Aktualności
Znamy zwycięzców Warsaw Wind Ensemble Competition Contest 2020!
2020-10-15
30 września zakończył się nabór zgłoszeń do Międzynarodowego Konkursu Kompozytorskiego na Koncertową Orkiestrę Dętą Warsaw Wind Ensemble Composition Contest 2020. Spośród niemal 50 zgłoszeń jury wybrało siedmioro laureatów i wyróżniło pięć kompozycji.
18 maja Polskie Wydawnictwo Muzyczne wraz ze Stowarzyszeniem Warsaw Wind Music ogłosiło pierwszą edycję konkursu kompozytorskiego, którego przedmiotem było napisanie premierowej kompozycji przeznaczonej na koncertową orkiestrę dętą. Do konkursu zakwalifikowało 31 prac w kategorii międzynarodowej oraz 18 kompozycji przesłanych przez polskich twórców.
Przedstawiamy laureatów
Międzynarodowego Konkursu Kompozytorskiego na Koncertową Orkiestrę Dętą
Warsaw Wind Ensemble Composition Contest 2020!
Laureatów wybrało jury w składzie:
• prof. Alicja Gronau (Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie),
• dr Chris David Westover (Denison University),
• dr Ryan Latimer (University of Birmingham),
• dr Eunho Chang (Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie),
• ppłk Adam Czajkowski (Reprezentacyjny Zespół Artystyczny Wojska Polskiego w Warszawie),
• dr Daniel Cichy (Polskie Wydawnictwo Muzyczne),
• Jakub Nikiel (Polskie Wydawnictwo Muzyczne),
• dr Mariusz Dziubek (Narodowa Orkiestra Dęta w Lubinie),
• dr Jarosław Praszczałek (Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie).
Zwycięskie kompozycje zostaną jeszcze w tym roku wydane przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne w serii „Biblioteka Orkiestr Dętych”. Ich autorzy otrzymają także nagrody pieniężne. Dla laureatów trzech miejsc w obu kategoriach przewidziane są również nagrody rzeczowe ufundowane przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne oraz pamiątkowe dyplomy i statuetki.
Wszystkie utwory zabrzmią podczas Gali Finałowej. Wydarzenie, początkowo planowane na 28 listopada, zostało przeniesione na przyszły rok. Nagrodzone kompozycje w Dzielnicowym Ośrodku Kultury Ursynów w Warszawie wykona Orkiestra Reprezentacyjna Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie pod batutą Chrisa Davida Westovera oraz Orkiestra Koncertowa Reprezentacyjnego Zespołu Artystycznego Wojska Polskiego, którą poprowadzi Marcin Ślązak. Szczegóły wkrótce!
Celem serii „Biblioteka Orkiestr Dętych” Polskiego Wydawnictwa Muzycznego jest wsparcie działalności orkiestr i zespołów dętych poprzez umożliwienie korzystania z materiałów nutowych na najwyższym poziomie merytorycznym i edytorskim. Utwory wydane w ramach serii BOD zapełniają dotkliwą lukę repertuarową i ułatwiają dostęp do najchętniej granego repertuaru. W skład serii wchodzą opracowania, aranżacje, a także nowe kompozycje na tyle różnorodne, że mogą wzbogacić repertuar zarówno zespołów amatorskich, półzawodowych, jak i zawodowych działających przy gminach, ośrodkach kultury, parafiach oraz szkołach muzycznych, na różnym poziomie zaawansowania.
Organizatorami konkursu są Polskie Wydawnictwo Muzyczne oraz Stowarzyszenie Warsaw Wind Music. Partnerami wydarzenia są: Dzielnicowy Ośrodek Kultury Ursynów, Orkiestra Reprezentacyjna SGGW w Warszawie oraz Reprezentacyjny Zespół Artystyczny Wojska Polskiego.
Patroni medialni wydarzenia to: TVP Kultura, POLMIC – Polskie Centrum Informacji Muzycznej, Magazyn Presto, Polskie Radio RDC, portale „Orkiestry Dęte” oraz „Wind Band Press”.
