Aktualności
#TUTTIwdomu – wyniki naboru
2020-06-04
31 maja zamknęliśmy nabór wniosków do specjalnej edycji TUTTI.pl, #TUTTIwdomu. Reagując na bieżące wydarzenia Polskie Wydawnictwo Muzyczne zmieniło formułę jednego ze swoich flagowych projektów. Dzięki #TUTTIwdomu od kilku tygodni możemy się cieszyć zawieszonymi w Internecie wyśmienitymi nagraniami muzyki polskiej. Do końca roku będzie tych zawieszeń jeszcze więcej!
Z przyjemnością przedstawiamy listę utworów, których już można posłuchać w sieci, bądź będzie to możliwe w najbliższym czasie.
UDOSTĘPNIONE (w kolejności od najwcześniejszych terminów udostępnienia)
Stanisław Moniuszko, Halka Opery Wrocławskiej
Stanisław Moniuszko, Halka Impresariatu Artystycznego PoliKulTour
Stanisław Moniuszko, Na kwaterunku Opery na Zamku w Szczecinie
Stanisław Moniuszko, Halka Opery Nova w Bydgoszczy
Mikołaj Piotr Górecki, Concerto-Notturno (arr. na saksofon i orkiestrę smyczkową) Orkiestry kameralnej PR AMADEUS
Krzysztof Knittel, Męka Pańska Orkiestry kameralnej PR AMADEUS
Andrzej Koszewski, Concerto grosso Orkiestry kameralnej PR AMADEUS
Witold Lutosławski, Preludia i fuga Orkiestry kameralnej PR AMADEUS
Kazimierz Serocki, Sinfonietta per due orchestre d’archi Orkiestry kameralnej PR AMADEUS
Mikołaj Piotr Górecki, Arioso e furioso Orkiestry kameralnej PR AMADEUS
Mikołaj Piotr Górecki, Concerto lirico Orkiestry kameralnej PR AMADEUS
Mikołaj Piotr Górecki, Concerto-Notturno Orkiestry kameralnej PR AMADEUS
Roman Palester, Pieśń o ziemi Opery na Zamku w Szczecinie
Ignacy Jan Paderewski, Manru Opery Nova w Bydgoszczy
WKRÓTCE:
Ludomir Różycki, Stańczyk Filharmonii Śląskiej
Witold Lutosławski, Tryptyk śląski Filharmonii Śląskiej
Stanisław Moniuszko, Na kwaterunku Teatru Wielkiego - Opery Narodowej
Stanisław Moniuszko, Bajka Teatru Wielkiego - Opery Narodowej
Stanisław Moniuszko, Straszny dwór Teatru Wielkiego - Opery Narodowej
Stanisław Moniuszko, Flis Akademii Muzycznej w Łodzi
Stanisław Wisłocki, Symfonia o tańcu Małopolskiej Fundacji Promocji Kultury i Sztuki
Stanisław Wisłocki, Symfonia nr 1 „Pastoralna” Małopolskiej Fundacji Promocji Kultury i Sztuki
Stanisław Wisłocki, Suita polska Małopolskiej Fundacji Promocji Kultury i Sztuki
Stanisław Wisłocki, Nokturn Małopolskiej Fundacji Promocji Kultury i Sztuki
Stanisław Wisłocki, Koncert fortepianowy Małopolskiej Fundacji Promocji Kultury i Sztuki
Ignacy Feliks Dobrzyński, Uwertura do opery Monbar, czyli Flibustierowie Opery Śląskiej
Stanisław Moniuszko, Litania ostrobramska III Opery Śląskiej
Witold Lutosławski, 6 piosenek dziecinnych Filharmonii Koszalińskiej
Mieczysław Karłowicz, Serenada na smyczki Stowarzyszenia Musica Giovane
Będziemy informować o dostępności kolejnych materiałów.
Zapraszamy do słuchania i oglądania! #TUTTIwdomu
Najczęściej czytane:
Kultowe piosenki Zygmunta Koniecznego, które dekady temu pokochała publiczność Ewy Demarczyk w nowym opracowaniu Cezarego Duchnowskiego. Najnowszy album ANAKLASIS z udziałem Agaty Zubel, Andrzeja Bauera, Bartka Wąsika oraz Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia pod dyrekcją Alexandra Humali jest już dostępny w sprzedaży.
