Aktualności
Uroczysta premiera książki-wywiadu z Aleksandrą Kurzak „Si, Amore”
2015-09-15
26 września w Narodowym Forum Muzyki we Wrocławiu odbędzie się uroczysta premiera książki „Si, Amore”, czyli rozmów, jakie przeprowadził z jedną z najsłynniejszych sopranistek świata Aleksandrą Kurzak Aleksander Laskowski.
Premiera książki połączona jest z dwoma koncertami, które w dniach 26 i 27 września odbędą się we Wrocławiu – rodzinnym mieście artystki.
26 września Aleksandra Kurzak oraz pianista Janusz Olejniczak zaprezentują pieśni i inne utwory Fryderyka Chopina. Chopinowskie pieśni znalazły się także na płycie „Songs” z 2010 roku, która szybko uzyskała w kraju status Złotej Płyty. Szczegóły koncertu: http://www.nfm.wroclaw.pl/component/nfmcalendar/event/2354
27 września zaś w Hali Stulecia Aleksandra Kurzak wystąpi na scenie wraz z Krzysztofem Cugowskim oraz Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Sudeckiej i Chórem Filharmonii Lubelskiej. Artyści wykonają hity operowe, operetkowe, musicalowe a utwory kojarzone z Krzysztofem Cugowskim usłyszymy w specjalnie na ten koncert stworzonych aranżacjach na orkiestrę symfoniczną. Szczegóły koncertu: http://www.koncertdwazywioly.pl/
Po koncercie 26 września zapraszamy do VIP Roomu, gdzie Aleksandra Kurzak będzie podpisywać zbiór rozmów, które przeprowadził z nią Aleksander Laskowski. Książkę „Si, Amore” będzie można kupić w księgarni Meloman na terenie NFM. Ci, którym nie uda się zdobyć podpisu artystki 26 września, będą mogli zdobyć autograf Aleksandry Kurzak po koncercie 27 września. „Si, Amore” będzie do nabycia na stoisku księgarni Meloman na terenie Hali Stulecia.
"Si, Amore" to zbiór rozmów, które Aleksander Laskowski odbył z najsłynniejszą polską śpiewaczką operową Aleksandrą Kurzak. Z prowadzonych przez kilkanaście miesięcy rozmów wyłonił się nowy portret Aleksandry Kurzak – nie tylko uwielbianej przez widzów i słuchaczy diwy operowej o światowej sławie i niezwykłej barwie głosu, ale również zmysłowej kobiety, dla której szczęście rodzinne jest najwyższym priorytetem. Opowieści słynnej sopranistki pozwalają czytelnikowi na poznanie kulis najwspanialszych spektakli operowych, tajników warsztatu wokalnego i aktorskiego oraz na przeniesienie się na sceny najważniejszych scen domów operowych świata - Metropolitan Opera, Covent Garden, La Scala, Teatro Real. Aleksandra Kurzak uchyla również rąbka tajemnicy swojego prywatnego życia, dzieląc się z nami swoim doświadczeniem macierzyństwa, opowiadając o relacjach rodzinnych (rodzice Aleksandry Kurzak również są znanymi muzykami, a mama – Jolanta Żmurko – gościnnie uczestniczy w rozmowach) i o miłości do Roberto Alagni, znakomitego tenora, partnera życiowego i scenicznego śpiewaczki oraz ojca ich córeczki Malèny.
Więcej o książce "Si, Amore": http://aleksandrakurzak.pwm.com.pl/
Najczęściej czytane:
Kultowe piosenki Zygmunta Koniecznego, które dekady temu pokochała publiczność Ewy Demarczyk w nowym opracowaniu Cezarego Duchnowskiego. Najnowszy album ANAKLASIS z udziałem Agaty Zubel, Andrzeja Bauera, Bartka Wąsika oraz Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia pod dyrekcją Alexandra Humali jest już dostępny w sprzedaży.
