Aktualności
Antologia Pieśni Patriotycznej Śpiewajmy Polskę!
2021-04-26
Najpiękniejsza ze wszystkich jest muzyka polska, a serca Polaków od wieków poruszają pieśni patriotyczne.
Wybór stu tytułów zawartych w przekazywanej w Państwa ręce Antologii Pieśni Patriotycznej Śpiewajmy Polskę! oddaje historię narodu polskiego: walk o wolność, wiary w lepsze jutro, budowania wspólnoty i tradycji. To także uchwycona na przestrzeni wieków charakterystyka Polek i Polaków, z której wyłania się wizja narodu niezłomnego, przepełnionego nadzieją, gotowego do poświęceń, pełnego szacunku i czci dla przodków, trwającego w budowaniu lepszego jutra dla siebie i kolejnych pokoleń.
Antologia Pieśni Patriotycznej Śpiewajmy Polskę! odpowiada na potrzeby współczesnego odbiorcy, pielęgnując jednocześnie historyczną spuściznę narodu Polskiego. To kompleksowy projekt, którego podstawą jest wybór 100 pieśni i piosenek patriotycznych: z rewizją tekstów, rysem historycznym każdej z nich oraz biogramami autorów słów i muzyki. O wyjątkowości tego wydania decydują także nowe, „odświeżone” opracowania akompaniamentów do głównych melodii, przygotowane z dbałością o dobór wygodnych tonacji. Wszystkie pieśni uzupełnione są o chwyty gitarowe.
Dopełnieniem antologii są udostępnione na stronie www.spiewajmypolske.pl nagrania akompaniamentów, dające nieograniczone możliwości korzystania ze zbioru osobom o różnym stopniu zaawansowania muzycznego.
Kilkadziesiąt utworów ze śpiewnika zyskało opracowanie chóralne, pozwalając w pełni i w nowoczesny sposób wykorzystać możliwości aparatu wielogłosowego w obszarze pieśni patriotycznej. Niezależnie od składu, każdy zespół znajdzie coś dla siebie: od chórów mieszanych po jednorodne męskie, żeńskie, a nawet dziecięce. Starannie wyselekcjonowane pieśni zostały wydane w 12 wygodnych w użyciu zeszytach.
Antologia Pieśni Patriotycznej Śpiewajmy Polskę! Polskiego Wydawnictwa Muzycznego jest projektem kompleksowym, uwzględniającym potrzeby zróżnicowanej grupy odbiorców. Jest dla starszych i młodszych, grających i śpiewających, uczniów i nauczycieli, dla świetnie znających te utwory i dla tych, którzy dopiero chcą się ich nauczyć. To śpiewnik dla każdego. Wszyscy Śpiewajmy Polskę!
Antologia Pieśni Patriotycznej Śpiewajmy Polskę! to:
• śpiewnik z opracowaniem 100 tytułów w układzie na głos z akompaniamentem fortepianu i z chwytami gitarowymi
• strona www.spiewajmypolske.pl z nagranymi akompaniamentami fortepianowymi
• 12 zeszytów z chóralnym opracowaniem wybranych tytułów: 6 zeszytów dla chóru mieszanego oraz 6 zeszytów dla chórów jednorodnych
• znakomici opracowujący:
Magdalena Kruszewska-Pulcyn
Gabriela Kurylewicz
Włodzimierz Korcz
Kuba Stankiewicz
Jacek Sykulski (opracowania chóralne)
Sebastian Szymański (opracowania chóralne)
Wejdź na www.spiewajmypolske.pl oraz do księgarni PWM i wspólnie Śpiewajmy Polskę!
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu w ramach Programu Wieloletniego NIEPODLEGŁA na lata 2017-2022.
© PWM
Najczęściej czytane:
Liryka wokalna Zygmunta Mycielskiego - kompozytora, pisarza i intelektualisty, napisana do wierszy między innymi Cypriana Kamila Norwida, Jarosława Iwaszkiewicza, Czesława Miłosza i Zbigniewa Herberta po raz pierwszy w komplecie, na dwóch płytach. Pieśni wykonują: Joanna Freszel, Bartłomiej Kominek, Tomasz Konieczny i Lech Napierała. Od dziś album dostępny jest w serwisach streamingowych i w najlepszych sklepach muzycznych.
