PWM

Szukaj
Zaawansowane
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
biuletyn informacji publicznej

Aktualności

II {Wirtualna} Akademia Twórczej Pianistyki

2021-02-04

Już 22 lutego 2021 r. startuje druga edycja Ogólnopolskiej Konferencji „{Wirtualna} Akademia Twórczej Pianistyki” organizowana przez Stowarzyszenie Polskich Muzyków Kameralistów. Tym razem wydarzenie będzie miało formę internetowych webinarów i odbędzie się na platformie crowdcast. Konferencja potrwa do 26 lutego. Jednym z partnerów wydarzenia jest Polskie Wydawnictwo Muzyczne.


Program:

• prof. Elżbieta Stefańska – Charakterystyka wykonawstwa tańców barokowych na przykładzie suit francuskich J.S. Bacha

• dr hab. Katarzyna Ewa Sokołowska – Zygmunt Noskowski – utwory na 4 ręce. Wartości artystyczne I edukacyjne

• dr Katarzyna Drogosz – O trylach mniej trywialnie. Wprowadzenie do ornamentacji w muzyce klasycyzmu

• dr hab. Danuta Wasko, dr hab. Taras Wasko – Album dla młodzieży Roberta Schumanna i Piotra Czajkowskiego – co podarowali nam (uczącym się i nauczycielom) dwaj wielcy kompozytorzy romantyczni?

• mgr Maria Serafin – Pedagogika fortepianowa w praktyce (rozmowa w cyklu „Nestorzy polskiej pedagogiki fortepianowej”)

• dr Anna Antonina Nogaj – Współczesne rodzicielstwo a wyzwania szkoły muzycznej

• mgr Jarosław Mirkiewicz – Zanim pojawi się trema – czyli jak jej zapobiec w pracy z najmłodszymi uczniami

• Program może zostać rozszerzony o panel dyskusyjny poświęcony nowościom wydawniczym.

Linki do poszczególnych webinarów zostaną przesłane do zarejestrowanych uczestników. Dokładny harmonogram przedstawiony zostanie do 19 lutego 2021. Webinary dostępne będą zarówno w czasie rzeczywistym, jak i później, do 28 lutego 2021. Zaświadczenia otrzymają osoby, które wezmą udział w co najmniej połowie webinarów.

Koszt udziału w konferencji wynosi 120 zł. Zgłoszenia za pomocą elektronicznego formularza należy dokonać do 21 lutego 2021 r. Do zgłoszenia należy dołączyć potwierdzenie dokonania opłaty konferencyjnej.

Adres formularza: https://forms.gle/nzSwcWD2VtTfAXmt5

Wraz ze zgłoszeniem należy wnieść opłatę za uczestnictwo na konto Stowarzyszenia Polskich Muzyków Kameralistów:

79 2030 0045 1110 0000 0388 2660 (BGŻ BNP Paribas S.A.).

Tytuł wpłaty: Akademia Twórczej Pianistyki

Dla nauczycieli innych specjalności istnieje możliwość udziału w webinarach ogólnych (dr A.A. Nogaj, mgr J. Mirkiewicz). Koszt udziału wynosi wówczas 50 zł. Zgłoszeń należy dokonać do 21 lutego 2021 r. za pośrednictwem formularza: https://forms.gle/64CMDVr72rGtmXRc6

Istnieje możliwość wystawienia faktury przelewowej płatnej przed wydarzeniem przez szkołę (prosimy o kontakt e-mailowy najpóźniej do 15 lutego 2021).

Organizatorzy zastrzegają możliwość wcześniejszego zakończenia rejestracji.  

Wszelkie pytania należy kierować na adres: konferencja.konteksty@gmail.com.

Partnerzy:
Centrum Edukacji Artystycznej
Katedra Kameralistyki Fortepianowej i Smyczkowej UMFC w Warszawie
Katedra Kameralistyki Fortepianowej AMFN w Bydgoszczy
Polskie Wydawnictwo Muzyczne
Zespół Państwowych Szkół Muzycznych im. Chopina w Warszawie

Najczęściej czytane:

42% ­– wzrost poziomu czytelnictwa w Polsce

Biblioteka Narodowa opublikowała najnowszy raport o stanie czytelnictwa w Polsce. Na zadawane od blisko trzech dekad pytanie o czytanie w całości lub fragmencie co najmniej jednej książki w ciągu 12 miesięcy poprzedzających badanie twierdząco odpowiedziało 42% respondentów. To najlepszy wynik od sześciu lat. Oznacza wzrost o 3% w skali roku i o 5% w skali dwóch lat. Na razie można mówić o powodach do ostrożnego optymizmu.

