Aktualności
#TUTTIwdomu – wyniki naboru
2020-06-04
31 maja zamknęliśmy nabór wniosków do specjalnej edycji TUTTI.pl, #TUTTIwdomu. Reagując na bieżące wydarzenia Polskie Wydawnictwo Muzyczne zmieniło formułę jednego ze swoich flagowych projektów. Dzięki #TUTTIwdomu od kilku tygodni możemy się cieszyć zawieszonymi w Internecie wyśmienitymi nagraniami muzyki polskiej. Do końca roku będzie tych zawieszeń jeszcze więcej!
Z przyjemnością przedstawiamy listę utworów, których już można posłuchać w sieci, bądź będzie to możliwe w najbliższym czasie.
UDOSTĘPNIONE (w kolejności od najwcześniejszych terminów udostępnienia)
Stanisław Moniuszko, Halka Opery Wrocławskiej
Stanisław Moniuszko, Halka Impresariatu Artystycznego PoliKulTour
Stanisław Moniuszko, Na kwaterunku Opery na Zamku w Szczecinie
Stanisław Moniuszko, Halka Opery Nova w Bydgoszczy
Mikołaj Piotr Górecki, Concerto-Notturno (arr. na saksofon i orkiestrę smyczkową) Orkiestry kameralnej PR AMADEUS
Krzysztof Knittel, Męka Pańska Orkiestry kameralnej PR AMADEUS
Andrzej Koszewski, Concerto grosso Orkiestry kameralnej PR AMADEUS
Witold Lutosławski, Preludia i fuga Orkiestry kameralnej PR AMADEUS
Kazimierz Serocki, Sinfonietta per due orchestre d’archi Orkiestry kameralnej PR AMADEUS
Mikołaj Piotr Górecki, Arioso e furioso Orkiestry kameralnej PR AMADEUS
Mikołaj Piotr Górecki, Concerto lirico Orkiestry kameralnej PR AMADEUS
Mikołaj Piotr Górecki, Concerto-Notturno Orkiestry kameralnej PR AMADEUS
Roman Palester, Pieśń o ziemi Opery na Zamku w Szczecinie
Ignacy Jan Paderewski, Manru Opery Nova w Bydgoszczy
WKRÓTCE:
Ludomir Różycki, Stańczyk Filharmonii Śląskiej
Witold Lutosławski, Tryptyk śląski Filharmonii Śląskiej
Stanisław Moniuszko, Na kwaterunku Teatru Wielkiego - Opery Narodowej
Stanisław Moniuszko, Bajka Teatru Wielkiego - Opery Narodowej
Stanisław Moniuszko, Straszny dwór Teatru Wielkiego - Opery Narodowej
Stanisław Moniuszko, Flis Akademii Muzycznej w Łodzi
Stanisław Wisłocki, Symfonia o tańcu Małopolskiej Fundacji Promocji Kultury i Sztuki
Stanisław Wisłocki, Symfonia nr 1 „Pastoralna” Małopolskiej Fundacji Promocji Kultury i Sztuki
Stanisław Wisłocki, Suita polska Małopolskiej Fundacji Promocji Kultury i Sztuki
Stanisław Wisłocki, Nokturn Małopolskiej Fundacji Promocji Kultury i Sztuki
Stanisław Wisłocki, Koncert fortepianowy Małopolskiej Fundacji Promocji Kultury i Sztuki
Ignacy Feliks Dobrzyński, Uwertura do opery Monbar, czyli Flibustierowie Opery Śląskiej
Stanisław Moniuszko, Litania ostrobramska III Opery Śląskiej
Witold Lutosławski, 6 piosenek dziecinnych Filharmonii Koszalińskiej
Mieczysław Karłowicz, Serenada na smyczki Stowarzyszenia Musica Giovane
Będziemy informować o dostępności kolejnych materiałów.
Zapraszamy do słuchania i oglądania! #TUTTIwdomu
Najczęściej czytane:
Występuje na najsłynniejszych estradach muzycznych: nowojorskich Carnegie Hall i Lincoln Center, Concertgebouw w Amsterdamie, na BBC Proms w londyńskiej Royal Albert Hall czy wiedeńskich Musikverein i Konzerthaus. W lutym 2021 roku podpisała ekskluzywny kontrakt z prestiżowym wydawnictwem fonograficznym Deutsche Grammophon. Od tego roku Bomsori Kim nosi zaszczytny tytuł ambasadorki twórczości Grażyny Bacewicz, na całym świecie bowiem wykonuje i promuje muzykę tej najważniejszej polskiej kompozytorki.
