Aktualności
#TUTTIwdomu – wyniki naboru
2020-06-04
31 maja zamknęliśmy nabór wniosków do specjalnej edycji TUTTI.pl, #TUTTIwdomu. Reagując na bieżące wydarzenia Polskie Wydawnictwo Muzyczne zmieniło formułę jednego ze swoich flagowych projektów. Dzięki #TUTTIwdomu od kilku tygodni możemy się cieszyć zawieszonymi w Internecie wyśmienitymi nagraniami muzyki polskiej. Do końca roku będzie tych zawieszeń jeszcze więcej!
Z przyjemnością przedstawiamy listę utworów, których już można posłuchać w sieci, bądź będzie to możliwe w najbliższym czasie.
UDOSTĘPNIONE (w kolejności od najwcześniejszych terminów udostępnienia)
Stanisław Moniuszko, Halka Opery Wrocławskiej
Stanisław Moniuszko, Halka Impresariatu Artystycznego PoliKulTour
Stanisław Moniuszko, Na kwaterunku Opery na Zamku w Szczecinie
Stanisław Moniuszko, Halka Opery Nova w Bydgoszczy
Mikołaj Piotr Górecki, Concerto-Notturno (arr. na saksofon i orkiestrę smyczkową) Orkiestry kameralnej PR AMADEUS
Krzysztof Knittel, Męka Pańska Orkiestry kameralnej PR AMADEUS
Andrzej Koszewski, Concerto grosso Orkiestry kameralnej PR AMADEUS
Witold Lutosławski, Preludia i fuga Orkiestry kameralnej PR AMADEUS
Kazimierz Serocki, Sinfonietta per due orchestre d’archi Orkiestry kameralnej PR AMADEUS
Mikołaj Piotr Górecki, Arioso e furioso Orkiestry kameralnej PR AMADEUS
Mikołaj Piotr Górecki, Concerto lirico Orkiestry kameralnej PR AMADEUS
Mikołaj Piotr Górecki, Concerto-Notturno Orkiestry kameralnej PR AMADEUS
Roman Palester, Pieśń o ziemi Opery na Zamku w Szczecinie
Ignacy Jan Paderewski, Manru Opery Nova w Bydgoszczy
WKRÓTCE:
Ludomir Różycki, Stańczyk Filharmonii Śląskiej
Witold Lutosławski, Tryptyk śląski Filharmonii Śląskiej
Stanisław Moniuszko, Na kwaterunku Teatru Wielkiego - Opery Narodowej
Stanisław Moniuszko, Bajka Teatru Wielkiego - Opery Narodowej
Stanisław Moniuszko, Straszny dwór Teatru Wielkiego - Opery Narodowej
Stanisław Moniuszko, Flis Akademii Muzycznej w Łodzi
Stanisław Wisłocki, Symfonia o tańcu Małopolskiej Fundacji Promocji Kultury i Sztuki
Stanisław Wisłocki, Symfonia nr 1 „Pastoralna” Małopolskiej Fundacji Promocji Kultury i Sztuki
Stanisław Wisłocki, Suita polska Małopolskiej Fundacji Promocji Kultury i Sztuki
Stanisław Wisłocki, Nokturn Małopolskiej Fundacji Promocji Kultury i Sztuki
Stanisław Wisłocki, Koncert fortepianowy Małopolskiej Fundacji Promocji Kultury i Sztuki
Ignacy Feliks Dobrzyński, Uwertura do opery Monbar, czyli Flibustierowie Opery Śląskiej
Stanisław Moniuszko, Litania ostrobramska III Opery Śląskiej
Witold Lutosławski, 6 piosenek dziecinnych Filharmonii Koszalińskiej
Mieczysław Karłowicz, Serenada na smyczki Stowarzyszenia Musica Giovane
Będziemy informować o dostępności kolejnych materiałów.
Zapraszamy do słuchania i oglądania! #TUTTIwdomu
Najczęściej czytane:
Blisko 400 muzyków i chórzystów, boska interwencja i absolutny triumf kompozytora – prawykonanie oratorium pasyjnego Męka Pana naszego Jezusa Chrystusa w 1838 r. wprost zelektryzowało muzyczną Warszawę. Dzieło to uznaje się za najwybitniejsze osiągnięcie polskiej muzyki religijnej XIX wieku. Dlaczego jednak do premierowego wykonania doszło dopiero w czerwcu, nie zaś – jak zamierzał twórca – w czasie Wielkiego Tygodnia? W kolejnej odsłonie cyklu Historia pewnego utworu przyjrzymy się niedotrzymanym obietnicom i przetrzymanym nutom.
