Aktualności
Rekrutacja do zespołu projektowego
2025-06-05
Ruszył trzeci etap digitalizacji zasobów Polskiego Wydawnictwa Muzycznego. Zapraszamy do wzięcia udziału w rekrutacji do naszego zespołu!
Z przyjemnością informujemy, że z dniem 1 czerwca 2025 roku rozpoczęliśmy w partnerstwie ze Związkiem Kompozytorów Polskich realizację trzeciego etapu projektu digitalizacyjnego „Digitalizacja i udostępnianie cyfrowych zasobów Polskiego Wydawnictwa Muzycznego oraz Związku Kompozytorów Polskich” dofinansowanego w ramach Działania FERC.02.03 „Cyfrowa dostępność i ponowne wykorzystanie informacji” w ramach Priorytetu II programu Fundusze Europejskie na Rozwój Cyfrowy 2021-2027.
Co to oznacza? Dla nas – ogrom pracy przy procesach digitalizacji, archiwizacji i udostępniania zasobów, modernizację Cyfrowego Repozytorium PWM i portalu Polska Biblioteka Muzyczna, a także satysfakcję z osiągania nowo wytyczonych celów. A dla Was – jeszcze więcej cyfrowych zbiorów dostępnych od ręki, z uwzględnieniem materiałów nowego typu oraz jeszcze prostszy dostęp do muzycznego dziedzictwa.
W związku z tym powiększamy zespół projektowy. Jeśli chcesz dołączyć do pracy nad projektem, sprawdź szczegóły na stronie BIULETYNU INFORMACJI PUBLICZNEJ PWM.
Prowadzimy rekrutację na następujące stanowiska:
Asystent ds. koordynacji projektu
Młodszy specjalista / Specjalista ds. archiwizacji i redakcji zasobów cyfrowych
Młodszy specjalista / Specjalista ds. archiwizacji i redakcji zasobów cyfrowych
Młodszy specjalista / Specjalista ds. digitalizacji i archiwizacji
Młodszy specjalista / Specjalista ds. korekty materiałów poddawanych digitalizacji
Młodszy specjalista / Specjalista ds. opisu i archiwizacji nagrań audio
Młodszy specjalista / Specjalista ds. technicznej weryfikacji nagrań audio
Młodszy specjalista / Specjalista ds. merytorycznej weryfikacji materiałów audio
Młodszy specjalista / Specjalista ds. opracowania treści online
Młodszy specjalista / Specjalista ds. promocji projektu
Młodszy specjalista / Specjalista ds. procesów cyfrowych i graficznych
Specjalista ds. tagowania obiektów cyfrowych
Młodszy specjalista / Specjalista redaktor haseł encyklopedycznych
Młodszy specjalista / Specjalista ds. zarządzania prawami
Młodszy specjalista / Specjalista ds. archiwizacji i merytorycznego opracowania zasobów cyfrowych
Młodszy specjalista / Specjalista ds. digitalizacji i procesów cyfrowych
Młodszy specjalista / Specjalista ds. archiwizacji i metadanych
Młodszy specjalista / Specjalista – redaktor encyklopedii
Specjalista ds. personalnych
Zapraszamy do składania aplikacji!
Najczęściej czytane:
Z okazji jubileuszu 80-lecia Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, zasłużeni pracownicy Oficyny oraz związani z nią autorzy i przedstawiciele polskiego środowiska muzycznego zostali uhonorowani odznaczeniami państwowymi. Samo wydawnictwo otrzymało też Brązowy Medal „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”.
I Koncert fortepianowy e-moll op. 11 w rzeczywistości powstał kilka miesięcy po II Koncercie f-moll op. 21; „zamieniona” opusowa numeracja wynika z dat wydań obu utworów. Dziś pochylimy się nad późniejszym z tych dwóch z dzieł, dojrzalszym i kreślonym pewniejszą ręką. W kolejnej odsłonie cyklu „Historia pewnego utworu” przyjrzymy się koncertowym programom, sztambuchowym wyznaniom i pożegnaniu z Ojczyzną.
