Aktualności
Otwieramy nabór do trzeciej edycji TUTTI.pl
2019-02-18
Od dzisiaj przyjmujemy wnioski do trzeciej edycji TUTTI.pl – przedsięwzięcia wspierającego wykonawstwo muzyki polskiej, realizowanego przy wsparciu Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Inicjatywa kierowana jest do orkiestr i zespołów muzycznych, szkół i akademii oraz instytucji zajmujących się organizowaniem koncertów, festiwali i nagrań.
Założenia oraz ogólne zasady TUTTI.pl pozostają bez zmian: najciekawsze propozycje programów uwzględniających utwory kompozytorów polskich z katalogu PWM gratyfikowane są rabatem na wypożyczenie materiałów wykonawczych.
Trzecia edycja TUTTI.pl jest jednak wyjątkowa. Wprowadzamy nowy sposób przyznawania rabatu szkołom i akademiom muzycznym. 70% dofinansowania na wypożyczenia w ramach TUTTI.pl sumujemy z obowiązującym dla tych instytucji 50% rabatem. Daje to łącznie 85% dofinansowania na wypożyczenia materiałów orkiestrowych w ramach przedsięwzięcia TUTTI.pl. Redukując opłaty dla jednostek oświatowych chcemy ułatwiać im dotarcie do muzyki kompozytorów polskich, a tym samym szerzyć jej znajomość wśród najmłodszych wykonawców oraz wskazywać legalne źródła pozyskiwania materiałów wykonawczych.
Chcemy, by TUTTI.pl było dla wszystkich beneficjentów maksymalnie ‘przyjaznym’ projektem.
Poszerzyliśmy listę utworów objętych programem o nowości w katalogu PWM. W ubiegłym roku wprowadziliśmy do naszej oferty blisko 40 nowych materiałów wykonawczych, w tym 15 prawykonanych w 2018 roku dzieł najciekawszych polskich twórców. Ponadto, w ramach projektu „Dziedzictwo Muzyki Polskiej” zrealizowaliśmy kilkanaście partytur i głosów wykonawczych utworów XIX-wiecznych, zaś 52 arcydzieła muzyki polskiej ostatniego stulecia przygotował zespół projektu „100 na 100. Muzyczne dekady wolności”.
Bogatsi o doświadczenia poprzednich naborów, ogłaszając trzecią edycję wprowadzamy zmiany, które mają usprawnić i ułatwić Państwu dostęp do tego przedsięwzięcia:
• Znosimy sztywną datę rozliczeń beneficjentów TUTTI.pl. Termin rozliczenia w ramach programu uzależniony został – jak w przypadku wszystkich innych wypożyczeń – od daty planowanego wydarzenia i wysyłki materiałów, zgodnie z zasadami regulaminu wypożyczeń DZN.
• Wzorem ubiegłego roku w trzeciej edycji TUTTI.pl przeprowadzone zostaną dwa nabory. Pierwszy, wiosenny w terminie 18.02 – 18.03.2019 oraz drugi, jesienny, zamykający się w datach 9.09 – 7.10.2019. Wnioski zgłaszane w naborze wiosennym powinny obejmować wydarzenia odbywające się w ciągu pierwszych 6 miesięcy sezonu (pierwszego semestru), tj. od 1. września 2019 do 29. lutego 2020; wnioski zgłaszane w naborze jesiennym przeznaczone są na wydarzenia z drugiej połowy sezonu (drugiego semestru), tj. od 1. marca do 31. sierpnia 2020.
Na realizację wsparcia wydarzeń z muzyką polską zostały przeznaczone środki w wysokości 220 tysięcy zł dla naboru wiosennego oraz 150 tysięcy zł dla naboru jesiennego. Wszystkie pozytywnie ocenione koncerty, warsztaty, przedstawienia i nagrania sezonu 2019/2020 otrzymają dofinansowanie na materiały wykonawcze w wysokości 70%, a w przypadku szkół i akademii – 85%. Rabat przyznawany będzie w drodze konkursu.
Czekamy na Państwa wnioski. Termin nadsyłania zgłoszeń mija 18 marca 2019. Decyduje data wpłynięcia do oddziału PWM w Warszawie (ul. Fredry 8).
Regulamin, wykaz dostępnych utworów, wniosek oraz szczegóły dotyczące przedsięwzięcia TUTTI.pl zamieszczone są na stronie tutti.pwm.com.pl.
W przypadku wątpliwości lub pytań do Państwa dyspozycji pozostaje zespół TUTTI.pl na czele z koordynatorem, Justyną Neuer-Luboradzką (justyna_luboradzka@pwm.com.pl, tel. 22 635 35 50 w. 22).
Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie. Grajmy TUTTI muzykę polską!
