Aktualności
Wyniki jesiennego naboru TUTTI.pl
2019-10-30
Z przyjemnością publikujemy wyniki jesiennego naboru wniosków do projektu TUTTI.pl. Tym razem dofinansowanie otrzymają 23 wnioski złożone przez 14 instytucji.
W tym naborze dominowały wnioski z utworami kompozytorów współczesnych. Najwyżej oceniona została propozycja Fundacji Przypływy Kultury, organizującej Festiwal TRZY-CZTE-RY z utworem Pawła Mykietyna. Oprócz Pawła Mykietyna, którego utwory wskazano dwukrotnie, w rankingu znalazły się także kompozycje Romana Palestra, Grażyny Bacewicz, Bolesława Szabelskiego, Tadeusza Bairda, Henryka Mikołaja Góreckiego, Wojciecha Kilara, Mikołaja Góreckiego i Witolda Lutosławskiego. W tym ‘rozdaniu’ tradycyjnie nie zabrakło utworów Karola Szymanowskiego, Mieczysława Karłowicza, Fryderyka Chopina, czy Stanisława Moniuszki.
Lista beneficjentów:
Fundacja Przypływ Kultury
Filharmonia Poznańska
NIFC
Opera i Filharmonia Podlaska (2)
Filharmonia Narodowa (3)
Filharmonia Śląska (3)
Filharmonia Opolska
Polskie Radio (3)
Filharmonia Krakowska (2)
Elbląska Orkiestra Kameralna
Filharmonia w Koszalinie (2)
Stowarzyszenie Muzyki Polskiej
Filharmonia Warmińsko-Mazurska
ZKP o/Kraków
Wnioski jesiennego naboru oceniali:
Beata Bolesławska-Lewandowska – przedstawicielka środowiska muzykologicznego
Mieczysław Kominek – przedstawiciel Związku Kompozytorów Polskich
Jacek Rogala – przedstawiciel Zarządu Zrzeszenia Filharmonii Polskich
Magdalena Warejko – przedstawicielka zespołów artystycznych Polskiego Radia
oraz Daniel Cichy – Dyrektor-Redaktor Naczelny PWM
Najczęściej czytane:
Liryka wokalna Zygmunta Mycielskiego - kompozytora, pisarza i intelektualisty, napisana do wierszy między innymi Cypriana Kamila Norwida, Jarosława Iwaszkiewicza, Czesława Miłosza i Zbigniewa Herberta po raz pierwszy w komplecie, na dwóch płytach. Pieśni wykonują: Joanna Freszel, Bartłomiej Kominek, Tomasz Konieczny i Lech Napierała. Od dziś album dostępny jest w serwisach streamingowych i w najlepszych sklepach muzycznych.
Cykl, w którym zaglądamy do pracowni kompozytorów związanych z naszym Wydawcnictwem i sprawdzamy, co trzymają na swoich biurkach, zamyka jedna z najważniejszych postaci polskiej muzyki — Elżbieta Sikora. Kompozytorka tworzy muzykę elektroakustyczną, symfoniczną, kameralną, instrumentalną, wokalno-instrumentalną, filmową, teatralną, baletową, a także operową. Jej utwory były wykonywane na wielu prestiżowych festiwalach w Polsce i za granicą.
Polskie Wydawnictwo Muzyczne przedstawiło swoją działalność podczas konferencji Instytutu Polskiego w Rzymie pt. „Musica e Memoria: 1945-2025. Tra reminiscenze e nuove prospettive/Muzyka i pamięć 1945-2025. Reminiscencje i nowe perspektywy”.
Dziś, 2 grudnia, rozpoczyna się osiemnasta odsłona jednego z najbardziej prestiżowych europejskich konkursów dyrygenckich: Donatella Flick – London Symphony Orchestra Conducting Competition. W bogatym przekroju repertuarowym jako utwór obowiązkowy znalazł się także Koncert na orkiestrę smyczkową Grażyny Bacewicz.
3 miasta, blisko 40 wydarzeń, koncertów, spotkań i warsztatów edukacyjnych, ponad 800 wykonawców, dzieła 38 kompozytorów związanych z PWM, 1 statuetka „Koryfeusz Muzyki Polskiej” oraz tysiące melomanów w salach koncertowych, miejskiej sonosferze i na radiowej antenie. Polskie Wydawnictwo Muzyczne uczciło 80-lecie swojej działalności wyjątkowym cyklem „Muzyczne spotkania”. Całoroczne obchody jubileuszu Oficyny zwieńczył uroczysty koncert w Filharmonii Krakowskiej z udziałem Laureatki IV Nagrody XIX Konkursu Chopinowskiego Tianyao Lyu.
Refleksje i mistyka nad różnymi obszarami życia to wątki towarzyszące utworom, których prawykonania odbędą się w grudniu. Nowych dzieł kompozytorów współpracujących z Polskim Wydawnictwem Muzycznym będzie można posłuchać w Katowicach oraz Bydgoszczy.
Już 7 grudnia w Studiu S1 w Warszawie specjalnym koncertem swoje osiemdziesiąte urodziny będzie obchodził „Ruch Muzyczny” – najstarsze czasopismo o muzyce klasycznej w Polsce. W programie znajdą się m.in. kompozycje dawnych, legendarnych redaktorów naczelnych – Stefana Kisielewskiego i Zygmunta Mycielskiego
Dziedzictwo muzyczne w nowym formacie — prezentacja portalu Polska Biblioteka Muzyczna podczas XVI Ogólnopolskiej Konferencji Bibliotekarzy Muzycznych pod hasłem "Muzykalia w zmieniającym się otoczeniu bibliotecznym – integracja, współpraca, harmonia".
Z okazji jubileuszu 80-lecia Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, zasłużeni pracownicy Oficyny oraz związani z nią autorzy i przedstawiciele polskiego środowiska muzycznego zostali uhonorowani odznaczeniami państwowymi. Samo wydawnictwo otrzymało też Brązowy Medal „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”.
I Koncert fortepianowy e-moll op. 11 w rzeczywistości powstał kilka miesięcy po II Koncercie f-moll op. 21; „zamieniona” opusowa numeracja wynika z dat wydań obu utworów. Dziś pochylimy się nad późniejszym z tych dwóch z dzieł, dojrzalszym i kreślonym pewniejszą ręką. W kolejnej odsłonie cyklu „Historia pewnego utworu” przyjrzymy się koncertowym programom, sztambuchowym wyznaniom i pożegnaniu z Ojczyzną.