Aktualności
Oferta pracy
2025-07-23
Polskie Wydawnictwo Muzyczne – instytucja kultury powierzy wykonanie zlecenia w zakresie wykonywania czynności związanych z pracami magazynowymi. Miejsce wykonywania zlecenia: Kraków.
Przewidywana ilość godzin zlecenia w tygodniu: 20 godzin w okresie 01.09.2025 do 30.06.2026 (godziny poranne).
Zakres obowiązków:
• kompletacja towaru zgodnie z zamówieniami
• pakowanie i przygotowywanie listów przewozowych
Wymagania:
• bardzo dobra organizacja pracy
• wysoka kultura osobista
• precyzja i uważność w wypełnianiu zadań
Mile widziane:
• doświadczenie w zakresie obsługi Sage Symfonia i Mobilny Magazyn
• doświadczenie w pracy w usługach logistycznych
Oferujemy:
• współpracę z renomowaną instytucją kultury
• atrakcyjną lokalizację z wygodnym połączeniem komunikacyjnym
• współpracę ze zgranym i doświadczonym zespołem
Kontakt:
Zainteresowanych prosimy o składanie pisemnych zgłoszeń zawierających list motywacyjny oraz CV na adres: rekrutacja@pwm.com.pl z umieszczeniem w temacie wiadomości: magazynier + imię i nazwisko w terminie do dnia 14.08.2025 roku.
INFORMACJA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
DLA KANDYDATA DO PRACY
Na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679
z dn. 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (dalej: „RODO”) Polskie Wydawnictwo Muzyczne z siedzibą w Krakowie (dalej: „Administrator” lub „my”) informuje, że:
I. ADMINISTRATOR DANYCH
Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Polskie Wydawnictwo Muzyczne
z siedzibą w Krakowie (31-111) przy al. Krasińskiego 11a.
Możliwość kontaktu:
- listownie – na adres podany powyżej
- e-mail: pwm@pwm.com.pl
II. INSPEKTOR OCHRONY DANYCH
Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się kontaktować
za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem e-mail: iod@pwm.com.pl lub poczty tradycyjnej pod adresem administratora danych.
III. PODSTAWA PRAWNA I CELE PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
Przetwarzamy Pana/Pani dane osobowe w celach:
L.P. Cel przetwarzania danych osobowych Podstawa prawna przetwarzania
1. Zawarcie umowy o pracę, której jest Pan/Pani stroną art. 6 ust. 1 lit. b RODO (podjęcie działań przed zawarciem umowy)
2. Przeprowadzenie procesu rekrutacyjnego oraz pozyskanie danych na podstawie uprawnienia wynikającego z art. 221 § 1, 2 Kodeksu pracy, przetwarzanie danych do celów kontaktowych
art. 6 ust. 1 lit. c RODO (przepisy prawa)
3. W celu przeprowadzania przyszłych procesów rekrutacyjnych na podstawie Pana/Pani zgody (wyrażonej na piśmie poprzez zamieszczenie stosownego oświadczenia w formularzu
lub w dokumentach aplikacyjnych)
art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda)
4. W celu i w zakresie wskazanej w treści zgody
na przetwarzanie danych osobowych (w zakresie dodatkowych danych przekazanych przez kandydata wykraczających poza dane wynikające z art. 221 § 1,2 Kodeksu pracy, ale niezbędnych do celów rekrutacji)
art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda)
5. Ewentualne dochodzenie lub obrona przed roszczeniami w związku z prowadzeniem postępowań spornych, a także postępowań przed organami władzy publicznej oraz innych postępowań art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadnione interesy administratora)
IV. INFORMACJE O WYMOGU/DOBROWOLNOŚCI PODANIA DANYCH ORAZ KONSEKWENCJI NIEPODANIA DANYCH OSOBOWYCH
Podanie przez Pana/Panią danych osobowych o których mowa w pkt. III lit. b jest niezbędne do wzięcia udziału w procesie rekrutacji.
