Aktualności
Cracovia Cantans 2015
2014-06-01
Polskie Wydawnictwo Muzyczne ufunduje nagrodę wysokości 500 EUR (2 000 zł) za najlepszą interpretację i wykonanie jednego z niżej wymienionych utworów na VI Krakowskim Międzynarodowym Festiwalu Chóralnym Cracovia Cantans w roku 2015.
Zaznaczamy, że zespół musi śpiewać z oryginalnych nut, wygrany chór wskaże Jury Konkursu.
Zamówienia prosimy kierować na adres handel@pwm.com.pl, zaś wszelkie zapytania i chęć otrzymywania newslettera chóralnego PWM na adres: choir@pwm.com.pl
Do rywalizacji o nagrodę może przystąpić każdy zespół, warunkiem jest, aby w jego programie konkursowym znalazł się chociaż jeden z poniższych utworów:
Romuald Twardowski – Regina coeli, ca 3’
http://issuu.com/pwmedition/docs/regina_coeli
Romuald Twardowski – Jubilate Deo, ca 3’
http://issuu.com/pwmedition/docs/jubilate_deo
Romuald Twardowski – dowolna część z Tryptyku Morskiego
[Pieśń rycerzy Bolesławowych o morzu, 2’30”
http://issuu.com/pwmedition/docs/11_479_-_twardowski_r_-_tryptyk_mor_2ec17413957ae1
Cisza morska, 2’30”
http://issuu.com/pwmedition/docs/11_479_-_twardowski_r_-_tryptyk_mor
Morze, 2’50”
http://issuu.com/pwmedition/docs/11_479_-_twardowski_r_-_tryptyk_mor
Józef Świder – Cantus gloriosus, ca 4’
http://issuu.com/pwmedition/docs/cantus_gloriosus
Paweł Łukaszewski – Ego sum pastor bonus ca 4’
http://issuu.com/pwmedition/docs/ego_sum_pastor_bonus
Andrzej Koszewski – Magnificat, ca 3’30”
http://issuu.com/pwmedition/docs/magnificat
Maciej Zieliński – Tractus, ca 3’30”
http://issuu.com/pwmedition/docs/tractatus
Wojciech Widłak – Psalm CL, ca 3’30”
http://issuu.com/pwmedition/docs/psalmus_cl
Wojciech Kilar – Modlitwa do Małej Tereski, ca 4’
http://issuu.com/pwmedition/docs/modlitwa_do_ma__ej_tereski
Stanisław Wiechowicz – Nie chcę cię, Kasiuniu, 2’
http://issuu.com/pwmedition/docs/nie_chc___cie_kasiuniu
Stanisław Wiechowicz – Gdzie mi się podziały, 1’
http://issuu.com/pwmedition/docs/gdzie_mi_si___podzia__y
Stanisław Wiechowicz – Krakowski mosteczek, 1’
http://issuu.com/pwmedition/docs/krakowski_mosteczek
Kazimierz Sikorski – Mazurek kurpiowski, 2’
http://issuu.com/pwmedition/docs/mazurek_kurpiowski
utwory na chór żeński lub chłopięcy:
Bronisław Rutkowski – Coś tam w lesie stuknęło, 2’
http://issuu.com/pwmedition/docs/cos_tam_w_lesie_70ae92be52636b
Bronisław Rutkowski – Siedzi sobie zając pod miedzą, 3’30”
http://issuu.com/pwmedition/docs/siedzi_sobie_zaj__c
Bronisław Rutkowski – Uciekła mi przepióreczka, 3’10”
http://issuu.com/pwmedition/docs/uciek__a_mi_przepioreczka
utwory na chór męski:
Stanisław Wiechowicz – Jakech ja konie pasł, 1’
http://issuu.com/pwmedition/docs/jakech_ja_konie_pas__
Stanisław Wiechowicz – Leciały gęsi, 2’
http://issuu.com/pwmedition/docs/lecia__y_g__si
Stanisław Wiechowicz – Wyszła dzieweczka, 1’
http://issuu.com/pwmedition/docs/wysz__a_dzieweczka
Najczęściej czytane:
Blisko 400 muzyków i chórzystów, boska interwencja i absolutny triumf kompozytora – prawykonanie oratorium pasyjnego Męka Pana naszego Jezusa Chrystusa w 1838 r. wprost zelektryzowało muzyczną Warszawę. Dzieło to uznaje się za najwybitniejsze osiągnięcie polskiej muzyki religijnej XIX wieku. Dlaczego jednak do premierowego wykonania doszło dopiero w czerwcu, nie zaś – jak zamierzał twórca – w czasie Wielkiego Tygodnia? W kolejnej odsłonie cyklu Historia pewnego utworu przyjrzymy się niedotrzymanym obietnicom i przetrzymanym nutom.
