Aktualności
Znamy zwycięzców Warsaw Wind Ensemble Competition Contest 2020!
2020-10-15
30 września zakończył się nabór zgłoszeń do Międzynarodowego Konkursu Kompozytorskiego na Koncertową Orkiestrę Dętą Warsaw Wind Ensemble Composition Contest 2020. Spośród niemal 50 zgłoszeń jury wybrało siedmioro laureatów i wyróżniło pięć kompozycji.
18 maja Polskie Wydawnictwo Muzyczne wraz ze Stowarzyszeniem Warsaw Wind Music ogłosiło pierwszą edycję konkursu kompozytorskiego, którego przedmiotem było napisanie premierowej kompozycji przeznaczonej na koncertową orkiestrę dętą. Do konkursu zakwalifikowało 31 prac w kategorii międzynarodowej oraz 18 kompozycji przesłanych przez polskich twórców.
Przedstawiamy laureatów
Międzynarodowego Konkursu Kompozytorskiego na Koncertową Orkiestrę Dętą
Warsaw Wind Ensemble Composition Contest 2020!
Laureatów wybrało jury w składzie:
• prof. Alicja Gronau (Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie),
• dr Chris David Westover (Denison University),
• dr Ryan Latimer (University of Birmingham),
• dr Eunho Chang (Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie),
• ppłk Adam Czajkowski (Reprezentacyjny Zespół Artystyczny Wojska Polskiego w Warszawie),
• dr Daniel Cichy (Polskie Wydawnictwo Muzyczne),
• Jakub Nikiel (Polskie Wydawnictwo Muzyczne),
• dr Mariusz Dziubek (Narodowa Orkiestra Dęta w Lubinie),
• dr Jarosław Praszczałek (Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie).
Zwycięskie kompozycje zostaną jeszcze w tym roku wydane przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne w serii „Biblioteka Orkiestr Dętych”. Ich autorzy otrzymają także nagrody pieniężne. Dla laureatów trzech miejsc w obu kategoriach przewidziane są również nagrody rzeczowe ufundowane przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne oraz pamiątkowe dyplomy i statuetki.
Wszystkie utwory zabrzmią podczas Gali Finałowej. Wydarzenie, początkowo planowane na 28 listopada, zostało przeniesione na przyszły rok. Nagrodzone kompozycje w Dzielnicowym Ośrodku Kultury Ursynów w Warszawie wykona Orkiestra Reprezentacyjna Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie pod batutą Chrisa Davida Westovera oraz Orkiestra Koncertowa Reprezentacyjnego Zespołu Artystycznego Wojska Polskiego, którą poprowadzi Marcin Ślązak. Szczegóły wkrótce!
Celem serii „Biblioteka Orkiestr Dętych” Polskiego Wydawnictwa Muzycznego jest wsparcie działalności orkiestr i zespołów dętych poprzez umożliwienie korzystania z materiałów nutowych na najwyższym poziomie merytorycznym i edytorskim. Utwory wydane w ramach serii BOD zapełniają dotkliwą lukę repertuarową i ułatwiają dostęp do najchętniej granego repertuaru. W skład serii wchodzą opracowania, aranżacje, a także nowe kompozycje na tyle różnorodne, że mogą wzbogacić repertuar zarówno zespołów amatorskich, półzawodowych, jak i zawodowych działających przy gminach, ośrodkach kultury, parafiach oraz szkołach muzycznych, na różnym poziomie zaawansowania.
Organizatorami konkursu są Polskie Wydawnictwo Muzyczne oraz Stowarzyszenie Warsaw Wind Music. Partnerami wydarzenia są: Dzielnicowy Ośrodek Kultury Ursynów, Orkiestra Reprezentacyjna SGGW w Warszawie oraz Reprezentacyjny Zespół Artystyczny Wojska Polskiego.
Patroni medialni wydarzenia to: TVP Kultura, POLMIC – Polskie Centrum Informacji Muzycznej, Magazyn Presto, Polskie Radio RDC, portale „Orkiestry Dęte” oraz „Wind Band Press”.
