Aktualności
Nowy regulamin wypożyczeń materiałów orkiestrowych z katalogu PWM
2017-12-01
Kierując się zasadą przejrzystości współpracy z instytucjami korzystającymi z zasobów Działu Zbiorów Nutowych PWM, od 5 października 2017 Polskie Wydawnictwo Muzyczne wprowadziło nowy regulamin wypożyczeń.
W „Ogólnych warunkach wypożyczeni DZN” wprowadzono zmiany merytoryczne m.in. związane z upowszechnianiem nowych technologii (np. transmisje w Internecie), zostały również jasno wydzielone i pogrupowane tematy:
I. Informacje ogólne
Kto może realizować zamówienia.
Jakiego rodzaju materiały można zamówić ze zbiorów DZN.
II. Składanie zamówień
W jaki sposób można złożyć zamówienie oraz jak i gdzie zamówienie dostarczyć.
W jakich przypadkach zamówienie traktowane jest jak zawarcie umowy z wydawnictwem, a kiedy niezbędne jest przygotowanie dodatkowej umowy.
III. Realizacja zamówień
Procedury i terminy związane z realizacją zamówień z katalogu PWM oraz z katalogów partnerów zagranicznych.
Zamówienia pilne i opłaty dodatkowe.
IV. Warunki formalne użycia materiałów wykonawczych
Sposób użycia wypożyczonych materiałów.
Odpowiedzialność Zamawiającego.
V. Informacje dotyczące obowiązków wynikających z ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych
Zobowiązania wobec innych oprócz PWM instytucji związane z rodzajem wypożyczanych utworów i ich statusem prawnym, w tym utrwalanie audiowizualne oraz rozpowszechnianie takiego utrwalenia.
VI. Przesyłki, zagubienie lub zniszczenie materiału
Realizacja zamówień, wskazówki dotyczące odsyłania zamówionego materiału, informowanie o defektach lub niekompletności przesyłki.
VII. Opłaty za wypożyczenie materiałów wykonawczych
Także informacja o opłatach dodatkowych, rabatach i zniżkach.
VIII. Inne ustalenia
Nowością jest uporządkowanie zasad udostępniania materiałów wykonawczych utworów scenicznych oraz ich prezentacja w formie odrębnego regulaminu. Wcześniej ten rodzaj wypożyczeń nie był w uwzględniony w „Ogólnych zasadach wypożyczeń Działu Zbiorów Nutowych PWM”. Wprowadzenie „Regulaminu wypożyczeń utworów scenicznych” pozwoli zainteresowanym zapoznać się z ogólnymi zasadami wypożyczenia jeszcze przed złożeniem zamówienia. „Regulamin wypożyczeń utworów scenicznych” zamieszczony jest pod „Ogólnymi warunkami wypożyczeń”.
Nowy regulamin to przejrzyste zasady z łatwym do nich dostępem. Prosimy o zapoznanie się z nim przed składaniem zamówień.
Najczęściej czytane:
Liryka wokalna Zygmunta Mycielskiego - kompozytora, pisarza i intelektualisty, napisana do wierszy między innymi Cypriana Kamila Norwida, Jarosława Iwaszkiewicza, Czesława Miłosza i Zbigniewa Herberta po raz pierwszy w komplecie, na dwóch płytach. Pieśni wykonują: Joanna Freszel, Bartłomiej Kominek, Tomasz Konieczny i Lech Napierała. Od dziś album dostępny jest w serwisach streamingowych i w najlepszych sklepach muzycznych.
Cykl, w którym zaglądamy do pracowni kompozytorów związanych z naszym Wydawcnictwem i sprawdzamy, co trzymają na swoich biurkach, zamyka jedna z najważniejszych postaci polskiej muzyki — Elżbieta Sikora. Kompozytorka tworzy muzykę elektroakustyczną, symfoniczną, kameralną, instrumentalną, wokalno-instrumentalną, filmową, teatralną, baletową, a także operową. Jej utwory były wykonywane na wielu prestiżowych festiwalach w Polsce i za granicą.
Polskie Wydawnictwo Muzyczne przedstawiło swoją działalność podczas konferencji Instytutu Polskiego w Rzymie pt. „Musica e Memoria: 1945-2025. Tra reminiscenze e nuove prospettive/Muzyka i pamięć 1945-2025. Reminiscencje i nowe perspektywy”.
Dziś, 2 grudnia, rozpoczyna się osiemnasta odsłona jednego z najbardziej prestiżowych europejskich konkursów dyrygenckich: Donatella Flick – London Symphony Orchestra Conducting Competition. W bogatym przekroju repertuarowym jako utwór obowiązkowy znalazł się także Koncert na orkiestrę smyczkową Grażyny Bacewicz.
3 miasta, blisko 40 wydarzeń, koncertów, spotkań i warsztatów edukacyjnych, ponad 800 wykonawców, dzieła 38 kompozytorów związanych z PWM, 1 statuetka „Koryfeusz Muzyki Polskiej” oraz tysiące melomanów w salach koncertowych, miejskiej sonosferze i na radiowej antenie. Polskie Wydawnictwo Muzyczne uczciło 80-lecie swojej działalności wyjątkowym cyklem „Muzyczne spotkania”. Całoroczne obchody jubileuszu Oficyny zwieńczył uroczysty koncert w Filharmonii Krakowskiej z udziałem Laureatki IV Nagrody XIX Konkursu Chopinowskiego Tianyao Lyu.
Refleksje i mistyka nad różnymi obszarami życia to wątki towarzyszące utworom, których prawykonania odbędą się w grudniu. Nowych dzieł kompozytorów współpracujących z Polskim Wydawnictwem Muzycznym będzie można posłuchać w Katowicach oraz Bydgoszczy.
Już 7 grudnia w Studiu S1 w Warszawie specjalnym koncertem swoje osiemdziesiąte urodziny będzie obchodził „Ruch Muzyczny” – najstarsze czasopismo o muzyce klasycznej w Polsce. W programie znajdą się m.in. kompozycje dawnych, legendarnych redaktorów naczelnych – Stefana Kisielewskiego i Zygmunta Mycielskiego
Dziedzictwo muzyczne w nowym formacie — prezentacja portalu Polska Biblioteka Muzyczna podczas XVI Ogólnopolskiej Konferencji Bibliotekarzy Muzycznych pod hasłem "Muzykalia w zmieniającym się otoczeniu bibliotecznym – integracja, współpraca, harmonia".
Z okazji jubileuszu 80-lecia Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, zasłużeni pracownicy Oficyny oraz związani z nią autorzy i przedstawiciele polskiego środowiska muzycznego zostali uhonorowani odznaczeniami państwowymi. Samo wydawnictwo otrzymało też Brązowy Medal „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”.
I Koncert fortepianowy e-moll op. 11 w rzeczywistości powstał kilka miesięcy po II Koncercie f-moll op. 21; „zamieniona” opusowa numeracja wynika z dat wydań obu utworów. Dziś pochylimy się nad późniejszym z tych dwóch z dzieł, dojrzalszym i kreślonym pewniejszą ręką. W kolejnej odsłonie cyklu „Historia pewnego utworu” przyjrzymy się koncertowym programom, sztambuchowym wyznaniom i pożegnaniu z Ojczyzną.