Aktualności
Wirtualne kształcenie słuchu z mYear i PWM!
2020-03-27
Już w nadchodzącą sobotę, 28 marca, o godz. 11 na stronie Festiwalu Wyobraźni Muzycznej mała przygoda z mYear i Polskim Wydawnictwem Muzycznym: oryginalne kształcenie słuchu bez wychodzenia z domu! Dla wszystkich i bez rejestracji.
W ramach akcji #zostajęwdomu wszystkich chętnych uczniów, studentów, absolwentów szkół muzycznych, nauczycieli i wykładowców zapraszamy na wirtualne spotkanie i wspólne kształcenie słuchu online.
28 marca dokładnie o godz. 11.00 na stronie internetowej mYear zostanie opublikowany zestaw zadań z zakresu kształcenia słuchu, których rozwiązanie uczestnikom szkolenia zajmie około 60–180 min.
Rozwiązania zadań należy wysłać w dniu wyzwania na adres myear@myear.pl. Uczestnik nie musi być pewny swoich odpowiedzi, na pojedyncze pytania może w ogóle nie odpowiedzieć, ale nie może pominąć żadnego zadania w całości. Tylko uczestnicy, którzy wysłali swoje rozwiązania – razem z wynikami wyzwania otrzymają klucz z odpowiedziami.
Odpowiedzi – w formie prostych stwierdzeń/obserwacji odnośnie prezentowanych przykładów – będą oceniane w systemie „im szybciej – tym lepiej – o ile rzeczywiście lepiej” – tzn. zwycięzcami zostaną Ci, którzy przyślą poprawne rozwiązania szybciej niż inni. Ale jeśli przesłane odpowiedzi będą błędne – za każdą z nich doliczony zostanie dodatkowy czas w kolejce ocenianych zgłoszeń.
Odpowiedzi uczniów i studentów będą porównywane oddzielnie, a dla najsprawniejszych „słuchowców” przewidziane zostały nagrody. Ogłoszenie wyników odbędzie się do końca marca i również zostanie przeprowadzone online.
mYear 2020 – wyzwanie online dostępne jest dla wszystkich uczniów i studentów – nie tylko dla zgłoszonych uczestników: dla każdego, kto ma muzyczny słuch – niekoniecznie absolutny. Wspólne wirtualne zajęcia pozwolą na doskonałą zabawę i ćwiczenie słuchu, mogą też stać się ciekawym elementem e-learningu.
Start: 28 marca o godz. 11.00 na www.mYear.pl
Zasady uczestnicwa dostępne są pod adresem: www.myear.pl/zasady/
Najczęściej czytane:
Kultowe piosenki Zygmunta Koniecznego, które dekady temu pokochała publiczność Ewy Demarczyk w nowym opracowaniu Cezarego Duchnowskiego. Najnowszy album ANAKLASIS z udziałem Agaty Zubel, Andrzeja Bauera, Bartka Wąsika oraz Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia pod dyrekcją Alexandra Humali jest już dostępny w sprzedaży.
W konkursie Polskiego Towarzystwa Wydawców Książek na Najpiękniejsze Polskie Książki 2024, w którym Jury docenia m.in. koncepcję edytorską, nowatorskie opracowania graficzne, typograficzne i poziom artystyczny ilustracji, wyróżnienie w kategorii Literatura naukowa i popularnonaukowa zdobyła książka Muzyka polska po Szymanowskim Adriana Thomasa.
W maju do swojej pracowni zaprasza nas Jerzy Kornowicz – kompozytor, pianista-improwizator, pedagog i działacz muzyczny, dyrektor Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”. Autor muzyki wielu gatunków – twórca interdyscyplinarny, który potrafi komponować w rozmaitych miejscach.
Od początku istnienia Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, serie pedagogiczne stanowiły istotną i liczną grupę powstających publikacji. Oficyna nawiązywała współpracę z cenionymi twórcami, dzięki czemu powstały utwory nie tylko licznie nagradzane na konkursach i festiwalach, budujące tym prestiż PWM-u, ale przede wszystkim ponadczasowe. Świadczą o tym wznowienia wielu tytułów.
Tematem przewodnim 37. edycji Krakowskiego Międzynarodowego Festiwalu Kompozytorów jest muzyka w muzyce. Festiwal, który został objęty patronatem honorowym Aleksandra Miszalskiego, Prezydenta Miasta Krakowa, rozpocznie się już 10 maja koncertem inauguracyjnym w Filharmonii Krakowskiej. Polskie Wydawnictwo Muzyczne jest partnerem wydarzenia.
Już 09 maja 2025 roku Polskie Wydawnictwo Muzyczne zaprasza do wspólnego świętowania podczas Dni Funduszy Europejskich w PWM. Sprawdź, co zaplanowaliśmy na ten dzień!
Piąty miesiąc roku zwiastuje nadejście wiosennego sezonu festiwalowego. W Krakowie, Warszawie i we Wrocławiu zabrzmią kompozycje Joanny Wnuk-Nazarowej, Pawła Malinowskiego, Wojciecha Widłaka, Macieja Zielińskiego, Pawła Hendricha i Agaty Zubel. Najnowszej muzyce polskiej będziemy przysłuchiwać się podczas koncertów specjalnych, na festiwalowych estradach, a także na zakończenie sezonu artystycznego.
Blisko 400 muzyków i chórzystów, boska interwencja i absolutny triumf kompozytora – prawykonanie oratorium pasyjnego Męka Pana naszego Jezusa Chrystusa w 1838 r. wprost zelektryzowało muzyczną Warszawę. Dzieło to uznaje się za najwybitniejsze osiągnięcie polskiej muzyki religijnej XIX wieku. Dlaczego jednak do premierowego wykonania doszło dopiero w czerwcu, nie zaś – jak zamierzał twórca – w czasie Wielkiego Tygodnia? W kolejnej odsłonie cyklu Historia pewnego utworu przyjrzymy się niedotrzymanym obietnicom i przetrzymanym nutom.
Fundacja Pamięci Johna Simona Guggenheima (The John Simon Guggenheim Memorial Foundation) ogłosiła tegorocznych stypendystów Guggenheima – 198 wybitnych osób ze świata nauki i sztuki współczesnej, reprezentujących 53 dyscypliny, wybranych w rygorystycznym procesie aplikacji spośród prawie 3500 kandydatów. Wśród stypendystów, którzy otrzymali grant na realizację swojej działalności, jest Krzysztof Wołek – kompozytor związany z Polskim Wydawnictwem Muzycznym.
Écoute na sopran i kwartet smyczkowy jest nową wersją kompozycji Słuchaj na sopran, klarnet, skrzypce, perkusję i fortepian, której prawykonanie odbyło się w grudniu ubiegłego roku w podczas bydgoskiego Festiwalu Art Mintaka. 22 kwietnia dzieło zostanie wykonane po raz pierwszy podczas paryskiego festiwalu, prezentującego najnowszą muzykę europejską.