Aktualności
Nowy album utworów Witolda Lutosławskiego
2013-10-03
23 sierpnia br w ramach Festiwalu Chopin i Jego Europa w Filharmonii Narodowej odbył się promocyjny koncert nowego albumu wydawnictwa BeArTon: Witold Lutosławski vol.2. W programie koncertu zaprezentowane zostały utwory albumu: IV Symfonia, Koncert na wiolonczele i orkiestrę i Koncert na fortepian i orkiestrę z udziałem solistów: pianistki Ewy Pobłockiej i angielskiego wiolonczelisty Roberta Cohena oraz orkiestry Sinfonia Varsovia pod dyr. Maestro Jerzego Maksymiuka. Interpretacja znanych utworów kompozytora spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem publiczności.Album wydany z okazji Jubileuszu 100. urodzin kompozytora w ramach fonograficznego cyklu Perły Muzyki Polskiej jest kontynuacją nagrań wybranych utworów kompozytora, realizowanych przez firmę BeArTon w nowym formacie Super Audio. W pierwszym albumie z 2004 roku zarejestrowany został Koncert na orkiestrę, Chantefleurs et Chantefables i Wariacje na temat Paganiniego w wykonaniu solistów: Olgi Pasiecznik - sopran, Janusza Olejniczaka - fortepian oraz Sinfonii Varsovii pod dyr. Jerzego Maksymiuka. Wspomniana zawartość repertuarowa drugiego albumu [vol.2 ] oznaczonego nr. kat. CDB052 to Koncert na wiolonczelę i orkiestrę, Koncert na fortepian i orkiestrę i IV Symfonia z udziałem wybitnej polskiej pianistki Ewy Pobłockiej i angielskiego solisty, uważanego za jednego z najwybitniejszych wiolonczelistów naszych czasów, Roberta Cohena, który gra na instrumencie z 1723 roku wykonanym przez Davida Tecchlera. Solistom towarzyszy Sinfonia Varsovia pod dyr. Jerzego Maksymiuka. Album powstał dzięki dofinansowaniu ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu Lutosławski 2013 – Promesa realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca.
Więcej informacji na stronie www.bearton,.com i www.Sa-Cd,net
Najczęściej czytane:
Tematem przewodnim 37. edycji Krakowskiego Międzynarodowego Festiwalu Kompozytorów jest muzyka w muzyce. Festiwal, który został objęty patronatem honorowym Aleksandra Miszalskiego, Prezydenta Miasta Krakowa, rozpocznie się już 10 maja koncertem inauguracyjnym w Filharmonii Krakowskiej. Polskie Wydawnictwo Muzyczne jest partnerem wydarzenia.
Już 09 maja 2025 roku Polskie Wydawnictwo Muzyczne zaprasza do wspólnego świętowania podczas Dni Funduszy Europejskich w PWM. Sprawdź, co zaplanowaliśmy na ten dzień!
Piąty miesiąc roku zwiastuje nadejście wiosennego sezonu festiwalowego. W Krakowie, Warszawie i we Wrocławiu zabrzmią kompozycje Joanny Wnuk-Nazarowej, Pawła Malinowskiego, Wojciecha Widłaka, Macieja Zielińskiego, Pawła Hendricha i Agaty Zubel. Najnowszej muzyce polskiej będziemy przysłuchiwać się podczas koncertów specjalnych, na festiwalowych estradach, a także na zakończenie sezonu artystycznego.
Blisko 400 muzyków i chórzystów, boska interwencja i absolutny triumf kompozytora – prawykonanie oratorium pasyjnego Męka Pana naszego Jezusa Chrystusa w 1838 r. wprost zelektryzowało muzyczną Warszawę. Dzieło to uznaje się za najwybitniejsze osiągnięcie polskiej muzyki religijnej XIX wieku. Dlaczego jednak do premierowego wykonania doszło dopiero w czerwcu, nie zaś – jak zamierzał twórca – w czasie Wielkiego Tygodnia? W kolejnej odsłonie cyklu Historia pewnego utworu przyjrzymy się niedotrzymanym obietnicom i przetrzymanym nutom.
Fundacja Pamięci Johna Simona Guggenheima (The John Simon Guggenheim Memorial Foundation) ogłosiła tegorocznych stypendystów Guggenheima – 198 wybitnych osób ze świata nauki i sztuki współczesnej, reprezentujących 53 dyscypliny, wybranych w rygorystycznym procesie aplikacji spośród prawie 3500 kandydatów. Wśród stypendystów, którzy otrzymali grant na realizację swojej działalności, jest Krzysztof Wołek – kompozytor związany z Polskim Wydawnictwem Muzycznym.
Écoute na sopran i kwartet smyczkowy jest nową wersją kompozycji Słuchaj na sopran, klarnet, skrzypce, perkusję i fortepian, której prawykonanie odbyło się w grudniu ubiegłego roku w podczas bydgoskiego Festiwalu Art Mintaka. 22 kwietnia dzieło zostanie wykonane po raz pierwszy podczas paryskiego festiwalu, prezentującego najnowszą muzykę europejską.
Jagoda Szmytka jest kompozytorką, artystką i badaczką artystyczną. Muzykę łączy ze sztukami pięknymi i głęboką refleksją z zakresu takich dziedzin humanistyki, jak filozofia, estetyka czy historia sztuki. W katalogu jej twórczości znajdziemy m.in. dzieła solowe, utwory pisane na amplifikowane zespoły kameralne, instalacje performatywne, a także kompozycje wpisujące się w konwencję teatru muzycznego. W kwietniu, jako nasza Kompozytorka Miesiąca, odkrywa przed nami tajemnice procesu twórczego i zaprasza w gościnne progi swojej pracowni kompozytorskiej.
Aż trzy publikacje książkowe wydane przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne w minionym roku zostały nominowane w konkursie PTWK Najpiękniejsze Książki Roku 2024. Jury doceniło pozycje: Muzyka Polska po Szymanowskim Adriana Thomasa, Estetyka muzyki Rogera Scrutona oraz Karnawał zwierząt Piotra Kamińskiego.
Jean-Philippe Rameau (1683-1764) wzbudzał wiele emocji. Wywarł nieoceniony wpływ na bieg historii i teorii muzyki, a jego spojrzenie na zasady rządzące kompozycją było – jak na XVIII wiek – innowacyjne. Postać francuskiego muzyka o wszechstronnych zainteresowaniach i oświeceniowym umyśle przybliża Christophe Rousset w najnowszej Małej Monografii wydanej przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne. Premiera książki już dziś.
Natura, budząca się znów do życia feerią barw i zapachów, przynosi nam także nowe, wiosenne bogactwo dźwięków i muzycznych inspiracji. Kwiecień witamy prawykonaniami dwóch dzieł z katalogu Polskiego Wydawnictwa Muzycznego: Karatachi no Hana Marcela Chyrzyńskiego we Wrocławiu i SurVanTutti Hanny Kulenty w Krakowie.