Aktualności
PWM i NIFC na Targach Music China
2017-10-15
W sobotę zakończyły się w Szanghaju największe targi muzyczne w Azji – Music China. Polska muzyka prezentowana była na nich dzięki obecności Polskiego Wydawnictwa Muzycznego i Narodowego Instytutu Fryderyka Chopina.
W dniach 11-14 października 2017 roku na wspólnym stoisku Polskiego Wydawnictwa Muzycznego i Narodowego Instytutu Fryderyka Chopina, zorganizowanym w ramach polskiego pawilonu, eksponowana była oferta wydawnicza obydwu instytucji. Spośród szerokiego katalogu publikacji PWM największą popularnością cieszyły się utwory edukacyjne (w szczególności z serii pedagogicznej PWM dla początkujących z przepięknymi okładkami autorstwa Joanny Rusinek), źródłowe wydania dzieł Henryka Wieniawskiego, Karola Szymanowskiego i Mieczysława Karłowicza oraz muzyka współczesna – kompozycje Witolda Lutosławskiego, Henryka Mikołaja Góreckiego, Grażyny Bacewicz, Wojciecha Kilara i Romana Maciejewskiego, a także twórców młodszego pokolenia.
Niezwykle wysoko cenione wśród odbiorców z Azji są niezmiennie dzieła i postać Fryderyka Chopina. Mimo, że wydania dzieł wszystkich Chopina: Wydanie Narodowe pod redakcją prof. Jana Ekiera, jak też edycja sygnowana przez Ignacego Jana Paderewskiego są od lat obecne na rynku azjatyckim w chińskiej i japońskiej wersji językowej, oryginalna polska edycja prezentowana na stoisku PWM i NIFC cieszyła się ogromnym zainteresowaniem. Odwiedzający mieli także okazję zapoznać się z faksymiliami dzieł Fryderyka Chopina oraz szerokim wyborem publikacji książkowych i płytowych z muzyką Chopina z katalogu NIFC.
Obok promocji i upowszechniania polskiej muzyki, targi stanowią wyjątkową platformę dla utrwalenia kontaktów oraz nawiązania współpracy z nowymi kontrahentami z Chin, Japonii, Tajwanu czy Hong-Kongu. To także doskonała okazja do rozwinięcia współpracy handlowej, sprzedaży licencji i kooperacji w zakresie wspólnych akcji promocyjnych i edukacyjnych. W ciągu czterech targowych dni odbyły się liczne spotkania z największymi azjatyckimi wydawcami muzycznymi (m.in. Shanghai Music Publishing House, People’s Music Publishing House z Chin, Zen-On i Yamaha z Japonii), jak też z dystrybutorami, przedstawicielami bibliotek, uczelni i orkiestr, a także nauczycielami i instrumentalistami.
Wśród gości i odwiedzających stoisko dystrybuowane były również materiały promocyjne – ulotki i katalogi zawierające informacje o kompozytorach reprezentowanych przez PWM i dostępnej ofercie wydawniczej PWM i NIFC.
W targach Music China udział biorą najważniejsi wydawcy i przedstawiciele branży muzycznej z całego świata. Obecność w tym gronie Polskiego Wydawnictwa Muzycznego oraz Narodowego Instytutu Fryderyka Chopina z pewnością przyczyni się do zwiększenia pozycji polskiej muzyki na świecie i umożliwi szerszą promocję polskiego dziedzictwa muzycznego za granicą.
Najczęściej czytane:
To już osiemdziesiąt lat od kiedy Polskie Wydawnictwo Muzyczne wspiera rozwój polskiej kultury muzycznej na świecie. Przypadający w 2025 roku jubileusz Oficyna uświetni serią koncertów z udziałem artystów najwyższej próby w renomowanych salach koncertowych w Polsce. Podczas licznych aktywności muzycznych i edukacyjnych towarzyszyć nam będzie najlepsza polska twórczość. Do wspólnego świętowania zapraszamy już 7 i 8 marca do Wrocławia!
W lutym po raz pierwszy wykonane zostaną najnowsze utwory Agaty Zubel i Zygmunta Krauze. Chociaż oba dzieła różnią się od siebie pod względem obsady czy sposobu konstrukcji, to w przypadku źródła inspiracji łączy je eksploracja zagadnień związanych z malarstwem.
