PWM

Szukaj
Zaawansowane
Rzeczpospolita Polska
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
biuletyn informacji publicznej

Aktualności

Per musicam ad astra

2017-06-16

W dniach 24-29 czerwca w Toruniu, Chełmży, Inowrocławiu i Lubiczu odbędzie się V Międzynarodowy Konkurs i Festiwal Chóralny im. M. Kopernika „Per musicam ad astra”. 

 

Wydarzenie organizowane jest przez toruńskie Stowarzyszenie Miłośników Muzyki Chóralnej „Astrolabium” oraz niemiecką agencję Meeting Music i Stowarzyszenie „Tumska 14”. Podczas tegorocznej edycji usłyszymy występy zespołów z Węgier, Norwegii, Portugalii, Finlandii, Czech, Łotwy, Hongkongu oraz różnych regionów Polski. W programie znajdą się także utwory polskich kompozytorów - m.in. Feliksa Nowowiejskiego i Józefa Świdra.

 

Konkursowym zmaganiom będą towarzyszyć także koncerty specjalne. Pierwszy z nich to „Tango Project”, który odbędzie się 24 czerwca w Bazylice Konkatedralnej w Chełmży i 25 czerwca w Dworze Artusa w Toruniu. W programie znajdą się kompozycje cenionego na świecie argentyńskiego kompozytora Martina Palmeriego: Tango Gloria i Tango Credo. Oba utwory w Polsce zabrzmią po raz pierwszy. Koncert w Chełmży zorganizowano dla uczczenia ustanowienia św. Jana Pawła II Patronem Województwa Kujawsko-Pomorskiego. Drugą propozycją jest Koncert Specjalny „Dźwięki Północy” zaproszonego na festiwal Chóru Kameralnego „441 Hz” z Gdańska, który pod dyrekcją Anny Wilczewskiej zaprezentuje kompozycje twórców z Norwegii, Finlandii i Szwecji.


Na koncerty festiwalowe wstęp jest wolny, jedynie na koncert „Tango Project” w Toruniu niezbędne jest zaproszenie, które będzie można wygrać od 15 czerwca na profilu Festiwalu: Facebook.com/PerMusicamAdAstra. Szczegółowe informacje o przebiegu V Międzynarodowego Konkursu i Festiwalu Chóralnego PER MUSICAM AD ASTRA znajdują się na stronie www.pmaa.pl oraz na portalu społecznościowym Facebook.com/PerMusicamAdAstra.

Wydarzenie zostało objęte patronatem honorowym Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego, Prezydenta Miasta Torunia, Burmistrza Miasta Chełmży oraz Narodowego Centrum Kultury. Jest współfinansowane z budżetu Województwa Kujawsko-Pomorskiego oraz budżetu Miasta Toruń i budżetu Gminy Miasta Chełmży. Sponsorem Głównym Festiwalu jest Krajowa Spółka Cukrowa S.A.

Najczęściej czytane:

Wyostrz słuch na pieśni Zygmunta Mycielskiego

Liryka wokalna Zygmunta Mycielskiego - kompozytora, pisarza i intelektualisty, napisana do wierszy między innymi Cypriana Kamila Norwida, Jarosława Iwaszkiewicza, Czesława Miłosza i Zbigniewa Herberta po raz pierwszy w komplecie, na dwóch płytach. Pieśni wykonują: Joanna Freszel, Bartłomiej Kominek, Tomasz Konieczny i Lech Napierała. Od dziś album dostępny jest w serwisach streamingowych i w najlepszych sklepach muzycznych.

Kompozytorka Miesiąca: Elżbieta Sikora i jej #biurkokompozytorki

Cykl, w którym zaglądamy do pracowni kompozytorów związanych z naszym Wydawcnictwem i sprawdzamy, co trzymają na swoich biurkach, zamyka jedna z najważniejszych postaci polskiej muzyki — Elżbieta Sikora. Kompozytorka tworzy muzykę elektroakustyczną, symfoniczną, kameralną, instrumentalną, wokalno-instrumentalną, filmową, teatralną, baletową, a także operową. Jej utwory były wykonywane na wielu prestiżowych festiwalach w Polsce i za granicą. 

