Aktualności
Audycja kontrabasowa w Krakowie
2018-04-06
„Chcesz być szczęśliwy, graj na kontrabasie!” – to dewiza jednego z najznakomitszych muzyków i pedagogów XX wieku – kontrabasisty Bronisława Ciechańskiego. Tę dewizę potwierdzają uczniowie klasy kontrabasu Grzegorza Frankowskiego ze Szkoły Muzycznej nr 1 w Krakowie. Od paru lat grają utwory solo, w duecie i na kwartet kontrabasowy, które zaprezentują w koncercie w Krakowskim Forum Kultury 11 kwietnia o godz. 17:00.
Utwory pochodzą z wydanej nakładem PWM trzyczęściowej „Szkoły na kontrabas - MINI, MIDI, MAXI” autorstwa Grzegorza Frankowskiego. W tym koncercie nie byłoby nic nadzwyczajnego gdyby nie fakt, że uczniowie mają od 11 do 17 lat, a najmłodszy z nich zaczął swoją przygodę z kontrabasem mając 5 lat ! Do niedawna było to nie do pomyślenia! Kontrabasiści zaczynali na dużych instrumentach mając kilkanaście lat i korzystali z podręcznika wydanego jeszcze w latach 60-tych ubiegłego wieku.
Mamy więc do czynienia z historycznym przełomem w nauczaniu gry na kontrabasie, który był możliwy również dzięki skonstruowaniu mini kontrabasów odpowiadających rozmiarom małego dziecka. Z pewnością większość melomanów nie widziała takiego instrumentu. Będzie taka szansa podczas tego koncertu.
W programie znajdą się, oprócz przebojów muzyki klasycznej tj. „Ody do radości” Beethovena, standardów jazzowych Theloniousa Monka tj. Blue Monk, utwory, których wartość nie przemija pomimo tysiąca opracowań: Amazing Grace czy American Patrol. Usłyszymy miniatury takich kompozytorów jak Astor Piazzolla czy Chick Corea i oczywiście specjalnie napisane lub zaaranżowane na potrzeby „Szkoły na kontrabas” utwory Grzegorza Frankowskiego.
Przy fortepianie zasiądzie autor opracowań akompaniamentów, znany pianista i aranżer Ireneusz Boczek.
Nie lada to gratka zobaczyć i posłuchać „jeszcze żyjących” autorów prezentujących wspólnie nowe dzieło tak unikalne na polskim rynku muzycznym i wydawniczym!
Serdecznie zapraszamy!
Najczęściej czytane:
Najnowsze kompozycje Joanny Wnuk-Nazarowej i Pawła Łukaszewskiego zwrócą naszą uwagę w stronę refleksji o historii, umacniania pamięci oraz kultywowania tradycji. Prawykonania odbędą się w Lusławicach i Białymstoku.
Szanowni Państwo! W najbliższych dniach księgarnia internetowa PWM (www.pwm.sklep.pl) będzie nieczynna. Serdecznie przepraszamy za utrudnienia!
Z wielkim żalem przyjęliśmy wiadomość o śmierci prof. Jerzego Artysza – wielkiego, cenionego barytona, wieloletniego solisty Teatru Wielkiego w Warszawie oraz Warszawskiej Opery Kameralnej, pedagoga warszawskiej AM i UMiFC, bohatera książki „Poszukiwanie". Miał 93 lata.
Indywidualny rys, jaki nadali swym dziełom wybrani kompozytorzy, świadczy o ich niezwykłym kunszcie muzycznym, wiedzy na temat różnorodnych sposobów wykorzystania perkusji i swego rodzaju wizjonerstwie, torującym drogę dla perkusji w XXI wieku.
Które utwory wyznaczyły kierunek perkusyjnego sonoryzmu i poszerzyły tradycyjny aparat wykonawczy? Jak zmieniał się sposób postrzegania przez kompozytorów tej najstarszej grupy instrumentów? Która kompozycja zaklina złe moce? Na pytania odpowiada Leszek Lorent – perkusista, który specjalizuje się w realizacji utworów multiperkusyjnych oraz teatru instrumentalnego. Przygotował on dla nas wybór jego zdaniem najciekawszych utworów perkusyjnych, znajdujących się w katalogu PWM.
Drodzy klienci!
Zmieniamy się dla Was! Przez pare kolejnych dni na stronie naszego internetowego sklepu wprowadzać będziemy aktualizacje. W związku z tym witryna w dniach 22-24 lipca będzie niedostępna. Wszystkie zamówienia złożone po 18 lipca będą realizowane po 25 lipca.
Przepraszamy za te niedogodnośc i zapraszamy ponownie na zakupy od 25 lipca 2024!
Debiutancka opowieść Magdaleny Majewskiej ujrzała właśnie światło dzienne. Do serii Małe Monografie Polskiego Wydawnictwa Muzycznego dołączyła wyczekiwana historia Ignacego Jana Paderewskiego – owoc konkursu pisarskiego, który odbił się szerokim echem w środowisku muzycznym i literackim.
Muzyka współczesna zajmuje główne miejsce w działalności artystycznej Tamary Kurkiewicz. Perkusistka i performerka ceni sobie bliską współpracę z kompozytorami i dąży do nadania osobistego charakteru utworom, w które się angażuje. Dla nas przygotowała rekomendacje czterech najlepszych i najciekawszych utworów na perkusję, które znajdziecie w katalogu naszej Oficyny. Zajrzyjcie po garść inspiracji!
W lipcu polecamy szczególnej uwadze dwa wydarzenia poświęcone twórczości polskich kompozytorów, podczas których po raz pierwszy zabrzmią kompozycje Marcela Chyrzyńskiego i Zygmunta Krauze – Festiwal Muzyki Polskiej w Krakowie oraz 47. Festiwal Muzyki Karola Szymanowskiego w Zakopanem.
Festiwal Stolica Języka Polskiego w Szczebrzeszynie to owoc pasji do słowa, a także obowiązkowy przystanek na szlaku wakacyjnych podróży wszystkich miłośników języka polskiego i polskiej sztuki. W tym roku Festiwal świętuje jubileuszową X edycję, która nie mogła obyć się bez aktywności Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, które już po raz trzeci stało się partnerem wydarzenia. Tym razem bohaterem działań Oficyny stanie się Ignacy Jan Paderewski – postać nietuzinkowa – światowej sławy pianista i kompozytor, polityk, mąż stanu, filantrop, wspaniały mówca, niestrudzony działacz na rzecz niepodległości Polski.
Po które publikacje z katalogu PWM warto sięgnąć, grając na perkusji, podpowiada i rekomenduje Łukasz Ciesiołkiewicz. Sprawdźcie, które utwory zwiększają radość perkusisty z przebywania na scenie, jaką publikację warto uznać za godne polecenia kompendium wiedzy i czyj kunszt kompozytorski w posługiwaniu się fakturą perkusyjną warto docenić. A także… którym utworem zaskoczycie akompaniatora!