Aktualności
PWM partnerem VII Międzynarodowego Festiwalu i Konkurs Chóralny im. M. Kopernika PER MUSICAM AD ASTRA
2019-06-29
Dziś rozpoczyna się VII Międzynarodowy Festiwal i Konkurs Chóralny im. M. Kopernika PER MUSICAM AD ASTRA. Konkursowe zmagania, w których weźmie udział 11 chórów z całego świata, potrwają do 3 lipca.
Między 29 czerwca a 3 lipca w Toruniu i Chełmży będą trwać zmagania chórów podczas VII Międzynarodowego Festiwalu i Konkurs Chóralny im. M. Kopernika PER MUSICAM AD ASTRA, którego Polskie Wydawnictwo Muzyczne jest partnerem. W tej edycji udział wezmą zespoły z Filipin, Indonezji, Litwy, Łotwy, Malezji, Polski, RPA, Tajwanu i USA.
Program VII edycji PER MUSICAM AD ASTRA obejmuje przesłuchania konkursowe i koncerty festiwalowe z udziałem chórów uczestniczących w konkursie, zwieńczone konkursem o Grand Prix im. Mikołaja Kopernika. Wśród festiwalowych wydarzeń kilka zasługuje na szczególną uwagę.
1 lipca w Sali Wielkiej Dworu Artusa wystąpi zespół proMODERN z programem „proMODERN shakespired” ukazującym muzykę polskich kompozytorów inspirowaną twórczością Szekspira. Kolejnym wydarzeniem organizowanym w ramach Festiwalu jest koncert „Swingujące kuranty – prząśniczka w opałach” inspirowany twórczością Stanisława Moniuszki. 29 czerwca publiczność będzie mogła usłyszeć jazzowe aranżacje zrealizowane przez Jarka Kostkę, które wykonają Jarek Kostka Quartet oraz Chór Astrolabium, Orkiestra Kameralna Filharmonii Pomorskiej Capella Bydgostiensis, Joanna Czajkowska (śpiew) i Kinga Litowska (dyrygent i przygotowanie chóru). Połączenie XIX-wiecznej muzyki i tekstów ze stylistyką jazzową i oryginalnym aparatem wykonawczym będzie niewątpliwie ciekawą propozycją dla mieszkańców Torunia.
Występy konkursowe oceniane będą przez trzyosobowe, międzynarodowe jury złożone z uznanych ekspertów w dziedzinie chóralistyki. Wszystkie uczestniczące w Festiwalu zespoły chóralne mają możliwość aplikowania o indywidualne warsztaty z zakresu interpretacji i technik wokalnych z wybranym członkiem składu jurorskiego. Takie zajęcia stanowią zarówno dla chórzystów, jak i ich dyrygentów, doskonałą okazję do poznania metod pracy stosowanych przez znakomitych specjalistów.
Na wszystkie koncerty i przesłuchania konkursowe wstęp wolny.
Szczegóły na profilu www.facebook.com/PerMusicamAdAstra/ oraz na www.pmaa.pl.
Najczęściej czytane:
Tematem przewodnim 37. edycji Krakowskiego Międzynarodowego Festiwalu Kompozytorów jest muzyka w muzyce. Festiwal, który został objęty patronatem honorowym Aleksandra Miszalskiego, Prezydenta Miasta Krakowa, rozpocznie się już 10 maja koncertem inauguracyjnym w Filharmonii Krakowskiej. Polskie Wydawnictwo Muzyczne jest partnerem wydarzenia.
Już 09 maja 2025 roku Polskie Wydawnictwo Muzyczne zaprasza do wspólnego świętowania podczas Dni Funduszy Europejskich w PWM. Sprawdź, co zaplanowaliśmy na ten dzień!
