Aktualności
Koncert oraz jam session na barce w Krakowie u podnóży wzgórza wawelskiego
2012-08-14
17.08.2012 r. w Krakowie o godzinie 20.00 rozpocznie się noc jazzowa na barce Galar, która znajduje się na zakolu Wisły, przy Bulwarze Czerwieńskim u podnóża Wzgórza Wawelskiego. Najpierw zaplanowany jest koncert: WIESŁAW WILCZKIEWICZ QUINTET,skład zespołu:
Wiesław Wilczkiewcz - g
Andrzej Nowak - p
Jan Gonciarczyk - b
Janusz Witko - ts
Mirosław Sitkowski - dr
Zaraz po koncercie planowanej jest całonocne jam-session w wykonaniu krakowskich muzyków. Noc Jazzowa w Restauracji Galar to dla miłośników jazzu wspaniała okazja, aby przyjemnie spędzić letni wieczór nad Wisłą, słuchając znakomitej muzyki w wykonaniu krakowskich artystów. Będzie również możliwość skosztowania wyśmienitych dań kuchni polskiej oraz drinków.
Wstęp jest darmowy.
Wiesław Wilczkiewicz - muzyk i kompozytor urodzony w Krakowie. Współzałożyciel grupy jazz-rockowej "Dżamble". Występował z kabaretem "Piwnica pod Baranami" i z Ewą Demarczyk. Komponował piosenki do tekstów Wiesława Dymnego. Występował z Michałem Burano (1967-69). Współpracował z Jackiem Fedorowiczem i Jerzym Gruzą w programach telewizyjnych: "Małżeństwo doskonałe" "Kariera" i "Runda". (1969-73). Skomponował muzykę do radiowego programu "60 minut na godzinę". Autor muzyki do spektaklu teatralnego "Śmierć bohatera" wystawianego w teatrze Stara Prochownia w Warszawie (1973-77). Pięcioletnia współpraca z orkiestrą "Alex Band" (jako muzyk, kompozytor, aranżer). W tym czasie brał udział w sesjach nagraniowych ponad dziesięciu płyt długogrających (Alex Band, VOX, Wojciech Gąssowski, Majka Jeżowska, Maanam, Zbigniew Wodecki, Dżamble, Andrzej Zaucha (1978-84). W latach 1984-86 był kierownikiem muzycznym Estrady Krakowskiej oraz liderem orkiestry jazzowej "Fly Ensemble". Od 1986 roku mieszka w Nowym Jorku. Wyróżniony został za utwór instrumentalny "Kasztan" na festiwalu Midem w Cannes Francja 1986. W roku 1988 wydał płytę długogrającą wraz z Barbarą Moore "Infinity". Koncert promocyjny tej płyty w Carnegie Hall w Nowym Jorku (listopad 1988). Organizator i wykonawca koncertów charytatywnych w Nowym Jorku ("Gwiazdka dla Joasi" - 1986, koncert dla Z. Jaremki - 1990). Organizator działalności muzycznej w wielu klubach nowojorskich, m.in. I-94 i "Fireplace". Współorganizator i uczestnik Festiwalu Kultury Polskiej w Centrum Kultury Polsko-Słowiańskiej oraz koncertu Polskiego Baletu i Muzyki (1992-1996). W 1995 dyrektor artystyczny Festiwalu w Amerykańskiej Częstochowie (Doyleystown, Pensylwania).
Najczęściej czytane:
Tematem przewodnim 37. edycji Krakowskiego Międzynarodowego Festiwalu Kompozytorów jest muzyka w muzyce. Festiwal, który został objęty patronatem honorowym Aleksandra Miszalskiego, Prezydenta Miasta Krakowa, rozpocznie się już 10 maja koncertem inauguracyjnym w Filharmonii Krakowskiej. Polskie Wydawnictwo Muzyczne jest partnerem wydarzenia.
Już 09 maja 2025 roku Polskie Wydawnictwo Muzyczne zaprasza do wspólnego świętowania podczas Dni Funduszy Europejskich w PWM. Sprawdź, co zaplanowaliśmy na ten dzień!
