Aktualności
Koncert na zakończenie Roku Moniuszkowskiego
2019-11-08
Moniuszko JEST dla wszystkich: starszych i młodszych, grających i śpiewających, amatorów i profesjonalistów, wykonawców i słuchaczy. Udowodniliśmy to niezwykłym koncertem zamykającym obchody Roku Moniuszkowskiego w Krakowie, który odbył się 29 października w Centrum Kongresowym ICE Kraków.
Wydarzenie zgromadziło w jednej z największych sal koncertowych Krakowa ponad 400 wykonawców i 1700 słuchaczy. Gdyby nie prozaiczne ograniczenia w ilości dostępnych miejsc, tych ostatnich mogło być jeszcze więcej: zainteresowanie wydarzeniem przerosło nasze oczekiwania, a wejściówki „rozeszły” się w zaledwie dwa dni.
Podczas koncertu utwory Stanisława Moniuszki wykonywały dzieci i młodzież dla swoich kolegów z małopolskich szkół. Wśród publiczności znalazły się także osoby starsze oraz niepełnosprawne.
Tym koncertem udowodniliśmy, że muzyka jest językiem uniwersalnym i zrozumiałym dla wszystkich oraz że Stanisław Moniuszko… wielkim kompozytorem był!
Poniżej przedstawiamy reportaż z tego niezwykłego wydarzenia:
29 października przeprowadziliśmy także konkurs plastyczny na portret ojca polskiej opery narodowej przygotowany przez nas dla wszystkich najmłodszych uczestników koncertu. Zgłoszonych prac była ponad setka, a wybór zaledwie kilku, które zostały przez nas nagrodzone gadżetami przygotowanymi na rok Moniuszki, wcale nie był prosty. Poniżej przedstawiamy 10 zwycięskich podobizn!
Praca autorstwa Ewy Lenik
Praca autorstwa Jility Daniel
Praca autorstwa Zuzanny Kluzek
Praca autorstwa Amelii Gacek
Praca autorstwa Jana Braka
Praca autorstwa Julity Stachoń
Praca autorstwa Franciszka Gacka
Praca autorstwa Amelii Przeździęk
Praca autorstwa Lidii Paszczy
Praca autorstwa Barbary Kazany
Gratulujemy wszystkim nagrodzonym i na zakończenie, jeszcze raz, serdecznie dziękujemy wszystkim wykonawcom, współorganizatorom i partnerom tego niezwykłego wydarzenia!
wykonawcy:
Chór ANGEL VOICE
Chór CANTUS Centrum Kultury i Sportu w Miechowie
Chór Chłopięcy Filharmonii Krakowskiej
Chór Dziecięcy Rabki-Zdroju
Chór FERMATA
Chór LOVE MUSIC
Chór Kameralny VIVACE OSM I st. im. I. J. Paderewskiego w Krakowie
Chór KANTATA
Chór KRÓLEWSKIE SŁOWIKI
Chór RAGGI DI SOLE z Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Rzuchowej
Chór Dziecięcy JORDANOWSKI WIOLINKI
Chór CANTANTES ANGELICUS
Monika Korybalska – mezzosopran
Jarosław Bielecki – baryton
Katarzyna Starzycka – fortepian
Orkiestra Komendy Wojewódzkiej Policji w Katowicach
Młodzieżowa Orkiestra Kameralna FRESCO SONARE
Monika Bachowska – dyrygent
prowadzenie:
Anna Sokołowska, Sławomir Rokita
organizatorzy:
Polskie Wydawnictwo Muzyczne
Miasto Kraków
Krakowskie Biuro Festiwalowe
partnerzy:
Opera Krakowska
Województwo Małopolskie
koordynacja i produkcja:
ART & SOUND producers
© PWM / fot. Adam Foryś
Najczęściej czytane:
Muzykolodzy nazywają go potocznie „Kras 52” – od sygnatury, jaką nadano mu w Bibliotece Krasińskich. To najcenniejsze polskie źródło średniowiecznej muzyki polifonicznej, która kształtowała dźwiękowy krajobraz ówczesnego Krakowa oraz dworu pierwszych Jagiellonów. Teraz manuskrypt zyskuje nowe życie dzięki wydaniu wykonawczemu w opracowaniu Agnieszki Budzińskiej-Bennett i Marca Lewona. „Kodeks Krasińskich” ukaże się już 20 marca nakładem Polskiego Wydawnictwa Muzycznego.