Fundacja Pamięci Johna Simona Guggenheima (The John Simon Guggenheim Memorial Foundation) ogłosiła tegorocznych stypendystów Guggenheima – 198 wybitnych osób ze świata nauki i sztuki współczesnej, reprezentujących 53 dyscypliny, wybranych w rygorystycznym procesie aplikacji spośród prawie 3500 kandydatów. Wśród stypendystów, którzy otrzymali grant na realizację swojej działalności, jest Krzysztof Wołek – kompozytor związany z Polskim Wydawnictwem Muzycznym.
Écoute na sopran i kwartet smyczkowy jest nową wersją kompozycji Słuchaj na sopran, klarnet, skrzypce, perkusję i fortepian, której prawykonanie odbyło się w grudniu ubiegłego roku w podczas bydgoskiego Festiwalu Art Mintaka. 22 kwietnia dzieło zostanie wykonane po raz pierwszy podczas paryskiego festiwalu, prezentującego najnowszą muzykę europejską.
Jagoda Szmytka jest kompozytorką, artystką i badaczką artystyczną. Muzykę łączy ze sztukami pięknymi i głęboką refleksją z zakresu takich dziedzin humanistyki, jak filozofia, estetyka czy historia sztuki. W katalogu jej twórczości znajdziemy m.in. dzieła solowe, utwory pisane na amplifikowane zespoły kameralne, instalacje performatywne, a także kompozycje wpisujące się w konwencję teatru muzycznego. W kwietniu, jako nasza Kompozytorka Miesiąca, odkrywa przed nami tajemnice procesu twórczego i zaprasza w gościnne progi swojej pracowni kompozytorskiej.
Aż trzy publikacje książkowe wydane przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne w minionym roku zostały nominowane w konkursie PTWK Najpiękniejsze Książki Roku 2024. Jury doceniło pozycje: Muzyka Polska po Szymanowskim Adriana Thomasa, Estetyka muzyki Rogera Scrutona oraz Karnawał zwierząt Piotra Kamińskiego.
Jean-Philippe Rameau (1683-1764) wzbudzał wiele emocji. Wywarł nieoceniony wpływ na bieg historii i teorii muzyki, a jego spojrzenie na zasady rządzące kompozycją było – jak na XVIII wiek – innowacyjne. Postać francuskiego muzyka o wszechstronnych zainteresowaniach i oświeceniowym umyśle przybliża Christophe Rousset w najnowszej Małej Monografii wydanej przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne. Premiera książki już dziś.
Natura, budząca się znów do życia feerią barw i zapachów, przynosi nam także nowe, wiosenne bogactwo dźwięków i muzycznych inspiracji. Kwiecień witamy prawykonaniami dwóch dzieł z katalogu Polskiego Wydawnictwa Muzycznego: Karatachi no Hana Marcela Chyrzyńskiego we Wrocławiu i SurVanTutti Hanny Kulenty w Krakowie.
Filharmonia Świętokrzyska im. Oskara Kolberga w Kielcach ogłasza konkurs kompozytorski na utwór symfoniczny inspirowany nowelą Stefana Żeromskiego „Puszcza jodłowa”, a w szczególności jednym z zawartych w niej wątków: historycznym, przyrodniczym lub magicznym. Konkurs wpisuje się w Rok Stefana Żeromskiego – 20 listopada 2025 minie bowiem setna rocznica śmierci pisarza.
Podczas Gali Muzyki Klasycznej, która odbyła się w 30 marca w siedzibie Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach, poznaliśmy laureatów Fryderyków – najważniejszych polskich nagród fonograficznych, przyznanych w dwunastu kategoriach. ANAKLASIS, marka prężnie działającą pod auspicjami Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, została uhonorowana aż trzema statuetkami.
Józef Koffler uznawany dziś za „pierwszego polskiego dodekafonistę” będzie bohaterem spotkania organizowanego przez Związek Kompozytorów Polskich, które zwieńczy prawykonanie odnalezionego po dziewięćdziesięciu latach od powstania Kwartetu smyczkowego op. 20.