Filharmonia Pomorska im. Ignacego Jana Paderewskiego w Bydgoszczy zaprasza do udziału w Konkursie Kompozytorskim na utwór symfoniczny inspirowany gobelinem Jerzego Krechowicza Piesomen Antropon (Uczyńmy Człowieka) Ceta.Konkurs adresowany jest do profesjonalnych kompozytorów urodzonych przed 10 kwietnia 1999 r. Termin zgłoszenia partytur upływa z dniem 1 kwietnia 2025 roku.
70 lat temu ukazał się literacki portret Fryderyka Chopina pióra Jarosława Iwaszkiewicza, który na stałe wpisał się do kanonu literatury poświęconej kompozytorowi. Teraz, dzięki staraniom Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, powraca na półki w specjalnej, odświeżonej, jubileuszowej edycji. Premiera nowego wydania już 26 lutego.
W lutym zaglądamy do pracowni Sławomira Kupczaka – kompozytora związanego z Polskim Wydawnictwem Muzycznym od ponad dwunastu lat. Tworzy muzykę solową, kameralną, symfoniczną, elektroakustyczną, teatralną oraz filmową. Jak sam przyznaje, komponowanie jest procesem złożonym i skomplikowanym, ale jednocześnie jest też przygodą, niosącą ze sobą sporą radość. Na jego biurku znajdziemy całkiem sporo urządzeń i przyrządów służących tworzeniu kolejnych utworów.
Muzyczne spotkania odbywające się w ramach tegorocznego jubileuszu 80-lecia Polskiego Wydawnictwa Muzycznego będą okazją do poznania najpiękniejszych dzieł muzyki kameralnej i chóralnej oraz zacieśnienia więzi między słuchaczami a kompozytorami i wykonawcami. Nie zabraknie również utworów solowych skomponowanych na dzwony carillonu. Do wspólnego świętowania podczas jubileuszowych koncertów zapraszamy w dniach 7–8 marca do Narodowego Forum Muzyki im. Witolda Lutosławskiego we Wrocławiu.
W ramach obchodów jubileuszu 80-lecia Polskiego Wydawnictwa Muzycznego zapraszamy do różnych przestrzeni NFM na spotkania edukacyjne. W ciągu dwóch dni świętowania odbędzie się szereg wydarzeń, które pozwolą uczestnikom na głębsze poznanie historii polskiej muzyki oraz jej twórców.
To już osiemdziesiąt lat od kiedy Polskie Wydawnictwo Muzyczne wspiera rozwój polskiej kultury muzycznej na świecie. Przypadający w 2025 roku jubileusz Oficyna uświetni serią koncertów z udziałem artystów najwyższej próby w renomowanych salach koncertowych w Polsce. Podczas licznych aktywności muzycznych i edukacyjnych towarzyszyć nam będzie najlepsza polska twórczość. Do wspólnego świętowania zapraszamy już 7 i 8 marca do Wrocławia!
W lutym po raz pierwszy wykonane zostaną najnowsze utwory Agaty Zubel i Zygmunta Krauze. Chociaż oba dzieła różnią się od siebie pod względem obsady czy sposobu konstrukcji, to w przypadku źródła inspiracji łączy je eksploracja zagadnień związanych z malarstwem.
Współczesny jazz i XV-wieczna polifonia – czy te światy da się pogodzić? Ależ tak! Dowodem na to jest płyta LAETA MUNDUS od wytwórni ANAKLASIS, która splata głosy dwóch epok w swoistą harmonię sfer. Od 29 stycznia album dostępny jest także na winylu.
Przeglądając spisy dzieł Franciszka Lessla, wśród kompozycji na fortepian i orkiestrę znajdziemy Kaprys i wariacje op. 10 oraz Potpourri op. 12. Nie wszyscy wiedzą jednak, że pod tymi tytułami tak naprawdę kryje się... jeden i ten sam utwór! Jak do tego doszło i co wspólnego mają z tym lipska prasa muzyczna, Tadeusz Kościuszko i polskie damy? W nowym cyklu „Historia pewnego utworu” co miesiąc weźmiemy pod lupę wybraną kompozycję – przypomnimy najciekawsze wątki związane z genezą jej powstania, procesem twórczym, recepcją i dalszymi dziejami.