Fundacja Pamięci Johna Simona Guggenheima (The John Simon Guggenheim Memorial Foundation) ogłosiła tegorocznych stypendystów Guggenheima – 198 wybitnych osób ze świata nauki i sztuki współczesnej, reprezentujących 53 dyscypliny, wybranych w rygorystycznym procesie aplikacji spośród prawie 3500 kandydatów. Wśród stypendystów, którzy otrzymali grant na realizację swojej działalności, jest Krzysztof Wołek – kompozytor związany z Polskim Wydawnictwem Muzycznym.
Écoute na sopran i kwartet smyczkowy jest nową wersją kompozycji Słuchaj na sopran, klarnet, skrzypce, perkusję i fortepian, której prawykonanie odbyło się w grudniu ubiegłego roku w podczas bydgoskiego Festiwalu Art Mintaka. 22 kwietnia dzieło zostanie wykonane po raz pierwszy podczas paryskiego festiwalu, prezentującego najnowszą muzykę europejską.
Jagoda Szmytka jest kompozytorką, artystką i badaczką artystyczną. Muzykę łączy ze sztukami pięknymi i głęboką refleksją z zakresu takich dziedzin humanistyki, jak filozofia, estetyka czy historia sztuki. W katalogu jej twórczości znajdziemy m.in. dzieła solowe, utwory pisane na amplifikowane zespoły kameralne, instalacje performatywne, a także kompozycje wpisujące się w konwencję teatru muzycznego. W kwietniu, jako nasza Kompozytorka Miesiąca, odkrywa przed nami tajemnice procesu twórczego i zaprasza w gościnne progi swojej pracowni kompozytorskiej.
Aż trzy publikacje książkowe wydane przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne w minionym roku zostały nominowane w konkursie PTWK Najpiękniejsze Książki Roku 2024. Jury doceniło pozycje: Muzyka Polska po Szymanowskim Adriana Thomasa, Estetyka muzyki Rogera Scrutona oraz Karnawał zwierząt Piotra Kamińskiego.
Jean-Philippe Rameau (1683-1764) wzbudzał wiele emocji. Wywarł nieoceniony wpływ na bieg historii i teorii muzyki, a jego spojrzenie na zasady rządzące kompozycją było – jak na XVIII wiek – innowacyjne. Postać francuskiego muzyka o wszechstronnych zainteresowaniach i oświeceniowym umyśle przybliża Christophe Rousset w najnowszej Małej Monografii wydanej przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne. Premiera książki już dziś.
Natura, budząca się znów do życia feerią barw i zapachów, przynosi nam także nowe, wiosenne bogactwo dźwięków i muzycznych inspiracji. Kwiecień witamy prawykonaniami dwóch dzieł z katalogu Polskiego Wydawnictwa Muzycznego: Karatachi no Hana Marcela Chyrzyńskiego we Wrocławiu i SurVanTutti Hanny Kulenty w Krakowie.
Filharmonia Świętokrzyska im. Oskara Kolberga w Kielcach ogłasza konkurs kompozytorski na utwór symfoniczny inspirowany nowelą Stefana Żeromskiego „Puszcza jodłowa”, a w szczególności jednym z zawartych w niej wątków: historycznym, przyrodniczym lub magicznym. Konkurs wpisuje się w Rok Stefana Żeromskiego – 20 listopada 2025 minie bowiem setna rocznica śmierci pisarza.
Podczas Gali Muzyki Klasycznej, która odbyła się w 30 marca w siedzibie Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach, poznaliśmy laureatów Fryderyków – najważniejszych polskich nagród fonograficznych, przyznanych w dwunastu kategoriach. ANAKLASIS, marka prężnie działającą pod auspicjami Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, została uhonorowana aż trzema statuetkami.
Józef Koffler uznawany dziś za „pierwszego polskiego dodekafonistę” będzie bohaterem spotkania organizowanego przez Związek Kompozytorów Polskich, które zwieńczy prawykonanie odnalezionego po dziewięćdziesięciu latach od powstania Kwartetu smyczkowego op. 20.