PWM

Szukaj
Zaawansowane
Rzeczpospolita Polska
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
biuletyn informacji publicznej

Aktualności

„Młodzi na poważnie” i inne wrześniowe koncerty w Filharmonii Krakowskiej

2014-09-16

28 września w Filharmonii Krakowskiej w ramach Festiwalu Muzyki Filmowej odbędzie się koncert z muzyką filmową Wojciecha Kilara, Macieja Zielińskiego, Jamesa Hornera, Lalo Schifrina, Harry’ego Gregsona–Williamsa, Hansa Zimmera i Jamesa Newtona Howarda.

 

Złożona z uczniów krakowskich szkół muzycznych FMF Youth Orchestra pod dyrekcją Moniki Bachowskiej wykona następujące utwory:
Lalo Schifrin — Mission: Impossible Theme
Wojciech Kilar — Ziemia Obiecana: Walc 
Maciej Zieliński — Suita Kryminalni 
Maciej Zieliński — Komedie romantyczne: najpiękniejsze tematy — Dlaczego nie?, Tylko mnie kochaj, Nigdy w życiu 
Wojciech Kilar — Trędowata: Walc
Wojciech Kilar — Kroniki wypadków miłosnych: Temat Witek i Agatka
Harry Gregson–Williams — Opowieści z Narnii: Książę Kaspian
Wojciech Kilar — Bilans kwartalny 
Wojciech Kilar — Rodzina Połanieckich 
James Horner — Titanic
Wojciech Kilar — Pan Tadeusz: Polonez
Hans Zimmer / James Newton Howard — Mroczny Rycerz


27 września koncertem o godzinie 18:00 zainaugurowany zostanie Sezon Artystyczny 2014/2015

repertuar:
Piotr Czajkowski – I Koncert fortepianowy b-moll op. 23
Karol Szymanowski – Harnasie op. 55

wykonawcy:
Orkiestra i Chór Filharmonii Krakowskiej
Michał Dworzyński – dyrygent
Lilya Zilberstein – fortepian
Tadeusz Szlenkier – tenor
Teresa Majka-Pacanek – chórmistrz


29 i 30 września 2014, godz. 19.30 odbędą się koncerty w ramach Wieczorów Kameralnych - Krakowska Jesień Muzyczna

29 września
wykonawcy:
Jan Kalinowski – wiolonczela
Marek Szlezer – fortepian

repertuar:
Fryderyk Chopin – Sonata g-moll op. 65
Claude Debussy – Sonata
Anna Zawadzka-Gołosz – Eseje o ziemi i o niebie 
Wojciech Widłak – Wszystkie złości moje

30 września
wykonawcy:
Agnieszka Kawula – fortepian
Błażej Kociuban – skrzypce
Marta Nagawiecka – wiolonczela

repertuar:
Sergiej Rachmaninow – Trio Elegijne nr 1
Andrzej Panufnik – Trio op. 1 **
Fryderyk Chopin – Trio g-moll op. 8

Rezerwacja biletów:

Dział Promocji Filharmonii, tel. 12 619 87 22, e-mail: widownia@filharmonia.krakow.pl

www.filharmonia.krakow.pl

Najczęściej czytane:

Wyostrz słuch na pieśni Zygmunta Mycielskiego

Liryka wokalna Zygmunta Mycielskiego - kompozytora, pisarza i intelektualisty, napisana do wierszy między innymi Cypriana Kamila Norwida, Jarosława Iwaszkiewicza, Czesława Miłosza i Zbigniewa Herberta po raz pierwszy w komplecie, na dwóch płytach. Pieśni wykonują: Joanna Freszel, Bartłomiej Kominek, Tomasz Konieczny i Lech Napierała. Od dziś album dostępny jest w serwisach streamingowych i w najlepszych sklepach muzycznych.

Kompozytorka Miesiąca: Elżbieta Sikora i jej #biurkokompozytorki

Cykl, w którym zaglądamy do pracowni kompozytorów związanych z naszym Wydawcnictwem i sprawdzamy, co trzymają na swoich biurkach, zamyka jedna z najważniejszych postaci polskiej muzyki — Elżbieta Sikora. Kompozytorka tworzy muzykę elektroakustyczną, symfoniczną, kameralną, instrumentalną, wokalno-instrumentalną, filmową, teatralną, baletową, a także operową. Jej utwory były wykonywane na wielu prestiżowych festiwalach w Polsce i za granicą. 

