Aktualności
Znamy zwycięzców Konkursu Muzyki XX i XXI wieku dla Młodych Wykonawców
2018-05-25
23 maja w Radziejowicach zakończyły się przesłuchania XII Konkursu Muzyki XX i XXI wieku dla Młodych Wykonawców. Do trzeciego etapu Konkursu zakwalifikowało się 3 uczniów szkół muzycznych II stopnia oraz 8 studentów uczelni muzycznych.
Jury obradowało w składzie: Agata Kielar-Długosz, Dariusz Przybylski, Maciej Żółtowski.
W kategorii uczniów szkół muzycznych II stopnia Nagrodę Główną otrzymał:
• Karol Mastalerz (saksofon), uczeń Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej II st. im. Z. Brzewskiego przy ZPSM nr 1 w Warszawie, w klasie Pawła Gusnara i Alicji Wołyńczyk.
W kategorii uczniów szkół muzycznych II stopnia zostały przyznane dwa równorzędne Wyróżnienia dla:
• Gustawa Bafeltowskiego (wiolonczela), ucznia Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej II st. im. Z. Brzewskiego przy ZPSM nr 1 w Warszawie, w klasie Marcina Zdunika,
• Mateusza Warzechy (saksofon), ucznia Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej II st. im. Z. Brzewskiego przy ZPSM nr 1 w Warszawie, w klasie Pawła Gusnara i Alicji Wołyńczyk.
W kategorii studentów uczelni muzycznych trzy równorzędne Nagrody Główne zostały przyznane:
• Tamarze Kurkiewicz (perkusja), studentce Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie, w klasie Henryka Mikołajczyka i Miłosza Pękali,
• Monice Łopuszyńskiej (sopran), studentce Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie, w klasie Anny Radziejewskiej,
• Igorowi Torbickiemu (fortepian), studentowi Akademii Muzycznej im. S. Moniuszki w Gdańsku, w klasie Kordiana Góry.
W kategorii studentów uczelni muzycznych dwa równorzędne Wyróżnienia otrzymali:
• Dawid Głowacki (klarnet), student Akademii Muzycznej im. S. Moniuszki w Gdańsku, w klasie Grzegorza Wieczorka,
• Jakub Muras (saksofon), student Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie, w klasie Pawła Gusnara.
Nagrodę Specjalną dla najlepszego akompaniatora w kategorii studentów uczelni muzycznych zdobyła:
Aleksandra Płaczek (fortepian), studentka Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie, w klasie Katarzyny Jankowskiej-Borzykowskiej.
Wszyscy Laureaci Konkursu otrzymają nagrody rzeczowe: nuty, książki, płyty CD oraz zestaw polskich partytur współczesnych – ufundowane przez Towarzystwo im. Witolda Lutosławskiego oraz Polskie Wydawnictwo Muzyczne.
27 czerwca o godzinie 19.00 zapraszamy na uroczysty koncert laureatów, który odbędzie się w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie. Koncert zostanie zarejestrowany przez Program 2 Polskiego Radia i zaoferowany do odtworzenia rozgłośniom Europejskiej Unii Radiowej.
Więcej informacji na stronie Organizatora.
Najczęściej czytane:
Kultowe piosenki Zygmunta Koniecznego, które dekady temu pokochała publiczność Ewy Demarczyk w nowym opracowaniu Cezarego Duchnowskiego. Najnowszy album ANAKLASIS z udziałem Agaty Zubel, Andrzeja Bauera, Bartka Wąsika oraz Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia pod dyrekcją Alexandra Humali jest już dostępny w sprzedaży.
W konkursie Polskiego Towarzystwa Wydawców Książek na Najpiękniejsze Polskie Książki 2024, w którym Jury docenia m.in. koncepcję edytorską, nowatorskie opracowania graficzne, typograficzne i poziom artystyczny ilustracji, wyróżnienie w kategorii Literatura naukowa i popularnonaukowa zdobyła książka Muzyka polska po Szymanowskim Adriana Thomasa.
W maju do swojej pracowni zaprasza nas Jerzy Kornowicz – kompozytor, pianista-improwizator, pedagog i działacz muzyczny, dyrektor Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”. Autor muzyki wielu gatunków – twórca interdyscyplinarny, który potrafi komponować w rozmaitych miejscach.
Od początku istnienia Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, serie pedagogiczne stanowiły istotną i liczną grupę powstających publikacji. Oficyna nawiązywała współpracę z cenionymi twórcami, dzięki czemu powstały utwory nie tylko licznie nagradzane na konkursach i festiwalach, budujące tym prestiż PWM-u, ale przede wszystkim ponadczasowe. Świadczą o tym wznowienia wielu tytułów.
Tematem przewodnim 37. edycji Krakowskiego Międzynarodowego Festiwalu Kompozytorów jest muzyka w muzyce. Festiwal, który został objęty patronatem honorowym Aleksandra Miszalskiego, Prezydenta Miasta Krakowa, rozpocznie się już 10 maja koncertem inauguracyjnym w Filharmonii Krakowskiej. Polskie Wydawnictwo Muzyczne jest partnerem wydarzenia.
Już 09 maja 2025 roku Polskie Wydawnictwo Muzyczne zaprasza do wspólnego świętowania podczas Dni Funduszy Europejskich w PWM. Sprawdź, co zaplanowaliśmy na ten dzień!
Piąty miesiąc roku zwiastuje nadejście wiosennego sezonu festiwalowego. W Krakowie, Warszawie i we Wrocławiu zabrzmią kompozycje Joanny Wnuk-Nazarowej, Pawła Malinowskiego, Wojciecha Widłaka, Macieja Zielińskiego, Pawła Hendricha i Agaty Zubel. Najnowszej muzyce polskiej będziemy przysłuchiwać się podczas koncertów specjalnych, na festiwalowych estradach, a także na zakończenie sezonu artystycznego.
Blisko 400 muzyków i chórzystów, boska interwencja i absolutny triumf kompozytora – prawykonanie oratorium pasyjnego Męka Pana naszego Jezusa Chrystusa w 1838 r. wprost zelektryzowało muzyczną Warszawę. Dzieło to uznaje się za najwybitniejsze osiągnięcie polskiej muzyki religijnej XIX wieku. Dlaczego jednak do premierowego wykonania doszło dopiero w czerwcu, nie zaś – jak zamierzał twórca – w czasie Wielkiego Tygodnia? W kolejnej odsłonie cyklu Historia pewnego utworu przyjrzymy się niedotrzymanym obietnicom i przetrzymanym nutom.
Fundacja Pamięci Johna Simona Guggenheima (The John Simon Guggenheim Memorial Foundation) ogłosiła tegorocznych stypendystów Guggenheima – 198 wybitnych osób ze świata nauki i sztuki współczesnej, reprezentujących 53 dyscypliny, wybranych w rygorystycznym procesie aplikacji spośród prawie 3500 kandydatów. Wśród stypendystów, którzy otrzymali grant na realizację swojej działalności, jest Krzysztof Wołek – kompozytor związany z Polskim Wydawnictwem Muzycznym.
Écoute na sopran i kwartet smyczkowy jest nową wersją kompozycji Słuchaj na sopran, klarnet, skrzypce, perkusję i fortepian, której prawykonanie odbyło się w grudniu ubiegłego roku w podczas bydgoskiego Festiwalu Art Mintaka. 22 kwietnia dzieło zostanie wykonane po raz pierwszy podczas paryskiego festiwalu, prezentującego najnowszą muzykę europejską.