Aktualności
Ogólnopolski Konkurs Skrzypcowy „Bajeczna Miniatura” w Elblągu
2015-03-25
W dniach 25-27 marca odbywa się III edycja Ogólnopolskiego Konkursu Skrzypcowego Bajeczna Miniatura pod patronatem Polskiego Wydawnictwa Muzycznego
Konkurs Bajeczna Miniatura oraz połączone z nim Warsztaty Skrzypcowe to trzydniowe spotkania dla utalentowanych uczniów szkół muzycznych I stopnia. Uczestnicy zaprezentują swoje umiejętności w obecności Jury - doświadczonych pedagogów: prof. Krystyny Jureckiej, prof. Antoniego Cofalika, mgr Ewy Iwan oraz mgr Doroty Obijalskiej. Konkurs Bajeczna Miniatura cieszy się ogromnym zainteresowaniem ze strony dzieci i nauczycieli ze względu na niekonwencjonalne połączenie konkursu z edukacyjną stroną warsztatów, które skierowane są zarówno do młodych skrzypków, jak i ich rodziców i nauczycieli.
Poza przesłuchaniami konkursowymi imprezie towarzyszą:
- koncert inauguracyjny w wykonaniu światowej sławy skrzypka z towarzyszeniem pianisty
- wykłady metodyczne dla uczniów, nauczycieli i rodziców
- indywidualne lekcje mistrzowskie
- spotkania z kompozytorami
- wykład i spotkanie z lutnikiem
- wystawa lutnicza (skrzypce i akcesoria skrzypcowe)
- warsztaty plastyczne i taneczne dla dzieci
- wystawa wydawnictw nutowych i literatury dziecięcej
Gościem honorowym będzie w tym roku światowej sławy skrzypaczka Alena Baeva, której grę i pracę ze skrzypkami wysłuchamy podczas Koncertu Inauguracyjnego i Warsztatów Skrzypcowych.
Celem konkursu jest podniesienie poziomu gry na skrzypcach oraz aktywizacja i integracja środowiska skrzypcowego. Konkurs stanowi także platformę do wymiany doświadczeń i nawiązania kontaktów pomiędzy uczniami i pedagogami z różnych regionów Polski. Przyczynia się także do promocji polskiej literatury skrzypcowej – uczestnicy mają obowiązek wykonania dowolnego utworu polskiego kompozytora. Ponadto dzieci biorąc udział w Warsztatach i Konkursie uczą się odpowiedniego zachowania na estradzie, panowania nad tremą, zaś młoda widownia - reguł odpowiedniego zachowania podczas koncertów.
Organizatorami Konkursu jest Zespół Państwowych Szkół Muzycznych im. Kazimierza Wiłkomirskiego w Elblągu oraz Stowarzyszenie „Przyjaciół Muzyki”.
Szczegóły na stronie: http://bajecznaminiatura.pl/
Najczęściej czytane:
Kultowe piosenki Zygmunta Koniecznego, które dekady temu pokochała publiczność Ewy Demarczyk w nowym opracowaniu Cezarego Duchnowskiego. Najnowszy album ANAKLASIS z udziałem Agaty Zubel, Andrzeja Bauera, Bartka Wąsika oraz Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia pod dyrekcją Alexandra Humali jest już dostępny w sprzedaży.
W konkursie Polskiego Towarzystwa Wydawców Książek na Najpiękniejsze Polskie Książki 2024, w którym Jury docenia m.in. koncepcję edytorską, nowatorskie opracowania graficzne, typograficzne i poziom artystyczny ilustracji, wyróżnienie w kategorii Literatura naukowa i popularnonaukowa zdobyła książka Muzyka polska po Szymanowskim Adriana Thomasa.
W maju do swojej pracowni zaprasza nas Jerzy Kornowicz – kompozytor, pianista-improwizator, pedagog i działacz muzyczny, dyrektor Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”. Autor muzyki wielu gatunków – twórca interdyscyplinarny, który potrafi komponować w rozmaitych miejscach.
Od początku istnienia Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, serie pedagogiczne stanowiły istotną i liczną grupę powstających publikacji. Oficyna nawiązywała współpracę z cenionymi twórcami, dzięki czemu powstały utwory nie tylko licznie nagradzane na konkursach i festiwalach, budujące tym prestiż PWM-u, ale przede wszystkim ponadczasowe. Świadczą o tym wznowienia wielu tytułów.
Tematem przewodnim 37. edycji Krakowskiego Międzynarodowego Festiwalu Kompozytorów jest muzyka w muzyce. Festiwal, który został objęty patronatem honorowym Aleksandra Miszalskiego, Prezydenta Miasta Krakowa, rozpocznie się już 10 maja koncertem inauguracyjnym w Filharmonii Krakowskiej. Polskie Wydawnictwo Muzyczne jest partnerem wydarzenia.
Już 09 maja 2025 roku Polskie Wydawnictwo Muzyczne zaprasza do wspólnego świętowania podczas Dni Funduszy Europejskich w PWM. Sprawdź, co zaplanowaliśmy na ten dzień!
Piąty miesiąc roku zwiastuje nadejście wiosennego sezonu festiwalowego. W Krakowie, Warszawie i we Wrocławiu zabrzmią kompozycje Joanny Wnuk-Nazarowej, Pawła Malinowskiego, Wojciecha Widłaka, Macieja Zielińskiego, Pawła Hendricha i Agaty Zubel. Najnowszej muzyce polskiej będziemy przysłuchiwać się podczas koncertów specjalnych, na festiwalowych estradach, a także na zakończenie sezonu artystycznego.
Blisko 400 muzyków i chórzystów, boska interwencja i absolutny triumf kompozytora – prawykonanie oratorium pasyjnego Męka Pana naszego Jezusa Chrystusa w 1838 r. wprost zelektryzowało muzyczną Warszawę. Dzieło to uznaje się za najwybitniejsze osiągnięcie polskiej muzyki religijnej XIX wieku. Dlaczego jednak do premierowego wykonania doszło dopiero w czerwcu, nie zaś – jak zamierzał twórca – w czasie Wielkiego Tygodnia? W kolejnej odsłonie cyklu Historia pewnego utworu przyjrzymy się niedotrzymanym obietnicom i przetrzymanym nutom.
Fundacja Pamięci Johna Simona Guggenheima (The John Simon Guggenheim Memorial Foundation) ogłosiła tegorocznych stypendystów Guggenheima – 198 wybitnych osób ze świata nauki i sztuki współczesnej, reprezentujących 53 dyscypliny, wybranych w rygorystycznym procesie aplikacji spośród prawie 3500 kandydatów. Wśród stypendystów, którzy otrzymali grant na realizację swojej działalności, jest Krzysztof Wołek – kompozytor związany z Polskim Wydawnictwem Muzycznym.
Écoute na sopran i kwartet smyczkowy jest nową wersją kompozycji Słuchaj na sopran, klarnet, skrzypce, perkusję i fortepian, której prawykonanie odbyło się w grudniu ubiegłego roku w podczas bydgoskiego Festiwalu Art Mintaka. 22 kwietnia dzieło zostanie wykonane po raz pierwszy podczas paryskiego festiwalu, prezentującego najnowszą muzykę europejską.