Aktualności
Podsumowanie drugiego sezonu TUTTI.pl
2019-07-04
Koncertem Elbląskiej Orkiestry Kameralnej, podczas którego zabrzmią utwory Grażyny Bacewicz, Wojciecha Kilara i Pawła Łukaszewskiego, zamykamy dzisiaj drugi sezon TUTTI.pl – programu promującego wykonawstwo muzyki polskiej.
To był niezwykle ciekawy sezon, podczas którego ponadtrzystukrotnie wykonywane były utwory z oznaczeniem TUTTI.pl. Były to wykonania koncertowe, przedstawienia sceniczne, rejestracje płytowe i radiowe oraz streamingi i wykonania udostępniane przez internet.
Jak wyglądają statystyki? Nie będziemy zanudzać długimi zestawieniami liczbowymi. Dla przykładu podamy tylko kilka.
Spośród 61 jeden kompozytorów, których utwory były wykonywane w ramach drugiego sezonu TUTTI.pl niekwestionowanym królem wyborów był Stanisław Moniuszko, którego utwory pojawiły się w rankingu aż 44 razy! Chętnie wskazywane były także utwory Witolda Lutosławskiego oraz Wojciecha Kilara (po 38 razy). Powyżej dziesięciu wskazań odnotowaliśmy także przy nazwiskach Mieczysława Karłowicza (20), Karola Szymanowskiego (16), Ignacego Jana Paderewskiego (15) oraz Grażyny Bacewicz (13).
Jesteście Państwo ciekawi, jak te wykonania przełożyły się na konkretne tytuły? Kto obstawia, że Orawa Wojciecha Kilara była najczęściej wykonywanym utworem w ramach TUTTI.pl? Otóż… nie. Najczęściej, bo siedmiokrotnie wykonywana była Symfonia Odrodzenie Mieczysława Karłowicza. Następne w kolejności są: Koncert fortepianowy Ignacego Jana Paderewskiego, Trio concerto Mikołaja Góreckiego oraz – ponownie Karłowicza – Odwieczne pieśni.
W przełożeniu na udział poszczególnych instytucji wygląda to tak:
Aż 14 koncertów, podczas których wykonano 16 różnych utworów z katalogu PWM zrealizowała w programie TUTTI.pl Elbląska Orkiestra Kameralna. Filharmonicy szczecińscy zagrali 8 koncertów z 19 utworami. 18 różnych utworów zaprogramowała Filharmonia w Koszalinie, dając 8 koncertów oznaczonych programem TUTTI.pl. Serdecznie gratulujemy skuteczności!
W tym miejscu musimy jednak wyraźnie zaznaczyć, że cieszymy się z KAŻDEJ podjętej przez Państwa inicjatywy, która prowadzi do zwiększenia udziału muzyki kompozytorów polskich w programach koncertowych!
Gratulujemy Państwu realizacji wszystkich projektów w ramach TUTTI.pl. Już teraz wyczekujemy nowego sezonu!
Jednocześnie informujemy, że kolejna szansa na pozyskanie dofinansowania w ramach TUTTI.pl pojawi się na jesieni. Drugi nabór wniosków w roku 2019 odbywać się będzie od 9 września do 7 października. Jego wyniki zostaną podane z końcem października. Łączna kwota przeznaczona na dofinansowanie w jesiennym naborze wyniesie 150 tys. zł. Zapraszamy!
Grajmy TUTTI muzykę polską!
Najczęściej czytane:
Muzykolodzy nazywają go potocznie „Kras 52” – od sygnatury, jaką nadano mu w Bibliotece Krasińskich. To najcenniejsze polskie źródło średniowiecznej muzyki polifonicznej, która kształtowała dźwiękowy krajobraz ówczesnego Krakowa oraz dworu pierwszych Jagiellonów. Teraz manuskrypt zyskuje nowe życie dzięki wydaniu wykonawczemu w opracowaniu Agnieszki Budzińskiej-Bennett i Marca Lewona. „Kodeks Krasińskich” ukaże się już 20 marca nakładem Polskiego Wydawnictwa Muzycznego.
