Aktualności
#TUTTIwdomu – wyniki naboru
2020-06-04
31 maja zamknęliśmy nabór wniosków do specjalnej edycji TUTTI.pl, #TUTTIwdomu. Reagując na bieżące wydarzenia Polskie Wydawnictwo Muzyczne zmieniło formułę jednego ze swoich flagowych projektów. Dzięki #TUTTIwdomu od kilku tygodni możemy się cieszyć zawieszonymi w Internecie wyśmienitymi nagraniami muzyki polskiej. Do końca roku będzie tych zawieszeń jeszcze więcej!
Z przyjemnością przedstawiamy listę utworów, których już można posłuchać w sieci, bądź będzie to możliwe w najbliższym czasie.
UDOSTĘPNIONE (w kolejności od najwcześniejszych terminów udostępnienia)
Stanisław Moniuszko, Halka Opery Wrocławskiej
Stanisław Moniuszko, Halka Impresariatu Artystycznego PoliKulTour
Stanisław Moniuszko, Na kwaterunku Opery na Zamku w Szczecinie
Stanisław Moniuszko, Halka Opery Nova w Bydgoszczy
Mikołaj Piotr Górecki, Concerto-Notturno (arr. na saksofon i orkiestrę smyczkową) Orkiestry kameralnej PR AMADEUS
Krzysztof Knittel, Męka Pańska Orkiestry kameralnej PR AMADEUS
Andrzej Koszewski, Concerto grosso Orkiestry kameralnej PR AMADEUS
Witold Lutosławski, Preludia i fuga Orkiestry kameralnej PR AMADEUS
Kazimierz Serocki, Sinfonietta per due orchestre d’archi Orkiestry kameralnej PR AMADEUS
Mikołaj Piotr Górecki, Arioso e furioso Orkiestry kameralnej PR AMADEUS
Mikołaj Piotr Górecki, Concerto lirico Orkiestry kameralnej PR AMADEUS
Mikołaj Piotr Górecki, Concerto-Notturno Orkiestry kameralnej PR AMADEUS
Roman Palester, Pieśń o ziemi Opery na Zamku w Szczecinie
Ignacy Jan Paderewski, Manru Opery Nova w Bydgoszczy
WKRÓTCE:
Ludomir Różycki, Stańczyk Filharmonii Śląskiej
Witold Lutosławski, Tryptyk śląski Filharmonii Śląskiej
Stanisław Moniuszko, Na kwaterunku Teatru Wielkiego - Opery Narodowej
Stanisław Moniuszko, Bajka Teatru Wielkiego - Opery Narodowej
Stanisław Moniuszko, Straszny dwór Teatru Wielkiego - Opery Narodowej
Stanisław Moniuszko, Flis Akademii Muzycznej w Łodzi
Stanisław Wisłocki, Symfonia o tańcu Małopolskiej Fundacji Promocji Kultury i Sztuki
Stanisław Wisłocki, Symfonia nr 1 „Pastoralna” Małopolskiej Fundacji Promocji Kultury i Sztuki
Stanisław Wisłocki, Suita polska Małopolskiej Fundacji Promocji Kultury i Sztuki
Stanisław Wisłocki, Nokturn Małopolskiej Fundacji Promocji Kultury i Sztuki
Stanisław Wisłocki, Koncert fortepianowy Małopolskiej Fundacji Promocji Kultury i Sztuki
Ignacy Feliks Dobrzyński, Uwertura do opery Monbar, czyli Flibustierowie Opery Śląskiej
Stanisław Moniuszko, Litania ostrobramska III Opery Śląskiej
Witold Lutosławski, 6 piosenek dziecinnych Filharmonii Koszalińskiej
Mieczysław Karłowicz, Serenada na smyczki Stowarzyszenia Musica Giovane
Będziemy informować o dostępności kolejnych materiałów.
