Aktualności
Nowy regulamin wypożyczeń materiałów orkiestrowych z katalogu PWM
2017-12-01
Kierując się zasadą przejrzystości współpracy z instytucjami korzystającymi z zasobów Działu Zbiorów Nutowych PWM, od 5 października 2017 Polskie Wydawnictwo Muzyczne wprowadziło nowy regulamin wypożyczeń.
W „Ogólnych warunkach wypożyczeni DZN” wprowadzono zmiany merytoryczne m.in. związane z upowszechnianiem nowych technologii (np. transmisje w Internecie), zostały również jasno wydzielone i pogrupowane tematy:
I. Informacje ogólne
Kto może realizować zamówienia.
Jakiego rodzaju materiały można zamówić ze zbiorów DZN.
II. Składanie zamówień
W jaki sposób można złożyć zamówienie oraz jak i gdzie zamówienie dostarczyć.
W jakich przypadkach zamówienie traktowane jest jak zawarcie umowy z wydawnictwem, a kiedy niezbędne jest przygotowanie dodatkowej umowy.
III. Realizacja zamówień
Procedury i terminy związane z realizacją zamówień z katalogu PWM oraz z katalogów partnerów zagranicznych.
Zamówienia pilne i opłaty dodatkowe.
IV. Warunki formalne użycia materiałów wykonawczych
Sposób użycia wypożyczonych materiałów.
Odpowiedzialność Zamawiającego.
V. Informacje dotyczące obowiązków wynikających z ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych
Zobowiązania wobec innych oprócz PWM instytucji związane z rodzajem wypożyczanych utworów i ich statusem prawnym, w tym utrwalanie audiowizualne oraz rozpowszechnianie takiego utrwalenia.
VI. Przesyłki, zagubienie lub zniszczenie materiału
Realizacja zamówień, wskazówki dotyczące odsyłania zamówionego materiału, informowanie o defektach lub niekompletności przesyłki.
VII. Opłaty za wypożyczenie materiałów wykonawczych
Także informacja o opłatach dodatkowych, rabatach i zniżkach.
VIII. Inne ustalenia
Nowością jest uporządkowanie zasad udostępniania materiałów wykonawczych utworów scenicznych oraz ich prezentacja w formie odrębnego regulaminu. Wcześniej ten rodzaj wypożyczeń nie był w uwzględniony w „Ogólnych zasadach wypożyczeń Działu Zbiorów Nutowych PWM”. Wprowadzenie „Regulaminu wypożyczeń utworów scenicznych” pozwoli zainteresowanym zapoznać się z ogólnymi zasadami wypożyczenia jeszcze przed złożeniem zamówienia. „Regulamin wypożyczeń utworów scenicznych” zamieszczony jest pod „Ogólnymi warunkami wypożyczeń”.
Nowy regulamin to przejrzyste zasady z łatwym do nich dostępem. Prosimy o zapoznanie się z nim przed składaniem zamówień.
Najczęściej czytane:
Tematem przewodnim 37. edycji Krakowskiego Międzynarodowego Festiwalu Kompozytorów jest muzyka w muzyce. Festiwal, który został objęty patronatem honorowym Aleksandra Miszalskiego, Prezydenta Miasta Krakowa, rozpocznie się już 10 maja koncertem inauguracyjnym w Filharmonii Krakowskiej. Polskie Wydawnictwo Muzyczne jest partnerem wydarzenia.
Już 09 maja 2025 roku Polskie Wydawnictwo Muzyczne zaprasza do wspólnego świętowania podczas Dni Funduszy Europejskich w PWM. Sprawdź, co zaplanowaliśmy na ten dzień!
