PWM

Szukaj
Zaawansowane
Rzeczpospolita Polska
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
biuletyn informacji publicznej

Aktualności

Znamy zwyciezców 7th Ewa Malewicz Music Competition!

2019-10-01

W niedzielę 29 września w ramach Polish Music Day w Australii odbył się finał 7th Ewa Malewicz Music Competition - Melbourne 2019, którego Polskie Wydawnictwo Muzyczne było partnerem. 


Spośród 11 uczestników finału, jury konkursu w składzie: Stanisław Deja (fortepian, przewodniczący jury), Adam Piechociński (skrzypce, koncertmistrz Royal Melbourne Philharmonic) oraz Ben James (prezes Friends of Chopin Australia), wyłoniło 5 laureatów. Trzeciej nagrody
w grupie starszej nie przyznano.


Grupa A (do 12 lat)

I nagroda 
– Andi Wu (fortepian, uczeń Mikhaila Soloveia)

II nagroda – Serena Yitong Zhang (fortepian, uczennica Glenna Riddle’a)

III nagroda – Patrick Hill (wiolonczela, uczeń Margarity Iourgaevy)



Grupa B (13–16 lat)

I nagroda
- Louise Turnbull (skrzypce, uczeń Ivany Tomaskovej

II nagroda – Michael de Huy (fortepian, uczeń Glenna Riddle’a

III nagroda – nie przyznano


Dodatkową nagrodę za najlepsze wykonanie dzieła F. Chopina ufundowaną przez Friedns of Chopin otrzymał Andi Wu. Dla wszystkich finalistów konkursu Polskie Wydawnictwo Muzyczne ufundowało dodatkowo nagrody rzeczowe w postaci egzemplarzy książki 100 lat z dziejów polskiej muzyki pióra Danuty Gwizdalanki wydanej nakładem oficyny z okazji 100 rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości.

W trakcie konkursu odbyły się także występy zespołu pieśni i tańca Polonez z Melbourne oraz recital fortepianowy Stanisława Deji. W ceremonii wręczania nagród wzięli udział m.in. Konsul Generalna RP, Monika Kończyk, Małgorzata Kwiatkowska – prezes Rady Naczelnej Polonii w Australii, Marian Pawlik – prezes federacji Organizacji Polonijnych w Wiktorii oraz Pani Stefania Chmiel – prezes Towarzystwa Polskiej Kultury w Wiktorii.

Zamknięciem festiwalu Polish Music Day był koncert jazzowy Tribute to Komeda z udziałem zespołu Adam Simmons’ Creative Music Ensemble w składzie: instrumenty dęte – Adam Simmons, Cara Taber, Gideon Brazil, trąbka – Gavin Cornish, instrumenty perkusyjne – Nat Grant, kontrabas – Howard Cairns, perkusja –Niko Schauble, oraz gości specjalnych zespołu: Tony’ego Goulda – fortepian, i Debory Kayser – śpiew. 












Fot. Grzegorz Machnacki

Najczęściej czytane:

Kim był ulubiony uczeń Haydna? Premiera nowej książki z serii „Małe Monografie”

Podobno sam Józef Haydn kupował mu papier nutowy. Na temat jego pochodzenia wysnuto kontrowersyjne teorie, łącząc go z rodziną Czartoryskich. Był twórcą pierwszego polskiego koncertu fortepianowego. Mowa o Franciszku Lesslu, kompozytorze przełomu XVIII i XIX wieku, którego można uznać za najwybitniejszego przed Chopinem. Marcin Tadeusz Łukaszewski kreśli jego sylwetkę w najnowszej Małej Monografii Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, poszukując prawdy i dementując narosłe wokół kompozytora mity.

 

W 2025 roku grajmy TUTTI muzykę polską!

225 polskich kompozytorów, 1500 utworów, kilkaset godzin muzyki! Rozpoczynamy kolejny rok z programem TUTTI.pl, dzięki któremu Polskie Wydawnictwo Muzyczne wspiera wykonania muzyki polskiej. Beneficjenci otrzymują rabat na wypożyczenie materiałów orkiestrowych w wysokości 70% opłaty.

