PWM

Szukaj
Zaawansowane
Rzeczpospolita Polska
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
biuletyn informacji publicznej

Aktualności

Polska Wirtualna Orkiestra Dęta zagra „Taniec Eleny” z serii Biblioteki Orkiestr Dętych PWM

2020-03-28

Orkiestry dęte to w Polsce grupa dynamicznie się rozwijająca. Obecnie w naszym kraju działa ponad 2000 zespołów, które nie tylko uczestniczą w życiu lokalnych społeczności, ale też biorą udział w krajowych i międzynarodowych konkursach. Naprzeciw potrzebom tej niezwykle aktywnej grupie muzyków wychodzi Polskie Wydawnictwo Muzyczne z najnowszą serią nutową Biblioteka Orkiestr Dętych udowadniając, że czas spędzony w domu można wykorzystać na wspólne muzykowanie. Zapraszamy do współtworzenia Polskiej Wirtualnej Orkiestry Dętej.
 

Założeniem projektu Biblioteka Orkiestr Dętych jest wsparcie działalności orkiestr i zespołów dętych poprzez umożliwienie korzystania z materiałów nutowych na najwyższym poziomie merytorycznym i edytorskim. Utwory rodzimych twórców i aranżerów zapełniają dotkliwą lukę repertuarową i ułatwiają dostęp do najchętniej granego repertuaru. W skład serii BOD wchodzą opracowania, aranżacje, a także nowe kompozycje na tyle różnorodne, że mogą wzbogacić repertuar zarówno zespołów amatorskich, półzawodowych, jak i zawodowych działających przy gminach, ośrodkach kultury, parafiach oraz szkołach muzycznych, na różnym poziomie zaawansowania.

Zachęcając do pozostania w domu, a zarazem wspierając ideę wspólnego muzykowania Polskie Wydawnictwo Muzyczne wraz ze Stowarzyszeniem Polskie Orkiestry Dęte zaprasza do współtworzenia Polskiej Wirtualnej Orkiestry Dętej i wykonania wraz z muzykami z całego kraju Tańca Eleny Michała Lorenca.

Zasady są proste: ze strony Polskiego Wydawnictwa Muzycznego można pobrać głosy do utworu Taniec Eleny Michała Lorenca. Następnie należy nagrać wykonanie partii wybranego instrumentu, a gotowy materiał audiowideo przesłać do 7 kwietnia na adres dariusz.krajewski@polskieorkiestrydete.pl – wszystkie głosy zostaną zmiksowane, tworząc Polską Wirtualną Orkiestrę Dętą.

Biblioteka Orkiestr Dętych to:
– wsparcie działalności orkiestr i zespołów dętych poprzez stworzenie łatwej i korzystnej finansowo możliwości nabywania materiałów nutowych, również o charakterze pedagogicznym;
– produkcja koncertowych materiałów orkiestrowych muzyki filmowej, rozrywkowej i nowych, przeznaczonych na zespoły dęte kompozycji;
– produkcja i digitalizacja materiałów muzyki marszowej i paradnej oraz możliwość kolekcjonowania zakupionych przez klientów miniatur w marszówkach;
– możliwość zapoznania się przed zakupem utworu z partyturą i nagraniem w postaci audiowizualnej prezentacji zamieszczonej na kanale YouTube PWM: http://bit.ly/Biblioteka-Orkiestr-Detych
– zakup materiałów w wersji papierowej lub elektronicznej oraz elastyczność w wyborze obsady i opracowania, aby w łatwy sposób dostosować skład utworu do instrumentarium danej orkiestry;
– wsparcie promocyjne wydarzeń i festiwali związanych z orkiestrami dętymi.
Polskie Wydawnictwo Muzyczne zaprasza autorów i aranżerów do zgłaszania własnych propozycji wydawniczych: kompozycji lub opracowań na orkiestry, zespoły i big bandy – zarówno amatorskie, półamatorskie, jak i zawodowe.

Materiały można zakupić w wersji drukowanej lub elektronicznej na stronie PWM: https://pwm.com.pl/pl/sklep/serie/194/biblioteka-orkiestr-detych

Najczęściej czytane:

6 utworów polskiej muzyki najnowszej, które warto poznać w maju

Piąty miesiąc roku zwiastuje nadejście wiosennego sezonu festiwalowego. W Krakowie, Warszawie i we Wrocławiu zabrzmią kompozycje Joanny Wnuk-Nazarowej, Pawła Malinowskiego, Wojciecha Widłaka, Macieja Zielińskiego, Pawła Hendricha i Agaty Zubel. Najnowszej muzyce polskiej będziemy przysłuchiwać się podczas koncertów specjalnych, na festiwalowych estradach, a także na zakończenie sezonu artystycznego.