Najczęściej czytane:
Podobno sam Józef Haydn kupował mu papier nutowy. Na temat jego pochodzenia wysnuto kontrowersyjne teorie, łącząc go z rodziną Czartoryskich. Był twórcą pierwszego polskiego koncertu fortepianowego. Mowa o Franciszku Lesslu, kompozytorze przełomu XVIII i XIX wieku, którego można uznać za najwybitniejszego przed Chopinem. Marcin Tadeusz Łukaszewski kreśli jego sylwetkę w najnowszej Małej Monografii Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, poszukując prawdy i dementując narosłe wokół kompozytora mity.
225 polskich kompozytorów, 1500 utworów, kilkaset godzin muzyki! Rozpoczynamy kolejny rok z programem TUTTI.pl, dzięki któremu Polskie Wydawnictwo Muzyczne wspiera wykonania muzyki polskiej. Beneficjenci otrzymują rabat na wypożyczenie materiałów orkiestrowych w wysokości 70% opłaty.
W ramach nowej odsłony akcji „Kompozytor/Kompozytorka Miesiąca” zajrzymy do pracowni twórców, związanych z naszym Wydawnictwem. Przyjrzymy się ich pracy — czy siadają przy fortepianie, rozkładają papier nutowy na pulpicie i zapisują ołówkiem kolejne dźwięki, czy może jednak instrument i przyrządy piśmiennicze zastąpili myszką i klawiaturą komputera? Naszą szczególną uwagę zwrócimy na ich biurka, przy których pomysły muzyczne materializują się na pięcioliniach kolejnych partytur. Akcji towarzyszą fotografie Bartka Barczyka.
Polskie Wydawnictwo Muzyczne z dumą i radością prezentuje osiągnięcia mijających miesięcy. Rok 2024 to w Oficynie nie tylko nowe utwory, publikacje nutowe, książki i albumy muzyczne, ale także zasoby cyfrowe, wydarzenia koncertowe i edukacyjne oraz międzynarodowe projekty upowszechniające muzykę polską. Miniony rok to również czas intensywnych współprac w ramach licznych wydarzeń w świecie muzyki. Wydawnictwo rozwija się dynamicznie, będąc w centrum najważniejszych wydarzeń świata kultury i podejmując współpracę z partnerami najwyższej klasy.
Wspólne kolędowanie to jedna z piękniejszych tradycji towarzysząca świętom Bożego Narodzenia. Znane wszystkim melodie stają się pretekstem do wielu spotkań muzycznych dzieci i dorosłych, wypełniając muzyką zimowe dni.
Intonacja i artykulacja w prostych fanfarach, prowadzenie frazy w kantylenach, śpiewność linii melodycznej. To tylko niektóre elementy gry, które ćwiczy każdy trębacz. Najlepiej, gdy ćwiczenia łączą się z satysfakcją z grania interesujących utworów.
O rekomendacje publikacji przeznaczonych na trąbkę z katalogu naszego Wydawnictwa poprosiliśmy Sławomira Cichora – muzyka orkiestrowego, który współpracował m.in. z Polish Festival Orchestra, Orkiestrą Filharmonii Wrocławskiej i Sinfonią Varsovią. W latach 2003–2010 pracował na stanowisku I trębacza w orkiestrze Filharmonii Narodowej w Warszawie. Obecnie gra jako I trębacz w Filharmonii Łódzkiej, współpracuje również z orkiestrą Królewskiej Opery Belgijskiej w Brukseli.
Polskie Wydawnictwo Muzyczne – instytucja kultury powierzy wykonanie zlecenia w zakresie spraw związanych z obronnością, zarządzaniem kryzysowym, ochroną ludności i obroną cywilną oraz informacjami niejawnymi. Preferowane miejsce wykonywania zlecenia: Kraków.
Od symfonii, przez kameralistykę, po spektakl muzyczny – grudzień będzie miesiącem różnorodnych premier, za sprawą których polska muzyka współczesna wzbogaci się o cztery nowe kompozycje. Koncerty z najnowszymi dziełami Marcela Chyrzyńskiego, Joanny Wnuk-Nazarowej, Zygmunta Krauze i Katarzyny Głowickiej odbędą się w Katowicach, Bydgoszczy i Warszawie.
Dźwięk to zjawisko fascynujące. Kiedy wybrzmi, natychmiast ulatuje. Przez tysiące lat podejmowano próby jego uchwycenia, jednak dopiero wynaleziony przez Edisona w XIX wieku fonograf przyniósł upragniony sukces. Co wydarzyło się dalej? Jak wyglądały narodziny fonografii w Polsce? Co nagrywano i jaką aparaturą? Na te pytania (i wiele innych) odpowiada Katarzyna Janczewska-Sołomko w książce Zatrzymane dźwięki. Fonografia polska do 1918 roku. Publikacja już w sprzedaży.
22 listopada spotkaliśmy się w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych im. Mieczysława Karłowicza w Krakowie. Gościnne progi szkoły przyjęły ponad 220 uczestników!