Współczesny jazz i XV-wieczna polifonia – czy te światy da się pogodzić? Ależ tak! Dowodem na to jest płyta LAETA MUNDUS od wytwórni ANAKLASIS, która splata głosy dwóch epok w swoistą harmonię sfer. Od 29 stycznia album dostępny jest także na winylu.
Przeglądając spisy dzieł Franciszka Lessla, wśród kompozycji na fortepian i orkiestrę znajdziemy Kaprys i wariacje op. 10 oraz Potpourri op. 12. Nie wszyscy wiedzą jednak, że pod tymi tytułami tak naprawdę kryje się... jeden i ten sam utwór! Jak do tego doszło i co wspólnego mają z tym lipska prasa muzyczna, Tadeusz Kościuszko i polskie damy? W nowym cyklu „Historia pewnego utworu” co miesiąc weźmiemy pod lupę wybraną kompozycję – przypomnimy najciekawsze wątki związane z genezą jej powstania, procesem twórczym, recepcją i dalszymi dziejami.
Czy Wesoły Franiu istnieje naprawdę i czemu Kotek Tęsknotek jest smutny? O procesie nadawania tytułów utworom i współpracy przy tworzeniu publikacji nutowej dla dzieci opowiadają Patrycja Budziacka i Natalia Drozen-Czaplińska – autorki zbioru Wiolinkowe opowieści na skrzypce i fortepian wydanego w Serii Pedagogicznej PWM.
Dyrektor Artystyczny Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego NDI Sopot Classic Szymon Morus oraz Polska Filharmonia Kameralna Sopot zapraszają młodych kompozytorów do wzięcia udziału w 8. Konkursie Kompozytorskim im. Krzysztofa Pendereckiego, który odbędzie się w ramach 15. edycji Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego NDI Sopot Classic. Konkurs, organizowany co dwa lata, wspiera twórczość młodych artystów, stwarzając im przestrzeń do zaprezentowania swoich utworów przed profesjonalnym jury.
Podobno sam Józef Haydn kupował mu papier nutowy. Na temat jego pochodzenia wysnuto kontrowersyjne teorie, łącząc go z rodziną Czartoryskich. Był twórcą pierwszego polskiego koncertu fortepianowego. Mowa o Franciszku Lesslu, kompozytorze przełomu XVIII i XIX wieku, którego można uznać za najwybitniejszego przed Chopinem. Marcin Tadeusz Łukaszewski kreśli jego sylwetkę w najnowszej Małej Monografii Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, poszukując prawdy i dementując narosłe wokół kompozytora mity.
225 polskich kompozytorów, 1500 utworów, kilkaset godzin muzyki! Rozpoczynamy kolejny rok z programem TUTTI.pl, dzięki któremu Polskie Wydawnictwo Muzyczne wspiera wykonania muzyki polskiej. Beneficjenci otrzymują rabat na wypożyczenie materiałów orkiestrowych w wysokości 70% opłaty.
W ramach nowej odsłony akcji „Kompozytor/Kompozytorka Miesiąca” zajrzymy do pracowni twórców, związanych z naszym Wydawnictwem. Przyjrzymy się ich pracy — czy siadają przy fortepianie, rozkładają papier nutowy na pulpicie i zapisują ołówkiem kolejne dźwięki, czy może jednak instrument i przyrządy piśmiennicze zastąpili myszką i klawiaturą komputera? Naszą szczególną uwagę zwrócimy na ich biurka, przy których pomysły muzyczne materializują się na pięcioliniach kolejnych partytur. Akcji towarzyszą fotografie Bartka Barczyka.
Polskie Wydawnictwo Muzyczne z dumą i radością prezentuje osiągnięcia mijających miesięcy. Rok 2024 to w Oficynie nie tylko nowe utwory, publikacje nutowe, książki i albumy muzyczne, ale także zasoby cyfrowe, wydarzenia koncertowe i edukacyjne oraz międzynarodowe projekty upowszechniające muzykę polską. Miniony rok to również czas intensywnych współprac w ramach licznych wydarzeń w świecie muzyki. Wydawnictwo rozwija się dynamicznie, będąc w centrum najważniejszych wydarzeń świata kultury i podejmując współpracę z partnerami najwyższej klasy.