Polskie Wydawnictwo Muzyczne na konferencji Instytutu Polskiego w Rzymie

Polskie Wydawnictwo Muzyczne przedstawiło swoją działalność podczas konferencji Instytutu Polskiego w Rzymie pt. „Musica e Memoria: 1945-2025. Tra reminiscenze e nuove prospettive/Muzyka i pamięć 1945-2025. Reminiscencje i nowe perspektywy”.

Muzyka Grażyny Bacewicz zabrzmi podczas prestiżowego konkursu dyrygenckiego!

Dziś, 2 grudnia, rozpoczyna się osiemnasta odsłona jednego z najbardziej prestiżowych europejskich konkursów dyrygenckich: Donatella Flick – London Symphony Orchestra Conducting Competition. W bogatym przekroju repertuarowym jako utwór obowiązkowy znalazł się także Koncert na orkiestrę smyczkową Grażyny Bacewicz.

Tak świętowaliśmy 80-lecie PWM. Muzyczne spotkania 2025

3 miasta, blisko 40 wydarzeń, koncertów, spotkań i warsztatów edukacyjnych, ponad 800 wykonawców, dzieła 38 kompozytorów związanych z PWM, 1 statuetka „Koryfeusz Muzyki Polskiej” oraz tysiące melomanów w salach koncertowych, miejskiej sonosferze i na radiowej antenie. Polskie Wydawnictwo Muzyczne uczciło 80-lecie swojej działalności wyjątkowym cyklem „Muzyczne spotkania”. Całoroczne obchody jubileuszu Oficyny zwieńczył uroczysty koncert w Filharmonii Krakowskiej z udziałem Laureatki IV Nagrody XIX Konkursu Chopinowskiego Tianyao Lyu.

Prapremiery wieńczące 2025 rok

Refleksje i mistyka nad różnymi obszarami życia to wątki towarzyszące utworom, których prawykonania odbędą się w grudniu. Nowych dzieł kompozytorów współpracujących z Polskim Wydawnictwem Muzycznym będzie można posłuchać w Katowicach oraz Bydgoszczy.

„Ruch Muzyczny” świętuje 80-te urodziny wyjątkowym koncertem

Już 7 grudnia w Studiu S1 w Warszawie specjalnym koncertem swoje osiemdziesiąte urodziny będzie obchodził „Ruch Muzyczny” – najstarsze czasopismo o muzyce klasycznej w Polsce. W programie znajdą się m.in. kompozycje dawnych, legendarnych redaktorów naczelnych – Stefana Kisielewskiego i Zygmunta Mycielskiego

XVI Ogólnopolska Konferencja Bibliotekarzy Muzycznych

Dziedzictwo muzyczne w nowym formacie — prezentacja portalu Polska Biblioteka Muzyczna podczas XVI Ogólnopolskiej Konferencji Bibliotekarzy Muzycznych pod hasłem "Muzykalia w zmieniającym się otoczeniu bibliotecznym – integracja, współpraca, harmonia".

Pracownicy i autorzy PWM uhonorowani odznaczeniami państwowymi

Z okazji jubileuszu 80-lecia Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, zasłużeni pracownicy Oficyny oraz związani z nią autorzy i przedstawiciele polskiego środowiska muzycznego zostali uhonorowani odznaczeniami państwowymi. Samo wydawnictwo otrzymało też Brązowy Medal „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”.

„… od nas kochać mocniej na pewno nie mogą” – Koncert fortepianowy e-moll Fryderyka Chopina. Historia pewnego utworu

I Koncert fortepianowy e-moll op. 11 w rzeczywistości powstał kilka miesięcy po II Koncercie f-moll op. 21; „zamieniona” opusowa numeracja wynika z dat wydań obu utworów. Dziś pochylimy się nad późniejszym z tych dwóch z dzieł, dojrzalszym i kreślonym pewniejszą ręką. W kolejnej odsłonie cyklu „Historia pewnego utworu” przyjrzymy się koncertowym programom, sztambuchowym wyznaniom i pożegnaniu z Ojczyzną.