Aktualności
Polish Graphic Design Awards rozdane! PWM z nagrodą i wyróżnieniami!
2021-06-29
26 czerwca poznaliśmy wyniki konkursu na najlepsze polskie projekty komunikacji wizualnej. Wśród laureatów są aż trzy projekty dla Polskiego Wydawnictwa Muzycznego! Główną nagrodę w kategorii PRASA / Magazyn otrzymali Marek Knap i Natalia Cyrankiewicz za Ruch Muzyczny. Ponadto w kategorii ILUSTRACJA / Ilustracja prasowa Ola Szczepanik została wyróżniona za ilustracje do artykułu Barbary Boguni Skrzypce wieszaliśmy na płocie w Ruchu Muzycznym #14/2020, a w kategorii WYDAWNICTWA / Kalendarz wyróżnione zostało TOFU Studio za kalendarz Powtórka z muzyki dla naszej Oficyny.
Nad wizualną oprawą Ruchu Muzycznego czuwają Marek Knap i Natalia Cyrankiewicz. Przypomnijmy: w 2018 roku Marek Knap otrzymał już nagrodę w kategorii PRASA / Projekt magazynu za poprzednią oprawę graficzną Ruchu Muzycznego jako miesięcznika. Czasopismo pod skrzydłami PWM stało się dwutygodnikiem i zmienił się jego wygląd (w tym logo) oraz objętość. Od 2019 roku każdy kolejny numer potwierdza swoją klasę, staje się nowym wyzwaniem, daje też nowe możliwości na promowanie najlepszych artystów-grafików z całej Polski.
Pogłębione analizy i rozbudowane recenzje uzupełnione bardziej lakonicznymi formami to treści, których czytelnicy oczekują od RM. Dlatego jego formuła AD 2020 otrzymała ramę graficzną, w której można umieścić zarówno bogate strukturalnie opowiadanie jak i krótką newsową notkę. Jej główną zaletą jest przyjazna elastyczność idąca w parze z odpowiednią dawką charakteru wzbogaconego mieszanką obrazów o właściwościach metaforycznych i sytuacyjnych śmiało wypełniających unikalny, wielki format magazynu. – mówi Marek Knap, dyrektor artystyczny Ruchu Muzycznego.
Na łamach #14/2020 Ruchu Muzycznego zamieszczone zostały grafiki Oli Szczepanik, za które autorka także została wyróżniona w tegorocznym konkursie. To podwójna radość dla całego zespołu!
Wśród wyróżnionych projektów tegorocznej edycji Polish Graphic Design Awards znalazł się także projekt kalendarza Powtórka z muzyki zaprojektowany dla PWM przez TOFU Studio. Po zwycięstwie na arenie międzynarodowej w 62. Design Annual Competition magazynu Communication Arts – to kolejne wyróżnienie dla tego projektu.
Polish Graphic Design Awards to jedyny w Polsce branżowy konkurs, który w tak kompleksowy i całościowy sposób oceniania i prezentuje polskie projektowanie wizualne: nagrody przyznawane są aż w 16 kategoriach i 38 podkategoriach.
Celem Polish Graphic Design Awards jest gromadzenie, ocenianie oraz prezentowanie najlepszych i najciekawszych polskich projektów wizualnych z każdego roku. Nagrody i wyróżnienia mają wspierać i promować działalność polskich designerów w kraju i na świecie.
Gratulujemy wszystkim laureatom!
Najczęściej czytane:
To już osiemdziesiąt lat od kiedy Polskie Wydawnictwo Muzyczne wspiera rozwój polskiej kultury muzycznej na świecie. Przypadający w 2025 roku jubileusz Oficyna uświetni serią koncertów z udziałem artystów najwyższej próby w renomowanych salach koncertowych w Polsce. Podczas licznych aktywności muzycznych i edukacyjnych towarzyszyć nam będzie najlepsza polska twórczość. Do wspólnego świętowania zapraszamy już 7 i 8 marca do Wrocławia!
W lutym po raz pierwszy wykonane zostaną najnowsze utwory Agaty Zubel i Zygmunta Krauze. Chociaż oba dzieła różnią się od siebie pod względem obsady czy sposobu konstrukcji, to w przypadku źródła inspiracji łączy je eksploracja zagadnień związanych z malarstwem.
