Aktualności
Ensemble intercontemporain prawykona „Triptyque” Agaty Zubel w ramach Festiwalu Présences
2021-01-25
„Czy tryptyk powinien tworzyć jedną całość? Tak, na tym polega tryptyku trwanie, pod warunkiem, że potrafimy się pochylić nad każdym ze stanów osobno”, komentuje swój najnowszy utwór Agata Zubel. Triptyque na zespół instrumentalny znalazł się w programie Festiwalu Présences w wykonaniu Ensemble intercontemporain, który prawykona utwór 7 lutego w siedzibie Radio France w Paryżu. Dzięki udostępnieniu nagrania z koncertu w sieci, każdy będzie mógł poznać niebawem nowy utwór znakomitej polskiej kompozytorki w światowej klasy wykonaniu.
Co roku Festiwal Présences staje się przestrzenią do spotkań wszystkich miłośników muzyki współczesnej. W tym roku mija 30 lat od powstania Festiwalu, zainicjowanego przez Claude’a Samuela, wówczas dyrektora muzycznego Radio France. Tegoroczne koncerty będą odbywać się między 2 a 7 lutego, a podczas finałowego wydarzenia w siedzibie Radio France w Paryżu Ensemble intercontemporain prawykona Triptyque Agaty Zubel. Zespół od lat związany jest z Festiwalem, ale też nie pierwszy raz współpracuje z kompozytorką.
Jak rozumie Triptyque jego twórczyni?
Na przekór mądrym, to co było – wcale nie jest oczywiste.
Na przekór obecnym, to co jest – wcale nie... jest,
raczej rozpada się z precyzją mechanizmów najdokładniejszego zegarka,
albo wręcz przeciwnie: sumuje migotliwą plątaninę zdarzeń „wokół/tu/teraz”.
Na przekór pewnym siebie, nikt nie wie, czy to, co będzie, stanie się
obrazem triumfu czy elegią.
Festiwalowego koncertu Ensemble intercontemporain będzie można wysłuchać na francemusique.com oraz za pośrednictwem aplikacji France Musique 24 marca o godz. 20:00.
Najczęściej czytane:
Z wielkim żalem przyjęliśmy wiadomość o śmierci prof. Jerzego Artysza – wielkiego, cenionego barytona, wieloletniego solisty Teatru Wielkiego w Warszawie oraz Warszawskiej Opery Kameralnej, pedagoga warszawskiej AM i UMiFC, bohatera książki „Poszukiwanie". Miał 93 lata.
Indywidualny rys, jaki nadali swym dziełom wybrani kompozytorzy, świadczy o ich niezwykłym kunszcie muzycznym, wiedzy na temat różnorodnych sposobów wykorzystania perkusji i swego rodzaju wizjonerstwie, torującym drogę dla perkusji w XXI wieku.
Które utwory wyznaczyły kierunek perkusyjnego sonoryzmu i poszerzyły tradycyjny aparat wykonawczy? Jak zmieniał się sposób postrzegania przez kompozytorów tej najstarszej grupy instrumentów? Która kompozycja zaklina złe moce? Na pytania odpowiada Leszek Lorent – perkusista, który specjalizuje się w realizacji utworów multiperkusyjnych oraz teatru instrumentalnego. Przygotował on dla nas wybór jego zdaniem najciekawszych utworów perkusyjnych, znajdujących się w katalogu PWM.
Drodzy klienci!
Zmieniamy się dla Was! Przez pare kolejnych dni na stronie naszego internetowego sklepu wprowadzać będziemy aktualizacje. W związku z tym witryna w dniach 22-24 lipca będzie niedostępna. Wszystkie zamówienia złożone po 18 lipca będą realizowane po 25 lipca.
Przepraszamy za te niedogodnośc i zapraszamy ponownie na zakupy od 25 lipca 2024!
Debiutancka opowieść Magdaleny Majewskiej ujrzała właśnie światło dzienne. Do serii Małe Monografie Polskiego Wydawnictwa Muzycznego dołączyła wyczekiwana historia Ignacego Jana Paderewskiego – owoc konkursu pisarskiego, który odbił się szerokim echem w środowisku muzycznym i literackim.
Muzyka współczesna zajmuje główne miejsce w działalności artystycznej Tamary Kurkiewicz. Perkusistka i performerka ceni sobie bliską współpracę z kompozytorami i dąży do nadania osobistego charakteru utworom, w które się angażuje. Dla nas przygotowała rekomendacje czterech najlepszych i najciekawszych utworów na perkusję, które znajdziecie w katalogu naszej Oficyny. Zajrzyjcie po garść inspiracji!
W lipcu polecamy szczególnej uwadze dwa wydarzenia poświęcone twórczości polskich kompozytorów, podczas których po raz pierwszy zabrzmią kompozycje Marcela Chyrzyńskiego i Zygmunta Krauze – Festiwal Muzyki Polskiej w Krakowie oraz 47. Festiwal Muzyki Karola Szymanowskiego w Zakopanem.
Festiwal Stolica Języka Polskiego w Szczebrzeszynie to owoc pasji do słowa, a także obowiązkowy przystanek na szlaku wakacyjnych podróży wszystkich miłośników języka polskiego i polskiej sztuki. W tym roku Festiwal świętuje jubileuszową X edycję, która nie mogła obyć się bez aktywności Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, które już po raz trzeci stało się partnerem wydarzenia. Tym razem bohaterem działań Oficyny stanie się Ignacy Jan Paderewski – postać nietuzinkowa – światowej sławy pianista i kompozytor, polityk, mąż stanu, filantrop, wspaniały mówca, niestrudzony działacz na rzecz niepodległości Polski.
Po które publikacje z katalogu PWM warto sięgnąć, grając na perkusji, podpowiada i rekomenduje Łukasz Ciesiołkiewicz. Sprawdźcie, które utwory zwiększają radość perkusisty z przebywania na scenie, jaką publikację warto uznać za godne polecenia kompendium wiedzy i czyj kunszt kompozytorski w posługiwaniu się fakturą perkusyjną warto docenić. A także… którym utworem zaskoczycie akompaniatora!
Muzyczne tematy z kultowego filmu Coppoli, w dekonstrukcji i reinterpretacji przewrotnego duetu, zabrzmią ponownie na żywo. Koncertowi towarzyszy premiera albumu THEMES OF DRACULA, wydanego przez ANAKLASIS na nowym nośniku.
Zapraszamy Was do comiesięcznej zabawy z ilustracjami tegorocznego kalendarza PWM. Szukaj atrybutów na ilutracjach i zdobywaj ciekawe nagrody.
Konkurs "Gdzie jest Wally" rozgrywa się w 11 odsłonach. Śledź naszą stronę na Facebooku od lutego do grudnia i wygrywaj. Do zdobycia: nowe publikacje i atrakcyjne rabaty.