PWM

Szukaj
Zaawansowane
Rzeczpospolita Polska
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
biuletyn informacji publicznej

Aktualności

PWM partnerem VII Międzynarodowego Festiwalu i Konkurs Chóralny im. M. Kopernika PER MUSICAM AD ASTRA

2019-06-29

Dziś rozpoczyna się VII Międzynarodowy Festiwal i Konkurs Chóralny im. M. Kopernika PER MUSICAM AD ASTRA. Konkursowe zmagania, w których weźmie udział 11 chórów z całego świata, potrwają do 3 lipca. 

 

Między 29 czerwca a 3 lipca w Toruniu i Chełmży będą trwać zmagania chórów podczas VII Międzynarodowego Festiwalu i Konkurs Chóralny im. M. Kopernika PER MUSICAM AD ASTRA, którego Polskie Wydawnictwo Muzyczne jest partnerem. W tej edycji udział wezmą zespoły z Filipin, Indonezji, Litwy, Łotwy, Malezji, Polski, RPA, Tajwanu i USA.


Program VII edycji PER MUSICAM AD ASTRA obejmuje przesłuchania konkursowe i koncerty festiwalowe z udziałem chórów uczestniczących w konkursie, zwieńczone konkursem o Grand Prix im. Mikołaja Kopernika. Wśród festiwalowych wydarzeń kilka zasługuje na szczególną uwagę.


1 lipca w Sali Wielkiej Dworu Artusa wystąpi zespół proMODERN z programem „proMODERN shakespired” ukazującym muzykę polskich kompozytorów inspirowaną twórczością Szekspira. Kolejnym wydarzeniem organizowanym w ramach Festiwalu jest koncert „Swingujące kuranty – prząśniczka w opałach” inspirowany twórczością Stanisława Moniuszki. 29 czerwca publiczność będzie mogła usłyszeć jazzowe aranżacje zrealizowane przez Jarka Kostkę, które wykonają Jarek Kostka Quartet oraz Chór Astrolabium, Orkiestra Kameralna Filharmonii Pomorskiej Capella Bydgostiensis, Joanna Czajkowska (śpiew) i Kinga Litowska (dyrygent i przygotowanie chóru). Połączenie XIX-wiecznej muzyki i tekstów ze stylistyką jazzową i oryginalnym aparatem wykonawczym będzie niewątpliwie ciekawą propozycją dla mieszkańców Torunia.


Występy konkursowe oceniane będą przez trzyosobowe, międzynarodowe jury złożone z uznanych ekspertów w dziedzinie chóralistyki. Wszystkie uczestniczące w Festiwalu zespoły chóralne mają możliwość aplikowania o indywidualne warsztaty z zakresu interpretacji i technik wokalnych z wybranym członkiem składu jurorskiego. Takie zajęcia stanowią zarówno dla chórzystów, jak i ich dyrygentów, doskonałą okazję do poznania metod pracy stosowanych przez znakomitych specjalistów.


Na wszystkie koncerty i przesłuchania konkursowe wstęp wolny.

 

Szczegóły na profilu www.facebook.com/PerMusicamAdAstra/ oraz na www.pmaa.pl.

Najczęściej czytane:

Wyostrz słuch na pieśni Zygmunta Mycielskiego

Liryka wokalna Zygmunta Mycielskiego - kompozytora, pisarza i intelektualisty, napisana do wierszy między innymi Cypriana Kamila Norwida, Jarosława Iwaszkiewicza, Czesława Miłosza i Zbigniewa Herberta po raz pierwszy w komplecie, na dwóch płytach. Pieśni wykonują: Joanna Freszel, Bartłomiej Kominek, Tomasz Konieczny i Lech Napierała. Od dziś album dostępny jest w serwisach streamingowych i w najlepszych sklepach muzycznych.

Kompozytorka Miesiąca: Elżbieta Sikora i jej #biurkokompozytorki

Cykl, w którym zaglądamy do pracowni kompozytorów związanych z naszym Wydawcnictwem i sprawdzamy, co trzymają na swoich biurkach, zamyka jedna z najważniejszych postaci polskiej muzyki — Elżbieta Sikora. Kompozytorka tworzy muzykę elektroakustyczną, symfoniczną, kameralną, instrumentalną, wokalno-instrumentalną, filmową, teatralną, baletową, a także operową. Jej utwory były wykonywane na wielu prestiżowych festiwalach w Polsce i za granicą. 

