Aktualności
Podsumowanie drugiego sezonu TUTTI.pl
2019-07-04
Koncertem Elbląskiej Orkiestry Kameralnej, podczas którego zabrzmią utwory Grażyny Bacewicz, Wojciecha Kilara i Pawła Łukaszewskiego, zamykamy dzisiaj drugi sezon TUTTI.pl – programu promującego wykonawstwo muzyki polskiej.
To był niezwykle ciekawy sezon, podczas którego ponadtrzystukrotnie wykonywane były utwory z oznaczeniem TUTTI.pl. Były to wykonania koncertowe, przedstawienia sceniczne, rejestracje płytowe i radiowe oraz streamingi i wykonania udostępniane przez internet.
Jak wyglądają statystyki? Nie będziemy zanudzać długimi zestawieniami liczbowymi. Dla przykładu podamy tylko kilka.
Spośród 61 jeden kompozytorów, których utwory były wykonywane w ramach drugiego sezonu TUTTI.pl niekwestionowanym królem wyborów był Stanisław Moniuszko, którego utwory pojawiły się w rankingu aż 44 razy! Chętnie wskazywane były także utwory Witolda Lutosławskiego oraz Wojciecha Kilara (po 38 razy). Powyżej dziesięciu wskazań odnotowaliśmy także przy nazwiskach Mieczysława Karłowicza (20), Karola Szymanowskiego (16), Ignacego Jana Paderewskiego (15) oraz Grażyny Bacewicz (13).
Jesteście Państwo ciekawi, jak te wykonania przełożyły się na konkretne tytuły? Kto obstawia, że Orawa Wojciecha Kilara była najczęściej wykonywanym utworem w ramach TUTTI.pl? Otóż… nie. Najczęściej, bo siedmiokrotnie wykonywana była Symfonia Odrodzenie Mieczysława Karłowicza. Następne w kolejności są: Koncert fortepianowy Ignacego Jana Paderewskiego, Trio concerto Mikołaja Góreckiego oraz – ponownie Karłowicza – Odwieczne pieśni.
W przełożeniu na udział poszczególnych instytucji wygląda to tak:
Aż 14 koncertów, podczas których wykonano 16 różnych utworów z katalogu PWM zrealizowała w programie TUTTI.pl Elbląska Orkiestra Kameralna. Filharmonicy szczecińscy zagrali 8 koncertów z 19 utworami. 18 różnych utworów zaprogramowała Filharmonia w Koszalinie, dając 8 koncertów oznaczonych programem TUTTI.pl. Serdecznie gratulujemy skuteczności!
W tym miejscu musimy jednak wyraźnie zaznaczyć, że cieszymy się z KAŻDEJ podjętej przez Państwa inicjatywy, która prowadzi do zwiększenia udziału muzyki kompozytorów polskich w programach koncertowych!
Gratulujemy Państwu realizacji wszystkich projektów w ramach TUTTI.pl. Już teraz wyczekujemy nowego sezonu!
Jednocześnie informujemy, że kolejna szansa na pozyskanie dofinansowania w ramach TUTTI.pl pojawi się na jesieni. Drugi nabór wniosków w roku 2019 odbywać się będzie od 9 września do 7 października. Jego wyniki zostaną podane z końcem października. Łączna kwota przeznaczona na dofinansowanie w jesiennym naborze wyniesie 150 tys. zł. Zapraszamy!
Grajmy TUTTI muzykę polską!
Najczęściej czytane:
Polskie Wydawnictwo Muzyczne z dumą i radością prezentuje osiągnięcia mijających miesięcy. Rok 2024 to w Oficynie nie tylko nowe utwory, publikacje nutowe, książki i albumy muzyczne, ale także zasoby cyfrowe, wydarzenia koncertowe i edukacyjne oraz międzynarodowe projekty upowszechniające muzykę polską. Miniony rok to również czas intensywnych współprac w ramach licznych wydarzeń w świecie muzyki. Wydawnictwo rozwija się dynamicznie, będąc w centrum najważniejszych wydarzeń świata kultury i podejmując współpracę z partnerami najwyższej klasy.
