Aktualności
VI Konkurs Kompozytorski im. T. Ochlewskiego
2008-04-04
W tym roku przedmiotem konkursu jest utwór na klawesyn solo. Zapraszamy do udziału młodych kompozytorów!REGULAMIN
1. Przedmiotem konkursu na rok 2008 jest oryginalna kompozycja klawesyn solo.
2. Uczestnikami konkursu mogą być kompozytorzy narodowości polskiej, którzy na dzień 31 grudnia 2007 nie ukończyli 30. roku życia.
3. Uczestnik konkursu może dostarczyć tylko jedną kompozycję swojego oryginalnego autorstwa.
4. Czas trwania utworu nie może przekroczyć 7 minut.
5. Nadesłany utwór nie może być wcześniej wydany w żadnej formie ani nagrodzony na innym konkursie kompozytorskim.
6. Uczestnik konkursu dostarcza kompozycję w formie wydruków komputerowych z programu do składu nut. Przesłane prace nie podlegają zwrotowi.
7. Dopuszcza się przesłanie nagrania zgłaszanego utworu, ale wyłącznie razem z wydrukiem wspomnianym w punkcie 6.
8. Harmonogram konkursu jest następujący:
-
ogłoszenie konkursu: marzec 2008;
-
nadsyłanie prac: do 30 lipca 2008;
-
ogłoszenie wyników: wrzesień 2008;
-
wręczenie nagród i wykonanie nagrodzonych prac: listopad 2008.
9. Prace nie spełniające wymogów regulaminu nie zostaną zakwalifikowane do konkursu.
10. Kwalifikacji i oceny prac dokona jury konkursowe w składzie:
- Gośka Isphording, klawesynistka, członkini The Roentgen Connection;
- Wojciech Widłak, kompozytor, Kierownik Katedry Kompozycji AM w Krakowie;
- Andrzej Kosowski, Redaktor Naczelny PWM.
11. Jury przyzna I miejsce w konkursie oraz jedno wyróżnienie.
12. Nagrodą za I miejsce i wyróżnienie w konkursie jest wydanie przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne obu kompozycji oraz nagrody rzeczowe o wartości odpowiednio 1000 zł i 500 zł w formie publikacji wydanych przez PWM.
12. Polskie Wydawnictwo Muzyczne zobowiązuje się do przeprowadzenia stosownej akcji promującej wydane utwory w celu zainicjowania wykonań.
13. Jury zastrzega sobie prawo nie przyznania jednej z nagród.
14. Konkurs jest tajny.
15. Nadsyłane prace winny być oznaczone kodem (godłem), posiadać dołączoną kopertę z imieniem i nazwiskiem, adresem i datą urodzenia uczestnika konkursu wraz z wypełnionym formularzem zgłoszenia udziału w konkursie.
16. Przedmiotem konkursu w edycji 2009 będzie kompozycja na altówkę solo.
Najczęściej czytane:
Liryka wokalna Zygmunta Mycielskiego - kompozytora, pisarza i intelektualisty, napisana do wierszy między innymi Cypriana Kamila Norwida, Jarosława Iwaszkiewicza, Czesława Miłosza i Zbigniewa Herberta po raz pierwszy w komplecie, na dwóch płytach. Pieśni wykonują: Joanna Freszel, Bartłomiej Kominek, Tomasz Konieczny i Lech Napierała. Od dziś album dostępny jest w serwisach streamingowych i w najlepszych sklepach muzycznych.
Cykl, w którym zaglądamy do pracowni kompozytorów związanych z naszym Wydawcnictwem i sprawdzamy, co trzymają na swoich biurkach, zamyka jedna z najważniejszych postaci polskiej muzyki — Elżbieta Sikora. Kompozytorka tworzy muzykę elektroakustyczną, symfoniczną, kameralną, instrumentalną, wokalno-instrumentalną, filmową, teatralną, baletową, a także operową. Jej utwory były wykonywane na wielu prestiżowych festiwalach w Polsce i za granicą.
Polskie Wydawnictwo Muzyczne przedstawiło swoją działalność podczas konferencji Instytutu Polskiego w Rzymie pt. „Musica e Memoria: 1945-2025. Tra reminiscenze e nuove prospettive/Muzyka i pamięć 1945-2025. Reminiscencje i nowe perspektywy”.
Dziś, 2 grudnia, rozpoczyna się osiemnasta odsłona jednego z najbardziej prestiżowych europejskich konkursów dyrygenckich: Donatella Flick – London Symphony Orchestra Conducting Competition. W bogatym przekroju repertuarowym jako utwór obowiązkowy znalazł się także Koncert na orkiestrę smyczkową Grażyny Bacewicz.
3 miasta, blisko 40 wydarzeń, koncertów, spotkań i warsztatów edukacyjnych, ponad 800 wykonawców, dzieła 38 kompozytorów związanych z PWM, 1 statuetka „Koryfeusz Muzyki Polskiej” oraz tysiące melomanów w salach koncertowych, miejskiej sonosferze i na radiowej antenie. Polskie Wydawnictwo Muzyczne uczciło 80-lecie swojej działalności wyjątkowym cyklem „Muzyczne spotkania”. Całoroczne obchody jubileuszu Oficyny zwieńczył uroczysty koncert w Filharmonii Krakowskiej z udziałem Laureatki IV Nagrody XIX Konkursu Chopinowskiego Tianyao Lyu.
Refleksje i mistyka nad różnymi obszarami życia to wątki towarzyszące utworom, których prawykonania odbędą się w grudniu. Nowych dzieł kompozytorów współpracujących z Polskim Wydawnictwem Muzycznym będzie można posłuchać w Katowicach oraz Bydgoszczy.
Już 7 grudnia w Studiu S1 w Warszawie specjalnym koncertem swoje osiemdziesiąte urodziny będzie obchodził „Ruch Muzyczny” – najstarsze czasopismo o muzyce klasycznej w Polsce. W programie znajdą się m.in. kompozycje dawnych, legendarnych redaktorów naczelnych – Stefana Kisielewskiego i Zygmunta Mycielskiego
Dziedzictwo muzyczne w nowym formacie — prezentacja portalu Polska Biblioteka Muzyczna podczas XVI Ogólnopolskiej Konferencji Bibliotekarzy Muzycznych pod hasłem "Muzykalia w zmieniającym się otoczeniu bibliotecznym – integracja, współpraca, harmonia".
Z okazji jubileuszu 80-lecia Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, zasłużeni pracownicy Oficyny oraz związani z nią autorzy i przedstawiciele polskiego środowiska muzycznego zostali uhonorowani odznaczeniami państwowymi. Samo wydawnictwo otrzymało też Brązowy Medal „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”.
I Koncert fortepianowy e-moll op. 11 w rzeczywistości powstał kilka miesięcy po II Koncercie f-moll op. 21; „zamieniona” opusowa numeracja wynika z dat wydań obu utworów. Dziś pochylimy się nad późniejszym z tych dwóch z dzieł, dojrzalszym i kreślonym pewniejszą ręką. W kolejnej odsłonie cyklu „Historia pewnego utworu” przyjrzymy się koncertowym programom, sztambuchowym wyznaniom i pożegnaniu z Ojczyzną.