PWM

Szukaj
Zaawansowane
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
biuletyn informacji publicznej

Aktualności

Wywiad z Pawłem Mykietynem

2011-06-30
O nietrafności podziału na muzykę poważną i rozrywkową, o Jimim Hendriksie i Radiohead, o dźwiękowych ekperymentach oraz o swojej najnowszej symfonii, której prawykonanie odbędzie się już jutro z okazji Inauguracji Polskiej Prezydencji w UE, mówi w wywiadzie udzielonym dla PWM Paweł Mykietyn. W dzisiejszych czasach podział na muzykę poważną i muzykę rozrywkową nie jest trafny, same terminy nie są trafne – mówi Paweł Mykietyn w wywiadzie dla PWM. Jak sam wspomina, zamysł powstania „III Symfonii” związany był z koncepcją rozmycia granic między tymi gatunkami. - W tym utworze [III Symfonii] pojawia się wiele fragmentów, w których orkiestra symfoniczna właściwie naśladuje brzmienia muzyki hiphopowej, klubowej, rockowej – mówi kompozytor.

Jak opowiada Paweł Mykietyn, ważną rolę w tym utworze pełnią teksty Mateusza Kościukiewicza, które nie były pisane z myślą o publikacji, lecz jako wiersze w formie esemesów do swojej dziewczyny. Nawiązują do potocznej mowy i slangu młodzieżowego. Można powiedzieć, że to jest świadectwo dżungli miasta – twierdzi twórca „III Symfonii”.

Zapytany o głos altowy Paweł Mykietyn stwierdza, że „są fragmenty, w których Jadwiga Rappe, jak sama się śmieje, rapuje”.

Wywiad jest zapowiedzią niezwykłego wydarzenia, jakim będzie prawykonanie „III Symfonii” z okazji Inauguracji Polskiej Prezydencji w UE. Koncert odbędzie się 1 lipca w Sali Koncertowej Filharmonii Narodowej w Warszawie o godz. 20. Wykonawcy: Jadwiga Rappe (alt) i Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Narodowej pod dyrekcją Reinberta de Leeuwa.

Polecamy cały wywiad z kompozytorem oraz transmisję z prawykonania na żywo w Programie 2 Polskiego Radia.

Najczęściej czytane:

Agata Zubel i composer.pl

Dzisiaj urodziny obchodzi Agata Zubel – kompozytorka, którą Polskie Wydawnictwo Muzyczne ma zaszczyt i radość reprezentować. Przez lata współpracy mieliśmy okazję wielokrotnie przekonywać się jak wyjątkową osobą jest Agata Zubel. Przy okazji urodzin chcemy przypomnieć o niecodziennej inicjatywie kompozytorki: projekcie composer.pl.

Jesteś twórcą, a więc masz prawo!

Polskie Wydawnictwo Muzyczne rusza z ogólnopolską kampanią edukacyjno-społeczną o prawie autorskim skierowaną do dzieci

Witold Lutosławski styczniowym KOMPOZYTOREM MIESIĄCA

Rok 2020 jest dla Polskiego Wydawnictwa Muzycznego wyjątkowy – oficyna obchodzi 75-lecie działalności. W tym jubileuszowym roku w ramach akcji KOMPOZYTOR MIESIĄCA będziemy przypominać twórców, których dorobek stał się podstawą działalności naszego Wydawnictwa.
 

Zmarł Edward Pałłasz

Z przykrością informujemy, że w wieku 83 lat zmarł Edward Pałłasz, wspaniały kompozytor, pedagog, twórca muzyki teatralnej i filmowej, wieloletni współpracownik i autor związany z Polskim Wydawnictwem Muzycznym. 
 

Komunikat

Podajemy godziny pracy księgarni firmowej PWM w okresie świątecznym i noworocznym.
 

Koncert w ramach „Portretów kompozytorów” poświęcony twórczości Marcela Chyrzyńskiego

Podczas organizowanego przez Związek Kompozytorów Polskich koncertu w ramach 29. edycji festiwalu „Portrety kompozytorów” twórczość Marcela Chyrzyńskiego przybliżył Hashtag Ensemble.
 

Anaklasis trafia do dystrybucji Universal Music Polska!

Universal Music Polska oraz Polskie Wydawnictwo Muzyczne z radością ogłaszają rozpoczęcie dystrybucji katalogu ANAKLASIS!

„Halka” w Wiedniu

Tomasz Konieczny, Piotr Beczała, Łukasz Borowicz i Mariusz Treliński – to polscy artyści stający za sukcesem Halki Stanisława Moniuszki na deskach Theater an der Wien. Premiera spektaklu odbyła się 15 grudnia i wzbudziła ogromne emocje publiczności (owacje na stojąco!) oraz bardzo pochlebne głosy krytyki. 
 

XVI Konkurs Kompozytorski im. Tadeusza Ochlewskiego rozstrzygnięty

29 listopada odbyły się w Krakowie obrady jury XVI Konkursu Kompozytorskiego im. Tadeusza Ochlewskiego. Jury obradowało w składzie: prof. Kaja Danczowska, Agata Szymczewska, Paweł Mykietyn (przewodniczący) oraz dr Daniel Cichy. Przedmiotem tegorocznego Konkursu było skomponowanie utworu twórczo nawiązującego do barokowej tradycji muzycznej na skrzypce z towarzyszeniem od jednego do czterech dowolnych instrumentów.