Aktualności
Transmisje koncertów on-line w ramach TUTTI.pl
2021-01-14
W związku z utrzymującym się brakiem możliwości organizowania wydarzeń z udziałem publiczności informujemy, że do TUTTI.pl można zgłaszać również wykonania w trybie on-line: nie będą one traktowane jako zawieszenie w Internecie, a jak regularny koncert. Dodatkowym bonusem od PWM jest możliwość utrzymania aktywnego linku do takiego koncertu do dwóch tygodni bez dodatkowych opłat.
Jak to wygląda w praktyce:
1. Zgłaszając koncert w jego opisie proszę podać informację, że w razie braku możliwości wykonania z udziałem publiczności przewiduje się transmisję on-line.
2. Link do koncertu może być aktywny maksymalnie do 14 dniu od daty jego premiery.
WAŻNE: Informacja o zawieszeniu powinna się znaleźć w opisie wniosku.
3. Opłata wypożyczeniowa dotyczy WYŁĄCZNIE transmisji on-line, nie pobieramy opłaty za zawieszenie do 14 dni od daty premiery.
4. Jeśli zawieszenie miałoby trwać dłużej niż 14 dni, należy je zgłosić w trybie obowiązującym do tej pory.
5. Zmiana formy koncertu na transmisję on-line nie zwalnia beneficjenta ze zobowiązań promocyjnych, tj. umieszczenia logotypów PWM oraz TUTTI.pl wraz z formułą o projekcie we wszystkich materiałach informacyjno-promocyjnych, a także na stronie z zawieszoną transmisją.
WAŻNE: Beneficjent BEZ WEZWANIA przesyła dokumentację z zastosowaniem logotypów PWM i TUTTI.pl oraz tekstem informacyjnym. Proszę pamiętać o wcześniejszym zaakceptowaniu zastosowania logotypów.
To proste. Grajmy TUTTI muzykę polską!
Najczęściej czytane:
Choć częściej przyjmuje się, że datą urodzin Fryderyka Chopina jest 1. marca, 22. lutego widnieje jako data alternatywna przyjścia na świat kompozytora. Polskie Wydawnictwo Muzyczne świętuje obie!
Płyta z Koncertami fortepianowymi Fryderyka Chopina w opracowaniu na fortepian i kwintet smyczkowy została nominowana do tegorocznych BBC Music Magazine Awards – nagrody jednego z najbardziej opiniotwórczych czasopism poświęconych muzyce klasycznej.
Cykl „Po Cichu. O Muzyce i literaturze” Polskiego Wydawnictwa Muzycznego zyskał wielką sympatię i uznanie widzów. Ciekawe wirtualne rozmowy towarzyszyły nam przez cały 2020 rok. Dzięki tym niespiesznym wywiadom mogliśmy odwiedzić naszych twórców w ich domach, dowiedzieć się czegoś ciekawego na ich temat, zapytać o tajniki ich warsztatu czy poznać inspiracje i zachwyty. Druga odsłona cyklu zapowiada się równie interesująco.
Dzisiejsza #powtórkazmuzyki dotyczy muzyki elektroakustycznej. Przypominamy, że ta kształtowana była w Polsce przy pomocy... nożyczek, kleju, pokręteł i suwaków, a jednym z jej pierwszych realizatorów i jednocześnie jednym z pierwszych pracowników legendarnego już Studia Eksperymentalnego Polskiego Radia był Eugeniusz Rudnik. Tej postaci, a także wspomnianym początkom muzyki elektronicznej na naszym rodzimym podwórku poświęciliśmy kiedyś także jeden z odcinków Muzycznych wizytówek, do którego to odcinka odsyłamy w ramach lektury uzupełniającej tekstu Iwony Lindstedt.
To już piąta edycja nagród – O!Lśnienia 2021. Do nagród są nominowani polscy artyści, których dzieła zostały wydane lub wyprodukowane w 2020 roku w Polsce albo tacy, którzy odnieśli spektakularny, międzynarodowy sukces. Nominacje mogą otrzymać też twórcy zagraniczni, pracujący w Polsce z polskimi artystami. Listę nominowanych, w oparciu o rekomendacje krytyków, przygotowali wraz z Katarzyną Janowską redaktorzy działu Onet Kultura.
Znamy wyniki ostatniego posiedzenie panelu ekspertów TUTTI.pl. Beneficjentami kolejnej odsłony projektu są Toruńska Orkiestra Symfoniczna, Filharmonia Świętokrzyska oraz Filharmonia Śląska. Również w ramach TUTTI.pl Filharmonia Narodowa przedłuża zawieszenia w Internecie utworów Karola Szymanowskiego i Witolda Lutosławskiego. Gratulujemy!
„Dawne moje kompozycje odrzuciłam. Teraz, gdy więcej umiem niż dawnej, widzę duże minusy tych kompozycji, więc po cóż mają egzystować?”, pisała w liście do brata z 1947 roku Grażyna Bacewicz. Obsesyjny samokrytycyzm, który przez lata towarzyszył kompozytorce, jak również bezwzględne przestrzeganie zaleceń zawartych w jej testamencie przez wiele lat utrudniały artystom dostęp do dzieł odrzuconych przez twórczynię. Dzięki współpracy z muzykami i muzykologami Polskie Wydawnictwo Muzyczne po raz pierwszy prezentuje w swoim katalogu juwenilia znakomitej kompozytorki XX wieku, rozpoczynając od utworów na skrzypce solo oraz skrzypce i fortepian w opracowaniu cenionej skrzypaczki Agaty Szymczewskiej.
Już 22 lutego 2021 r. startuje druga edycja Ogólnopolskiej Konferencji „{Wirtualna} Akademia Twórczej Pianistyki” organizowana przez Stowarzyszenie Polskich Muzyków Kameralistów. Tym razem wydarzenie będzie miało formę internetowych webinarów i odbędzie się na platformie crowdcast. Konferencja potrwa do 26 lutego. Jednym z partnerów wydarzenia jest Polskie Wydawnictwo Muzyczne.
W 2021 roku zwracamy uwagę na kierunki i nurty w muzyce polskiej XX i XXI wieku, a także na ich twórczych reprezentantów – kompozytorów związanych z Polskim Wydawnictwem Muzycznym. W lutym, biorąc na warsztat muzykę elektroakustyczną, zwracamy uwagę na życie i twórczość Elżbiety Sikory.
Polska Biblioteka Muzyczna to najmłodsza w ekstraklasie polskich bibliotek, wyjątkowa pod względem zbiorów i bezkonkurencyjna, jeśli chodzi o sposób ich udostępnienia. PWM podsumowuje przedsięwzięcie realizowane od 2017 roku atrakcyjną animacją przedstawiającą proces digitalizacji zasobów Oficyny.