Wspólne kolędowanie to jedna z piękniejszych tradycji towarzysząca świętom Bożego Narodzenia. Znane wszystkim melodie stają się pretekstem do wielu spotkań muzycznych dzieci i dorosłych, wypełniając muzyką zimowe dni.
Intonacja i artykulacja w prostych fanfarach, prowadzenie frazy w kantylenach, śpiewność linii melodycznej. To tylko niektóre elementy gry, które ćwiczy każdy trębacz. Najlepiej, gdy ćwiczenia łączą się z satysfakcją z grania interesujących utworów.
O rekomendacje publikacji przeznaczonych na trąbkę z katalogu naszego Wydawnictwa poprosiliśmy Sławomira Cichora – muzyka orkiestrowego, który współpracował m.in. z Polish Festival Orchestra, Orkiestrą Filharmonii Wrocławskiej i Sinfonią Varsovią. W latach 2003–2010 pracował na stanowisku I trębacza w orkiestrze Filharmonii Narodowej w Warszawie. Obecnie gra jako I trębacz w Filharmonii Łódzkiej, współpracuje również z orkiestrą Królewskiej Opery Belgijskiej w Brukseli.
Polskie Wydawnictwo Muzyczne – instytucja kultury powierzy wykonanie zlecenia w zakresie spraw związanych z obronnością, zarządzaniem kryzysowym, ochroną ludności i obroną cywilną oraz informacjami niejawnymi. Preferowane miejsce wykonywania zlecenia: Kraków.
Od symfonii, przez kameralistykę, po spektakl muzyczny – grudzień będzie miesiącem różnorodnych premier, za sprawą których polska muzyka współczesna wzbogaci się o cztery nowe kompozycje. Koncerty z najnowszymi dziełami Marcela Chyrzyńskiego, Joanny Wnuk-Nazarowej, Zygmunta Krauze i Katarzyny Głowickiej odbędą się w Katowicach, Bydgoszczy i Warszawie.
Dźwięk to zjawisko fascynujące. Kiedy wybrzmi, natychmiast ulatuje. Przez tysiące lat podejmowano próby jego uchwycenia, jednak dopiero wynaleziony przez Edisona w XIX wieku fonograf przyniósł upragniony sukces. Co wydarzyło się dalej? Jak wyglądały narodziny fonografii w Polsce? Co nagrywano i jaką aparaturą? Na te pytania (i wiele innych) odpowiada Katarzyna Janczewska-Sołomko w książce Zatrzymane dźwięki. Fonografia polska do 1918 roku. Publikacja już w sprzedaży.
22 listopada spotkaliśmy się w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych im. Mieczysława Karłowicza w Krakowie. Gościnne progi szkoły przyjęły ponad 220 uczestników!
Polskie Wydawnictwo Muzyczne, wytwórnia płytowa ANAKLASIS i Filharmonia Śląska zapraszają na koncert poświęcony twórczości Witolda Szalonka, który odbędzie się 3 grudnia o godz. 19:00 w Filharmonii Śląskiej. Okazja jest szczególna, bowiem tego wieczoru odbędzie się premiera najnowszych publikacji nutowych oraz dwóch albumów płytowych z pieśniami i kompozycjami instrumentalnymi śląskiego mistrza.
Celne i bezkompromisowe komentarze w błyskotliwym stylu, czyli Roman Palester o muzyce, sztuce oraz literaturze. Ostatni tom trylogii „Pisma” trafił na półki księgarń. Zbiór myśli kompozytora i wieloletniego redaktora audycji kulturalnych Radia Wolna Europa to doskonała propozycja dla miłośników sztuki, będąc przyjemną, a równocześnie skłaniającą do refleksji lekturą.
Czy współczesny jazz i XV-wieczna polifonia mogą wypracować wspólny język muzyczny? LAETA MUNDUS to najnowszy album wytwórni ANAKLASIS, który splata ze sobą dwa – z pozoru niemożliwe do pogodzenia – światy, tworząc swoistą harmonię sfer. Premiera płyty połączona z koncertem z cyklu „ANAKLASIS na fali” już 12 grudnia.