Polskie Wydawnictwo Muzyczne na konferencji Instytutu Polskiego w Rzymie

Polskie Wydawnictwo Muzyczne przedstawiło swoją działalność podczas konferencji Instytutu Polskiego w Rzymie pt. „Musica e Memoria: 1945-2025. Tra reminiscenze e nuove prospettive/Muzyka i pamięć 1945-2025. Reminiscencje i nowe perspektywy”.

Muzyka Grażyny Bacewicz zabrzmi podczas prestiżowego konkursu dyrygenckiego!

Dziś, 2 grudnia, rozpoczyna się osiemnasta odsłona jednego z najbardziej prestiżowych europejskich konkursów dyrygenckich: Donatella Flick – London Symphony Orchestra Conducting Competition. W bogatym przekroju repertuarowym jako utwór obowiązkowy znalazł się także Koncert na orkiestrę smyczkową Grażyny Bacewicz.

Tak świętowaliśmy 80-lecie PWM. Muzyczne spotkania 2025

3 miasta, blisko 40 wydarzeń, koncertów, spotkań i warsztatów edukacyjnych, ponad 800 wykonawców, dzieła 38 kompozytorów związanych z PWM, 1 statuetka „Koryfeusz Muzyki Polskiej” oraz tysiące melomanów w salach koncertowych, miejskiej sonosferze i na radiowej antenie. Polskie Wydawnictwo Muzyczne uczciło 80-lecie swojej działalności wyjątkowym cyklem „Muzyczne spotkania”. Całoroczne obchody jubileuszu Oficyny zwieńczył uroczysty koncert w Filharmonii Krakowskiej z udziałem Laureatki IV Nagrody XIX Konkursu Chopinowskiego Tianyao Lyu.

Prapremiery wieńczące 2025 rok

Refleksje i mistyka nad różnymi obszarami życia to wątki towarzyszące utworom, których prawykonania odbędą się w grudniu. Nowych dzieł kompozytorów współpracujących z Polskim Wydawnictwem Muzycznym będzie można posłuchać w Katowicach oraz Bydgoszczy.

„Ruch Muzyczny” świętuje 80-te urodziny wyjątkowym koncertem

Już 7 grudnia w Studiu S1 w Warszawie specjalnym koncertem swoje osiemdziesiąte urodziny będzie obchodził „Ruch Muzyczny” – najstarsze czasopismo o muzyce klasycznej w Polsce. W programie znajdą się m.in. kompozycje dawnych, legendarnych redaktorów naczelnych – Stefana Kisielewskiego i Zygmunta Mycielskiego

XVI Ogólnopolska Konferencja Bibliotekarzy Muzycznych

Dziedzictwo muzyczne w nowym formacie — prezentacja portalu Polska Biblioteka Muzyczna podczas XVI Ogólnopolskiej Konferencji Bibliotekarzy Muzycznych pod hasłem "Muzykalia w zmieniającym się otoczeniu bibliotecznym – integracja, współpraca, harmonia".

Pracownicy i autorzy PWM uhonorowani odznaczeniami państwowymi

Z okazji jubileuszu 80-lecia Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, zasłużeni pracownicy Oficyny oraz związani z nią autorzy i przedstawiciele polskiego środowiska muzycznego zostali uhonorowani odznaczeniami państwowymi. Samo wydawnictwo otrzymało też Brązowy Medal „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”.

„… od nas kochać mocniej na pewno nie mogą” – Koncert fortepianowy e-moll Fryderyka Chopina. Historia pewnego utworu

I Koncert fortepianowy e-moll op. 11 w rzeczywistości powstał kilka miesięcy po II Koncercie f-moll op. 21; „zamieniona” opusowa numeracja wynika z dat wydań obu utworów. Dziś pochylimy się nad późniejszym z tych dwóch z dzieł, dojrzalszym i kreślonym pewniejszą ręką. W kolejnej odsłonie cyklu „Historia pewnego utworu” przyjrzymy się koncertowym programom, sztambuchowym wyznaniom i pożegnaniu z Ojczyzną.