Najczęściej czytane:
Jak podzielić się ze słuchaczem własnym doświadczeniem? Jak oddać to, co niełatwo wyrazić słowem, gestem czy dźwiękiem? Jak za pomocą dźwięków przekazać własne „ja”? Tadeusz Wielecki – kompozytor i kontrabasista – nieustannie poszukuje odpowiedzi na te pytania. Jego refleksje zwerbalizowane w dialogu z Adamem Suprynowiczem, zapisane zostały w najnowszej książce Polskiego Wydawnictwa Muzycznego Jak by to powiedzieć... Premierowa publikacja to głos artysty, dla którego nie ma prostych odpowiedzi.
Od początku istnienia Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, serie pedagogiczne stanowią istotną i liczną grupę powstających publikacji. Z okazji 80 lat istnienia PWM-u, powstał cykl artykułów Polscy Kompozytorzy Dzieciom zadedykowany twórcom, którzy część pracy artystycznej poświęcili adeptom sztuki muzycznej.
Głęboko zakorzeniony w tradycji, nie uciekał od nowinek muzycznych. Kompozytor, pedagog, twórca życia kulturalnego, a prywatnie – miłośnik motoryzacji. Tadeusz Baird to bohater napisanej przez Rafała Augustyna najnowszej książki z serii „Małe Monografie” Polskiego Wydawnictwa Muzycznego. Publikacja już dziś trafia na księgarniane półki.
Aż 4 drużyny z Polskiego Wydawnictwa Muzycznego wzięły udział w tegorocznej edycji Poland Business Run. To największa charytatywna sztafeta biznesowa w Polsce!
Paweł Łukaszewski prowadzi szeroko zakrojoną działalność artystyczną: jest wszechstronnym kompozytorem, dyrygentem, wykładowcą akademickim i animatorem życia muzycznego. Jego dzieła wykonują renomowane zespoły w Europie, Stanach Zjednoczonych, czy Kanadzie. We wrześniu, w ramach akcji Kompozytor miesiąca, zaglądamy do jego pracowni, by przyjrzeć się pracy i miejscu, w którym zazwyczaj komponuje.
Carillon to instrument wpisany w audiosferę Gdańska od wielu wieków. Dziś przeżywa swój renesans. Dzięki corocznym premierom nowych utworów skomponowanych na dwa miejskie zestawy dzwonów oraz nagraniom rejestrującym te dzieła na płytach, carillony są na nowo odkrywane dla muzyki współczesnej. I tę właśnie twórczość, napisaną na zamówienie Miasta Gdańska oraz Muzeum Gdańska w latach 2022-2024 zarejestrowano na albumie wytwórni płytowej ANAKLASIS, który dziś trafia do sprzedaży w najlepszych sklepach muzycznych.
To rekordowy miesiąc pod względem liczby prawykonań z katalogu Polskiego Wydawnictwa Muzycznego w ostatnim czasie! We wrześniu usłyszymy aż 16 kompozycji: nowych, po raz pierwszy granych w Polsce lub w zupełnie nowej szacie instrumentalnej. Polska muzyka najnowsza zabrzmi w Gdańsku, Warszawie, Katowicach, Wrocławiu oraz Strasburgu.
Polskie Wydawnictwo Muzyczne serdecznie zaprasza na kolejną edycję seminarium „Kurs Edytorstwa Muzycznego”. Zajęcia odbywają się online, planowane są też zjazdy stacjonarne. Nabór trwa do 14 września.
Ideofonie na fortepian Marty Mołodyńskiej-Wheeler to zbiór utworów klasycznych, lecz wzbogaconych o fragmenty improwizowane – wykonawca może stworzyć własną linię melodyczną do gotowego akompaniamentu lewej ręki.
Już po raz 22. zapraszamy nauczycieli szkół muzycznych na Dzień Edukacji Muzycznej – wydarzenie, które na stałe wpisało się w kalendarz szkolny i akademicki polskiego środowiska muzycznego.