Aktualności
Tryptyk operowy Alka Nowaka i Szczepana Twardocha na LP już w sprzedaży!
2022-10-25
Alek Nowak i Szczepan Twardoch to operowy duet, który zdążył już podbić serca słuchaczy i zdobyć szereg wyróżnień, a także doczekać się wydań na płytach CD i LP. Od 25 października ich trzy dzieła wokalno-instrumentalne, tworzące fenomenalny „tryptyk śląski”, będzie można kupić w pakiecie na płytach kompaktowych, i co najważniejsze, winylowych!
Alek Nowak i Szczepan Twardoch to operowy duet, który zdążył już podbić serca słuchaczy i zdobyć szereg wyróżnień, a także doczekać się wydań na płytach CD i LP. Od 25 października ich trzy dzieła wokalno-instrumentalne, tworzące fenomenalny „tryptyk śląski”, będzie można kupić w pakiecie na płytach kompaktowych, i co najważniejsze, winylowych!
DRACH. DRAMMA PER MUSICA zapoczątkował serię OPERA pod koniec 2020 roku, do której kolejnej zimy dołączył krążek SYRENA. MELODRAMA AETERNA. W tym miesiącu doczekaliśmy się albumu POKORA. DRAMMA GIOCOSO, który wieńczy śląską trylogię. Te trzy dramatyczne dzieła miały swoje premiery podczas trzech ostatnich edycji festiwalu AUKSODRONE, zostały wydane na płytach kompaktowych, a od dziś, w ramach celebracji Światowego Dnia Opery, wszystkie będą dostępne również na winylach!

W zależności od tego, jak odczytamy Dracha, Syrenę oraz Pokorę, będą one stanowiły trzy odrębne i autonomiczne historie albo jedną całość. „»Trylogiczność« nie będzie oczywista, ale będzie”, komentował Alek Nowak, pisząc Pokorę. Zwraca szczególną uwagę na zainteresowanie kwestią tożsamości, po części tożsamością śląską, wyraźną w Drachu i Pokorze. Nieco trudniejsze do odczytania tropy podsuwa nam sam kompozytor: „Czytając tekst, myśląc też o Drachu i o Syrenie widzę siatkę analogii i łączników. Nie tylko między tymi tekstami, ale też między nimi i światem. Między historią ogólną i historią moją własną. Między tym co dziś, co rok temu, co sto lat temu i co tysiąc lat temu”.
OPERA w katalogu ANAKLASIS zajmuje miejsce szczególne, bo poświęcona jest wyjątkowym przedsięwzięciom – rejestracjom wielkich form wokalno-instrumentalnym. Nazwa ta wykracza więc poza tradycyjne, gatunkowe rozumienie słowa „opera” i wraca do swojego włoskiego źródłosłowia, stanowiąc tym samym parasol, pod który trafiają współczesne dzieła operowe, dramaty muzyczne, utwory pasyjne czy oratoria. Seria powstała we współpracy z Miastem Tychy, AUKSO Orkiestrą Kameralną Miasta Tychy oraz festiwalem AUKSODRONE.
Te i inne krążki od ANAKLASIS dostępne są w najlepszych księgarniach i sklepach muzycznych, w serwisach cyfrowych oraz na wirtualnych półkach sieci empik.
#wyostrzsłuch na tryptyk w serii OPERA od ANAKLASIS!
ANAKLASIS
A DIVISION OF
PWM EDITION
www.anaklasis.pl
www.facebook.com/anaklasisrecords/
www.instagram.com/anaklasis
Najczęściej czytane:
Liryka wokalna Zygmunta Mycielskiego - kompozytora, pisarza i intelektualisty, napisana do wierszy między innymi Cypriana Kamila Norwida, Jarosława Iwaszkiewicza, Czesława Miłosza i Zbigniewa Herberta po raz pierwszy w komplecie, na dwóch płytach. Pieśni wykonują: Joanna Freszel, Bartłomiej Kominek, Tomasz Konieczny i Lech Napierała. Od dziś album dostępny jest w serwisach streamingowych i w najlepszych sklepach muzycznych.
