Aktualności
TUTTI.pl - edycja specjalna: #TUTTIwdomu
2020-04-14
W trudnych czasach chcemy się wspierać i wzajemnie inspirować. Reagując na bieżące wydarzenia Polskie Wydawnictwo Muzyczne uruchamia edycję specjalną TUTTI.pl: #TUTTIwdomu. Program kierowany jest DO WSZYSTKICH INSTYTUCJI, które wypożyczały materiały wykonawcze z katalogu PWM w celu dokonania rejestracji audiowizualnych.
Uruchamiamy specjalną pulę środków na zawieszenie w Internecie nagranych przez Państwa wykonań utworów kompozytorów polskich niezależnie od tego, jaki był pierwotny cel rejestracji: cele dokumentacyjne, transmisje i/lub wielokrotne emisje telewizyjne lub internetowe, wydanie płyty DVD. #TUTTIwdomu uwzględnia również nowe inicjatywy związane z prezentacją wykonań muzyki polskiej on-line.
Wierzymy, że akcja ta pozwoli Państwu na:
• ożywienie działalności instytucji,
• podzielenie się z melomanami ciekawymi wykonaniami,
• utrzymanie kontaktu z melomanami,
• inicjowanie nowych działań w obszarze muzyki.
#TUTTIwdomu w praktyce:
1. Wnioski o zniżkę na zawieszenie w Internecie nagrania audio-video wybranego utworu z katalogu TUTTI.pl przyjmujemy MAILOWO (adres: tutti@pwm.com.pl) od 15 kwietnia do 31 maja 2020. Wniosek powinien zostać przygotowany na przesłanym formularzu oraz wysłany z firmowego adresu mailowego wnioskującej instytucji przez osobę do tego uprawnioną.
2. Wnioski rozpatrywane są na bieżąco przez zespół pod przewodnictwem dyrektora-redaktora naczelnego PWM Daniela Cichego zgodnie z datą wpływu.
3. O wynikach będziemy informować mailami zwrotnymi najpóźniej do 14 dni od daty zarejestrowania wniosku.
4. Pozytywnie rozpatrzone wnioski otrzymają dofinansowanie w wysokości 70% należnej opłaty za zawieszenie nagrania w Internecie aż do 31 grudnia 2020.
5. Zawieszone utwory muszą zostać oznaczone #TUTTI.pl, #TUTTIwdomu, #PWM oraz informacją: Nagranie jest udostępniane w ramach #TUTTIwdomu – edycji specjalnej projektu TUTTI.pl, promującego wykonawstwo muzyki polskiej.
Gorąco zachęcamy do wzięcia udziału w #TUTTIwdomu – specjalnej edycji projektu TUTTI.pl .
W razie pytań prosimy o kontakt z koordynatorem projektu, Justyną Neuer-Luboradzką: tutti@pwm.com.pl.
Zasady uczestnictwa w #TUTTIwdomu, edycji specjalnej TUTTI.pl oraz wniosek dostępne są na stronie tutti.pwm.com.pl w zakładce do pobrania.
Grajmy TUTTI muzykę polską!
Najczęściej czytane:
Blisko 400 muzyków i chórzystów, boska interwencja i absolutny triumf kompozytora – prawykonanie oratorium pasyjnego Męka Pana naszego Jezusa Chrystusa w 1838 r. wprost zelektryzowało muzyczną Warszawę. Dzieło to uznaje się za najwybitniejsze osiągnięcie polskiej muzyki religijnej XIX wieku. Dlaczego jednak do premierowego wykonania doszło dopiero w czerwcu, nie zaś – jak zamierzał twórca – w czasie Wielkiego Tygodnia? W kolejnej odsłonie cyklu Historia pewnego utworu przyjrzymy się niedotrzymanym obietnicom i przetrzymanym nutom.