Moc muzyki to osiem arkuszy sporządzonych według autorskiej metody Michała Moca. Uczą, jak aktywnie słuchać muzyki, rozwijać muzyczną spostrzegawczość i wyobraźnię oraz zwiększać kompetencje w obszarze kształcenia słuchu.
Polskie Wydawnictwo Muzyczne zaprasza na spotkanie autorskie wokół książki Granice niczego. Podczas 11 edycji Festiwalu Prawykonań, 15 marca 2025 o godzinie 13.00 w siedzibie Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia, Krzysztof Knittel wraz z Michałem Mendykiem opowiedzą o pracy nad książką, o towarzyszących im inspiracjach, a także spróbują odnaleźć odpowiedź na pytanie: gdzie są granice niczego?
Dołącz do nas we wspólnym świętowaniu dzięki radiowej Dwójce! Zapraszamy do słuchania transmisji radiowej nadawanej na żywo prosto z jubileuszu osiemdziesięciolecia Polskiego Wydawnictwa Muzycznego w Narodowym Forum Muzyki we Wrocławiu, a także retransmisji koncertów jubileuszowych na antenie Programu Drugiego Polskiego Radia.
#wyostrzsłuch na nominowane albumy od ANAKLASIS! Po raz kolejny płyty wydane przez wytwórnię płytową działającą pod auspicjami Polskiego Wydawnictwa Muzycznego nominowano do prestiżowych nagród fonograficznych Fryderyk.
Katowice ponownie staną się centrum polskiej muzyki współczesnej. 11. Festiwal Prawykonań, który odbędzie się w dniach 14-16 marca w siedzibie Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia, będzie okazją do wyjątkowych odkryć – tych najnowszych, ale także tych, które na swój czas musiały poczekać. Polskie Wydawnictwo Muzyczne jest partnerem wydarzenia.
Rozpoczynający się miesiąc ma szansę zapisać się w historii muzyki polskiej nie tylko ze względu na dużą liczbę prawykonań. Uwagę entuzjastów muzyki skupią wydarzenia w Krakowie, Wrocławiu, Katowicach i Warszawie. Swoje premiery będą miały tam zarówno utwory najnowsze, jak i dzieła starsze, które po wielu latach zapomnienia zostaną włączone do życia koncertowego.
Bezprecedensowy hit teatralny – w samej Warszawie w ciągu 50 lat od prapremiery doczekał się 800 przedstawień. Kiedy Polacy nie posiadali własnego państwa, rozpowszechniał rodzimą kulturę i tańce, docierając m.in. do Paryża, Pragi, Lwowa, Mińska, Kijowa, Wilna, Petersburga czy Moskwy. W kolejnej odsłonie cyklu Historia pewnego utworu bierzemy pod lupę Wesele w Ojcowie, szukając Ojca (a raczej Ojców!) jego sukcesu.
Występuje na najsłynniejszych estradach muzycznych: nowojorskich Carnegie Hall i Lincoln Center, Concertgebouw w Amsterdamie, na BBC Proms w londyńskiej Royal Albert Hall czy wiedeńskich Musikverein i Konzerthaus. W lutym 2021 roku podpisała ekskluzywny kontrakt z prestiżowym wydawnictwem fonograficznym Deutsche Grammophon. Od tego roku Bomsori Kim nosi zaszczytny tytuł ambasadorki twórczości Grażyny Bacewicz, na całym świecie bowiem wykonuje i promuje muzykę tej najważniejszej polskiej kompozytorki.
Filharmonia Pomorska im. Ignacego Jana Paderewskiego w Bydgoszczy zaprasza do udziału w Konkursie Kompozytorskim na utwór symfoniczny inspirowany gobelinem Jerzego Krechowicza Piesomen Antropon (Uczyńmy Człowieka) Ceta.Konkurs adresowany jest do profesjonalnych kompozytorów urodzonych przed 10 kwietnia 1999 r. Termin zgłoszenia partytur upływa z dniem 1 kwietnia 2025 roku.