Cykl, w którym zaglądamy do pracowni kompozytorów związanych z naszym Wydawcnictwem i sprawdzamy, co trzymają na swoich biurkach, zamyka jedna z najważniejszych postaci polskiej muzyki — Elżbieta Sikora. Kompozytorka tworzy muzykę elektroakustyczną, symfoniczną, kameralną, instrumentalną, wokalno-instrumentalną, filmową, teatralną, baletową, a także operową. Jej utwory były wykonywane na wielu prestiżowych festiwalach w Polsce i za granicą.
Polskie Wydawnictwo Muzyczne przedstawiło swoją działalność podczas konferencji Instytutu Polskiego w Rzymie pt. „Musica e Memoria: 1945-2025. Tra reminiscenze e nuove prospettive/Muzyka i pamięć 1945-2025. Reminiscencje i nowe perspektywy”.
Dziś, 2 grudnia, rozpoczyna się osiemnasta odsłona jednego z najbardziej prestiżowych europejskich konkursów dyrygenckich: Donatella Flick – London Symphony Orchestra Conducting Competition. W bogatym przekroju repertuarowym jako utwór obowiązkowy znalazł się także Koncert na orkiestrę smyczkową Grażyny Bacewicz.
3 miasta, blisko 40 wydarzeń, koncertów, spotkań i warsztatów edukacyjnych, ponad 800 wykonawców, dzieła 38 kompozytorów związanych z PWM, 1 statuetka „Koryfeusz Muzyki Polskiej” oraz tysiące melomanów w salach koncertowych, miejskiej sonosferze i na radiowej antenie. Polskie Wydawnictwo Muzyczne uczciło 80-lecie swojej działalności wyjątkowym cyklem „Muzyczne spotkania”. Całoroczne obchody jubileuszu Oficyny zwieńczył uroczysty koncert w Filharmonii Krakowskiej z udziałem Laureatki IV Nagrody XIX Konkursu Chopinowskiego Tianyao Lyu.
Refleksje i mistyka nad różnymi obszarami życia to wątki towarzyszące utworom, których prawykonania odbędą się w grudniu. Nowych dzieł kompozytorów współpracujących z Polskim Wydawnictwem Muzycznym będzie można posłuchać w Katowicach oraz Bydgoszczy.
Już 7 grudnia w Studiu S1 w Warszawie specjalnym koncertem swoje osiemdziesiąte urodziny będzie obchodził „Ruch Muzyczny” – najstarsze czasopismo o muzyce klasycznej w Polsce. W programie znajdą się m.in. kompozycje dawnych, legendarnych redaktorów naczelnych – Stefana Kisielewskiego i Zygmunta Mycielskiego
Dziedzictwo muzyczne w nowym formacie — prezentacja portalu Polska Biblioteka Muzyczna podczas XVI Ogólnopolskiej Konferencji Bibliotekarzy Muzycznych pod hasłem "Muzykalia w zmieniającym się otoczeniu bibliotecznym – integracja, współpraca, harmonia".
Z okazji jubileuszu 80-lecia Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, zasłużeni pracownicy Oficyny oraz związani z nią autorzy i przedstawiciele polskiego środowiska muzycznego zostali uhonorowani odznaczeniami państwowymi. Samo wydawnictwo otrzymało też Brązowy Medal „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”.
I Koncert fortepianowy e-moll op. 11 w rzeczywistości powstał kilka miesięcy po II Koncercie f-moll op. 21; „zamieniona” opusowa numeracja wynika z dat wydań obu utworów. Dziś pochylimy się nad późniejszym z tych dwóch z dzieł, dojrzalszym i kreślonym pewniejszą ręką. W kolejnej odsłonie cyklu „Historia pewnego utworu” przyjrzymy się koncertowym programom, sztambuchowym wyznaniom i pożegnaniu z Ojczyzną.
