Aktualności
„Strefa Ruchu” ponownie w Filharmonii Sudeckiej
2022-12-07
Po raz drugi w tym sezonie Polskie Wydawnictwo Muzyczne jest partnerem koncertu w Filharmonii Sudeckiej. To także kolejny raz, kiedy wydarzenie poprzedzi spotkanie w ramach „Strefy Ruchu”. Tym razem rozmówcą Mateusza Ciupki będzie Tomasz Tomaszewski, który chwilę później wystąpi na deskach Filharmonii w podwójnej roli: skrzypka i dyrygenta.
9 grudnia w Wałbrzychu Orkiestra Smyczkowa Filharmonii Sudeckiej wystąpi w swojej siedzibie w programie w całości zbudowanym z muzyki polskiej XX wieku. W ramach wieczoru zabrzmi popularny Koncert na orkiestrę smyczkową Grażyny Bacewicz, Concerto Notturno na skrzypce i smyczki Mikołaja Piotra Góreckiego, Sinfonietta na smyczki wciąż odkrywanego Szymona Laksa oraz zawsze entuzjastycznie przyjmowana przez publiczność Orawa Wojciecha Kilara.
Koncert poprzedzi spotkanie z cyklu „Strefa Ruchu”, poprowadzone przez redaktora „Ruchu Muzycznego” Mateusza Ciupkę. Jego rozmówcą będzie Tomasz Tomaszewski – działający nie tylko jako skrzypek i dyrygent, ale też pedagog aktywnie wspierający rozwój aspirujących muzyków, inicjujący i angażujący się w projekty zarówno w Polsce, jak i w Niemczech. Przypomnijmy, że w listopadzie wałbrzyska publiczność mogła uczestniczyć w rozmowie z Hanną Kulenty, kompozytorką związaną z Polskim Wydawnictwem Muzycznym, której utwór Alinea na klarnet, fortepian i orkiestrę znalazł się w programie następującego po spotkaniu koncertu.
Bilety na koncert rozpoczynający się o godz. 19:00 dostępne są do kupienia online. Na spotkanie w ramach „Strefy Ruchu” zapraszamy godzinę wcześniej do Sali kameralnej Filharmonii Sudeckiej. Wstęp na spotkanie jest bezpłatny.
Najczęściej czytane:
Kultowe piosenki Zygmunta Koniecznego, które dekady temu pokochała publiczność Ewy Demarczyk w nowym opracowaniu Cezarego Duchnowskiego. Najnowszy album ANAKLASIS z udziałem Agaty Zubel, Andrzeja Bauera, Bartka Wąsika oraz Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia pod dyrekcją Alexandra Humali jest już dostępny w sprzedaży.
W konkursie Polskiego Towarzystwa Wydawców Książek na Najpiękniejsze Polskie Książki 2024, w którym Jury docenia m.in. koncepcję edytorską, nowatorskie opracowania graficzne, typograficzne i poziom artystyczny ilustracji, wyróżnienie w kategorii Literatura naukowa i popularnonaukowa zdobyła książka Muzyka polska po Szymanowskim Adriana Thomasa.
W maju do swojej pracowni zaprasza nas Jerzy Kornowicz – kompozytor, pianista-improwizator, pedagog i działacz muzyczny, dyrektor Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”. Autor muzyki wielu gatunków – twórca interdyscyplinarny, który potrafi komponować w rozmaitych miejscach.
Od początku istnienia Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, serie pedagogiczne stanowiły istotną i liczną grupę powstających publikacji. Oficyna nawiązywała współpracę z cenionymi twórcami, dzięki czemu powstały utwory nie tylko licznie nagradzane na konkursach i festiwalach, budujące tym prestiż PWM-u, ale przede wszystkim ponadczasowe. Świadczą o tym wznowienia wielu tytułów.
Tematem przewodnim 37. edycji Krakowskiego Międzynarodowego Festiwalu Kompozytorów jest muzyka w muzyce. Festiwal, który został objęty patronatem honorowym Aleksandra Miszalskiego, Prezydenta Miasta Krakowa, rozpocznie się już 10 maja koncertem inauguracyjnym w Filharmonii Krakowskiej. Polskie Wydawnictwo Muzyczne jest partnerem wydarzenia.
Już 09 maja 2025 roku Polskie Wydawnictwo Muzyczne zaprasza do wspólnego świętowania podczas Dni Funduszy Europejskich w PWM. Sprawdź, co zaplanowaliśmy na ten dzień!
Piąty miesiąc roku zwiastuje nadejście wiosennego sezonu festiwalowego. W Krakowie, Warszawie i we Wrocławiu zabrzmią kompozycje Joanny Wnuk-Nazarowej, Pawła Malinowskiego, Wojciecha Widłaka, Macieja Zielińskiego, Pawła Hendricha i Agaty Zubel. Najnowszej muzyce polskiej będziemy przysłuchiwać się podczas koncertów specjalnych, na festiwalowych estradach, a także na zakończenie sezonu artystycznego.
Blisko 400 muzyków i chórzystów, boska interwencja i absolutny triumf kompozytora – prawykonanie oratorium pasyjnego Męka Pana naszego Jezusa Chrystusa w 1838 r. wprost zelektryzowało muzyczną Warszawę. Dzieło to uznaje się za najwybitniejsze osiągnięcie polskiej muzyki religijnej XIX wieku. Dlaczego jednak do premierowego wykonania doszło dopiero w czerwcu, nie zaś – jak zamierzał twórca – w czasie Wielkiego Tygodnia? W kolejnej odsłonie cyklu Historia pewnego utworu przyjrzymy się niedotrzymanym obietnicom i przetrzymanym nutom.
Fundacja Pamięci Johna Simona Guggenheima (The John Simon Guggenheim Memorial Foundation) ogłosiła tegorocznych stypendystów Guggenheima – 198 wybitnych osób ze świata nauki i sztuki współczesnej, reprezentujących 53 dyscypliny, wybranych w rygorystycznym procesie aplikacji spośród prawie 3500 kandydatów. Wśród stypendystów, którzy otrzymali grant na realizację swojej działalności, jest Krzysztof Wołek – kompozytor związany z Polskim Wydawnictwem Muzycznym.
Écoute na sopran i kwartet smyczkowy jest nową wersją kompozycji Słuchaj na sopran, klarnet, skrzypce, perkusję i fortepian, której prawykonanie odbyło się w grudniu ubiegłego roku w podczas bydgoskiego Festiwalu Art Mintaka. 22 kwietnia dzieło zostanie wykonane po raz pierwszy podczas paryskiego festiwalu, prezentującego najnowszą muzykę europejską.