Najczęściej czytane:
Kompozytor, dyrygent, wydawca, teoretyk muzyki, pedagog muzyczny, rektor uczelni – życiorys Józefa Elsnera jest niezwykle bogaty. Mimo to przeważnie kojarzony jest jedynie jako nauczyciel Fryderyka Chopina. Krzysztof Bilica z zaciekawieniem przygląda się mistrzowi przełomu XVIII i XIX wieku, którego portret rysuje w najnowszej Małej Monografii.
Fascynujący bohater, śmiała koncepcja, wreszcie znakomita obsada aktorska – Król Narcyz to nieszablonowy format opowieści o najsłynniejszym kompozytorze muzyki polskiej początków XX wieku. Wspólna produkcja Polskiego Wydawnictwa Muzycznego i Radia Kraków zgromadziła cenionych realizatorów i aktorów teatralnych, którzy wykreowali świat Karola Szymanowskiego oraz jego bliskich. Emisja na antenie Radia Kraków w kolejne poniedziałki o godzinie 21.05, począwszy od 2 czerwca br.
Kultowe piosenki Zygmunta Koniecznego, które dekady temu pokochała publiczność Ewy Demarczyk w nowym opracowaniu Cezarego Duchnowskiego. Najnowszy album ANAKLASIS z udziałem Agaty Zubel, Andrzeja Bauera, Bartka Wąsika oraz Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia pod dyrekcją Alexandra Humali jest już dostępny w sprzedaży.
W konkursie Polskiego Towarzystwa Wydawców Książek na Najpiękniejsze Polskie Książki 2024, w którym Jury docenia m.in. koncepcję edytorską, nowatorskie opracowania graficzne, typograficzne i poziom artystyczny ilustracji, wyróżnienie w kategorii Literatura naukowa i popularnonaukowa zdobyła książka Muzyka polska po Szymanowskim Adriana Thomasa.
W maju do swojej pracowni zaprasza nas Jerzy Kornowicz – kompozytor, pianista-improwizator, pedagog i działacz muzyczny, dyrektor Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”. Autor muzyki wielu gatunków – twórca interdyscyplinarny, który potrafi komponować w rozmaitych miejscach.
Od początku istnienia Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, serie pedagogiczne stanowiły istotną i liczną grupę powstających publikacji. Oficyna nawiązywała współpracę z cenionymi twórcami, dzięki czemu powstały utwory nie tylko licznie nagradzane na konkursach i festiwalach, budujące tym prestiż PWM-u, ale przede wszystkim ponadczasowe. Świadczą o tym wznowienia wielu tytułów.
Tematem przewodnim 37. edycji Krakowskiego Międzynarodowego Festiwalu Kompozytorów jest muzyka w muzyce. Festiwal, który został objęty patronatem honorowym Aleksandra Miszalskiego, Prezydenta Miasta Krakowa, rozpocznie się już 10 maja koncertem inauguracyjnym w Filharmonii Krakowskiej. Polskie Wydawnictwo Muzyczne jest partnerem wydarzenia.
Już 09 maja 2025 roku Polskie Wydawnictwo Muzyczne zaprasza do wspólnego świętowania podczas Dni Funduszy Europejskich w PWM. Sprawdź, co zaplanowaliśmy na ten dzień!
Piąty miesiąc roku zwiastuje nadejście wiosennego sezonu festiwalowego. W Krakowie, Warszawie i we Wrocławiu zabrzmią kompozycje Joanny Wnuk-Nazarowej, Pawła Malinowskiego, Wojciecha Widłaka, Macieja Zielińskiego, Pawła Hendricha i Agaty Zubel. Najnowszej muzyce polskiej będziemy przysłuchiwać się podczas koncertów specjalnych, na festiwalowych estradach, a także na zakończenie sezonu artystycznego.
Blisko 400 muzyków i chórzystów, boska interwencja i absolutny triumf kompozytora – prawykonanie oratorium pasyjnego Męka Pana naszego Jezusa Chrystusa w 1838 r. wprost zelektryzowało muzyczną Warszawę. Dzieło to uznaje się za najwybitniejsze osiągnięcie polskiej muzyki religijnej XIX wieku. Dlaczego jednak do premierowego wykonania doszło dopiero w czerwcu, nie zaś – jak zamierzał twórca – w czasie Wielkiego Tygodnia? W kolejnej odsłonie cyklu Historia pewnego utworu przyjrzymy się niedotrzymanym obietnicom i przetrzymanym nutom.