Aktualności
II {Wirtualna} Akademia Twórczej Pianistyki
2021-02-04
Już 22 lutego 2021 r. startuje druga edycja Ogólnopolskiej Konferencji „{Wirtualna} Akademia Twórczej Pianistyki” organizowana przez Stowarzyszenie Polskich Muzyków Kameralistów. Tym razem wydarzenie będzie miało formę internetowych webinarów i odbędzie się na platformie crowdcast. Konferencja potrwa do 26 lutego. Jednym z partnerów wydarzenia jest Polskie Wydawnictwo Muzyczne.
Program:
• prof. Elżbieta Stefańska – Charakterystyka wykonawstwa tańców barokowych na przykładzie suit francuskich J.S. Bacha
• dr hab. Katarzyna Ewa Sokołowska – Zygmunt Noskowski – utwory na 4 ręce. Wartości artystyczne I edukacyjne
• dr Katarzyna Drogosz – O trylach mniej trywialnie. Wprowadzenie do ornamentacji w muzyce klasycyzmu
• dr hab. Danuta Wasko, dr hab. Taras Wasko – Album dla młodzieży Roberta Schumanna i Piotra Czajkowskiego – co podarowali nam (uczącym się i nauczycielom) dwaj wielcy kompozytorzy romantyczni?
• mgr Maria Serafin – Pedagogika fortepianowa w praktyce (rozmowa w cyklu „Nestorzy polskiej pedagogiki fortepianowej”)
• dr Anna Antonina Nogaj – Współczesne rodzicielstwo a wyzwania szkoły muzycznej
• mgr Jarosław Mirkiewicz – Zanim pojawi się trema – czyli jak jej zapobiec w pracy z najmłodszymi uczniami
• Program może zostać rozszerzony o panel dyskusyjny poświęcony nowościom wydawniczym.
Linki do poszczególnych webinarów zostaną przesłane do zarejestrowanych uczestników. Dokładny harmonogram przedstawiony zostanie do 19 lutego 2021. Webinary dostępne będą zarówno w czasie rzeczywistym, jak i później, do 28 lutego 2021. Zaświadczenia otrzymają osoby, które wezmą udział w co najmniej połowie webinarów.
Koszt udziału w konferencji wynosi 120 zł. Zgłoszenia za pomocą elektronicznego formularza należy dokonać do 21 lutego 2021 r. Do zgłoszenia należy dołączyć potwierdzenie dokonania opłaty konferencyjnej.
Adres formularza: https://forms.gle/nzSwcWD2VtTfAXmt5
Wraz ze zgłoszeniem należy wnieść opłatę za uczestnictwo na konto Stowarzyszenia Polskich Muzyków Kameralistów:
79 2030 0045 1110 0000 0388 2660 (BGŻ BNP Paribas S.A.).
Tytuł wpłaty: Akademia Twórczej Pianistyki
Dla nauczycieli innych specjalności istnieje możliwość udziału w webinarach ogólnych (dr A.A. Nogaj, mgr J. Mirkiewicz). Koszt udziału wynosi wówczas 50 zł. Zgłoszeń należy dokonać do 21 lutego 2021 r. za pośrednictwem formularza: https://forms.gle/64CMDVr72rGtmXRc6
Istnieje możliwość wystawienia faktury przelewowej płatnej przed wydarzeniem przez szkołę (prosimy o kontakt e-mailowy najpóźniej do 15 lutego 2021).
Organizatorzy zastrzegają możliwość wcześniejszego zakończenia rejestracji.
Wszelkie pytania należy kierować na adres: konferencja.konteksty@gmail.com.
Partnerzy:
Centrum Edukacji Artystycznej
Katedra Kameralistyki Fortepianowej i Smyczkowej UMFC w Warszawie
Katedra Kameralistyki Fortepianowej AMFN w Bydgoszczy
Polskie Wydawnictwo Muzyczne
Zespół Państwowych Szkół Muzycznych im. Chopina w Warszawie
Najczęściej czytane:
Ideofonie na fortepian Marty Mołodyńskiej-Wheeler to zbiór utworów klasycznych, lecz wzbogaconych o fragmenty improwizowane – wykonawca może stworzyć własną linię melodyczną do gotowego akompaniamentu lewej ręki.