Piąty miesiąc roku zwiastuje nadejście wiosennego sezonu festiwalowego. W Krakowie, Warszawie i we Wrocławiu zabrzmią kompozycje Joanny Wnuk-Nazarowej, Pawła Malinowskiego, Wojciecha Widłaka, Macieja Zielińskiego, Pawła Hendricha i Agaty Zubel. Najnowszej muzyce polskiej będziemy przysłuchiwać się podczas koncertów specjalnych, na festiwalowych estradach, a także na zakończenie sezonu artystycznego.
Blisko 400 muzyków i chórzystów, boska interwencja i absolutny triumf kompozytora – prawykonanie oratorium pasyjnego Męka Pana naszego Jezusa Chrystusa w 1838 r. wprost zelektryzowało muzyczną Warszawę. Dzieło to uznaje się za najwybitniejsze osiągnięcie polskiej muzyki religijnej XIX wieku. Dlaczego jednak do premierowego wykonania doszło dopiero w czerwcu, nie zaś – jak zamierzał twórca – w czasie Wielkiego Tygodnia? W kolejnej odsłonie cyklu Historia pewnego utworu przyjrzymy się niedotrzymanym obietnicom i przetrzymanym nutom.
Fundacja Pamięci Johna Simona Guggenheima (The John Simon Guggenheim Memorial Foundation) ogłosiła tegorocznych stypendystów Guggenheima – 198 wybitnych osób ze świata nauki i sztuki współczesnej, reprezentujących 53 dyscypliny, wybranych w rygorystycznym procesie aplikacji spośród prawie 3500 kandydatów. Wśród stypendystów, którzy otrzymali grant na realizację swojej działalności, jest Krzysztof Wołek – kompozytor związany z Polskim Wydawnictwem Muzycznym.
Écoute na sopran i kwartet smyczkowy jest nową wersją kompozycji Słuchaj na sopran, klarnet, skrzypce, perkusję i fortepian, której prawykonanie odbyło się w grudniu ubiegłego roku w podczas bydgoskiego Festiwalu Art Mintaka. 22 kwietnia dzieło zostanie wykonane po raz pierwszy podczas paryskiego festiwalu, prezentującego najnowszą muzykę europejską.
Jagoda Szmytka jest kompozytorką, artystką i badaczką artystyczną. Muzykę łączy ze sztukami pięknymi i głęboką refleksją z zakresu takich dziedzin humanistyki, jak filozofia, estetyka czy historia sztuki. W katalogu jej twórczości znajdziemy m.in. dzieła solowe, utwory pisane na amplifikowane zespoły kameralne, instalacje performatywne, a także kompozycje wpisujące się w konwencję teatru muzycznego. W kwietniu, jako nasza Kompozytorka Miesiąca, odkrywa przed nami tajemnice procesu twórczego i zaprasza w gościnne progi swojej pracowni kompozytorskiej.
Aż trzy publikacje książkowe wydane przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne w minionym roku zostały nominowane w konkursie PTWK Najpiękniejsze Książki Roku 2024. Jury doceniło pozycje: Muzyka Polska po Szymanowskim Adriana Thomasa, Estetyka muzyki Rogera Scrutona oraz Karnawał zwierząt Piotra Kamińskiego.
Jean-Philippe Rameau (1683-1764) wzbudzał wiele emocji. Wywarł nieoceniony wpływ na bieg historii i teorii muzyki, a jego spojrzenie na zasady rządzące kompozycją było – jak na XVIII wiek – innowacyjne. Postać francuskiego muzyka o wszechstronnych zainteresowaniach i oświeceniowym umyśle przybliża Christophe Rousset w najnowszej Małej Monografii wydanej przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne. Premiera książki już dziś.
Natura, budząca się znów do życia feerią barw i zapachów, przynosi nam także nowe, wiosenne bogactwo dźwięków i muzycznych inspiracji. Kwiecień witamy prawykonaniami dwóch dzieł z katalogu Polskiego Wydawnictwa Muzycznego: Karatachi no Hana Marcela Chyrzyńskiego we Wrocławiu i SurVanTutti Hanny Kulenty w Krakowie.