Aktualności
Warsztaty i wykład dr Bogusławy Hubisz-Sielskiej w Birmingham
2015-11-30
W dniach 30 listopada – 2 grudnia dr Bogusława Hubisz-Sielska, autorka m.in. zbioru „Gamy i pasaże na altówkę”, będzie prowadziła warsztaty i wygłosi wykład o polskiej muzyce altówkowej w Birmingham Conservatoire przy Uniwersytecie w Birmingham.
Dr Bogusława Hubisz-Sielska - po ukończeniu z wyróżnieniem studiów w krakowskiej Wyższej Szkole Muzycznej odbyła studia uzupełniające u Stefana Kamasy w Warszawie oraz w Monachium u Kim Kashkashian. Uczestniczyła w festiwalach m.in. Poznańska Wiosna Muzyczna, Spotkania Muzyczne w Baranowie Sandomierskim, Dni Kompozytorów Krakowskich. Występowała w wielu miastach i miejscowościach w Polsce, jak również w Austrii, Czechach, Niemczech, Rosji, Słowacji, Szwajcarii, USA, Wielkiej Brytanii i Włoszech. Nagrywała dla Polskiego Radia, Radia Austriackiego a także Radia Nowy Jork oraz Radia Watykańskiego. Występowała przed kamerami Telewizji Polskiej, austriackiej oraz niemieckiej. Dokonała nagrań płytowych z muzyką J.B. Vanhala (AP Classic) oraz Rachel Knobler i Roberta Fuchsa (Acte Prealable). Za zgodą Kompozytora opracowała na altówkę Preludia taneczne Witolda Lutosławskiego (w orginale na klarnet i fortepian). Prawykonanie odbyło się w 1992 roku w Monachium. Przy fortepianie towarzyszył jej Mariusz Sielski. Publikowała w „Ruchu Muzycznym”, "Muzyce 21". Jest autorem hasła Rachel Knobler w leksykonie Kompozytorzy polscy 1918-2000. Prowadzi również działalność edytorską. Nuty w jej opracowaniu ukazały się w Polskim Wydawnictwie Muzycznym oraz Editio Alto (Niemcy). Zasiada w jury krajowych (Kraków 1979) i międzynarodowych konkursów (Castellana Grotte/Bari 2004, 2006, 2008). Jej nagranie Nigguna oraz Elegii Rachel Knobler było prezentowane w Radiu Princeton (USA, 2005, 2006) jako "odkrycie" w dziedzinie muzyki klasycznej. Jest członkiem-założycielem Stowarzyszenia Artystycznego "Muzyka Centrum" oraz członkiem Niemieckiej Sekcji Międzynarodowego Towarzystwa Altowiolowego (IVS). Długoletni pedagog Akademii Muzycznej w Krakowie, absolwenci jej klasy działają w kraju, a także w Hiszpanii, Niemczech i Włoszech, od 2001 jest również Koordynatorem Głównym Konserwatorium Krakowskiego im. Witolda Lutosławskiego, a od 2009 roku przewodnicząca Polskiego Towarzystwa Altowiolowego.
(biogram za: strona oficjalna)
Najczęściej czytane:
W maju 1857 r. w „Ruchu Muzycznym” ukazała się zapowiedź wystawienia Halki na deskach warszawskiego Teatru Wielkiego. Na te wieści Stanisław Moniuszko czekał bez mała dekadę – teraz jednak wpadł w „żywy niepokój”… W kolejnej odsłonie cyklu „Historia pewnego utworu” przyjrzymy się przygotowaniom do długo wyczekiwanej przez kompozytora premiery.
Dzieło nagrodzone w Konkursie Kompozytorskim Piesomen Antropon zabrzmi po raz pierwszy 6 czerwca w Filharmonii Pomorskiej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Bydgoszczy. Tego wieczoru usłyszymy ponadto utwory kompozytorów polskich i francuskich, których twórczość stanowi świadectwo czasu i hołd złożony wielkim osobowościom świata sztuki i duchowości m.in. Krzysztofa Pendereckiego i Joanny Wnuk-Nazarowej. Polskie Wydawnictwo Muzyczne jest partnerem Konkursu.
W ostatnim tygodniu maja uczniowie krakowskich przedszkoli i szkół odwiedzili księgarnię muzyczną PWM z okazji trwającego Tygodnia Dziecka w Polskim Wydawnictwie Muzycznym.
2 czerwca br. rozpocznie się 12. edycja Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Stanisława Moniuszki. W muzyczne szranki stanie 77 młodych śpiewaków z 28 krajów; zwycięzców poznamy 7 czerwca. Polskie Wydawnictwo Muzyczne jest Partnerem wydarzenia.
Kompozytor, dyrygent, wydawca, teoretyk muzyki, pedagog muzyczny, rektor uczelni – życiorys Józefa Elsnera jest niezwykle bogaty. Mimo to przeważnie kojarzony jest jedynie jako nauczyciel Fryderyka Chopina. Krzysztof Bilica z zaciekawieniem przygląda się mistrzowi przełomu XVIII i XIX wieku, którego portret rysuje w najnowszej Małej Monografii.
Fascynujący bohater, śmiała koncepcja, wreszcie znakomita obsada aktorska – Król Narcyz to nieszablonowy format opowieści o najsłynniejszym kompozytorze muzyki polskiej początków XX wieku. Wspólna produkcja Polskiego Wydawnictwa Muzycznego i Radia Kraków zgromadziła cenionych realizatorów i aktorów teatralnych, którzy wykreowali świat Karola Szymanowskiego oraz jego bliskich. Emisja na antenie Radia Kraków w kolejne poniedziałki o godzinie 21.05, począwszy od 2 czerwca br.
Kultowe piosenki Zygmunta Koniecznego, które dekady temu pokochała publiczność Ewy Demarczyk w nowym opracowaniu Cezarego Duchnowskiego. Najnowszy album ANAKLASIS z udziałem Agaty Zubel, Andrzeja Bauera, Bartka Wąsika oraz Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia pod dyrekcją Alexandra Humali jest już dostępny w sprzedaży.
W konkursie Polskiego Towarzystwa Wydawców Książek na Najpiękniejsze Polskie Książki 2024, w którym Jury docenia m.in. koncepcję edytorską, nowatorskie opracowania graficzne, typograficzne i poziom artystyczny ilustracji, wyróżnienie w kategorii Literatura naukowa i popularnonaukowa zdobyła książka Muzyka polska po Szymanowskim Adriana Thomasa.
W maju do swojej pracowni zaprasza nas Jerzy Kornowicz – kompozytor, pianista-improwizator, pedagog i działacz muzyczny, dyrektor Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”. Autor muzyki wielu gatunków – twórca interdyscyplinarny, który potrafi komponować w rozmaitych miejscach.
Od początku istnienia Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, serie pedagogiczne stanowiły istotną i liczną grupę powstających publikacji. Oficyna nawiązywała współpracę z cenionymi twórcami, dzięki czemu powstały utwory nie tylko licznie nagradzane na konkursach i festiwalach, budujące tym prestiż PWM-u, ale przede wszystkim ponadczasowe. Świadczą o tym wznowienia wielu tytułów.