Spóźnione arcydzieło Józefa Elsnera – Historia pewnego utworu

Blisko 400 muzyków i chórzystów, boska interwencja i absolutny triumf kompozytora – prawykonanie oratorium pasyjnego Męka Pana naszego Jezusa Chrystusa w 1838 r. wprost zelektryzowało muzyczną Warszawę. Dzieło to uznaje się za najwybitniejsze osiągnięcie polskiej muzyki religijnej XIX wieku. Dlaczego jednak do premierowego wykonania doszło dopiero w czerwcu, nie zaś – jak zamierzał twórca – w czasie Wielkiego Tygodnia? W kolejnej odsłonie cyklu Historia pewnego utworu przyjrzymy się niedotrzymanym obietnicom i przetrzymanym nutom.

Krzysztof Wołek stypendystą Guggenheim Fellowship

 

Fundacja Pamięci Johna Simona Guggenheima (The John Simon Guggenheim Memorial Foundation) ogłosiła tegorocznych stypendystów Guggenheima – 198 wybitnych osób ze świata nauki i sztuki współczesnej, reprezentujących 53 dyscypliny, wybranych w rygorystycznym procesie aplikacji spośród prawie 3500 kandydatów. Wśród stypendystów, którzy otrzymali grant na realizację swojej działalności, jest Krzysztof Wołek – kompozytor związany z Polskim Wydawnictwem Muzycznym.

Prawykonanie „Écoute” Zygmunta Krauzego na Festiwalu NEO’S w Théâtre de l’Ile Saint-Louis Paul Rey w Paryżu

Écoute na sopran i kwartet smyczkowy jest nową wersją kompozycji Słuchaj na sopran, klarnet, skrzypce, perkusję i fortepian, której prawykonanie odbyło się w grudniu ubiegłego roku w podczas bydgoskiego Festiwalu Art Mintaka. 22 kwietnia dzieło zostanie wykonane po raz pierwszy podczas paryskiego festiwalu, prezentującego najnowszą muzykę europejską.

KOMPOZYTORKA MIESIĄCA: JAGODA SZMYTKA i jej #BiurkoKompozytorki

Jagoda Szmytka jest kompozytorką, artystką i badaczką artystyczną. Muzykę łączy ze sztukami pięknymi i głęboką refleksją z zakresu takich dziedzin humanistyki, jak filozofia, estetyka czy historia sztuki. W katalogu jej twórczości znajdziemy m.in. dzieła solowe, utwory pisane na amplifikowane zespoły kameralne, instalacje performatywne, a także kompozycje wpisujące się w konwencję teatru muzycznego. W kwietniu, jako nasza Kompozytorka Miesiąca, odkrywa przed nami tajemnice procesu twórczego i zaprasza w gościnne progi swojej pracowni kompozytorskiej.

Najpiękniejsze Książki 2024 – trzy nominacje dla PWM

Aż trzy publikacje książkowe wydane przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne w minionym roku zostały nominowane w konkursie PTWK Najpiękniejsze Książki Roku 2024. Jury doceniło pozycje: Muzyka Polska po Szymanowskim Adriana Thomasa, Estetyka muzyki Rogera Scrutona oraz Karnawał zwierząt Piotra Kamińskiego.

Kompozytor oświecony. Poznaj Jeana-Philippe’a Rameau

Jean-Philippe Rameau (1683-1764) wzbudzał wiele emocji. Wywarł nieoceniony wpływ na bieg historii i teorii muzyki, a jego spojrzenie na zasady rządzące kompozycją było – jak na XVIII wiek – innowacyjne. Postać francuskiego muzyka o wszechstronnych zainteresowaniach i oświeceniowym umyśle przybliża Christophe Rousset w najnowszej Małej Monografii wydanej przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne. Premiera książki już dziś. 

Taniec motyla, kwiaty pomarańczy i festiwal pianistycznych duetów. Kwietniowe prawykonania dzieł z katalogu Polskiego Wydawnictwa Muzycznego

Natura, budząca się znów do życia feerią barw i zapachów, przynosi nam także nowe, wiosenne bogactwo dźwięków i muzycznych inspiracji. Kwiecień witamy prawykonaniami dwóch dzieł z katalogu Polskiego Wydawnictwa Muzycznego: Karatachi no Hana Marcela Chyrzyńskiego we Wrocławiu i SurVanTutti Hanny Kulenty w Krakowie.

Międzynarodowy Konkurs Kompozytorski „ŻEROMSKI 2025”. Termin nadsyłania partytur: 20 listopada 2025 roku

Filharmonia Świętokrzyska im. Oskara Kolberga w Kielcach ogłasza konkurs kompozytorski na utwór symfoniczny inspirowany nowelą Stefana Żeromskiego „Puszcza jodłowa”, a w szczególności jednym z zawartych w niej wątków: historycznym, przyrodniczym lub magicznym. Konkurs wpisuje się w Rok Stefana Żeromskiego – 20 listopada 2025 minie bowiem setna rocznica śmierci pisarza.

Fryderyki 2025 rozdane. Trzy statuetki dla ANAKLASIS

Podczas Gali Muzyki Klasycznej, która odbyła się w 30 marca w siedzibie Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach, poznaliśmy laureatów Fryderyków – najważniejszych polskich nagród fonograficznych, przyznanych w dwunastu kategoriach. ANAKLASIS, marka prężnie działającą pod auspicjami Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, została uhonorowana aż trzema statuetkami.