Aktualności
Letnie koncerty na Grochowskiej
2013-07-10
W lipcu w ramach cyklu "Letnie Koncerty na Grochowskiej" Sinfonia Varsovia zaprasza do wysłuchania utworów polskich kompozytorów takich jak Karol Szymanowski, Fryderyk Chopin czy Krzysztof Penderecki. Oto lipcowy program:13.07 sobota 16:00
Anna Maria Staśkiewicz skrzypce
Anna Starzec fortepian
Anna S. Dębowska prowadzenie
MAURICE RAVEL Sonata na skrzypce i fortepian
KRZYSZTOF PENDERECKI Sonate
MANUEL DE FALLA Suite Populaire Espagnole
PABLO DE SARATE Introdukcja i Tarantella op.43
KAROL SZYMANOWSKI Pieśń Roksany z opery „Król Roger”
KAROL SZYMANOWSKI Nokturn i Tarantela op.28
14.07 niedziela 16:00
Andrzej Wierciński fortepian
Agata Kwiecińska prowadzenie
KAROL SZYMANOWSKI Preludia op.1 nr 8 es-moll, nr 9 b-moll
FRYDERYK CHOPIN Barkarola Fis-dur op.60
FRYDERYK CHOPIN Mazurki op.30 nr 1 c-moll, nr 2 h-moll, nr 3 Des-dur, nr 4 cis-moll
FRYDERYK CHOPIN Polonez c-moll op.40 nr 2
FRYDERYK CHOPIN Wariacje E-dur z Hexameronu na temat marsza z opery „Purytanie” Belliniego op.29a
FRYDERYK CHOPIN Etiuda As-dur op.10 nr 10
FRYDERYK CHOPIN Etiuda a-moll op.25 nr 11
CLAUDE DEBUSSY Preludium nr 10 Zatopiona katedra z cyklu „Preludia, zeszyt I”
ISAAC ALBENIZ Asturias z I Suity hiszpańskiej op.47 nr 5
SIERGIEJ RACHMANINOW Preludium g-moll op.23 nr 5
20.07 sobota 16:00
Jagoda Krzemińska flet
Aleksandra Płatek fortepian
Agnieszka Topolska prowadzenie
CARL PHILIPP EMMANUEL BACH Sonata a-moll na flet solo (cz. II Poco Adagio)
WOLFGANG AMADEUS MOZART Koncert G-dur KV313 (cz. I Allegro Maestoso)
GEORGES HUE Fantaisie
MAKOTO SHINOHARA Kassouga
ŁUKASZ WOŚ Sonata Medjugorska
KRZYSZTOF ZGRAJA Flamenco Studies I
VITTORIO MONTI Czardasz (opr. Włodzimierz Lech Puchnowski)
21.07 niedziela 16:00
Joanna Wronko skrzypce
Grzegorz Gorczyca fortepian
Anna S. Dębowska prowadzenie
CLAUDE DEBUSSY Sonata na skrzypce i fortepian
KAROL SZYMANOWSKI Źródło Aretuzy z cyklu „Mity”
KRZYSZTOF PENDERECKI Tanz
JOHANNES BRAHMS II Sonata skrzypcowa A-dur op.100
27.07 sobota 16:00
Arkadiusz Krupa obój
Michał Nagy gitara
Karina Krupa fortepian
Maciej Łukasz Gołębiowski prowadzenie
WITOLD LUTOSŁAWSKI Epitafium na obój i fortepian
FRANCESCO MOLINO Duo op.61 nr 1
DOMENICO SCARLATTI
Sonata d-moll L.413/K141
Sonata D-dur L.23/K.380
Sonata G-dur L.423
WITOLD LUTOSŁAWSKI Melodie ludowe (wybór)
JACQUES IBERT Entr’acte
THEODORE LALLIET Preludium i wariacje na temat Karnawału weneckiego op.20
28.07 niedziela 16:00
ProMODERN
Łucja Szablewska sopran
Ewa Puchalska mezzosopran
Jadwiga Niebelska mezzosopran
Andrzej Marusiak tenor
Artur Janda bas-baryton
Piotr Pieron bas
Mariusz Gradowski prowadzenie
ANDRZEJ BORZYM JR Mors Laocoontis
ALDONA NAWROCKA Ritualudium Mozambique
BARTOSZ KOWALSKI Where are you
GIOACCHINO ROSSINI Uwertura do opery “Cyrulik sewilski”
PAUL DRAYTON Masterpiece
spiritual Swing low, sweet chariot
spiritual Down in the river to pray
BILLY JOEL And so it goes
WAYNE SHANKLIN Chanson d’amour
RANDY NEWMAN When she loved me
RANDY NEWMAN Short people
FREDDIE MERCURY Seaside rendezvous
Szczegóły: http://www.sinfoniavarsovia.org/sv.php?ref=%2Findex.php
Najczęściej czytane:
Liryka wokalna Zygmunta Mycielskiego - kompozytora, pisarza i intelektualisty, napisana do wierszy między innymi Cypriana Kamila Norwida, Jarosława Iwaszkiewicza, Czesława Miłosza i Zbigniewa Herberta po raz pierwszy w komplecie, na dwóch płytach. Pieśni wykonują: Joanna Freszel, Bartłomiej Kominek, Tomasz Konieczny i Lech Napierała. Od dziś album dostępny jest w serwisach streamingowych i w najlepszych sklepach muzycznych.
