PWM

Szukaj
Zaawansowane
Rzeczpospolita Polska
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
biuletyn informacji publicznej

Aktualności

VI Konkurs Kompozytorski im. T. Ochlewskiego

2008-04-04
W tym roku przedmiotem konkursu jest utwór na klawesyn solo. Zapraszamy do udziału młodych kompozytorów!

REGULAMIN

1. Przedmiotem konkursu na rok 2008 jest oryginalna kompozycja klawesyn solo.

2. Uczestnikami konkursu mogą być kompozytorzy narodowości polskiej, którzy na dzień 31 grudnia 2007 nie ukończyli 30. roku życia.

3. Uczestnik konkursu może dostarczyć tylko jedną kompozycję swojego oryginalnego autorstwa.

4. Czas trwania utworu nie może przekroczyć 7 minut.

5. Nadesłany utwór nie może być wcześniej wydany w żadnej formie ani nagrodzony na innym konkursie kompozytorskim.

6. Uczestnik konkursu dostarcza kompozycję w formie wydruków komputerowych z programu do składu nut. Przesłane prace nie podlegają zwrotowi.

7. Dopuszcza się przesłanie nagrania zgłaszanego utworu, ale wyłącznie razem z wydrukiem wspomnianym w punkcie 6.

8. Harmonogram konkursu jest następujący:

  • ogłoszenie konkursu: marzec 2008; 
  • nadsyłanie prac: do 30 lipca 2008;
  • ogłoszenie wyników: wrzesień 2008;
  • wręczenie nagród i wykonanie nagrodzonych prac: listopad 2008.

9. Prace nie spełniające wymogów regulaminu nie zostaną zakwalifikowane do konkursu.

10. Kwalifikacji i oceny prac dokona jury konkursowe w składzie:

- Gośka Isphording, klawesynistka, członkini The Roentgen Connection;
- Wojciech Widłak, kompozytor, Kierownik Katedry Kompozycji AM w Krakowie;
- Andrzej Kosowski, Redaktor Naczelny PWM.

11. Jury przyzna I miejsce w konkursie oraz jedno wyróżnienie.

12. Nagrodą za I miejsce i wyróżnienie w konkursie jest wydanie przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne obu kompozycji oraz nagrody rzeczowe o wartości odpowiednio 1000 zł i 500 zł w formie publikacji wydanych przez PWM.

12. Polskie Wydawnictwo Muzyczne zobowiązuje się do przeprowadzenia stosownej akcji promującej wydane utwory w celu zainicjowania wykonań.

13.  Jury zastrzega sobie prawo nie przyznania jednej z nagród.

14.  Konkurs jest tajny.

15.  Nadsyłane prace  winny  być oznaczone kodem (godłem), posiadać dołączoną kopertę z imieniem i nazwiskiem, adresem i datą urodzenia uczestnika konkursu wraz z wypełnionym formularzem zgłoszenia udziału w konkursie.

16.  Przedmiotem konkursu w edycji 2009 będzie kompozycja na altówkę solo.

 

Najczęściej czytane:

Rezydencje artystyczne na Islandii dla młodych polskich kompozytorów. Termin nadsyłania zgłoszeń: do 1 lipca

Kompozytorko, kompozytorze! Masz okazję pracować nad swoimi partyturami z dala od codziennego zgiełku, inspirować się naturą, oddawać rozważaniom o sztuce i życiu. Agata Zubel i Michał Moc po raz kolejny zapraszają młodych kompozytorów do czerpania inspiracji z piękna Islandii podczas edycji programu rezydencji artystycznych, która potrwa dwa tygodnie między 4 a 20 października br. Polskie Wydawnictwo Muzyczne jest partnerem przedsięwzięcia.

Koncert z okazji 95. urodzin Romualda Twardowskiego

Alicja Twardowska, Warszawskie Towarzystwo Muzyczne im. Stanisława Moniuszki oraz Polskie Wydawnictwo Muzyczne mają przyjemność zaprosić na koncert z okazji 95. urodzin Romualda Twardowskiego, który odbędzie się 17 czerwca o godz. 18:00 w Warszawie (ul. Morskie Oko 2).