Polskie Wydawnictwo Muzyczne na konferencji Instytutu Polskiego w Rzymie

Polskie Wydawnictwo Muzyczne przedstawiło swoją działalność podczas konferencji Instytutu Polskiego w Rzymie pt. „Musica e Memoria: 1945-2025. Tra reminiscenze e nuove prospettive/Muzyka i pamięć 1945-2025. Reminiscencje i nowe perspektywy”.

Muzyka Grażyny Bacewicz zabrzmi podczas prestiżowego konkursu dyrygenckiego!

Dziś, 2 grudnia, rozpoczyna się osiemnasta odsłona jednego z najbardziej prestiżowych europejskich konkursów dyrygenckich: Donatella Flick – London Symphony Orchestra Conducting Competition. W bogatym przekroju repertuarowym jako utwór obowiązkowy znalazł się także Koncert na orkiestrę smyczkową Grażyny Bacewicz.

Tak świętowaliśmy 80-lecie PWM. Muzyczne spotkania 2025

3 miasta, blisko 40 wydarzeń, koncertów, spotkań i warsztatów edukacyjnych, ponad 800 wykonawców, dzieła 38 kompozytorów związanych z PWM, 1 statuetka „Koryfeusz Muzyki Polskiej” oraz tysiące melomanów w salach koncertowych, miejskiej sonosferze i na radiowej antenie. Polskie Wydawnictwo Muzyczne uczciło 80-lecie swojej działalności wyjątkowym cyklem „Muzyczne spotkania”. Całoroczne obchody jubileuszu Oficyny zwieńczył uroczysty koncert w Filharmonii Krakowskiej z udziałem Laureatki IV Nagrody XIX Konkursu Chopinowskiego Tianyao Lyu.

Prapremiery wieńczące 2025 rok

Refleksje i mistyka nad różnymi obszarami życia to wątki towarzyszące utworom, których prawykonania odbędą się w grudniu. Nowych dzieł kompozytorów współpracujących z Polskim Wydawnictwem Muzycznym będzie można posłuchać w Katowicach oraz Bydgoszczy.

„Ruch Muzyczny” świętuje 80-te urodziny wyjątkowym koncertem

Już 7 grudnia w Studiu S1 w Warszawie specjalnym koncertem swoje osiemdziesiąte urodziny będzie obchodził „Ruch Muzyczny” – najstarsze czasopismo o muzyce klasycznej w Polsce. W programie znajdą się m.in. kompozycje dawnych, legendarnych redaktorów naczelnych – Stefana Kisielewskiego i Zygmunta Mycielskiego

XVI Ogólnopolska Konferencja Bibliotekarzy Muzycznych

Dziedzictwo muzyczne w nowym formacie — prezentacja portalu Polska Biblioteka Muzyczna podczas XVI Ogólnopolskiej Konferencji Bibliotekarzy Muzycznych pod hasłem "Muzykalia w zmieniającym się otoczeniu bibliotecznym – integracja, współpraca, harmonia".

Pracownicy i autorzy PWM uhonorowani odznaczeniami państwowymi

Z okazji jubileuszu 80-lecia Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, zasłużeni pracownicy Oficyny oraz związani z nią autorzy i przedstawiciele polskiego środowiska muzycznego zostali uhonorowani odznaczeniami państwowymi. Samo wydawnictwo otrzymało też Brązowy Medal „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”.

„… od nas kochać mocniej na pewno nie mogą” – Koncert fortepianowy e-moll Fryderyka Chopina. Historia pewnego utworu

I Koncert fortepianowy e-moll op. 11 w rzeczywistości powstał kilka miesięcy po II Koncercie f-moll op. 21; „zamieniona” opusowa numeracja wynika z dat wydań obu utworów. Dziś pochylimy się nad późniejszym z tych dwóch z dzieł, dojrzalszym i kreślonym pewniejszą ręką. W kolejnej odsłonie cyklu „Historia pewnego utworu” przyjrzymy się koncertowym programom, sztambuchowym wyznaniom i pożegnaniu z Ojczyzną.