Aktualności
Koncert uczniowski w Sali Kameralnej PWM
2014-01-20
18 stycznia w Sali Kameralnej PWM w Warszawie (Fredry 8) odbył się koncert uczniów Zespołu Państwowych Szkół Muzycznych nr 1 w Warszawie. Licznie zgromadzona publiczność mogła wysłuchać wielu wspaniale wykonanych utworów m.in. Romualda Twardowskiego, Wojciecha Kilara, Pawła Łukaszewskiego i Mirosława Gąsieńca. Repertuar koncertu:fortepian
• R. Twardowski, "Mały wirtuoz": Wesoła zabawa
• M. Gąsieniec, "Zbiór tańców": Barkarola, Bolero, Gawot
• J. Garścia, "Graj ze mną na 4 ręce", z. 2: Uciekła mi przepióreczka w proso, Ty pójdziesz górą
• W. Kilar, Temat z filmu ,,Pianista”
• Różni, Na polską nutę: W. Lutosławski: Pastereczka, Panie Michale
akordeon B.K. Przybylski, Bajki
skrzypce
• H.M. Górecki, Trzy małe utworki na skrzypce i fortepian
• G. Bacewicz, Łatwe duety na tematy ludowe: Kołysanka, Krakowiak
• P. Wójtowicz, Magiczne drzewo czyli szurubuki na troje skrzypiec: Jedziemy na obóz, Sen tatusia
• D. Obijalska, P. Wawruk, Skrzypiące nutki: Tańczące śnieżynki, Przedostatni dyliżans, Jesień w Pekinie
• J. Garścia, J. Stasica, 10 łatwych utworów na skrzypce i fortepian: 6 wariacji na temat ,,Panie Janie”, Krakowiak
wiolonczela
• P. Łukaszewski, Małe concertina na wiolonczelę i fortepian: Małe concertino nr 1
• Bauer, Wycinanka góralska na 2 wiolonczele
flet
• J. Reeman, Jazzy flute: Letni wieczór, Pijany żeglarz, Dzień dobry
klarnet
• Brzozowski, Ty też możesz grać! na klarnet B lub C z fortepianem: Zajęcza polka
gitara
• K. Lipski, Gitara klasyczna: Passacaglia, Preludium
• J. Powroźniak, Łatwe utwory dawnych mistrzów
zespół kameralny
• A. Kreiner-Bogdańska, Kolędy na zespół instrumentalny (skrzypce, trąbka/saksofon, perkusja i fortepian)
Najczęściej czytane:
Kultowe piosenki Zygmunta Koniecznego, które dekady temu pokochała publiczność Ewy Demarczyk w nowym opracowaniu Cezarego Duchnowskiego. Najnowszy album ANAKLASIS z udziałem Agaty Zubel, Andrzeja Bauera, Bartka Wąsika oraz Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia pod dyrekcją Alexandra Humali jest już dostępny w sprzedaży.
W konkursie Polskiego Towarzystwa Wydawców Książek na Najpiękniejsze Polskie Książki 2024, w którym Jury docenia m.in. koncepcję edytorską, nowatorskie opracowania graficzne, typograficzne i poziom artystyczny ilustracji, wyróżnienie w kategorii Literatura naukowa i popularnonaukowa zdobyła książka Muzyka polska po Szymanowskim Adriana Thomasa.
W maju do swojej pracowni zaprasza nas Jerzy Kornowicz – kompozytor, pianista-improwizator, pedagog i działacz muzyczny, dyrektor Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”. Autor muzyki wielu gatunków – twórca interdyscyplinarny, który potrafi komponować w rozmaitych miejscach.
Od początku istnienia Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, serie pedagogiczne stanowiły istotną i liczną grupę powstających publikacji. Oficyna nawiązywała współpracę z cenionymi twórcami, dzięki czemu powstały utwory nie tylko licznie nagradzane na konkursach i festiwalach, budujące tym prestiż PWM-u, ale przede wszystkim ponadczasowe. Świadczą o tym wznowienia wielu tytułów.
Tematem przewodnim 37. edycji Krakowskiego Międzynarodowego Festiwalu Kompozytorów jest muzyka w muzyce. Festiwal, który został objęty patronatem honorowym Aleksandra Miszalskiego, Prezydenta Miasta Krakowa, rozpocznie się już 10 maja koncertem inauguracyjnym w Filharmonii Krakowskiej. Polskie Wydawnictwo Muzyczne jest partnerem wydarzenia.
Już 09 maja 2025 roku Polskie Wydawnictwo Muzyczne zaprasza do wspólnego świętowania podczas Dni Funduszy Europejskich w PWM. Sprawdź, co zaplanowaliśmy na ten dzień!
Piąty miesiąc roku zwiastuje nadejście wiosennego sezonu festiwalowego. W Krakowie, Warszawie i we Wrocławiu zabrzmią kompozycje Joanny Wnuk-Nazarowej, Pawła Malinowskiego, Wojciecha Widłaka, Macieja Zielińskiego, Pawła Hendricha i Agaty Zubel. Najnowszej muzyce polskiej będziemy przysłuchiwać się podczas koncertów specjalnych, na festiwalowych estradach, a także na zakończenie sezonu artystycznego.
Blisko 400 muzyków i chórzystów, boska interwencja i absolutny triumf kompozytora – prawykonanie oratorium pasyjnego Męka Pana naszego Jezusa Chrystusa w 1838 r. wprost zelektryzowało muzyczną Warszawę. Dzieło to uznaje się za najwybitniejsze osiągnięcie polskiej muzyki religijnej XIX wieku. Dlaczego jednak do premierowego wykonania doszło dopiero w czerwcu, nie zaś – jak zamierzał twórca – w czasie Wielkiego Tygodnia? W kolejnej odsłonie cyklu Historia pewnego utworu przyjrzymy się niedotrzymanym obietnicom i przetrzymanym nutom.
Fundacja Pamięci Johna Simona Guggenheima (The John Simon Guggenheim Memorial Foundation) ogłosiła tegorocznych stypendystów Guggenheima – 198 wybitnych osób ze świata nauki i sztuki współczesnej, reprezentujących 53 dyscypliny, wybranych w rygorystycznym procesie aplikacji spośród prawie 3500 kandydatów. Wśród stypendystów, którzy otrzymali grant na realizację swojej działalności, jest Krzysztof Wołek – kompozytor związany z Polskim Wydawnictwem Muzycznym.
Écoute na sopran i kwartet smyczkowy jest nową wersją kompozycji Słuchaj na sopran, klarnet, skrzypce, perkusję i fortepian, której prawykonanie odbyło się w grudniu ubiegłego roku w podczas bydgoskiego Festiwalu Art Mintaka. 22 kwietnia dzieło zostanie wykonane po raz pierwszy podczas paryskiego festiwalu, prezentującego najnowszą muzykę europejską.