Moc muzyki to osiem arkuszy sporządzonych według autorskiej metody Michała Moca. Uczą, jak aktywnie słuchać muzyki, rozwijać muzyczną spostrzegawczość i wyobraźnię oraz zwiększać kompetencje w obszarze kształcenia słuchu.
Polskie Wydawnictwo Muzyczne zaprasza na spotkanie autorskie wokół książki Granice niczego. Podczas 11 edycji Festiwalu Prawykonań, 15 marca 2025 o godzinie 13.00 w siedzibie Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia, Krzysztof Knittel wraz z Michałem Mendykiem opowiedzą o pracy nad książką, o towarzyszących im inspiracjach, a także spróbują odnaleźć odpowiedź na pytanie: gdzie są granice niczego?
Dołącz do nas we wspólnym świętowaniu dzięki radiowej Dwójce! Zapraszamy do słuchania transmisji radiowej nadawanej na żywo prosto z jubileuszu osiemdziesięciolecia Polskiego Wydawnictwa Muzycznego w Narodowym Forum Muzyki we Wrocławiu, a także retransmisji koncertów jubileuszowych na antenie Programu Drugiego Polskiego Radia.
#wyostrzsłuch na nominowane albumy od ANAKLASIS! Po raz kolejny płyty wydane przez wytwórnię płytową działającą pod auspicjami Polskiego Wydawnictwa Muzycznego nominowano do prestiżowych nagród fonograficznych Fryderyk.
Katowice ponownie staną się centrum polskiej muzyki współczesnej. 11. Festiwal Prawykonań, który odbędzie się w dniach 14-16 marca w siedzibie Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia, będzie okazją do wyjątkowych odkryć – tych najnowszych, ale także tych, które na swój czas musiały poczekać. Polskie Wydawnictwo Muzyczne jest partnerem wydarzenia.
Rozpoczynający się miesiąc ma szansę zapisać się w historii muzyki polskiej nie tylko ze względu na dużą liczbę prawykonań. Uwagę entuzjastów muzyki skupią wydarzenia w Krakowie, Wrocławiu, Katowicach i Warszawie. Swoje premiery będą miały tam zarówno utwory najnowsze, jak i dzieła starsze, które po wielu latach zapomnienia zostaną włączone do życia koncertowego.
Bezprecedensowy hit teatralny – w samej Warszawie w ciągu 50 lat od prapremiery doczekał się 800 przedstawień. Kiedy Polacy nie posiadali własnego państwa, rozpowszechniał rodzimą kulturę i tańce, docierając m.in. do Paryża, Pragi, Lwowa, Mińska, Kijowa, Wilna, Petersburga czy Moskwy. W kolejnej odsłonie cyklu Historia pewnego utworu bierzemy pod lupę Wesele w Ojcowie, szukając Ojca (a raczej Ojców!) jego sukcesu.
Występuje na najsłynniejszych estradach muzycznych: nowojorskich Carnegie Hall i Lincoln Center, Concertgebouw w Amsterdamie, na BBC Proms w londyńskiej Royal Albert Hall czy wiedeńskich Musikverein i Konzerthaus. W lutym 2021 roku podpisała ekskluzywny kontrakt z prestiżowym wydawnictwem fonograficznym Deutsche Grammophon. Od tego roku Bomsori Kim nosi zaszczytny tytuł ambasadorki twórczości Grażyny Bacewicz, na całym świecie bowiem wykonuje i promuje muzykę tej najważniejszej polskiej kompozytorki.
Filharmonia Pomorska im. Ignacego Jana Paderewskiego w Bydgoszczy zaprasza do udziału w Konkursie Kompozytorskim na utwór symfoniczny inspirowany gobelinem Jerzego Krechowicza Piesomen Antropon (Uczyńmy Człowieka) Ceta.Konkurs adresowany jest do profesjonalnych kompozytorów urodzonych przed 10 kwietnia 1999 r. Termin zgłoszenia partytur upływa z dniem 1 kwietnia 2025 roku.