Aktualności
TUTTI.pl w październiku
2019-10-07
Dzisiaj, 7 października o północy mija termin składania wniosków do TUTTI.pl. Zachęcamy do przygotowania dokumentów i dostarczenia ich do warszawskiego oddziału PWM (ul. Fredry 8).
Instytucje, które uzyskały dofinansowanie w wiosennym naborze realizują właśnie swoje projekty. Oto październikowa lista koncertów w ramach TUTTI.pl:
1.10 – Drawsko Pomorskie – Stanisław Moniuszko, fragmenty oper Paria, Halka, Verbum nobile, Hrabina, Straszny dwór – Orkiestra Filharmonii Koszalińskiej, dyr. Jakub Chrenowicz
1.10 – Berlin (Niemcy) – Stanisław Moniuszko, Halka – zespoły Teatru Wielkiego w Poznaniu, Gabriel Chmura, soliści: Magdalena Nowacka, Magdalena Wilczyńska-Goś, Piotr Friebe, Łukasz Goliński, Rafał Korpik, Damian Konieczek
4.10 – Poznań – Witold Lutosławski, Koncert na fortepian i orkiestrę – Okiestra Filharmonii Poznańskiej, dyr. Marek Pijarowski, Peter Jablonski (pf)
4, 5.10 – Warszawa – Karol Szymanowski, Veni Creator – Chór i Orkiestra Filharmonii Narodowej, dyr. Andrzej Boreyko, Ewa Vesin (S)
6.10 – Kadzidło, Łomża – Stanisław Moniuszko, Litanie ostrobramskie – Filharmonia Kameralna im. Witolda Lutosławskiego w Łomży, Kowieński Chór Państwowy, dyr. Jan Miłosz Zarzycki, Hanna Zajączkiewicz (S), Katarzyna Kuklińska (MS), Jacek Szymański (T), Grzegorz Piotr Kołodziej (Bar)
10.10 – Warszawa – Witold Lutosławski – Koncert na orkiestrę, Mała suita – Sinfonia Iuventus, dyr. Massimiliano Caldi
17.10 – Warszawa – Stanisław Moniuszko, Bajka, Władysław Żeleński, Koncert fortepianowy Es-dur, Dźwięki żałobne: Andante z Symfonii nr 1, Gawot – Sinfonia Varsovia, dyr. Sebastian Perłowski, Piotr Sałajczyk (pf)
18, 20. 10 – Warszawa – Ignacy Jan Paderewski, Manru – Orkiestra i Chór Teatru Wielkiego - Opery Narodowej, dyr. Marek Weiss, soliści: Peter Berger, Ewa Tracz, Mikołaj Zalasiński, Anna Lubańska, Monika Ledzion-Porczyńska, Krzysztof Szumański
18.10 – Katowice – Grażyna Bacewicz, Koncert na orkiestrę smyczkową – Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia, dyr. Lawrence Foster
19.10 – Kraków – Władysław Żeleński, Koncert fortepianowy Es-dur, Dźwięki żałobne: Andante z Symfonii nr 1, Gawot – Sinfonia Varsovia, dyr. Sebastian Perłowski, Piotr Sałajczyk (pf)
20.10 – Warszawa – Elżbieta Sikora, Suita III „Barokowa”, Madame Curie: Lamento, Stanisław Moniuszko, Straszny dwór: intrada – Orkiestra Polskiego Radia, dyr. Michał Klauza
20.10 – Piła – Stanisław Moniuszko, fragmenty oper: Straszny dwór, Halka, Paria – Orkiestra Teatru Wielkiego w Poznaniu, dyr. Aleksander Gref, Magdalena Nowacka (S), Magdalena Wilczyńska-Goś (MS), Piotr Friebe (T), Jaromir Trafankowski (Bar)
21, 27.10 – Warszawa, Lublin – Mieczysław Karłowicz, Odwieczne pieśni, Karol Szymanowski, Symfonia koncertująca nr 4 – Orkiestra Filharmonii Lubelskiej, dyr. Wojciech Rodek
22, 23, 29.10 – Kraków, Lublin, Lwów (Ukraina) – Karol Szymanowski, Stabat Mater – Orkiestra i Chór Filharmonii Lwowskiej, dyr. Volodymyr Syvokhip, soliści: TBA
22, 24, 27.10 – Kraków, Lublin, Lwów (Ukraina) – Mieczysław Karłowicz, Koncert A-dur na skrzypce i orkiestrę, Symfonia „Odrodzenie”, Henryk Pachulski, Suita pamięci Piotra Czajkowskiego – Orkiestra Filharmonii Lwowskiej, dyr. Sebastian Perłowski
25.10 – Koszalin – Grażyna Bacewicz, Koncert na altówkę i orkiestrę – Orkiestra Filharmonii Koszalińskiej, dyr. Jakub Chrenowicz, Maciej Sionkowski (vla)
25.10 – Bydgoszcz – Mieczysław Karłowicz, Odwieczne pieśni, Wojciech Kilar, Kościelec 1909 – Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Pomorskiej, dyr. Kai Bumann
27.10 – Lwów (Ukraina) – Władysław Żeleński, Koncert fortepianowy Es-dur, Dźwięki żałobne: Andante z Symfonii nr 1 – Sinfonia Varsovia, dyr. Sebastian Perłowiski, Piotr Sałajczyk (pf)
27.10 – Katowice – Witold Lutosławski, Uwertura smyczkowa – "Archetti" Orkiestra Kameralna Miasta Jaworzna, dyr. Maciej Tomasiewicz
27, 28, 30.10 – Lublin, Łańcut, Kraków – Franciszek Lessel, Koncert fortepianowy C-dur – Junge Kammerphilharmone Freiburg, dyr. Andreas Winnen, Izabella Jutrzenka Trzebiatowska (pf)
28, 29.10 – Bydgoszcz – Stanisław Moniuszko, Bajka – Orkiestra PZSM w Bydgoszczy, dyr. Henryk Wierzchoń
Zapraszamy!