Piąty miesiąc roku zwiastuje nadejście wiosennego sezonu festiwalowego. W Krakowie, Warszawie i we Wrocławiu zabrzmią kompozycje Joanny Wnuk-Nazarowej, Pawła Malinowskiego, Wojciecha Widłaka, Macieja Zielińskiego, Pawła Hendricha i Agaty Zubel. Najnowszej muzyce polskiej będziemy przysłuchiwać się podczas koncertów specjalnych, na festiwalowych estradach, a także na zakończenie sezonu artystycznego.
Blisko 400 muzyków i chórzystów, boska interwencja i absolutny triumf kompozytora – prawykonanie oratorium pasyjnego Męka Pana naszego Jezusa Chrystusa w 1838 r. wprost zelektryzowało muzyczną Warszawę. Dzieło to uznaje się za najwybitniejsze osiągnięcie polskiej muzyki religijnej XIX wieku. Dlaczego jednak do premierowego wykonania doszło dopiero w czerwcu, nie zaś – jak zamierzał twórca – w czasie Wielkiego Tygodnia? W kolejnej odsłonie cyklu Historia pewnego utworu przyjrzymy się niedotrzymanym obietnicom i przetrzymanym nutom.
Fundacja Pamięci Johna Simona Guggenheima (The John Simon Guggenheim Memorial Foundation) ogłosiła tegorocznych stypendystów Guggenheima – 198 wybitnych osób ze świata nauki i sztuki współczesnej, reprezentujących 53 dyscypliny, wybranych w rygorystycznym procesie aplikacji spośród prawie 3500 kandydatów. Wśród stypendystów, którzy otrzymali grant na realizację swojej działalności, jest Krzysztof Wołek – kompozytor związany z Polskim Wydawnictwem Muzycznym.
Écoute na sopran i kwartet smyczkowy jest nową wersją kompozycji Słuchaj na sopran, klarnet, skrzypce, perkusję i fortepian, której prawykonanie odbyło się w grudniu ubiegłego roku w podczas bydgoskiego Festiwalu Art Mintaka. 22 kwietnia dzieło zostanie wykonane po raz pierwszy podczas paryskiego festiwalu, prezentującego najnowszą muzykę europejską.
Jagoda Szmytka jest kompozytorką, artystką i badaczką artystyczną. Muzykę łączy ze sztukami pięknymi i głęboką refleksją z zakresu takich dziedzin humanistyki, jak filozofia, estetyka czy historia sztuki. W katalogu jej twórczości znajdziemy m.in. dzieła solowe, utwory pisane na amplifikowane zespoły kameralne, instalacje performatywne, a także kompozycje wpisujące się w konwencję teatru muzycznego. W kwietniu, jako nasza Kompozytorka Miesiąca, odkrywa przed nami tajemnice procesu twórczego i zaprasza w gościnne progi swojej pracowni kompozytorskiej.
Aż trzy publikacje książkowe wydane przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne w minionym roku zostały nominowane w konkursie PTWK Najpiękniejsze Książki Roku 2024. Jury doceniło pozycje: Muzyka Polska po Szymanowskim Adriana Thomasa, Estetyka muzyki Rogera Scrutona oraz Karnawał zwierząt Piotra Kamińskiego.
Jean-Philippe Rameau (1683-1764) wzbudzał wiele emocji. Wywarł nieoceniony wpływ na bieg historii i teorii muzyki, a jego spojrzenie na zasady rządzące kompozycją było – jak na XVIII wiek – innowacyjne. Postać francuskiego muzyka o wszechstronnych zainteresowaniach i oświeceniowym umyśle przybliża Christophe Rousset w najnowszej Małej Monografii wydanej przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne. Premiera książki już dziś.
Natura, budząca się znów do życia feerią barw i zapachów, przynosi nam także nowe, wiosenne bogactwo dźwięków i muzycznych inspiracji. Kwiecień witamy prawykonaniami dwóch dzieł z katalogu Polskiego Wydawnictwa Muzycznego: Karatachi no Hana Marcela Chyrzyńskiego we Wrocławiu i SurVanTutti Hanny Kulenty w Krakowie.