Współczesny jazz i XV-wieczna polifonia – czy te światy da się pogodzić? Ależ tak! Dowodem na to jest płyta LAETA MUNDUS od wytwórni ANAKLASIS, która splata głosy dwóch epok w swoistą harmonię sfer. Od 29 stycznia album dostępny jest także na winylu.
Przeglądając spisy dzieł Franciszka Lessla, wśród kompozycji na fortepian i orkiestrę znajdziemy Kaprys i wariacje op. 10 oraz Potpourri op. 12. Nie wszyscy wiedzą jednak, że pod tymi tytułami tak naprawdę kryje się... jeden i ten sam utwór! Jak do tego doszło i co wspólnego mają z tym lipska prasa muzyczna, Tadeusz Kościuszko i polskie damy? W nowym cyklu „Historia pewnego utworu” co miesiąc weźmiemy pod lupę wybraną kompozycję – przypomnimy najciekawsze wątki związane z genezą jej powstania, procesem twórczym, recepcją i dalszymi dziejami.
Czy Wesoły Franiu istnieje naprawdę i czemu Kotek Tęsknotek jest smutny? O procesie nadawania tytułów utworom i współpracy przy tworzeniu publikacji nutowej dla dzieci opowiadają Patrycja Budziacka i Natalia Drozen-Czaplińska – autorki zbioru Wiolinkowe opowieści na skrzypce i fortepian wydanego w Serii Pedagogicznej PWM.
Dyrektor Artystyczny Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego NDI Sopot Classic Szymon Morus oraz Polska Filharmonia Kameralna Sopot zapraszają młodych kompozytorów do wzięcia udziału w 8. Konkursie Kompozytorskim im. Krzysztofa Pendereckiego, który odbędzie się w ramach 15. edycji Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego NDI Sopot Classic. Konkurs, organizowany co dwa lata, wspiera twórczość młodych artystów, stwarzając im przestrzeń do zaprezentowania swoich utworów przed profesjonalnym jury.
Podobno sam Józef Haydn kupował mu papier nutowy. Na temat jego pochodzenia wysnuto kontrowersyjne teorie, łącząc go z rodziną Czartoryskich. Był twórcą pierwszego polskiego koncertu fortepianowego. Mowa o Franciszku Lesslu, kompozytorze przełomu XVIII i XIX wieku, którego można uznać za najwybitniejszego przed Chopinem. Marcin Tadeusz Łukaszewski kreśli jego sylwetkę w najnowszej Małej Monografii Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, poszukując prawdy i dementując narosłe wokół kompozytora mity.
225 polskich kompozytorów, 1500 utworów, kilkaset godzin muzyki! Rozpoczynamy kolejny rok z programem TUTTI.pl, dzięki któremu Polskie Wydawnictwo Muzyczne wspiera wykonania muzyki polskiej. Beneficjenci otrzymują rabat na wypożyczenie materiałów orkiestrowych w wysokości 70% opłaty.
W ramach nowej odsłony akcji „Kompozytor/Kompozytorka Miesiąca” zajrzymy do pracowni twórców, związanych z naszym Wydawnictwem. Przyjrzymy się ich pracy — czy siadają przy fortepianie, rozkładają papier nutowy na pulpicie i zapisują ołówkiem kolejne dźwięki, czy może jednak instrument i przyrządy piśmiennicze zastąpili myszką i klawiaturą komputera? Naszą szczególną uwagę zwrócimy na ich biurka, przy których pomysły muzyczne materializują się na pięcioliniach kolejnych partytur. Akcji towarzyszą fotografie Bartka Barczyka.
Polskie Wydawnictwo Muzyczne z dumą i radością prezentuje osiągnięcia mijających miesięcy. Rok 2024 to w Oficynie nie tylko nowe utwory, publikacje nutowe, książki i albumy muzyczne, ale także zasoby cyfrowe, wydarzenia koncertowe i edukacyjne oraz międzynarodowe projekty upowszechniające muzykę polską. Miniony rok to również czas intensywnych współprac w ramach licznych wydarzeń w świecie muzyki. Wydawnictwo rozwija się dynamicznie, będąc w centrum najważniejszych wydarzeń świata kultury i podejmując współpracę z partnerami najwyższej klasy.