Aktualności
Międzynarodowa Konferencja "Music+"
2014-10-23
Music+ to możliwość wymiany doświadczeń oraz wiedzy o metodach kształcenia muzycznego i tanecznego. W ramach seminarium odbędą się warsztaty, wizyty studyjne i konferencja, która ma na celu otwarcie na współpracę, popularyzację edukacji artystycznej, skierowanie uwagi na wartości artystyczne edukacji pozaformalnej w rozwoju młodego człowieka, niekonwencjonalne sposoby pracy z dziećmi i młodzieżą oraz rozwój edukacji międzykulturowej.
Seminarium MUSIC + odbędzie się w dniach 21 -26 października 2014 roku. Organizowane jest przez Młodzieżowy Dom Kultury „Dom Harcerza” przy ul. Reymonta 18 w Krakowie. Konferencja jest realizowana w ramach seminarium.
Główne cele seminarium MUSIC + to poznanie struktury muzycznej i tanecznej edukacji formalnej i pozaformalnej w krajach europejskich, zwiększenie wiedzy o metodach kształcenia oraz umożliwienie dialogu i wymiany doświadczeń między osobami zajmującymi się tą tematyką, a także upowszechnianie idei edukacji międzykulturowej. Realizacja projektu będzie okazją do pogłębienia i poszerzenia wiedzy na te tematy, pozwoli też, być może, na wypracowanie nowych rozwiązań.
W konferencji 23.10.2014 roku wezmą udział między innymi:
• dr hab. Małgorzata Janicka – Słysz, wykładowca Akademii Muzycznej w Krakowie, dyrektor artystyczny Festiwalu „Wawel o zmierzchu”,
• dr Daniel Cichy, redaktor naczelny Polskiego Wydawnictwa Muzycznego w Krakowie, krytyk muzyczny,
• dr Marzena Lubowiecka – wykładowca Uniwersytetu Rzeszowskiego, wicedyrektor Zespołu Szkół Muzycznych im. Wojciecha Kilara w Rzeszowie,
• dr Romualda Ławrowska – pedagog, Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie, autorka szeregu publikacji dotyczących muzyki i ruchu,
• dr Barbara Sier – Janik, tancerka i pedagog, zastępca przewodniczącej rady programowej ds. tańca Instytutu Muzyki i Tańca,
• mgr Grażyna Enzinger i dr Bożena Raszke – wykładowcy PWSZ w Nowym Sączu,
• dr Mateusz Bień – wykładowca Akademii Muzycznej w Krakowie,
• Magdalena Vorchin – reprezentantka Comité de Jumelage de Créteil z Francji,
• Ariane Bourrelier – dyrektor Maison des Jeunes et de la Culture w Créteil
• Ewa Lenartowicz – nauczyciel muzyki i dyrygent chóru w państwowej szkole muzycznej w Créteil w regionie paryskim, dyrygent chóru Gaude Mater Polonia przy polskiej parafii w Paryżu,
• Dorota Stromidło – prezes Associazione Di Promozione Sociale POLONIK z Włoch,
• Elaine Mitchell – reprezentantka Falkirk Council ze Szkocji.
Najczęściej czytane:
Kultowe piosenki Zygmunta Koniecznego, które dekady temu pokochała publiczność Ewy Demarczyk w nowym opracowaniu Cezarego Duchnowskiego. Najnowszy album ANAKLASIS z udziałem Agaty Zubel, Andrzeja Bauera, Bartka Wąsika oraz Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia pod dyrekcją Alexandra Humali jest już dostępny w sprzedaży.
W konkursie Polskiego Towarzystwa Wydawców Książek na Najpiękniejsze Polskie Książki 2024, w którym Jury docenia m.in. koncepcję edytorską, nowatorskie opracowania graficzne, typograficzne i poziom artystyczny ilustracji, wyróżnienie w kategorii Literatura naukowa i popularnonaukowa zdobyła książka Muzyka polska po Szymanowskim Adriana Thomasa.
W maju do swojej pracowni zaprasza nas Jerzy Kornowicz – kompozytor, pianista-improwizator, pedagog i działacz muzyczny, dyrektor Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”. Autor muzyki wielu gatunków – twórca interdyscyplinarny, który potrafi komponować w rozmaitych miejscach.
Od początku istnienia Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, serie pedagogiczne stanowiły istotną i liczną grupę powstających publikacji. Oficyna nawiązywała współpracę z cenionymi twórcami, dzięki czemu powstały utwory nie tylko licznie nagradzane na konkursach i festiwalach, budujące tym prestiż PWM-u, ale przede wszystkim ponadczasowe. Świadczą o tym wznowienia wielu tytułów.
Tematem przewodnim 37. edycji Krakowskiego Międzynarodowego Festiwalu Kompozytorów jest muzyka w muzyce. Festiwal, który został objęty patronatem honorowym Aleksandra Miszalskiego, Prezydenta Miasta Krakowa, rozpocznie się już 10 maja koncertem inauguracyjnym w Filharmonii Krakowskiej. Polskie Wydawnictwo Muzyczne jest partnerem wydarzenia.
Już 09 maja 2025 roku Polskie Wydawnictwo Muzyczne zaprasza do wspólnego świętowania podczas Dni Funduszy Europejskich w PWM. Sprawdź, co zaplanowaliśmy na ten dzień!
Piąty miesiąc roku zwiastuje nadejście wiosennego sezonu festiwalowego. W Krakowie, Warszawie i we Wrocławiu zabrzmią kompozycje Joanny Wnuk-Nazarowej, Pawła Malinowskiego, Wojciecha Widłaka, Macieja Zielińskiego, Pawła Hendricha i Agaty Zubel. Najnowszej muzyce polskiej będziemy przysłuchiwać się podczas koncertów specjalnych, na festiwalowych estradach, a także na zakończenie sezonu artystycznego.
Blisko 400 muzyków i chórzystów, boska interwencja i absolutny triumf kompozytora – prawykonanie oratorium pasyjnego Męka Pana naszego Jezusa Chrystusa w 1838 r. wprost zelektryzowało muzyczną Warszawę. Dzieło to uznaje się za najwybitniejsze osiągnięcie polskiej muzyki religijnej XIX wieku. Dlaczego jednak do premierowego wykonania doszło dopiero w czerwcu, nie zaś – jak zamierzał twórca – w czasie Wielkiego Tygodnia? W kolejnej odsłonie cyklu Historia pewnego utworu przyjrzymy się niedotrzymanym obietnicom i przetrzymanym nutom.
Fundacja Pamięci Johna Simona Guggenheima (The John Simon Guggenheim Memorial Foundation) ogłosiła tegorocznych stypendystów Guggenheima – 198 wybitnych osób ze świata nauki i sztuki współczesnej, reprezentujących 53 dyscypliny, wybranych w rygorystycznym procesie aplikacji spośród prawie 3500 kandydatów. Wśród stypendystów, którzy otrzymali grant na realizację swojej działalności, jest Krzysztof Wołek – kompozytor związany z Polskim Wydawnictwem Muzycznym.
Écoute na sopran i kwartet smyczkowy jest nową wersją kompozycji Słuchaj na sopran, klarnet, skrzypce, perkusję i fortepian, której prawykonanie odbyło się w grudniu ubiegłego roku w podczas bydgoskiego Festiwalu Art Mintaka. 22 kwietnia dzieło zostanie wykonane po raz pierwszy podczas paryskiego festiwalu, prezentującego najnowszą muzykę europejską.