Podanie danych i wyrażenie zgód, o których mowa w pkt. III lit. c i d jest dobrowolne
i nie wpływa na możliwość udziału w rekrutacji.
V. ODBIORCY DANYCH OSOBOWYCH
Dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom świadczącym na rzecz administratora usługi informatyczne w celach przeprowadzenia rekrutacji.
VI. OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH OSOBOWYCH
Pana/Pani dane osobowe zbierane w celu realizacji procesu rekrutacji będą przetwarzane przez okres jej trwania.
Pana/Pani dane osobowe przetwarzane w oparciu o ewentualną zgodę na przyszłe rekrutacje będą przetwarzane przez okres nie dłuższy niż 12 miesięcy lub do momentu wycofania zgody.
VII. PRAWA OSÓB, KTÓRYCH DANE DOTYCZĄ
W związku z przetwarzaniem przez nas Pana/Pani danych osobowych przysługują Panu/Pani następujące prawa:
1) prawo dostępu do danych osobowych,
2) prawo do żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych,
3) prawo do żądania usunięcia danych osobowych,
4) prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
5) prawo do zgłoszenia sprzeciwu wobec przetwarzania Pana/Pani danych osobowych,
6) prawo do przeniesienia Pana/Pani danych osobowych do innego administratora,
7) prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie Pana/Pani danych osobowych –
w zakresie, w jakim udzielono zgody na przetwarzanie danych osobowych, bez wpływu na zgodność z prawem ich przetwarzania do momentu cofnięcia zgody. Zgodę można wycofać poprzez oświadczenie wysłane na adres Administratora.
Wykonanie wszystkich powyższych praw nie zawsze będzie możliwe. Ograniczenia wynikają
z właściwych przepisów RODO.
VIII. PRAWO WNIESIENIA SKARGI DO ORGANU NADZORCZEGO
Przysługuje Panu/Pani prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych, gdy uznasz, że przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy RODO.
IX. PRZEKAZYWANIE DANYCH OSOBOWYCH DO PAŃSTW TRZECICH
Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy.
X. ZAUTOMATYZOWANE PODEJMOWANIE DECYZJI
Informujemy, że w powyższych celach nie podejmujemy decyzji w sposób zautomatyzowany
i Pana/Pani dane nie są profilowane.
XI. INFORMACJA O DOBROWOLNOŚCI PODANIA DANYCH
W zakresie wynikającym z przepisów Kodeksu Pracy (imię (imiona), nazwisko, data urodzenia, miejsce zamieszkania (adres do korespondencji), wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia, podanie danych jest warunkiem wzięcia udziału w rekrutacji, w pozostałym zakresie podanie danych jest dobrowolne.
W celu pozostawienia aplikacji do przyszłych procesów rekrutacyjnych w Polskim Wydawnictwie Muzycznym należy na przesłanych dokumentach umieścić niżej zamieszczoną zgodę:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w CV i innych dokumentach aplikacyjnych w celu wykorzystania ich w przyszłych procesach rekrutacyjnych przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne z siedzibą w Krakowie (31-111) przy al. Krasińskiego 11a.
Najczęściej czytane:
Z okazji jubileuszu 80-lecia Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, zasłużeni pracownicy Oficyny oraz związani z nią autorzy i przedstawiciele polskiego środowiska muzycznego zostali uhonorowani odznaczeniami państwowymi. Samo wydawnictwo otrzymało też Brązowy Medal „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”.
I Koncert fortepianowy e-moll op. 11 w rzeczywistości powstał kilka miesięcy po II Koncercie f-moll op. 21; „zamieniona” opusowa numeracja wynika z dat wydań obu utworów. Dziś pochylimy się nad późniejszym z tych dwóch z dzieł, dojrzalszym i kreślonym pewniejszą ręką. W kolejnej odsłonie cyklu „Historia pewnego utworu” przyjrzymy się koncertowym programom, sztambuchowym wyznaniom i pożegnaniu z Ojczyzną.