Zapraszamy do słuchania i oglądania! #TUTTIwdomu
Najczęściej czytane:
Liryka wokalna Zygmunta Mycielskiego - kompozytora, pisarza i intelektualisty, napisana do wierszy między innymi Cypriana Kamila Norwida, Jarosława Iwaszkiewicza, Czesława Miłosza i Zbigniewa Herberta po raz pierwszy w komplecie, na dwóch płytach. Pieśni wykonują: Joanna Freszel, Bartłomiej Kominek, Tomasz Konieczny i Lech Napierała. Od dziś album dostępny jest w serwisach streamingowych i w najlepszych sklepach muzycznych.
Cykl, w którym zaglądamy do pracowni kompozytorów związanych z naszym Wydawcnictwem i sprawdzamy, co trzymają na swoich biurkach, zamyka jedna z najważniejszych postaci polskiej muzyki — Elżbieta Sikora. Kompozytorka tworzy muzykę elektroakustyczną, symfoniczną, kameralną, instrumentalną, wokalno-instrumentalną, filmową, teatralną, baletową, a także operową. Jej utwory były wykonywane na wielu prestiżowych festiwalach w Polsce i za granicą.
Polskie Wydawnictwo Muzyczne przedstawiło swoją działalność podczas konferencji Instytutu Polskiego w Rzymie pt. „Musica e Memoria: 1945-2025. Tra reminiscenze e nuove prospettive/Muzyka i pamięć 1945-2025. Reminiscencje i nowe perspektywy”.
Dziś, 2 grudnia, rozpoczyna się osiemnasta odsłona jednego z najbardziej prestiżowych europejskich konkursów dyrygenckich: Donatella Flick – London Symphony Orchestra Conducting Competition. W bogatym przekroju repertuarowym jako utwór obowiązkowy znalazł się także Koncert na orkiestrę smyczkową Grażyny Bacewicz.
3 miasta, blisko 40 wydarzeń, koncertów, spotkań i warsztatów edukacyjnych, ponad 800 wykonawców, dzieła 38 kompozytorów związanych z PWM, 1 statuetka „Koryfeusz Muzyki Polskiej” oraz tysiące melomanów w salach koncertowych, miejskiej sonosferze i na radiowej antenie. Polskie Wydawnictwo Muzyczne uczciło 80-lecie swojej działalności wyjątkowym cyklem „Muzyczne spotkania”. Całoroczne obchody jubileuszu Oficyny zwieńczył uroczysty koncert w Filharmonii Krakowskiej z udziałem Laureatki IV Nagrody XIX Konkursu Chopinowskiego Tianyao Lyu.
Refleksje i mistyka nad różnymi obszarami życia to wątki towarzyszące utworom, których prawykonania odbędą się w grudniu. Nowych dzieł kompozytorów współpracujących z Polskim Wydawnictwem Muzycznym będzie można posłuchać w Katowicach oraz Bydgoszczy.
Już 7 grudnia w Studiu S1 w Warszawie specjalnym koncertem swoje osiemdziesiąte urodziny będzie obchodził „Ruch Muzyczny” – najstarsze czasopismo o muzyce klasycznej w Polsce. W programie znajdą się m.in. kompozycje dawnych, legendarnych redaktorów naczelnych – Stefana Kisielewskiego i Zygmunta Mycielskiego
Dziedzictwo muzyczne w nowym formacie — prezentacja portalu Polska Biblioteka Muzyczna podczas XVI Ogólnopolskiej Konferencji Bibliotekarzy Muzycznych pod hasłem "Muzykalia w zmieniającym się otoczeniu bibliotecznym – integracja, współpraca, harmonia".
Z okazji jubileuszu 80-lecia Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, zasłużeni pracownicy Oficyny oraz związani z nią autorzy i przedstawiciele polskiego środowiska muzycznego zostali uhonorowani odznaczeniami państwowymi. Samo wydawnictwo otrzymało też Brązowy Medal „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”.
I Koncert fortepianowy e-moll op. 11 w rzeczywistości powstał kilka miesięcy po II Koncercie f-moll op. 21; „zamieniona” opusowa numeracja wynika z dat wydań obu utworów. Dziś pochylimy się nad późniejszym z tych dwóch z dzieł, dojrzalszym i kreślonym pewniejszą ręką. W kolejnej odsłonie cyklu „Historia pewnego utworu” przyjrzymy się koncertowym programom, sztambuchowym wyznaniom i pożegnaniu z Ojczyzną.