Aktualności
Cracovia Cantans 2015
2014-06-01
Polskie Wydawnictwo Muzyczne ufunduje nagrodę wysokości 500 EUR (2 000 zł) za najlepszą interpretację i wykonanie jednego z niżej wymienionych utworów na VI Krakowskim Międzynarodowym Festiwalu Chóralnym Cracovia Cantans w roku 2015.
Zaznaczamy, że zespół musi śpiewać z oryginalnych nut, wygrany chór wskaże Jury Konkursu.
Zamówienia prosimy kierować na adres handel@pwm.com.pl, zaś wszelkie zapytania i chęć otrzymywania newslettera chóralnego PWM na adres: choir@pwm.com.pl
Do rywalizacji o nagrodę może przystąpić każdy zespół, warunkiem jest, aby w jego programie konkursowym znalazł się chociaż jeden z poniższych utworów:
Romuald Twardowski – Regina coeli, ca 3’
http://issuu.com/pwmedition/docs/regina_coeli
Romuald Twardowski – Jubilate Deo, ca 3’
http://issuu.com/pwmedition/docs/jubilate_deo
Romuald Twardowski – dowolna część z Tryptyku Morskiego
[Pieśń rycerzy Bolesławowych o morzu, 2’30”
http://issuu.com/pwmedition/docs/11_479_-_twardowski_r_-_tryptyk_mor_2ec17413957ae1
Cisza morska, 2’30”
http://issuu.com/pwmedition/docs/11_479_-_twardowski_r_-_tryptyk_mor
Morze, 2’50”
http://issuu.com/pwmedition/docs/11_479_-_twardowski_r_-_tryptyk_mor
Józef Świder – Cantus gloriosus, ca 4’
http://issuu.com/pwmedition/docs/cantus_gloriosus
Paweł Łukaszewski – Ego sum pastor bonus ca 4’
http://issuu.com/pwmedition/docs/ego_sum_pastor_bonus
Andrzej Koszewski – Magnificat, ca 3’30”
http://issuu.com/pwmedition/docs/magnificat
Maciej Zieliński – Tractus, ca 3’30”
http://issuu.com/pwmedition/docs/tractatus
Wojciech Widłak – Psalm CL, ca 3’30”
http://issuu.com/pwmedition/docs/psalmus_cl
Wojciech Kilar – Modlitwa do Małej Tereski, ca 4’
http://issuu.com/pwmedition/docs/modlitwa_do_ma__ej_tereski
Stanisław Wiechowicz – Nie chcę cię, Kasiuniu, 2’
http://issuu.com/pwmedition/docs/nie_chc___cie_kasiuniu
Stanisław Wiechowicz – Gdzie mi się podziały, 1’
http://issuu.com/pwmedition/docs/gdzie_mi_si___podzia__y
Stanisław Wiechowicz – Krakowski mosteczek, 1’
http://issuu.com/pwmedition/docs/krakowski_mosteczek
Kazimierz Sikorski – Mazurek kurpiowski, 2’
http://issuu.com/pwmedition/docs/mazurek_kurpiowski
utwory na chór żeński lub chłopięcy:
Bronisław Rutkowski – Coś tam w lesie stuknęło, 2’
http://issuu.com/pwmedition/docs/cos_tam_w_lesie_70ae92be52636b
Bronisław Rutkowski – Siedzi sobie zając pod miedzą, 3’30”
http://issuu.com/pwmedition/docs/siedzi_sobie_zaj__c
Bronisław Rutkowski – Uciekła mi przepióreczka, 3’10”
http://issuu.com/pwmedition/docs/uciek__a_mi_przepioreczka
utwory na chór męski:
Stanisław Wiechowicz – Jakech ja konie pasł, 1’
http://issuu.com/pwmedition/docs/jakech_ja_konie_pas__
Stanisław Wiechowicz – Leciały gęsi, 2’
http://issuu.com/pwmedition/docs/lecia__y_g__si
Stanisław Wiechowicz – Wyszła dzieweczka, 1’
http://issuu.com/pwmedition/docs/wysz__a_dzieweczka
Najczęściej czytane:
W lutym po raz pierwszy wykonane zostaną najnowsze utwory Agaty Zubel i Zygmunta Krauze. Chociaż oba dzieła różnią się od siebie pod względem obsady czy sposobu konstrukcji, to w przypadku źródła inspiracji łączy je eksploracja zagadnień związanych z malarstwem.