KOMPOZYTOR MIESIĄCA: ZYGMUNT KRAUZE i jego #BiurkoKompozytora

W ramach nowej odsłony akcji „Kompozytor/Kompozytorka Miesiąca” zajrzymy do pracowni twórców, związanych z naszym Wydawnictwem. Przyjrzymy się ich pracy — czy siadają przy fortepianie, rozkładają papier nutowy na pulpicie i zapisują ołówkiem kolejne dźwięki, czy może jednak instrument i przyrządy piśmiennicze zastąpili myszką i klawiaturą komputera? Naszą szczególną uwagę zwrócimy na ich biurka, przy których pomysły muzyczne materializują się na pięcioliniach kolejnych partytur. Akcji towarzyszą fotografie Bartka Barczyka.

Moc wrażeń, moc wydarzeń. PWM podsumowuje 2024 rok

Polskie Wydawnictwo Muzyczne z dumą i radością prezentuje osiągnięcia mijających miesięcy. Rok 2024 to w Oficynie nie tylko nowe utwory, publikacje nutowe, książki i albumy muzyczne, ale także zasoby cyfrowe, wydarzenia koncertowe i edukacyjne oraz międzynarodowe projekty upowszechniające muzykę polską. Miniony rok to również czas intensywnych współprac w ramach licznych wydarzeń w świecie muzyki. Wydawnictwo rozwija się dynamicznie, będąc w centrum najważniejszych wydarzeń świata kultury i podejmując współpracę z partnerami najwyższej klasy.

Sięgnij po najpiękniejsze polskie kolędy

Wspólne kolędowanie to jedna z piękniejszych tradycji towarzysząca świętom Bożego Narodzenia. Znane wszystkim melodie stają się pretekstem do wielu spotkań muzycznych dzieci i dorosłych, wypełniając muzyką zimowe dni.

Instrument miesiąca: trąbkowe rekomendacje Sławomira Cichora

Intonacja i artykulacja w prostych fanfarach, prowadzenie frazy w kantylenach, śpiewność linii melodycznej. To tylko niektóre elementy gry, które ćwiczy każdy trębacz. Najlepiej, gdy ćwiczenia łączą się z satysfakcją z grania interesujących utworów.

 

O rekomendacje publikacji przeznaczonych na trąbkę z katalogu naszego Wydawnictwa poprosiliśmy Sławomira Cichora – muzyka orkiestrowego, który współpracował m.in. z Polish Festival Orchestra, Orkiestrą Filharmonii Wrocławskiej i Sinfonią Varsovią. W latach 2003–2010 pracował na stanowisku I trębacza w orkiestrze Filharmonii Narodowej w Warszawie. Obecnie gra jako I trębacz w Filharmonii Łódzkiej, współpracuje również z orkiestrą Królewskiej Opery Belgijskiej w Brukseli.

Oferta pracy

Polskie Wydawnictwo Muzyczne – instytucja kultury powierzy wykonanie zlecenia w zakresie spraw związanych z obronnością, zarządzaniem kryzysowym, ochroną ludności i obroną cywilną oraz informacjami niejawnymi. Preferowane miejsce wykonywania zlecenia: Kraków.

Światowe premiery: polska muzyka współczesna w grudniu!

Od symfonii, przez kameralistykę, po spektakl muzyczny – grudzień będzie miesiącem różnorodnych premier, za sprawą których polska muzyka współczesna wzbogaci się o cztery nowe kompozycje. Koncerty z najnowszymi dziełami Marcela Chyrzyńskiego, Joanny Wnuk-Nazarowej, Zygmunta Krauze i Katarzyny Głowickiej odbędą się w Katowicach, Bydgoszczy i Warszawie.

Jak zatrzymano dźwięki? O początkach polskiej fonografii

Dźwięk to zjawisko fascynujące. Kiedy wybrzmi, natychmiast ulatuje. Przez tysiące lat podejmowano próby jego uchwycenia, jednak dopiero wynaleziony przez Edisona w XIX wieku fonograf przyniósł upragniony sukces. Co wydarzyło się dalej? Jak wyglądały narodziny fonografii w Polsce? Co nagrywano i jaką aparaturą? Na te pytania (i wiele innych) odpowiada Katarzyna Janczewska-Sołomko w książce Zatrzymane dźwięki. Fonografia polska do 1918 roku. Publikacja już w sprzedaży.

 

21. Dzień Edukacji Muzycznej za nami

22 listopada spotkaliśmy się w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych im. Mieczysława Karłowicza w Krakowie. Gościnne progi szkoły przyjęły ponad 220 uczestników!