Choć o życiu i twórczości Fryderyka Chopina napisano już niemal wszystko, jego dwie podróże do Brytanii wciąż pozostają mało znanym epizodem biografii. Książka Petera Willisa „Chopin w Brytanii” rzuca nowe światło na ten fragment życia kompozytora, wypełniając lukę w dotychczasowych badaniach. Teraz nakładem Polskiego Wydawnictwa Muzycznego ukazuje się po raz pierwszy w polskim tłumaczeniu.
Problemy z librettem, kolejne niezrealizowane premiery, konflikt z Londynem i wreszcie zaginięcie partytury – Philaenis, pierwsza opera Romana Statkowskiego, zdawała się nie mieć szczęścia… W kolejnej odsłonie cyklu „Historia pewnego utworu” przyjrzymy się zrządzeniom losu, Pyrrusowym zwycięstwom i długiej drodze na Parnas.
12 listopada 2025 roku przypada setna rocznica śmierci Romana Statkowskiego – polskiego kompozytora nurtu późnoromantycznego i pedagoga, ucznia m.in. Władysława Żeleńskiego, Nikołaja Sołowiowa i Antona Rubinsteina, a (wedle niektórych źródeł) także Nikołaja Rimskiego-Korsakowa. Ciekawy wybór twórczości fortepianowej tego kompozytora, nową instrumentację jego opery Philaenis oraz album z jazzowymi impresjami inspirowanymi operą Maria można znaleźć w katalogu Polskiego Wydawnictwa Muzycznego.
Marcel Chyrzyński tworzy muzykę akustyczną, elektroakustyczną i elektroniczną. Jest również twórcą muzyki do spektakli teatralnych – jego zainteresowania skierowane są głównie na teatr współczesny. W listopadzie jest naszym Kompozytorem Miesiąca i uchyla drzwi do swojej pracowni, w której odnajdziemy m.in. partytury najnowszych utworów, niezwykłe kolekcje japońskich drzeworytów, czy imponujący zestaw… fajek.
Dorian Gray – operowa odsłona jedynej powieści Oscara Wilde’a na scenie Teatru Wielkiego w Poznaniu. Niewinność i niczym nieskażone piękno w pułapce kultu młodości w operze skomponowanej przez Elżbietę Sikorę i w inscenizacji Davida Pountneya. Za pulpitem dyrygenckim maestro Jacek Kaspszyk.
Za Wydarzenie roku uznano Muzyczne Spotkania z okazji 80-lecia Polskiego Wydawnictwa Muzycznego w Narodowym Forum Muzyki – za dwudniowe święto polskiej muzyki we Wrocławiu, które zgromadziło liczną publiczność i ponad pięciuset wykonawców podczas 34 koncertów, warsztatów i spotkań.
7 dni, 7 koncertów w Studiu im. Romany Bobrowskiej Radia Kraków, w tym 6 w formule recitali fortepianowych. 7 nowych programów zbudowanych wokół twórczości wybitnych kompozytorek i kompozytorów XX oraz XXI wieku. Polskie Wydawnictwo Muzyczne, wytwórnia ANAKLASIS i Radio Kraków zapraszają na drugą odsłonę cyklu koncertów ANAKLASIS NA FALI 2.0, która odbędzie się 24–30 listopada 2025 r.
Polska muzyka najnowsza zabrzmi w przedostatnim miesiącu 2025 roku w Warszawie, Krakowie, Łodzi i Katowicach. Usłyszymy kompozycje Marcela Chyrzyńskiego, Wojciecha Widłaka, Pawła Malinowskiego, Aleksandra Lasonia, Krzysztofa Wołka, Hanny Kulenty, Pawła Hendricha oraz Zbigniewa Bargielskiego. Szczególna prapremiera szykuje się także w Poznaniu, gdzie zobaczymy i usłyszymy najnowszą operę Elżbiety Sikory. Tych premier nie można przegapić!