Choć o życiu i twórczości Fryderyka Chopina napisano już niemal wszystko, jego dwie podróże do Brytanii wciąż pozostają mało znanym epizodem biografii. Książka Petera Willisa „Chopin w Brytanii” rzuca nowe światło na ten fragment życia kompozytora, wypełniając lukę w dotychczasowych badaniach. Teraz nakładem Polskiego Wydawnictwa Muzycznego ukazuje się po raz pierwszy w polskim tłumaczeniu.
Problemy z librettem, kolejne niezrealizowane premiery, konflikt z Londynem i wreszcie zaginięcie partytury – Philaenis, pierwsza opera Romana Statkowskiego, zdawała się nie mieć szczęścia… W kolejnej odsłonie cyklu „Historia pewnego utworu” przyjrzymy się zrządzeniom losu, Pyrrusowym zwycięstwom i długiej drodze na Parnas.
12 listopada 2025 roku przypada setna rocznica śmierci Romana Statkowskiego – polskiego kompozytora nurtu późnoromantycznego i pedagoga, ucznia m.in. Władysława Żeleńskiego, Nikołaja Sołowiowa i Antona Rubinsteina, a (wedle niektórych źródeł) także Nikołaja Rimskiego-Korsakowa. Ciekawy wybór twórczości fortepianowej tego kompozytora, nową instrumentację jego opery Philaenis oraz album z jazzowymi impresjami inspirowanymi operą Maria można znaleźć w katalogu Polskiego Wydawnictwa Muzycznego.
Marcel Chyrzyński tworzy muzykę akustyczną, elektroakustyczną i elektroniczną. Jest również twórcą muzyki do spektakli teatralnych – jego zainteresowania skierowane są głównie na teatr współczesny. W listopadzie jest naszym Kompozytorem Miesiąca i uchyla drzwi do swojej pracowni, w której odnajdziemy m.in. partytury najnowszych utworów, niezwykłe kolekcje japońskich drzeworytów, czy imponujący zestaw… fajek.
Dorian Gray – operowa odsłona jedynej powieści Oscara Wilde’a na scenie Teatru Wielkiego w Poznaniu. Niewinność i niczym nieskażone piękno w pułapce kultu młodości w operze skomponowanej przez Elżbietę Sikorę i w inscenizacji Davida Pountneya. Za pulpitem dyrygenckim maestro Jacek Kaspszyk.
Za Wydarzenie roku uznano Muzyczne Spotkania z okazji 80-lecia Polskiego Wydawnictwa Muzycznego w Narodowym Forum Muzyki – za dwudniowe święto polskiej muzyki we Wrocławiu, które zgromadziło liczną publiczność i ponad pięciuset wykonawców podczas 34 koncertów, warsztatów i spotkań.
7 dni, 7 koncertów w Studiu im. Romany Bobrowskiej Radia Kraków, w tym 6 w formule recitali fortepianowych. 7 nowych programów zbudowanych wokół twórczości wybitnych kompozytorek i kompozytorów XX oraz XXI wieku. Polskie Wydawnictwo Muzyczne, wytwórnia ANAKLASIS i Radio Kraków zapraszają na drugą odsłonę cyklu koncertów ANAKLASIS NA FALI 2.0, która odbędzie się 24–30 listopada 2025 r.
Polska muzyka najnowsza zabrzmi w przedostatnim miesiącu 2025 roku w Warszawie, Krakowie, Łodzi i Katowicach. Usłyszymy kompozycje Marcela Chyrzyńskiego, Wojciecha Widłaka, Pawła Malinowskiego, Aleksandra Lasonia, Krzysztofa Wołka, Hanny Kulenty, Pawła Hendricha oraz Zbigniewa Bargielskiego. Szczególna prapremiera szykuje się także w Poznaniu, gdzie zobaczymy i usłyszymy najnowszą operę Elżbiety Sikory. Tych premier nie można przegapić!