W konkursie Polskiego Towarzystwa Wydawców Książek na Najpiękniejsze Polskie Książki 2024, w którym Jury docenia m.in. koncepcję edytorską, nowatorskie opracowania graficzne, typograficzne i poziom artystyczny ilustracji, wyróżnienie w kategorii Literatura naukowa i popularnonaukowa zdobyła książka Muzyka polska po Szymanowskim Adriana Thomasa.
W maju do swojej pracowni zaprasza nas Jerzy Kornowicz – kompozytor, pianista-improwizator, pedagog i działacz muzyczny, dyrektor Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”. Autor muzyki wielu gatunków – twórca interdyscyplinarny, który potrafi komponować w rozmaitych miejscach.
Od początku istnienia Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, serie pedagogiczne stanowiły istotną i liczną grupę powstających publikacji. Oficyna nawiązywała współpracę z cenionymi twórcami, dzięki czemu powstały utwory nie tylko licznie nagradzane na konkursach i festiwalach, budujące tym prestiż PWM-u, ale przede wszystkim ponadczasowe. Świadczą o tym wznowienia wielu tytułów.
Tematem przewodnim 37. edycji Krakowskiego Międzynarodowego Festiwalu Kompozytorów jest muzyka w muzyce. Festiwal, który został objęty patronatem honorowym Aleksandra Miszalskiego, Prezydenta Miasta Krakowa, rozpocznie się już 10 maja koncertem inauguracyjnym w Filharmonii Krakowskiej. Polskie Wydawnictwo Muzyczne jest partnerem wydarzenia.
Już 09 maja 2025 roku Polskie Wydawnictwo Muzyczne zaprasza do wspólnego świętowania podczas Dni Funduszy Europejskich w PWM. Sprawdź, co zaplanowaliśmy na ten dzień!
Piąty miesiąc roku zwiastuje nadejście wiosennego sezonu festiwalowego. W Krakowie, Warszawie i we Wrocławiu zabrzmią kompozycje Joanny Wnuk-Nazarowej, Pawła Malinowskiego, Wojciecha Widłaka, Macieja Zielińskiego, Pawła Hendricha i Agaty Zubel. Najnowszej muzyce polskiej będziemy przysłuchiwać się podczas koncertów specjalnych, na festiwalowych estradach, a także na zakończenie sezonu artystycznego.
Blisko 400 muzyków i chórzystów, boska interwencja i absolutny triumf kompozytora – prawykonanie oratorium pasyjnego Męka Pana naszego Jezusa Chrystusa w 1838 r. wprost zelektryzowało muzyczną Warszawę. Dzieło to uznaje się za najwybitniejsze osiągnięcie polskiej muzyki religijnej XIX wieku. Dlaczego jednak do premierowego wykonania doszło dopiero w czerwcu, nie zaś – jak zamierzał twórca – w czasie Wielkiego Tygodnia? W kolejnej odsłonie cyklu Historia pewnego utworu przyjrzymy się niedotrzymanym obietnicom i przetrzymanym nutom.
Fundacja Pamięci Johna Simona Guggenheima (The John Simon Guggenheim Memorial Foundation) ogłosiła tegorocznych stypendystów Guggenheima – 198 wybitnych osób ze świata nauki i sztuki współczesnej, reprezentujących 53 dyscypliny, wybranych w rygorystycznym procesie aplikacji spośród prawie 3500 kandydatów. Wśród stypendystów, którzy otrzymali grant na realizację swojej działalności, jest Krzysztof Wołek – kompozytor związany z Polskim Wydawnictwem Muzycznym.
Écoute na sopran i kwartet smyczkowy jest nową wersją kompozycji Słuchaj na sopran, klarnet, skrzypce, perkusję i fortepian, której prawykonanie odbyło się w grudniu ubiegłego roku w podczas bydgoskiego Festiwalu Art Mintaka. 22 kwietnia dzieło zostanie wykonane po raz pierwszy podczas paryskiego festiwalu, prezentującego najnowszą muzykę europejską.