Piąty miesiąc roku zwiastuje nadejście wiosennego sezonu festiwalowego. W Krakowie, Warszawie i we Wrocławiu zabrzmią kompozycje Joanny Wnuk-Nazarowej, Pawła Malinowskiego, Wojciecha Widłaka, Macieja Zielińskiego, Pawła Hendricha i Agaty Zubel. Najnowszej muzyce polskiej będziemy przysłuchiwać się podczas koncertów specjalnych, na festiwalowych estradach, a także na zakończenie sezonu artystycznego.
Blisko 400 muzyków i chórzystów, boska interwencja i absolutny triumf kompozytora – prawykonanie oratorium pasyjnego Męka Pana naszego Jezusa Chrystusa w 1838 r. wprost zelektryzowało muzyczną Warszawę. Dzieło to uznaje się za najwybitniejsze osiągnięcie polskiej muzyki religijnej XIX wieku. Dlaczego jednak do premierowego wykonania doszło dopiero w czerwcu, nie zaś – jak zamierzał twórca – w czasie Wielkiego Tygodnia? W kolejnej odsłonie cyklu Historia pewnego utworu przyjrzymy się niedotrzymanym obietnicom i przetrzymanym nutom.
Fundacja Pamięci Johna Simona Guggenheima (The John Simon Guggenheim Memorial Foundation) ogłosiła tegorocznych stypendystów Guggenheima – 198 wybitnych osób ze świata nauki i sztuki współczesnej, reprezentujących 53 dyscypliny, wybranych w rygorystycznym procesie aplikacji spośród prawie 3500 kandydatów. Wśród stypendystów, którzy otrzymali grant na realizację swojej działalności, jest Krzysztof Wołek – kompozytor związany z Polskim Wydawnictwem Muzycznym.
Écoute na sopran i kwartet smyczkowy jest nową wersją kompozycji Słuchaj na sopran, klarnet, skrzypce, perkusję i fortepian, której prawykonanie odbyło się w grudniu ubiegłego roku w podczas bydgoskiego Festiwalu Art Mintaka. 22 kwietnia dzieło zostanie wykonane po raz pierwszy podczas paryskiego festiwalu, prezentującego najnowszą muzykę europejską.
Jagoda Szmytka jest kompozytorką, artystką i badaczką artystyczną. Muzykę łączy ze sztukami pięknymi i głęboką refleksją z zakresu takich dziedzin humanistyki, jak filozofia, estetyka czy historia sztuki. W katalogu jej twórczości znajdziemy m.in. dzieła solowe, utwory pisane na amplifikowane zespoły kameralne, instalacje performatywne, a także kompozycje wpisujące się w konwencję teatru muzycznego. W kwietniu, jako nasza Kompozytorka Miesiąca, odkrywa przed nami tajemnice procesu twórczego i zaprasza w gościnne progi swojej pracowni kompozytorskiej.
Aż trzy publikacje książkowe wydane przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne w minionym roku zostały nominowane w konkursie PTWK Najpiękniejsze Książki Roku 2024. Jury doceniło pozycje: Muzyka Polska po Szymanowskim Adriana Thomasa, Estetyka muzyki Rogera Scrutona oraz Karnawał zwierząt Piotra Kamińskiego.
Jean-Philippe Rameau (1683-1764) wzbudzał wiele emocji. Wywarł nieoceniony wpływ na bieg historii i teorii muzyki, a jego spojrzenie na zasady rządzące kompozycją było – jak na XVIII wiek – innowacyjne. Postać francuskiego muzyka o wszechstronnych zainteresowaniach i oświeceniowym umyśle przybliża Christophe Rousset w najnowszej Małej Monografii wydanej przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne. Premiera książki już dziś.
Natura, budząca się znów do życia feerią barw i zapachów, przynosi nam także nowe, wiosenne bogactwo dźwięków i muzycznych inspiracji. Kwiecień witamy prawykonaniami dwóch dzieł z katalogu Polskiego Wydawnictwa Muzycznego: Karatachi no Hana Marcela Chyrzyńskiego we Wrocławiu i SurVanTutti Hanny Kulenty w Krakowie.