Już po raz 22. zapraszamy nauczycieli szkół muzycznych na Dzień Edukacji Muzycznej – wydarzenie, które na stałe wpisało się w kalendarz szkolny i akademicki polskiego środowiska muzycznego.
Świetne wieści dla melomanów w Krakowie: jeszcze tej jesieni na kulturalnej mapie miasta pojawi się nowa, wyjątkowa przestrzeń. To UNA – kluboksięgarnia Polskiego Wydawnictwa Muzycznego.
Jeden z najciekawszych polskich kompozytorów – nietuzinkowy i wymykający się schematom. Czerpiąc z tradycji, od ponad 60 lat konsekwentnie wyznacza swoją własną ścieżkę twórczą. Krzysztof Meyer stworzył 130 opusowanych dzieł i wciąż komponuje. Jego życie i twórczość opisane zostały w najnowszej publikacji Polskiego Wydawnictwa Muzycznego – Krzysztof Meyer. Nowoczesny i romantyczny autorstwa Magdaleny Dziadek. Premierą książki PWM świętuje 82. urodziny kompozytora.
W ramach trwającego w Edynburgu pasma Focus on Poland poświęconego polskiej muzyce podczas Edinburgh International Festival, odbędzie się przedpremierowy pokaz krótkometrażowego filmu dokumentalnego „Bacewicz x Bomsori”, który przybliża dwie wybitne artystki: południowokoreańską skrzypaczkę Bomsori Kim oraz Grażynę Bacewicz, jedną z najważniejszych postaci polskiej muzyki XX wieku. Co łączy obie te postaci? Wyjątkowy obraz stworzony przez reżysera Jakuba Piątka.
Krzysztof Knittel jest autorem utworów orkiestrowych, chóralnych, kameralnych, muzyki dla baletu, teatru, filmu, wykonawcą muzyki komputerowej i elektroakustycznej na żywo, twórcą instalacji dźwiękowych. To artysta nieustannie poszukujący – niezależny, eksperymentujący, który podąża własnymi ścieżkami. Człowiek o wielu obliczach, wyraźnych opiniach i bogaty w doświadczenia. W sierpniu jest naszym Kompozytorem miesiąca i zaprasza nas do swojej pracowni, w której opowiada o procesie twórczym i swoich dziełach.
Już 1 sierpnia 2025 roku w Edynburgu rozpoczęła się 78. edycja Edinburgh International Festival – jednego z najbardziej renomowanych i najstarszych festiwali w Wielkiej Brytanii. Tegoroczny program, realizowany pod hasłem „The Truth We Seek”, po raz pierwszy w historii festiwalu wzbogaci się o Focus on Poland – wyjątkową sekcję poświęconą polskiej muzyce.
Festiwal Stolica Języka Polskiego w Szczebrzeszynie to już stały punkt letnich aktywności Polskiego Wydawnictwa Muzycznego. Zrodzony jako owoc pasji do słowa, festiwal rokrocznie gromadzi miłośników języka polskiego i polskiej sztuki. W tym roku Polskie Wydawnictwo Muzycznego, które po raz czwarty stało się partnerem festiwalu, planuje aż trzy wydarzenia. Z myślą o najmłodszych uczestnikach proponuje warsztaty muzyczne; starsza publiczność natomiast ujrzy w nowym świetle postać najsłynniejszego polskiego kompozytora – Fryderyka Chopina.
Ponadczasowe spotkanie z muzyką ostatniego polskiego romantyka, Tadeusza Bairda i dźwiękową historią Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia na dwupłytowym wydaniu ANAKLASIS. Trzy symfonie, czterech wybitnych dyrygentów w nagraniach najnowszych i archiwalnych, ponownie odkrytych.
To bez wątpienia jedna z najbardziej znanych i najczęściej wykonywanych kompozycji Henryka Wieniawskiego. Niezmiennie pobudza wyobraźnię melomanów – nie tylko siłą muzycznego wyrazu, lecz także okolicznościami powstania, które obrosły własną – nomen omen – legendą. W kolejnej odsłonie cyklu „Historia pewnego utworu”, z okazji 190. rocznicy urodzin Wieniawskiego, pod lupę weźmiemy Legendę op. 17, badając granice między historią a… fan fiction?