Grajmy TUTTI muzykę polską.
Najczęściej czytane:
Aż trzy publikacje książkowe wydane przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne w minionym roku zostały nominowane w konkursie PTWK Najpiękniejsze Książki Roku 2024. Jury doceniło pozycje: Muzyka Polska po Szymanowskim Adriana Thomasa, Estetyka muzyki Rogera Scrutona oraz Karnawał zwierząt Piotra Kamińskiego.
Jean-Philippe Rameau (1683-1764) wzbudzał wiele emocji. Wywarł nieoceniony wpływ na bieg historii i teorii muzyki, a jego spojrzenie na zasady rządzące kompozycją było – jak na XVIII wiek – innowacyjne. Postać francuskiego muzyka o wszechstronnych zainteresowaniach i oświeceniowym umyśle przybliża Christophe Rousset w najnowszej Małej Monografii wydanej przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne. Premiera książki już dziś.
Natura, budząca się znów do życia feerią barw i zapachów, przynosi nam także nowe, wiosenne bogactwo dźwięków i muzycznych inspiracji. Kwiecień witamy prawykonaniami dwóch dzieł z katalogu Polskiego Wydawnictwa Muzycznego: Karatachi no Hana Marcela Chyrzyńskiego we Wrocławiu i SurVanTutti Hanny Kulenty w Krakowie.
Filharmonia Świętokrzyska im. Oskara Kolberga w Kielcach ogłasza konkurs kompozytorski na utwór symfoniczny inspirowany nowelą Stefana Żeromskiego „Puszcza jodłowa”, a w szczególności jednym z zawartych w niej wątków: historycznym, przyrodniczym lub magicznym. Konkurs wpisuje się w Rok Stefana Żeromskiego – 20 listopada 2025 minie bowiem setna rocznica śmierci pisarza.
Podczas Gali Muzyki Klasycznej, która odbyła się w 30 marca w siedzibie Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach, poznaliśmy laureatów Fryderyków – najważniejszych polskich nagród fonograficznych, przyznanych w dwunastu kategoriach. ANAKLASIS, marka prężnie działającą pod auspicjami Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, została uhonorowana aż trzema statuetkami.
Józef Koffler uznawany dziś za „pierwszego polskiego dodekafonistę” będzie bohaterem spotkania organizowanego przez Związek Kompozytorów Polskich, które zwieńczy prawykonanie odnalezionego po dziewięćdziesięciu latach od powstania Kwartetu smyczkowego op. 20.
Akademia Muzyczna im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi rozpoczyna obchody 80-lecia Uczelni. Długą listę jubileuszowych uroczystości otworzą w poniedziałek 24 marca 2025 roku dwa wydarzenia: w południe – uroczyste posiedzenie Senatu Akademii oraz wieczorem – koncert z premierowym wykonaniem suity jazzowej „Sidła” według powieści kryminalnej Grażyny Bacewicz, wydanej przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne.
Kompozytor, aranżer i producent muzyczny. Eksploruje szeroki wachlarz stylów, nurtów i gatunków – od muzyki współczesnej, przez filmową, aż do rozrywkowej. Jego kompozycje współczesne zwracają uwagę inwencją formalną, przemyślaną dramaturgią, ekspresją oraz indywidualnym podejściem do postmodernizmu.
Motywem dzieła Krzysztofa Knittla jest uchodźstwo i związana z nim niepewność oraz niepokój przed nieznanym, a także druga strona tego tematu, czyli konieczność udzielenia pomocy i schronienia. Tekst oratorium opiera się na wierszach Tadeusza Sławka. W utworze znajdziemy śpiew, recytacje, partie chóralne oraz improwizacje oparte na tradycjach Bliskiego Wschodu. Premiera albumu już 15 marca podczas 11. Festiwalu Prawykonań.
Przez dwa dni stolica Dolnego Śląska stała się centrum polskiego świata muzycznego. Jubileusz 80-lecia Polskiego Wydawnictwa Muzycznego zorganizowany we współpracy z Narodowym Forum Muzyki we Wrocławiu to 35 wydarzeń, 28 godzin koncertów, spotkań i warsztatów edukacyjnych. To także występy blisko 500 muzyków zrzeszonych w 8 formacjach artystycznych NFM oraz dzieła 35 kompozytorów związanych z Oficyną.