Cykl, w którym zaglądamy do pracowni kompozytorów związanych z naszym Wydawcnictwem i sprawdzamy, co trzymają na swoich biurkach, zamyka jedna z najważniejszych postaci polskiej muzyki — Elżbieta Sikora. Kompozytorka tworzy muzykę elektroakustyczną, symfoniczną, kameralną, instrumentalną, wokalno-instrumentalną, filmową, teatralną, baletową, a także operową. Jej utwory były wykonywane na wielu prestiżowych festiwalach w Polsce i za granicą.
Polskie Wydawnictwo Muzyczne przedstawiło swoją działalność podczas konferencji Instytutu Polskiego w Rzymie pt. „Musica e Memoria: 1945-2025. Tra reminiscenze e nuove prospettive/Muzyka i pamięć 1945-2025. Reminiscencje i nowe perspektywy”.
Dziś, 2 grudnia, rozpoczyna się osiemnasta odsłona jednego z najbardziej prestiżowych europejskich konkursów dyrygenckich: Donatella Flick – London Symphony Orchestra Conducting Competition. W bogatym przekroju repertuarowym jako utwór obowiązkowy znalazł się także Koncert na orkiestrę smyczkową Grażyny Bacewicz.
3 miasta, blisko 40 wydarzeń, koncertów, spotkań i warsztatów edukacyjnych, ponad 800 wykonawców, dzieła 38 kompozytorów związanych z PWM, 1 statuetka „Koryfeusz Muzyki Polskiej” oraz tysiące melomanów w salach koncertowych, miejskiej sonosferze i na radiowej antenie. Polskie Wydawnictwo Muzyczne uczciło 80-lecie swojej działalności wyjątkowym cyklem „Muzyczne spotkania”. Całoroczne obchody jubileuszu Oficyny zwieńczył uroczysty koncert w Filharmonii Krakowskiej z udziałem Laureatki IV Nagrody XIX Konkursu Chopinowskiego Tianyao Lyu.
Refleksje i mistyka nad różnymi obszarami życia to wątki towarzyszące utworom, których prawykonania odbędą się w grudniu. Nowych dzieł kompozytorów współpracujących z Polskim Wydawnictwem Muzycznym będzie można posłuchać w Katowicach oraz Bydgoszczy.
Już 7 grudnia w Studiu S1 w Warszawie specjalnym koncertem swoje osiemdziesiąte urodziny będzie obchodził „Ruch Muzyczny” – najstarsze czasopismo o muzyce klasycznej w Polsce. W programie znajdą się m.in. kompozycje dawnych, legendarnych redaktorów naczelnych – Stefana Kisielewskiego i Zygmunta Mycielskiego
Dziedzictwo muzyczne w nowym formacie — prezentacja portalu Polska Biblioteka Muzyczna podczas XVI Ogólnopolskiej Konferencji Bibliotekarzy Muzycznych pod hasłem "Muzykalia w zmieniającym się otoczeniu bibliotecznym – integracja, współpraca, harmonia".
Z okazji jubileuszu 80-lecia Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, zasłużeni pracownicy Oficyny oraz związani z nią autorzy i przedstawiciele polskiego środowiska muzycznego zostali uhonorowani odznaczeniami państwowymi. Samo wydawnictwo otrzymało też Brązowy Medal „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”.
I Koncert fortepianowy e-moll op. 11 w rzeczywistości powstał kilka miesięcy po II Koncercie f-moll op. 21; „zamieniona” opusowa numeracja wynika z dat wydań obu utworów. Dziś pochylimy się nad późniejszym z tych dwóch z dzieł, dojrzalszym i kreślonym pewniejszą ręką. W kolejnej odsłonie cyklu „Historia pewnego utworu” przyjrzymy się koncertowym programom, sztambuchowym wyznaniom i pożegnaniu z Ojczyzną.