Polskie Wydawnictwo Muzyczne – instytucja kultury zatrudni: Grafika

Miejsce pracy: Kraków

Forma zatrudnienia: umowa o pracę

Co widzimy, kiedy słuchamy? ACOUSMATIC MUSIC od ANAKLASIS w sprzedaży od 29 kwietnia

Choć muzyki z założenia słuchamy, to przepływa ona też przez inne zmysły. Czy ten związek jest jednak konieczny i nierozerwalny? A gdyby zamknąć oczy, otworzyć wyobraźnię i poddać się napływającym, niespodziewanym wrażeniom? Do gry z własnymi doświadczeniami i oczekiwaniami zaprasza ANAKLASIS, prezentując najnowszy krążek z serii PORTRAITS. Najnowszy dwupłytowy album ACOUSMATIC MUSIC przedstawia filozofię muzyki w ujęciu Marcina Stańczyka, jednego z najciekawszych kompozytorów współczesnych.

W setną rocznicę urodzin prof. Michała Bristigera

Michał Bristiger (1921-2016) – profesor muzykologii, krytyk muzyczny i popularyzator muzyki, publicysta, nauczyciel, humanista, lekarz: erudyta, który imponował ogromem wiedzy i mnogością zainteresowań. Z Jego inicjatywy powstały liczne przedsięwzięcia muzyczne oraz wydawnicze serie naukowe.

Świętując przypadającą w tym roku setną rocznicę urodzin Michała Bristigera, redakcja „Res Facta Nova” zaprasza na spotkanie poświęcone pamięci Profesora.

#Powtórkazmuzyki 4. Nowy romantyzm

Czwarta #powtórkazmuzyki to spotkanie z Nowym romantyzmem. Nurt ten powstał jako właściwie awangarda do awangardy. O tym, jak to z nim było w polskim środowisku muzycznym pisze dr hab. Iwona Lindstedt.
 

TUTTI.pl – wyniki

Z przyjemnością przedstawiamy wyniki ostatniego posiedzenia panelu ekspertów TUTTI.pl. Na liście rankingowej uplasowały się: Stowarzyszenie Polskich Artystów Muzyków, Filharmonia im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie, Filharmonia Śląska im. Henryka Mikołaja Góreckiego, Filharmonia Koszalińska im. Stanisława Moniuszki oraz Akademia Muzyczna im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi. Gratulujemy!

Eugeniusz Knapik kwietniowym KOMPOZYTOREM MIESIĄCA

W 2021 roku zwracamy uwagę na kierunki i nurty w muzyce polskiej XX i XXI wieku, a także na ich twórczych reprezentantów – kompozytorów związanych z Polskim Wydawnictwem Muzycznym. Kwiecień to w tym roku Nowy Romantyzm. Zwracamy się ku postaci i twórczości Eugeniusza Knapika. 
 

Wspomnienie Mistrza

Rok temu świat pożegnał ikonę epoki. Wybitnego kompozytora, śmiałego artystę, niekwestionowany autorytet inspirujący do przełamywania konwencji i wychodzenia ze strefy muzycznego komfortu. Krzysztof Penderecki był twórcą klasy światowej, wpływającym na kolejne pokolenia kompozytorów i wykonawców, kształtującym nową publiczność, ale też wpływającym na kierunek rozwoju muzyki. Pozostał w pamięci wybitnych instrumentalistów, śpiewaków, dyrygentów i orkiestr, którzy mieli możliwość dotknąć geniuszu.
 

#Powtórkazmuzyki 3. Minimalizm

O „minimalizmie w muzyce” pierwszy raz usłyszeliśmy w 1968 roku, kiedy kompozytor i krytyk muzyczny, Michael Nyman, użył tego terminu w tekście poświęconym The Great Digest Corneliusa Cardewa. Michael Nyman zresztą sam później stał się jednym z kompozytorów minimalistycznych. A jak ten nurt miał się w Polsce? Przyglądamy się mu w ramach Powtórki z muzyki.
 

18. Konkurs Kompozytorski im. Tadeusza Ochlewskiego

W nawiązaniu do tegorocznego 18. Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina – jednego z najważniejszych wydarzeń muzycznego świata, Polskie Wydawnictwo Muzyczne zachęca młodych kompozytorów do sięgania do wzorców chopinowskich i ogłasza konkurs kompozytorski na solową miniaturę o charakterze wirtuozowskim inspirowaną twórczością Fryderyka Chopina z opcjonalną warstwą elektroniczną.