Aktualności
Konkurs Recenzencki Filharmonii Śląskiej i PWM
2024-05-15
Filharmonia Śląska we współpracy z Polskim Wydawnictwem Muzycznym zaprasza studentów studiów I i II stopnia kierunków Muzykologia oraz Kompozycja i Teoria Muzyki do udziału w Konkursie Recenzenckim.
Konkurs odbywa się jako jedno z wydarzeń towarzyszących Gali Urodzinowej Joanny Wnuk-Nazarowej. Chcemy wspólnie promować i wspierać działalność studentów na polu krytyki muzycznej!
Do grona jurorskiego zostali zaproszeni:
dr Daniel Cichy – dyrektor – redaktor naczelny, Polskie Wydawnictwo Muzyczne PWM
Krzysztof Stefański – zastępca redaktora naczelnego, Ruch Muzyczny
dr hab. Beata Bolesławska-Lewandowska – prof. Instytut Sztuki PAN, Związek Kompozytorów Polskich
dr Wiktoria Antonczyk – redaktor, Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC
Ewa Szczecińska – dziennikarka radiowa, Polskie Radio Program 2
Nagrodami w Konkursie są:
- publikacja zwycięskiej recenzji w serwisie internetowym Polskiego Centrum Informacji Muzycznej POLMIC;
- publikacja nagrodzonych oraz wyróżnionych recenzji na stronie internetowej Filharmonii Śląskiej oraz w mediach społecznościowych organizatora;
- nagrody rzeczowe w postaci publikacji Polskiego Wydawnictwa Muzycznego PWM;
- nagrody rzeczowe w postaci wydawnictw Polskiego Centrum Informacji Muzycznej POLMIC;
- nagrody rzeczowe w postaci płyt CD;
- zaproszenia na koncerty Filharmonii Śląskiej.
Ponadto Członkowie Jury z ramienia Polskiego Wydawnictwa Muzycznego PWM oraz Ruchu Muzycznego, na podstawie wybitnej wartości merytorycznej przesłanej pracy konkursowej mogą przyznać nagrodę specjalną w postaci możliwości opublikowania pracy w mediach społecznościowych lub na stronie internetowej Ruchu Muzycznego!
Patronat nad Konkursem: Program Drugi Polskiego Radia i POLMIC.PL- Polskie Centrum Informacji Muzycznej.
Termin przyjmowania zgłoszeń mija 24 maja.
Zachęcamy do udziału! Regulamin konkursu oraz karta zgłoszenia dostępne są na stronie Filharmonii Śląskiej.
Najczęściej czytane:
Kultowe piosenki Zygmunta Koniecznego, które dekady temu pokochała publiczność Ewy Demarczyk w nowym opracowaniu Cezarego Duchnowskiego. Najnowszy album ANAKLASIS z udziałem Agaty Zubel, Andrzeja Bauera, Bartka Wąsika oraz Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia pod dyrekcją Alexandra Humali jest już dostępny w sprzedaży.
W konkursie Polskiego Towarzystwa Wydawców Książek na Najpiękniejsze Polskie Książki 2024, w którym Jury docenia m.in. koncepcję edytorską, nowatorskie opracowania graficzne, typograficzne i poziom artystyczny ilustracji, wyróżnienie w kategorii Literatura naukowa i popularnonaukowa zdobyła książka Muzyka polska po Szymanowskim Adriana Thomasa.
W maju do swojej pracowni zaprasza nas Jerzy Kornowicz – kompozytor, pianista-improwizator, pedagog i działacz muzyczny, dyrektor Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”. Autor muzyki wielu gatunków – twórca interdyscyplinarny, który potrafi komponować w rozmaitych miejscach.
Od początku istnienia Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, serie pedagogiczne stanowiły istotną i liczną grupę powstających publikacji. Oficyna nawiązywała współpracę z cenionymi twórcami, dzięki czemu powstały utwory nie tylko licznie nagradzane na konkursach i festiwalach, budujące tym prestiż PWM-u, ale przede wszystkim ponadczasowe. Świadczą o tym wznowienia wielu tytułów.
Tematem przewodnim 37. edycji Krakowskiego Międzynarodowego Festiwalu Kompozytorów jest muzyka w muzyce. Festiwal, który został objęty patronatem honorowym Aleksandra Miszalskiego, Prezydenta Miasta Krakowa, rozpocznie się już 10 maja koncertem inauguracyjnym w Filharmonii Krakowskiej. Polskie Wydawnictwo Muzyczne jest partnerem wydarzenia.
Już 09 maja 2025 roku Polskie Wydawnictwo Muzyczne zaprasza do wspólnego świętowania podczas Dni Funduszy Europejskich w PWM. Sprawdź, co zaplanowaliśmy na ten dzień!
Piąty miesiąc roku zwiastuje nadejście wiosennego sezonu festiwalowego. W Krakowie, Warszawie i we Wrocławiu zabrzmią kompozycje Joanny Wnuk-Nazarowej, Pawła Malinowskiego, Wojciecha Widłaka, Macieja Zielińskiego, Pawła Hendricha i Agaty Zubel. Najnowszej muzyce polskiej będziemy przysłuchiwać się podczas koncertów specjalnych, na festiwalowych estradach, a także na zakończenie sezonu artystycznego.
Blisko 400 muzyków i chórzystów, boska interwencja i absolutny triumf kompozytora – prawykonanie oratorium pasyjnego Męka Pana naszego Jezusa Chrystusa w 1838 r. wprost zelektryzowało muzyczną Warszawę. Dzieło to uznaje się za najwybitniejsze osiągnięcie polskiej muzyki religijnej XIX wieku. Dlaczego jednak do premierowego wykonania doszło dopiero w czerwcu, nie zaś – jak zamierzał twórca – w czasie Wielkiego Tygodnia? W kolejnej odsłonie cyklu Historia pewnego utworu przyjrzymy się niedotrzymanym obietnicom i przetrzymanym nutom.
Fundacja Pamięci Johna Simona Guggenheima (The John Simon Guggenheim Memorial Foundation) ogłosiła tegorocznych stypendystów Guggenheima – 198 wybitnych osób ze świata nauki i sztuki współczesnej, reprezentujących 53 dyscypliny, wybranych w rygorystycznym procesie aplikacji spośród prawie 3500 kandydatów. Wśród stypendystów, którzy otrzymali grant na realizację swojej działalności, jest Krzysztof Wołek – kompozytor związany z Polskim Wydawnictwem Muzycznym.
Écoute na sopran i kwartet smyczkowy jest nową wersją kompozycji Słuchaj na sopran, klarnet, skrzypce, perkusję i fortepian, której prawykonanie odbyło się w grudniu ubiegłego roku w podczas bydgoskiego Festiwalu Art Mintaka. 22 kwietnia dzieło zostanie wykonane po raz pierwszy podczas paryskiego festiwalu, prezentującego najnowszą muzykę europejską.