Fundacja Pamięci Johna Simona Guggenheima (The John Simon Guggenheim Memorial Foundation) ogłosiła tegorocznych stypendystów Guggenheima – 198 wybitnych osób ze świata nauki i sztuki współczesnej, reprezentujących 53 dyscypliny, wybranych w rygorystycznym procesie aplikacji spośród prawie 3500 kandydatów. Wśród stypendystów, którzy otrzymali grant na realizację swojej działalności, jest Krzysztof Wołek – kompozytor związany z Polskim Wydawnictwem Muzycznym.
Écoute na sopran i kwartet smyczkowy jest nową wersją kompozycji Słuchaj na sopran, klarnet, skrzypce, perkusję i fortepian, której prawykonanie odbyło się w grudniu ubiegłego roku w podczas bydgoskiego Festiwalu Art Mintaka. 22 kwietnia dzieło zostanie wykonane po raz pierwszy podczas paryskiego festiwalu, prezentującego najnowszą muzykę europejską.
Jagoda Szmytka jest kompozytorką, artystką i badaczką artystyczną. Muzykę łączy ze sztukami pięknymi i głęboką refleksją z zakresu takich dziedzin humanistyki, jak filozofia, estetyka czy historia sztuki. W katalogu jej twórczości znajdziemy m.in. dzieła solowe, utwory pisane na amplifikowane zespoły kameralne, instalacje performatywne, a także kompozycje wpisujące się w konwencję teatru muzycznego. W kwietniu, jako nasza Kompozytorka Miesiąca, odkrywa przed nami tajemnice procesu twórczego i zaprasza w gościnne progi swojej pracowni kompozytorskiej.
Aż trzy publikacje książkowe wydane przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne w minionym roku zostały nominowane w konkursie PTWK Najpiękniejsze Książki Roku 2024. Jury doceniło pozycje: Muzyka Polska po Szymanowskim Adriana Thomasa, Estetyka muzyki Rogera Scrutona oraz Karnawał zwierząt Piotra Kamińskiego.
Jean-Philippe Rameau (1683-1764) wzbudzał wiele emocji. Wywarł nieoceniony wpływ na bieg historii i teorii muzyki, a jego spojrzenie na zasady rządzące kompozycją było – jak na XVIII wiek – innowacyjne. Postać francuskiego muzyka o wszechstronnych zainteresowaniach i oświeceniowym umyśle przybliża Christophe Rousset w najnowszej Małej Monografii wydanej przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne. Premiera książki już dziś.
Natura, budząca się znów do życia feerią barw i zapachów, przynosi nam także nowe, wiosenne bogactwo dźwięków i muzycznych inspiracji. Kwiecień witamy prawykonaniami dwóch dzieł z katalogu Polskiego Wydawnictwa Muzycznego: Karatachi no Hana Marcela Chyrzyńskiego we Wrocławiu i SurVanTutti Hanny Kulenty w Krakowie.
Filharmonia Świętokrzyska im. Oskara Kolberga w Kielcach ogłasza konkurs kompozytorski na utwór symfoniczny inspirowany nowelą Stefana Żeromskiego „Puszcza jodłowa”, a w szczególności jednym z zawartych w niej wątków: historycznym, przyrodniczym lub magicznym. Konkurs wpisuje się w Rok Stefana Żeromskiego – 20 listopada 2025 minie bowiem setna rocznica śmierci pisarza.
Podczas Gali Muzyki Klasycznej, która odbyła się w 30 marca w siedzibie Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach, poznaliśmy laureatów Fryderyków – najważniejszych polskich nagród fonograficznych, przyznanych w dwunastu kategoriach. ANAKLASIS, marka prężnie działającą pod auspicjami Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, została uhonorowana aż trzema statuetkami.
Józef Koffler uznawany dziś za „pierwszego polskiego dodekafonistę” będzie bohaterem spotkania organizowanego przez Związek Kompozytorów Polskich, które zwieńczy prawykonanie odnalezionego po dziewięćdziesięciu latach od powstania Kwartetu smyczkowego op. 20.