Czerwcowe premiery polskiej muzyki najnowszej


W drugiej połowie czerwca czekają nas niezwykle interesujące prawykonania dwóch, najnowszych dzieł z katalogu Polskiego Wydawnictwa Muzycznego. Najpierw, w Gdańsku, zabrzmi Ambient na dwa flety, organy i orkiestrę symfoniczną Grażyny Pstrokońskiej-Nawratil, pod koniec miesiąca zaś, w Poznaniu, Głos Potwora, nowa opera Alka Nowaka.

Kompozytorka miesiąca: Marta Mołodyńska-Wheeler i jej #biurkokompozytorki

Pianistka, kameralistka, kompozytorka i synestetyczka, doktor habilitowana w dziedzinie sztuk muzycznych. Autorka licznych i bestsellerowych publikacji fortepianowych wydanych przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne. W czerwcu Marta Mołodyńska-Wheeler, jako kompozytorka miesiąca, opowiada nam o tym, jak powstają jej utwory i jakie zwyczaje towarzyszą jej w pracy twórczej.

Samuel Stopford zwycięzcą 12. Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Stanisława Moniuszki

W sobotę 7 czerwca br. odbyły się przesłuchania finałowe 12. Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Stanisława Moniuszki. Zdobywcą I nagrody został brytyjski tenor Samuel Stopford. Polskie Wydawnictwo Muzyczne było Partnerem wydarzenia.

Operowa premiera dekady – Historia pewnego utworu

W maju 1857 r. w „Ruchu Muzycznym” ukazała się zapowiedź wystawienia Halki na deskach warszawskiego Teatru Wielkiego. Na te wieści Stanisław Moniuszko czekał aż dekadę – teraz jednak wpadł w „żywy niepokój”… W kolejnej odsłonie cyklu „Historia pewnego utworu” przyjrzymy się przygotowaniom do długo wyczekiwanej przez kompozytora premiery.

Koncertowy finał Konkursu Kompozytorskiego "Piesomen Antropon"

Dzieło nagrodzone w Konkursie Kompozytorskim Piesomen Antropon zabrzmi po raz pierwszy 6 czerwca w Filharmonii Pomorskiej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Bydgoszczy. Tego wieczoru usłyszymy ponadto utwory kompozytorów polskich i francuskich, których twórczość stanowi świadectwo czasu i hołd złożony wielkim osobowościom świata sztuki i duchowości m.in. Krzysztofa Pendereckiego i Joanny Wnuk-Nazarowej. Polskie Wydawnictwo Muzyczne jest partnerem Konkursu.

Warsztaty Młodego Redaktora Muzycznego zakończone!

W ostatnim tygodniu maja uczniowie krakowskich przedszkoli i szkół odwiedzili księgarnię muzyczną PWM z okazji trwającego Tygodnia Dziecka w Polskim Wydawnictwie Muzycznym.

Rusza 12. Międzynarodowy Konkurs Wokalny im. Stanisława Moniuszki

2 czerwca br. rozpocznie się 12. edycja Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Stanisława Moniuszki. W muzyczne szranki stanie 77 młodych śpiewaków z 28 krajów; zwycięzców poznamy 7 czerwca. Polskie Wydawnictwo Muzyczne jest Partnerem wydarzenia.

Nie tylko nauczyciel Chopina. Odkryj historię Józefa Elsnera

Kompozytor, dyrygent, wydawca, teoretyk muzyki, pedagog muzyczny, rektor uczelni – życiorys Józefa Elsnera jest niezwykle bogaty. Mimo to przeważnie kojarzony jest jedynie jako nauczyciel Fryderyka Chopina. Krzysztof Bilica z zaciekawieniem przygląda się mistrzowi przełomu XVIII i XIX wieku, którego portret rysuje w najnowszej Małej Monografii.