstock-Ramati: 1. String Trio (1948/1978 new Version)
Johannes Maria Staud: Celluloid (2011)
Györgi Kurtag: In Nomine - all'ongherese (2001, rev. 2004)
Eduardo Moguillansky: Tempo giusto (2006)
Franco Donatoni Rima: Fili (1981)
Salvatore Sciarrino: Malinconia (1980)
Natomiast w dniach 20-21 kwietnia 2012 w Filharmonii Krakowskiej zabrzmi Percussion Store na cztery zestawy perkusyjne i orkiestrę. Wystąpi zespół Haba Percussion Group w składzie: Bartosz Sałdan, Jacek Dwojak, Filip Klasa i Ryszard Haba oraz Orkiestra Filharmonii Krakowskiej pod dyrekcją Pawła Przytockiego. Koncert ten dedykowany jest profesorowi Jerzemu Katlewiczowi, wybitnemu dyrygentowi, przez wiele lat związanemu z Filharmonią Krakowską z okazji jego 85. urodzin. Oprócz nowego utworu Agaty Zubel zabrzmią na nim także II Koncert skrzypcowy g-moll op. 63 Siergieja Prokofiewa i IV Symfonia e-moll op. 98 Johannesa Brahmsa.
Krótki opis utworu Percussion Store znajdą Państwo tutaj.
Zachęcamy także do wysłuchania wywiadu z kompozytorką, w którym mówi ona także między innymi o swoich doświadczeniach z perkusją. Wywiad dostępny jest pod tym linkiem.
Najczęściej czytane:
Fascynujący bohater, śmiała koncepcja, wreszcie znakomita obsada aktorska – Król Narcyz to nieszablonowy format opowieści o najsłynniejszym kompozytorze muzyki polskiej początków XX wieku. Wspólna produkcja Polskiego Wydawnictwa Muzycznego i Radia Kraków zgromadziła cenionych realizatorów i aktorów teatralnych, którzy wykreowali świat Karola Szymanowskiego oraz jego bliskich. Emisja na antenie Radia Kraków w kolejne poniedziałki o godzinie 21.05, począwszy od 2 czerwca br.
Kultowe piosenki Zygmunta Koniecznego, które dekady temu pokochała publiczność Ewy Demarczyk w nowym opracowaniu Cezarego Duchnowskiego. Najnowszy album ANAKLASIS z udziałem Agaty Zubel, Andrzeja Bauera, Bartka Wąsika oraz Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia pod dyrekcją Alexandra Humali jest już dostępny w sprzedaży.
W konkursie Polskiego Towarzystwa Wydawców Książek na Najpiękniejsze Polskie Książki 2024, w którym Jury docenia m.in. koncepcję edytorską, nowatorskie opracowania graficzne, typograficzne i poziom artystyczny ilustracji, wyróżnienie w kategorii Literatura naukowa i popularnonaukowa zdobyła książka Muzyka polska po Szymanowskim Adriana Thomasa.
W maju do swojej pracowni zaprasza nas Jerzy Kornowicz – kompozytor, pianista-improwizator, pedagog i działacz muzyczny, dyrektor Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”. Autor muzyki wielu gatunków – twórca interdyscyplinarny, który potrafi komponować w rozmaitych miejscach.
Od początku istnienia Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, serie pedagogiczne stanowiły istotną i liczną grupę powstających publikacji. Oficyna nawiązywała współpracę z cenionymi twórcami, dzięki czemu powstały utwory nie tylko licznie nagradzane na konkursach i festiwalach, budujące tym prestiż PWM-u, ale przede wszystkim ponadczasowe. Świadczą o tym wznowienia wielu tytułów.
Tematem przewodnim 37. edycji Krakowskiego Międzynarodowego Festiwalu Kompozytorów jest muzyka w muzyce. Festiwal, który został objęty patronatem honorowym Aleksandra Miszalskiego, Prezydenta Miasta Krakowa, rozpocznie się już 10 maja koncertem inauguracyjnym w Filharmonii Krakowskiej. Polskie Wydawnictwo Muzyczne jest partnerem wydarzenia.
Już 09 maja 2025 roku Polskie Wydawnictwo Muzyczne zaprasza do wspólnego świętowania podczas Dni Funduszy Europejskich w PWM. Sprawdź, co zaplanowaliśmy na ten dzień!
Piąty miesiąc roku zwiastuje nadejście wiosennego sezonu festiwalowego. W Krakowie, Warszawie i we Wrocławiu zabrzmią kompozycje Joanny Wnuk-Nazarowej, Pawła Malinowskiego, Wojciecha Widłaka, Macieja Zielińskiego, Pawła Hendricha i Agaty Zubel. Najnowszej muzyce polskiej będziemy przysłuchiwać się podczas koncertów specjalnych, na festiwalowych estradach, a także na zakończenie sezonu artystycznego.
Blisko 400 muzyków i chórzystów, boska interwencja i absolutny triumf kompozytora – prawykonanie oratorium pasyjnego Męka Pana naszego Jezusa Chrystusa w 1838 r. wprost zelektryzowało muzyczną Warszawę. Dzieło to uznaje się za najwybitniejsze osiągnięcie polskiej muzyki religijnej XIX wieku. Dlaczego jednak do premierowego wykonania doszło dopiero w czerwcu, nie zaś – jak zamierzał twórca – w czasie Wielkiego Tygodnia? W kolejnej odsłonie cyklu Historia pewnego utworu przyjrzymy się niedotrzymanym obietnicom i przetrzymanym nutom.
Fundacja Pamięci Johna Simona Guggenheima (The John Simon Guggenheim Memorial Foundation) ogłosiła tegorocznych stypendystów Guggenheima – 198 wybitnych osób ze świata nauki i sztuki współczesnej, reprezentujących 53 dyscypliny, wybranych w rygorystycznym procesie aplikacji spośród prawie 3500 kandydatów. Wśród stypendystów, którzy otrzymali grant na realizację swojej działalności, jest Krzysztof Wołek – kompozytor związany z Polskim Wydawnictwem Muzycznym.