Cykl, w którym zaglądamy do pracowni kompozytorów związanych z naszym Wydawcnictwem i sprawdzamy, co trzymają na swoich biurkach, zamyka jedna z najważniejszych postaci polskiej muzyki — Elżbieta Sikora. Kompozytorka tworzy muzykę elektroakustyczną, symfoniczną, kameralną, instrumentalną, wokalno-instrumentalną, filmową, teatralną, baletową, a także operową. Jej utwory były wykonywane na wielu prestiżowych festiwalach w Polsce i za granicą.
Polskie Wydawnictwo Muzyczne przedstawiło swoją działalność podczas konferencji Instytutu Polskiego w Rzymie pt. „Musica e Memoria: 1945-2025. Tra reminiscenze e nuove prospettive/Muzyka i pamięć 1945-2025. Reminiscencje i nowe perspektywy”.
Dziś, 2 grudnia, rozpoczyna się osiemnasta odsłona jednego z najbardziej prestiżowych europejskich konkursów dyrygenckich: Donatella Flick – London Symphony Orchestra Conducting Competition. W bogatym przekroju repertuarowym jako utwór obowiązkowy znalazł się także Koncert na orkiestrę smyczkową Grażyny Bacewicz.
3 miasta, blisko 40 wydarzeń, koncertów, spotkań i warsztatów edukacyjnych, ponad 800 wykonawców, dzieła 38 kompozytorów związanych z PWM, 1 statuetka „Koryfeusz Muzyki Polskiej” oraz tysiące melomanów w salach koncertowych, miejskiej sonosferze i na radiowej antenie. Polskie Wydawnictwo Muzyczne uczciło 80-lecie swojej działalności wyjątkowym cyklem „Muzyczne spotkania”. Całoroczne obchody jubileuszu Oficyny zwieńczył uroczysty koncert w Filharmonii Krakowskiej z udziałem Laureatki IV Nagrody XIX Konkursu Chopinowskiego Tianyao Lyu.
Refleksje i mistyka nad różnymi obszarami życia to wątki towarzyszące utworom, których prawykonania odbędą się w grudniu. Nowych dzieł kompozytorów współpracujących z Polskim Wydawnictwem Muzycznym będzie można posłuchać w Katowicach oraz Bydgoszczy.
Już 7 grudnia w Studiu S1 w Warszawie specjalnym koncertem swoje osiemdziesiąte urodziny będzie obchodził „Ruch Muzyczny” – najstarsze czasopismo o muzyce klasycznej w Polsce. W programie znajdą się m.in. kompozycje dawnych, legendarnych redaktorów naczelnych – Stefana Kisielewskiego i Zygmunta Mycielskiego
Dziedzictwo muzyczne w nowym formacie — prezentacja portalu Polska Biblioteka Muzyczna podczas XVI Ogólnopolskiej Konferencji Bibliotekarzy Muzycznych pod hasłem "Muzykalia w zmieniającym się otoczeniu bibliotecznym – integracja, współpraca, harmonia".
Z okazji jubileuszu 80-lecia Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, zasłużeni pracownicy Oficyny oraz związani z nią autorzy i przedstawiciele polskiego środowiska muzycznego zostali uhonorowani odznaczeniami państwowymi. Samo wydawnictwo otrzymało też Brązowy Medal „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”.
I Koncert fortepianowy e-moll op. 11 w rzeczywistości powstał kilka miesięcy po II Koncercie f-moll op. 21; „zamieniona” opusowa numeracja wynika z dat wydań obu utworów. Dziś pochylimy się nad późniejszym z tych dwóch z dzieł, dojrzalszym i kreślonym pewniejszą ręką. W kolejnej odsłonie cyklu „Historia pewnego utworu” przyjrzymy się koncertowym programom, sztambuchowym wyznaniom i pożegnaniu z Ojczyzną.