Współczesny jazz i XV-wieczna polifonia – czy te światy da się pogodzić? Ależ tak! Dowodem na to jest płyta LAETA MUNDUS od wytwórni ANAKLASIS, która splata głosy dwóch epok w swoistą harmonię sfer. Od 29 stycznia album dostępny jest także na winylu.
Przeglądając spisy dzieł Franciszka Lessla, wśród kompozycji na fortepian i orkiestrę znajdziemy Kaprys i wariacje op. 10 oraz Potpourri op. 12. Nie wszyscy wiedzą jednak, że pod tymi tytułami tak naprawdę kryje się... jeden i ten sam utwór! Jak do tego doszło i co wspólnego mają z tym lipska prasa muzyczna, Tadeusz Kościuszko i polskie damy? W nowym cyklu „Historia pewnego utworu” co miesiąc weźmiemy pod lupę wybraną kompozycję – przypomnimy najciekawsze wątki związane z genezą jej powstania, procesem twórczym, recepcją i dalszymi dziejami.
Czy Wesoły Franiu istnieje naprawdę i czemu Kotek Tęsknotek jest smutny? O procesie nadawania tytułów utworom i współpracy przy tworzeniu publikacji nutowej dla dzieci opowiadają Patrycja Budziacka i Natalia Drozen-Czaplińska – autorki zbioru Wiolinkowe opowieści na skrzypce i fortepian wydanego w Serii Pedagogicznej PWM.
Dyrektor Artystyczny Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego NDI Sopot Classic Szymon Morus oraz Polska Filharmonia Kameralna Sopot zapraszają młodych kompozytorów do wzięcia udziału w 8. Konkursie Kompozytorskim im. Krzysztofa Pendereckiego, który odbędzie się w ramach 15. edycji Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego NDI Sopot Classic. Konkurs, organizowany co dwa lata, wspiera twórczość młodych artystów, stwarzając im przestrzeń do zaprezentowania swoich utworów przed profesjonalnym jury.
Podobno sam Józef Haydn kupował mu papier nutowy. Na temat jego pochodzenia wysnuto kontrowersyjne teorie, łącząc go z rodziną Czartoryskich. Był twórcą pierwszego polskiego koncertu fortepianowego. Mowa o Franciszku Lesslu, kompozytorze przełomu XVIII i XIX wieku, którego można uznać za najwybitniejszego przed Chopinem. Marcin Tadeusz Łukaszewski kreśli jego sylwetkę w najnowszej Małej Monografii Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, poszukując prawdy i dementując narosłe wokół kompozytora mity.
225 polskich kompozytorów, 1500 utworów, kilkaset godzin muzyki! Rozpoczynamy kolejny rok z programem TUTTI.pl, dzięki któremu Polskie Wydawnictwo Muzyczne wspiera wykonania muzyki polskiej. Beneficjenci otrzymują rabat na wypożyczenie materiałów orkiestrowych w wysokości 70% opłaty.
W ramach nowej odsłony akcji „Kompozytor/Kompozytorka Miesiąca” zajrzymy do pracowni twórców, związanych z naszym Wydawnictwem. Przyjrzymy się ich pracy — czy siadają przy fortepianie, rozkładają papier nutowy na pulpicie i zapisują ołówkiem kolejne dźwięki, czy może jednak instrument i przyrządy piśmiennicze zastąpili myszką i klawiaturą komputera? Naszą szczególną uwagę zwrócimy na ich biurka, przy których pomysły muzyczne materializują się na pięcioliniach kolejnych partytur. Akcji towarzyszą fotografie Bartka Barczyka.
Polskie Wydawnictwo Muzyczne z dumą i radością prezentuje osiągnięcia mijających miesięcy. Rok 2024 to w Oficynie nie tylko nowe utwory, publikacje nutowe, książki i albumy muzyczne, ale także zasoby cyfrowe, wydarzenia koncertowe i edukacyjne oraz międzynarodowe projekty upowszechniające muzykę polską. Miniony rok to również czas intensywnych współprac w ramach licznych wydarzeń w świecie muzyki. Wydawnictwo rozwija się dynamicznie, będąc w centrum najważniejszych wydarzeń świata kultury i podejmując współpracę z partnerami najwyższej klasy.
Wspólne kolędowanie to jedna z piękniejszych tradycji towarzysząca świętom Bożego Narodzenia. Znane wszystkim melodie stają się pretekstem do wielu spotkań muzycznych dzieci i dorosłych, wypełniając muzyką zimowe dni.