W konkursie Polskiego Towarzystwa Wydawców Książek na Najpiękniejsze Polskie Książki 2024, w którym Jury docenia m.in. koncepcję edytorską, nowatorskie opracowania graficzne, typograficzne i poziom artystyczny ilustracji, wyróżnienie w kategorii Literatura naukowa i popularnonaukowa zdobyła książka Muzyka polska po Szymanowskim Adriana Thomasa.
W maju do swojej pracowni zaprasza nas Jerzy Kornowicz – kompozytor, pianista-improwizator, pedagog i działacz muzyczny, dyrektor Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”. Autor muzyki wielu gatunków – twórca interdyscyplinarny, który potrafi komponować w rozmaitych miejscach.
Od początku istnienia Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, serie pedagogiczne stanowiły istotną i liczną grupę powstających publikacji. Oficyna nawiązywała współpracę z cenionymi twórcami, dzięki czemu powstały utwory nie tylko licznie nagradzane na konkursach i festiwalach, budujące tym prestiż PWM-u, ale przede wszystkim ponadczasowe. Świadczą o tym wznowienia wielu tytułów.
Tematem przewodnim 37. edycji Krakowskiego Międzynarodowego Festiwalu Kompozytorów jest muzyka w muzyce. Festiwal, który został objęty patronatem honorowym Aleksandra Miszalskiego, Prezydenta Miasta Krakowa, rozpocznie się już 10 maja koncertem inauguracyjnym w Filharmonii Krakowskiej. Polskie Wydawnictwo Muzyczne jest partnerem wydarzenia.
Już 09 maja 2025 roku Polskie Wydawnictwo Muzyczne zaprasza do wspólnego świętowania podczas Dni Funduszy Europejskich w PWM. Sprawdź, co zaplanowaliśmy na ten dzień!
Piąty miesiąc roku zwiastuje nadejście wiosennego sezonu festiwalowego. W Krakowie, Warszawie i we Wrocławiu zabrzmią kompozycje Joanny Wnuk-Nazarowej, Pawła Malinowskiego, Wojciecha Widłaka, Macieja Zielińskiego, Pawła Hendricha i Agaty Zubel. Najnowszej muzyce polskiej będziemy przysłuchiwać się podczas koncertów specjalnych, na festiwalowych estradach, a także na zakończenie sezonu artystycznego.
Blisko 400 muzyków i chórzystów, boska interwencja i absolutny triumf kompozytora – prawykonanie oratorium pasyjnego Męka Pana naszego Jezusa Chrystusa w 1838 r. wprost zelektryzowało muzyczną Warszawę. Dzieło to uznaje się za najwybitniejsze osiągnięcie polskiej muzyki religijnej XIX wieku. Dlaczego jednak do premierowego wykonania doszło dopiero w czerwcu, nie zaś – jak zamierzał twórca – w czasie Wielkiego Tygodnia? W kolejnej odsłonie cyklu Historia pewnego utworu przyjrzymy się niedotrzymanym obietnicom i przetrzymanym nutom.
Fundacja Pamięci Johna Simona Guggenheima (The John Simon Guggenheim Memorial Foundation) ogłosiła tegorocznych stypendystów Guggenheima – 198 wybitnych osób ze świata nauki i sztuki współczesnej, reprezentujących 53 dyscypliny, wybranych w rygorystycznym procesie aplikacji spośród prawie 3500 kandydatów. Wśród stypendystów, którzy otrzymali grant na realizację swojej działalności, jest Krzysztof Wołek – kompozytor związany z Polskim Wydawnictwem Muzycznym.
Écoute na sopran i kwartet smyczkowy jest nową wersją kompozycji Słuchaj na sopran, klarnet, skrzypce, perkusję i fortepian, której prawykonanie odbyło się w grudniu ubiegłego roku w podczas bydgoskiego Festiwalu Art Mintaka. 22 kwietnia dzieło zostanie wykonane po raz pierwszy podczas paryskiego festiwalu, prezentującego najnowszą muzykę europejską.