Aktualności
Listopadowe koncerty w ramach TUTTI.pl
2019-11-06
Spieszymy z podpowiedziami listopadowych terminów koncertów w ramach TUTTI.pl. Pierwsze dwa, które odbyły się w Szczecinie 3 i 5 listopada już za nami: artyści Opery na Zamku wykonali utwory Stanisława Moniuszki (Na kwaterunku, Widma) oraz Romana Palestra (Pieśń o ziemi). Gorąco zapraszamy na kolejne.
7.11 – Katowice – Andrzej Krzanowski, Symfonia nr 2; Witold Szalonek, Toccata polyphonica – "Archetti" Orkiestra Kameralna Miasta Jaworzna, dyr. Maciej Tomasiewicz
8.11 – Poznań – Roman Palester, Pieśń o ziemi: Tańce weselne – Orkiestra Filharmonii Poznańskiej, dyr. Jakub Chrenowicz
10.11 – Bydgoszcz – Witold Lutosławski, Koncert na orkiestrę – Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Pomorskiej, dyr. Kai Bumann
11.11 – Poznań – Stanisław Moniuszko, fragmenty oper: Straszny dwór, Halka, Paria – Orkiestra Teatru Wielkiego w Poznaniu, dyr. Aleksander Gref, Magdalena Nowacka (S), Magdalena Wilczyńska-Goś (MS), Piotr Friebe (T), Jaromir Trafankowski (Bar)
15.11 – Kielce – Stanisław Moniuszko, Litanie ostrobramskie – Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Świętokrzyskiej, dyr. Jacek Rogala
15.11 – Toruń – Stanisław Moniuszko, Halka – Toruńska Orkiestra Symfoniczna, dyr. Katarzyna Tomala, Marcelina Beucher (S), Rafał Bartmiński (T), Mariusz Godlewski (Bar)
16-17.11 – Warszawa – Stanisław Moniuszko, Litanie ostrobramskie, Madonna – Orkiestra Polskiej Opery Królewskiej, Sinfonia Iuventus, Chór Politechniki Warszawskiej, dyr. Janusz Przybylski
29.11 – Szczecin – Stanisław Moniuszko, Litanie ostrobramskie – Orkiestra Filharmonii w Szczecinie, Poznańskie Słowiki, dyr. Maciej Wieloch, soliści: Adriana Ferfecka, Jadwiga Rappe, Aleksander Kunach, Robert Gierlach
Do zobaczenia!
Najczęściej czytane:
Tematem przewodnim 37. edycji Krakowskiego Międzynarodowego Festiwalu Kompozytorów jest muzyka w muzyce. Festiwal, który został objęty patronatem honorowym Aleksandra Miszalskiego, Prezydenta Miasta Krakowa, rozpocznie się już 10 maja koncertem inauguracyjnym w Filharmonii Krakowskiej. Polskie Wydawnictwo Muzyczne jest partnerem wydarzenia.
Już 09 maja 2025 roku Polskie Wydawnictwo Muzyczne zaprasza do wspólnego świętowania podczas Dni Funduszy Europejskich w PWM. Sprawdź, co zaplanowaliśmy na ten dzień!
Piąty miesiąc roku zwiastuje nadejście wiosennego sezonu festiwalowego. W Krakowie, Warszawie i we Wrocławiu zabrzmią kompozycje Joanny Wnuk-Nazarowej, Pawła Malinowskiego, Wojciecha Widłaka, Macieja Zielińskiego, Pawła Hendricha i Agaty Zubel. Najnowszej muzyce polskiej będziemy przysłuchiwać się podczas koncertów specjalnych, na festiwalowych estradach, a także na zakończenie sezonu artystycznego.
Blisko 400 muzyków i chórzystów, boska interwencja i absolutny triumf kompozytora – prawykonanie oratorium pasyjnego Męka Pana naszego Jezusa Chrystusa w 1838 r. wprost zelektryzowało muzyczną Warszawę. Dzieło to uznaje się za najwybitniejsze osiągnięcie polskiej muzyki religijnej XIX wieku. Dlaczego jednak do premierowego wykonania doszło dopiero w czerwcu, nie zaś – jak zamierzał twórca – w czasie Wielkiego Tygodnia? W kolejnej odsłonie cyklu Historia pewnego utworu przyjrzymy się niedotrzymanym obietnicom i przetrzymanym nutom.
Fundacja Pamięci Johna Simona Guggenheima (The John Simon Guggenheim Memorial Foundation) ogłosiła tegorocznych stypendystów Guggenheima – 198 wybitnych osób ze świata nauki i sztuki współczesnej, reprezentujących 53 dyscypliny, wybranych w rygorystycznym procesie aplikacji spośród prawie 3500 kandydatów. Wśród stypendystów, którzy otrzymali grant na realizację swojej działalności, jest Krzysztof Wołek – kompozytor związany z Polskim Wydawnictwem Muzycznym.
Écoute na sopran i kwartet smyczkowy jest nową wersją kompozycji Słuchaj na sopran, klarnet, skrzypce, perkusję i fortepian, której prawykonanie odbyło się w grudniu ubiegłego roku w podczas bydgoskiego Festiwalu Art Mintaka. 22 kwietnia dzieło zostanie wykonane po raz pierwszy podczas paryskiego festiwalu, prezentującego najnowszą muzykę europejską.
Jagoda Szmytka jest kompozytorką, artystką i badaczką artystyczną. Muzykę łączy ze sztukami pięknymi i głęboką refleksją z zakresu takich dziedzin humanistyki, jak filozofia, estetyka czy historia sztuki. W katalogu jej twórczości znajdziemy m.in. dzieła solowe, utwory pisane na amplifikowane zespoły kameralne, instalacje performatywne, a także kompozycje wpisujące się w konwencję teatru muzycznego. W kwietniu, jako nasza Kompozytorka Miesiąca, odkrywa przed nami tajemnice procesu twórczego i zaprasza w gościnne progi swojej pracowni kompozytorskiej.
Aż trzy publikacje książkowe wydane przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne w minionym roku zostały nominowane w konkursie PTWK Najpiękniejsze Książki Roku 2024. Jury doceniło pozycje: Muzyka Polska po Szymanowskim Adriana Thomasa, Estetyka muzyki Rogera Scrutona oraz Karnawał zwierząt Piotra Kamińskiego.
Jean-Philippe Rameau (1683-1764) wzbudzał wiele emocji. Wywarł nieoceniony wpływ na bieg historii i teorii muzyki, a jego spojrzenie na zasady rządzące kompozycją było – jak na XVIII wiek – innowacyjne. Postać francuskiego muzyka o wszechstronnych zainteresowaniach i oświeceniowym umyśle przybliża Christophe Rousset w najnowszej Małej Monografii wydanej przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne. Premiera książki już dziś.
Natura, budząca się znów do życia feerią barw i zapachów, przynosi nam także nowe, wiosenne bogactwo dźwięków i muzycznych inspiracji. Kwiecień witamy prawykonaniami dwóch dzieł z katalogu Polskiego Wydawnictwa Muzycznego: Karatachi no Hana Marcela Chyrzyńskiego we Wrocławiu i SurVanTutti Hanny Kulenty w Krakowie.