Aktualności
„Muzyka z Kraju Chopina” - tutoriale w języku japońskim
2020-11-30
Zaczynamy czwarty tydzień kampanii „Muzyka z Kraju Chopina” promującej twórczość fortepianową kompozytorów polskich.
Dla odbiorców materiałów w języku japońskim jest to druga odsłona projektu Polskiego Wydawnictwa Muzycznego. W ubiegłym roku zorganizowaliśmy cykl spotkań edukacyjnych dla nauczycieli fortepianu w Japonii. Dzisiaj zachęcamy do korzystania z nowopowstałych tutoriali online.
Do przygotowania tutoriali w języku japońskim zaprosiliśmy pianistkę Marie Kiyone. Marie w swoich filmowych warsztatach zachęca nauczycieli-pianistów do poszerzenia edukacyjnego repertuaru o utwory Krystyny Gowik, Janiny Garści, Ignacego Jana Paderewskiego oraz Stanisława Moniuszki. Jeden z tutoriali poświęca Walcom Fryderyka Chopina. Dystrybucja filmów w Japonii rusza 30 listopada, a o kampanii informować będzie Ongaku no Tomo, pismo Chopin, oraz Stowarzyszenie Nauczycieli Pianistów PTNA.
Materiały projektu „Muzyka z Kraju Chopina” umieszczamy zgodnie z harmonogramem kampanii na kanale YouTube PWM. O projekcie informują Instytuty Polskie w Londynie, Rzymie, Paryżu, Berlinie, Wiedniu i Tokio, a także współpracujący z PWM edukatorzy oraz dystrybutorzy i wydawcy w Europie: Hal Leonard Europe i Universal Edition oraz w Japonii: Zen-On.
Harmonogram:
• od 9 listopada: tutoriale w j. angielskim
• od 16 listopada: tutoriale w j. włoskim
• od 23 listopada: tutoriale w j. francuskim
• od 30 listopada: tutoriale w j. japońskim
• od 7 grudnia: tutoriale w j. niemieckim
Projekt Muzyka z kraju Chopina finansowany jest przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu „Kultura inspirująca”.
Najczęściej czytane:
Kompozytor, dyrygent, wydawca, teoretyk muzyki, pedagog muzyczny, rektor uczelni – życiorys Józefa Elsnera jest niezwykle bogaty. Mimo to przeważnie kojarzony jest jedynie jako nauczyciel Fryderyka Chopina. Krzysztof Bilica z zaciekawieniem przygląda się mistrzowi przełomu XVIII i XIX wieku, którego portret rysuje w najnowszej Małej Monografii.
Fascynujący bohater, śmiała koncepcja, wreszcie znakomita obsada aktorska – Król Narcyz to nieszablonowy format opowieści o najsłynniejszym kompozytorze muzyki polskiej początków XX wieku. Wspólna produkcja Polskiego Wydawnictwa Muzycznego i Radia Kraków zgromadziła cenionych realizatorów i aktorów teatralnych, którzy wykreowali świat Karola Szymanowskiego oraz jego bliskich. Emisja na antenie Radia Kraków w kolejne poniedziałki o godzinie 21.05, począwszy od 2 czerwca br.
Kultowe piosenki Zygmunta Koniecznego, które dekady temu pokochała publiczność Ewy Demarczyk w nowym opracowaniu Cezarego Duchnowskiego. Najnowszy album ANAKLASIS z udziałem Agaty Zubel, Andrzeja Bauera, Bartka Wąsika oraz Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia pod dyrekcją Alexandra Humali jest już dostępny w sprzedaży.
W konkursie Polskiego Towarzystwa Wydawców Książek na Najpiękniejsze Polskie Książki 2024, w którym Jury docenia m.in. koncepcję edytorską, nowatorskie opracowania graficzne, typograficzne i poziom artystyczny ilustracji, wyróżnienie w kategorii Literatura naukowa i popularnonaukowa zdobyła książka Muzyka polska po Szymanowskim Adriana Thomasa.
W maju do swojej pracowni zaprasza nas Jerzy Kornowicz – kompozytor, pianista-improwizator, pedagog i działacz muzyczny, dyrektor Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”. Autor muzyki wielu gatunków – twórca interdyscyplinarny, który potrafi komponować w rozmaitych miejscach.
Od początku istnienia Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, serie pedagogiczne stanowiły istotną i liczną grupę powstających publikacji. Oficyna nawiązywała współpracę z cenionymi twórcami, dzięki czemu powstały utwory nie tylko licznie nagradzane na konkursach i festiwalach, budujące tym prestiż PWM-u, ale przede wszystkim ponadczasowe. Świadczą o tym wznowienia wielu tytułów.
Tematem przewodnim 37. edycji Krakowskiego Międzynarodowego Festiwalu Kompozytorów jest muzyka w muzyce. Festiwal, który został objęty patronatem honorowym Aleksandra Miszalskiego, Prezydenta Miasta Krakowa, rozpocznie się już 10 maja koncertem inauguracyjnym w Filharmonii Krakowskiej. Polskie Wydawnictwo Muzyczne jest partnerem wydarzenia.
Już 09 maja 2025 roku Polskie Wydawnictwo Muzyczne zaprasza do wspólnego świętowania podczas Dni Funduszy Europejskich w PWM. Sprawdź, co zaplanowaliśmy na ten dzień!
Piąty miesiąc roku zwiastuje nadejście wiosennego sezonu festiwalowego. W Krakowie, Warszawie i we Wrocławiu zabrzmią kompozycje Joanny Wnuk-Nazarowej, Pawła Malinowskiego, Wojciecha Widłaka, Macieja Zielińskiego, Pawła Hendricha i Agaty Zubel. Najnowszej muzyce polskiej będziemy przysłuchiwać się podczas koncertów specjalnych, na festiwalowych estradach, a także na zakończenie sezonu artystycznego.
Blisko 400 muzyków i chórzystów, boska interwencja i absolutny triumf kompozytora – prawykonanie oratorium pasyjnego Męka Pana naszego Jezusa Chrystusa w 1838 r. wprost zelektryzowało muzyczną Warszawę. Dzieło to uznaje się za najwybitniejsze osiągnięcie polskiej muzyki religijnej XIX wieku. Dlaczego jednak do premierowego wykonania doszło dopiero w czerwcu, nie zaś – jak zamierzał twórca – w czasie Wielkiego Tygodnia? W kolejnej odsłonie cyklu Historia pewnego utworu przyjrzymy się niedotrzymanym obietnicom i przetrzymanym nutom.